Am o Skoda Octavia 2, de 1.8 TSI, de 160 CP.
Am mers cu ea 12000 Km prin Europa si am facut un total de peste 61500 Km. Acum pot sa va confirm ca sunt foarte multumit de Skoda Octavia cu cutie manuala si de motorul de 1.8 Turbo pe benzina.
Este o masina europeana, se conduce usor, nu te oboseste, este confortabila si pentru sofer dar si pentru pasageri, spatioasa (mai ales in spate), incapatoare, atat in portbagaj cat si in toate spatiile.
Motorul a mers excelent, este puternic si elastic (pot conduce intr-a 3-a atat urban cat si extraurban) si accelereaza inclusiv in a 6-a si este silentios (mai tare uruiau cauciucurile pe beton).
Am din 2007 o Skoda Fabia Sedan, de 14. MPI, vesela (parca zambeste cu farurile, cum zice fiica-mea si nu incruntata, ca cele de acum).
Si e cea mai buna, pentru ca e buna la toate (aproape la toate, sa nu exageram), cum ii place romanului: si de plimbat si de carat, si ieftina dar si puternica, incapatoare dar destul de mica cand o parchezi etc.
Incape in ea tot familionul: nevasta, copila, catel (purcel nu am inca), bagaje (oho! Noroc cu bagajele elastice, care iau forma capacului de la portbagaj), larguta si in fata si in spate (fica-mea dormea de-a latul in spate, pana sa-mi iau o Octavia).
Si fuge. Fuge dom'le de la 4000 rot/min in sus de zici ca esti pe ghiuleaua lui Munhausen. (Am uitat sa va spun ca am 101 cai la picioare. Si le dau numai mei cu benzina de 98 sau chiar 100.) Iar capastrul e manual, ca sa simt in palma ce conduc.
Iar la intalnirile mai simandicoase, trebuie sa recunosc ca nu mi-e rusine cand cobor de pe calul alb (ca e alba) si pot sta mandru in sa (scaun).
Are jante de aluminiu de 14 inch (cu ventil metalizat!...), ca e mai bine sa ai cauciucurile mai groase pe drumurile noastre. Plus discuri de frana si pe spate, ca are si ESP si tot cortegiul de litere din alfabet.
Dar de ce mai sunt eu multumit sunt farurile. Faza scurta merge in paralel cu faza lunga (4 faruri, in loc de 2), ne mai vorbind de cele de ceata si atunci fac o lumina de poti filma.
Si inca un element foarte important pentru siguranta mea si a celorlalti: farurile si stopurile (adica pozitiile, frana) si semnalizatoarele sunt mari si se vad bine de departe si, astfel, pot fi mai bine reperat de catre ceilalti.
Sa o mai laud?
Are un motor foarte (zic eu) elastic: ma duce (apropape singura) de la 2000 de turatii, cand ma uita Dumnezeu intr-a treia, pana la 100 Km/h, tot in a treia, pe la 6000 de turatii, parca. Si are cinci viteze si 7000 de ture si ceva pe negru (ca la 8000 sunt deja pe rosu). Cel mai tare fuge cu 180 Km/h. Cei 5 Km in plus din carte i-am pierdut fiind (mereu) incarcat si nu gol. Si in plus atarna si scutul de la pachetul de drumuri grele (din fabrica).
Covorase? Am. (E adevarat ca fara ochiuletul cu Skoda, dar originale.) Si senzori de parcare am. Si geamuri electrice integral fata/spate care se inchid singure din alarma. Si aere (cald si rece). Si muzica (radio, CD, MP3) suficienta doar in fata. Nu am vrut eu si in spate, asa ca nu ma compar cu cei care au scule de discoteca in masina. Bravo urechilor lor, dar asa am vrut eu si e suficient pentru ca sa-mi fie mie bine. (Personal nu cred ca ar aprecia tot cartierul Anotimpurile de Vivaldi.)
Mai vreti? Mai am: oglinzi electrice si duze incalzite, portbagajul se deschide din telecomanda si are si lumina si bricheta, busonul de benzina se deschide din interior, scaunele se misca si pe orizontala si pe verticala, bancheta din spate e 2/3, parasolarul are si oglinda de rujat s.a.m.d.
Pacat ca nu se mai fabrica!...
Ultimele comentarii
2 in total