Avancronica Marelui Premiu al Germaniei: sub dominaţia FRICii

de Daniel Popescu
Joi, 17.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Săptămânile premergătoare cursei de la Hockenheim au fost dominate de controversele privind suspensia activă FRIC, însă eliminarea acesteia nu va avea efecte dramatice asupra performanţelor echipelor.

Esential 2 este numarul echipelor care au confirmat pana in prezent ca nu vor utiliza suspensia activa FRIC in Germania (McLaren si Red Bull)
1970 este anul in care a debutat circuitul de la Hockenheimring in calendarul Formulei 1
67 de tururi va avea cursa de duminica de la Hockenheimring
5 dintre cele 8 curse desfasurate pe noul circuit de la Hockenheimring au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position
Marele Premiu al Germaniei de la sfârşitul acestei săptămâni marchează relansarea luptei pentru titlul mondial dintre Nico Rosberg şi Lewis Hamilton. După abandonul tehnic al germanului de la Silverstone, cei doi sunt despărţiţi de numai patru puncte în clasamentul general, astfel că învingătorul cursei va fi lider după etapa germană.

Cu toate acestea, săptămânile premergătoare cursei de la Hockenheim au fost dominate de controversele pe tema legalităţii suspensiei active FRIC, utilizată de aproape toate echipele cu scopul de a menţine garda la sol constantă.

Întrucât echipele nu au reuşit să ajungă la un numitor comun, orice echipă care foloseşte suspensia activă FRIC în Marele Premiu al Germaniei riscă să fie exclusă în cazul în care un rival va depune un protest oficial. Acest lucru a determinat deja McLaren şi Red Bull Racing să renunţe la suspensia FRIC, o măsură care va fi luată posibil şi de alte echipe.

▶ Echipele nu au ajuns la un acord comun în privinţa utilizării suspensiei FRIC

Indiferent de situaţie, este puţin probabil ca eliminarea suspensiei active FRIC să aibă influenţe majore asupra performanţelor echipelor, astfel că este de aşteptat ca Mercedes să fie în continuare principala favorită la victorie, în faţa rivalilor de la Red Bull şi Ferrari.

Pentru echipa germană, cursa ar putea avea însă şi o însemnătate simbolică: este posibil ca acesta să fie ultimul Mare Premiu al Germaniei găzduit de circuitul de la Hockenheim, ca urmare a intenţiei celor de la Nurburgring de a organiza singuri acest eveniment în fiecare an până în 2019.

▶ Poveştile Formulei 1: Hockenheimring: ascensiunea şi decăderea circuitului german

Circuitul de la Hockenheimring şi regulamentul DRS

Hockenheim a păstrat doar o mică parte din vechiul circuit care a fost modernizat în 2002, astfel că în prezent piloţii nu mai concurează prin pădure.

În schimb, circuitul este dominat de trei linii drepte cu o lungime aproximativ egală, o linie curbă unde se vor atinge cele mai mari viteze, dar şi două arce de păr în care piloţii vor frâna semnificativ.

Ca de obicei, vor exista două zone de depăşire prin intermediul sistemului DRS. Prima dintre ele începe la 60 de metri după intrarea în primul viraj, cu punctul de detecţie situat la 110 metri înainte de intrarea în acest viraj, în timp ce a doua zonă începe la 260 de metri după ieşirea din virajul patru, cu punctul de detecţie chiar la ieşirea din acest viraj.

Cifrele circuitului

Lungime tur 4.574 km
Numar de tururi 67
Distanta totala 306.458 km

Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Hockenheim pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:

Motorul cu combustie interna 4
MGU-K 4
MGU-H 4
Unitatea de stocare a energiei 4
Recuperarea energiei 4
Consum de carburant 3

Strategiile schimburilor de pneuri

Pirelli va furniza în Marele Premiu al Germaniei pneuri supersoft şi soft, cele mai moi compoziţii din gamă. Tracţiunea şi frânarea sunt elementele cruciale care caracterizează circuitul de la Hockenheim, astfel că pneurile pot suferi forţe de decelerare de aproape 5 G.

Este pentru prima oară când Pirelli aduce pneurile supersoft la Hockenheim, motiv pentru care producătorul italian consideră că antrenamentele libere de vineri vor fi esenţiale pentru stabilirea celor mai bune strategii pentru schimburile de pneuri din timpul curselor. În plus, italienii anticipează ca vremea ar putea influenţa semnificativ strategiile, mai ales prin poziţionarea geografică a circuitului.

Informaţii meteo: posibile ploi în cursă

Vremea va fi caniculară la Hockenheim pe parcursul zilelor de vineri săi sâmbătă, atunci când cerul va fi predominant senin, iar temperatura aerului va urca până la 31 şi, respectiv, 30 de grade. În schimb, temperatura maximă de duminică va fi de circa 27 de grade, iar de dimineaţă şi până luni sunt prognozate furtuni sporadice.

În acest moment este prematur de anticipat dacă ploile vor afecta şi cursa, însă şansele în acest sens sunt destul de ridicate.

Statistici pentru Hockenheim

▶ cinci dintre cele opt curse desfăşurate pe circuitul de la Hockehneim după modernizarea din 2002 au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;

▶ Fernando Alonso este singurul pilot care a câştigat la Hockenheim după 2002 fără să plece din prima linie a grilei de start (2005, locul trei pe grila);

▶ ultimul pilot german care a câştigat Marele Premiu al Germaniei cu un monopost german a fost Rudolf Caracciola în 1939;

▶ doar trei piloţi germani au câştigat Marele Premiu al Germaniei: Michael Schumacher, Ralf Schumacher şi Sebastian Vettel;

▶ Ferrari a ajuns la 76 de curse consecutive terminate cu cel puţin unul dintre monoposturi în puncte. Seria a început la Marele premiu al Germaniei din 2010;

Sezon Castigator (Hockenheim)
2012 Fernando Alonso (Ferrari)
2010 Fernando Alonso (Ferrari)
2008 Lewis Hamilton (McLaren)
2006 Michael Schumacher (Ferrari)
2005 Fernando Alonso (Renault)

Marele Premiu al Germaniei la TV

Marele Premiu al Germaniei va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa: 

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 17 iulie 11:00 -
Antrenamente 2 vineri, 17 iulie 15:00 -
Antrenamente 3 sambata, 18 iulie 12:00 -
Calificari sambata, 18 iulie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1
Cursa duminica, 19 iulie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (8)

  • Marian Pascut
    Cred ca aici este cel mai bun loc in care pot sa imi exprim frustrarea. Am tot citit reactii pozitive in momentul in care s-a anuntat noul cuplu de comentatori de pe Dolce Sport. Nimic mai fals. Cei doi domni sunt sub orice critica. Este un cosmar sa ii urmaresti la Formula 1, ori GP2, GP3 si PSC. Baietii nu au nicio treaba cu oratoria, nu dau informatii nici macar de de nivel mediu si in plus bat campii des, poate pentru trecerea timpului. Cred ca publicul din Romania merita mai mult. Macar ceea ce a avut pana anul trecut la Digi Sport, unde, apropo, se facea o treaba imposibil de comparat
    20 1
  • Fa si tu ca cei care nu prind dolce (printre care ma numar si eu) si vizioneaza cursele live pe internet. Nu e la fel ca la tv dar macar nu te enervezi cu comentatori de genul.
    9 1
  • gun cometa
    ...dar mai e lume care se uita la F1? Mai e ceva spectacol de vazut? Nici macar urletele motoarelor nu sunt ce au fost, probabil in cativa ani monoposturile o sa fie integral electrice. Hm...sa vezi atunci ce liniste pe circuit...dar si in tribune.
    2 7
  • Marius
    Fa si tu ca cei care PRIND dolce (printre care ma numar si eu) si vizioneaza cursele live pe internet.
    6 0
  • iata cum s-a ajuns de la diversele dar micile critici aduse comentariului de la digi in anii trecuti la ridicarea in slavi a acestuia (poate asa o sa apreciati pe viitor un comentariu relativ ok ...)

    eu urmaresc pe dolce hd (via internet) cu sunet de la transmisiunile din UK. exista un mic delay (sub o secunda) insa mi se pare combinatia ideala
    1 0
  • @Marius +1
    1 0
  • Frumos circuitul. Pariez pe un pole si o victorie a lui Hamilton. Cred ca ne asteapta iarasi o serie de victorii a britanicului, daca n-are probleme la masina. In Ungaria, Spa, Monza. Apoi vedem ce va mai fi...
    3 1
  • Andrei
    Puteti urmari pe RTL...e transmisie in Direct cu reporter la locul cursei : Florian Konig plus specialistul Niki Lauda si unele interviuri cu piloti,chiar fac o treaba buna...recomand
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru