Hamilton păstrează victoria de la Monza. FIA nu l-a sancţionat pentru presiunea mai mică în pneuri!

de Daniel Popescu
Duminica, 06.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton îşi păstrează victoria obţinută pe circuit în Marele Premiu al Italiei, întrucât presiunea în pneuri era regulamentară în momentul în care acestea au fost montate pe monopost, chiar dacă ulterior a scăzut sub limita minimă impusă de Pirelli.

Esential 19.5 PSI a fost presiunea minima pentru pneuri impusa de Pirelli
19.2 PSI a fost presiunea pe care a avut-o unul dintre pneurile folosite de Lewis Hamilton
0.3 PSI a fost diferenta intre presiunea minima impusa de Pirelli si cea inregistrata pe unul dintre pneurile monopostului lui Lewis Hamilton
Victoria facilă obţinută de Lewis Hamilton în Marele Premiu al Italiei a devenit incertă imediat ce britanicul a trecut linia de sosire. FIA a investigat echipa germană după ce a constatat că Hamilton şi coechipierul său Nico Rosberg nu au respectat presiunea minimă de 19.5 PSI impusă de Pirelli pentru pneuri.

Astfel, pneul stânga-faţă al monopostului lui Hamilton avea o presiune cu 0.3 PSI mai mică, în timp ce cauciucul similar al lui Rosberg avea o presiune cu 1.1 PSI sub limita impusă de producătorul italian.

Cu toate acestea, comisarii de cursă au ajuns la concluzia că Mercedes nu a comis nicio greşeală în privinţa presiunii pneurilor, astfel că nu a dictat nicio sancţiune împotriva lui Hamilton.

"Comisarii determină că presiunea era la valoarea minimă recomandată de Pirelli în momentul în care au fost montate pe monopost.

Husele de pneuri au fost deconectate de la sursa de curent conform procedurilor normale, iar pneurile aveau o temperatură semnificativ mai mică decât temperatura maximă permisă pentru huse în momentul în care FIA a efectuat măsurători pe grilă şi diferite semnificativ de temperaturile altor monoposturi. Comisarii decid să nu ia nicio măsură", precizează forul mondial într-un comunicat de presă. 

O presiune mai mică în pneuri oferă o aderenţă mai bună, însă Hamilton insistă că diferenţa de numai 0.3 PSI înregistrată pe un singur pneu nu i-a permis să obţină niciun avantaj real în termeni de performanţă.

"Nu a avut niciun efect asupra monopostului. O diferenţă atât de mică într-un pneu nu face nimic. Trebuia să fie o jumătate sau 1 PSI pentru a face diferenţa, în special dacă este vorba despre un singur pneu. Dacă era vorba de toate pneurile, poate puteau exista argumente. Până la urmă, nu asta este motivul pentru care am câştigat. Am câştigam pentru că am fost cei mai rapizi", a declarat Hamilton.

Ultimele tururi ale cursei au fost tensionate după ce Hamilton a primit instrucţiuni de la boxe să construiască un avans cât mai mare în faţa lui Sebastian Vettel.

Ideea a fost ca britanicul să termine cursa cu un avans de cel puţin 25 de secunde pentru ca, în cazul unei penalizări standard de 25 de secunde în clasamentul cursei, să păstreze victoria. În cele din urmă, britanicul l-a învins pe pilotul Scuderiei Ferrari cu 25.042 secunde. Totuşi, exista pericolul ca Hamilton să fie exclus din clasament, caz în care victoria i-ar fi revenit lui Vettel. 

Via FIA

Comentarii (15)

  • bravo ferrari, va-ti apropiat la 25 de sec , holal progres , cursa de cacao
    14 23
  • GrosJan
    are dreptate, nu conteaza asa putin, daca era mai mult mai degraba il incurca din cauza dezechilibrului fiind inttr-un singur pneu

    dar, regulile ar trebui respectate asa cum sunt
    13 2
  • Pacat ca nu l-au penalizat 25 secunde! Muream de ras!
    Ferarii
    Cocalarii
    10 25
  • Sa este Mircea kaka
    :)) Mori de nervi bai ca lada ta se plimba pe circuit pe langa Marussia, de aia nici nu ai tupeu sa scrii de pe nick-ul tau.=)) Asa este, Ham a avut cu 0,3 la final, dar cat a avut cand l-au obligat astia sa mearga foarte tare "nu iti spunem acum", deci ii prinsesera cu mata in sac dar au amenintat ca se retrag cand au 4 echipe motorizate de ei si pac-pac nu s-a ales nimeni cu penalizare. Ham"Trebuia să fie o jumătate sau 1 PSI pentru a face diferenţa", Rosberg avea cu 1.1 mai putin, de aici si viteza lu de recuperare fata de Vettel:)).
    17 6
  • Umbla vorba ca fanii Ferari umbla chiar in aceste momente sa caute vopsitorii pentru a schimba culoare din rosu in negru :)
    E doliu!
    11 24
  • de ce dracu nu pun obligatoriu in pneuri AZOT ? in felul acesta nu ar mai fi diferente de presiune in timpul folosirii ??? Competitie de cacat .... pacat de munca pilotilor, e o cursa strict a masinilor !!!!
    6 1
  • @mircea
    fii fericit, uite ca idolul tau da ceata tuturor ... "he is the fastest man in the track"
    10 4
  • Cu cateva zile inainte Hamilton facea mare scandal pentru ca se mareste un picut presiunea in roti, acum declara ca nu face nicio diferenta.... Consecvent baiatul....
    27 10
  • Sper ca presiunea in pneuri ,in cazul in care nu a fost importanta pentru voi , va deveni acel element foarte important.
    Pentru specialist un pneu mai moale, unul singur, pe o anumita roata inseamna enorm.
    Puteti proba, si veti simti diferenta, in mod sportive de conducere.
    4 4
  • Masina lui rosberg nu a trecut linia de sosire deci presiunea la el in pneu este cu cauciuc rece.
    9 0
  • popicul
    am citit interviul cu totto wolf si sunt convins ca e abureala. Au facut totul cu buna vstiinta. Numai la ham au scazut presiunea si numai la Niko au riscat cu motorul. Pilotii lor beneficiaza de tratament egal !
    10 9
  • @popicul
    La Ham a scazut presiunea cu 0.3 si la Nico cu 1.1..
    Daca taceai, filozof ramaneai....
    8 5
  • serban
    Golăneala continuă, în formula 3, sâmbătă și duminică, pentru același "păcat", presiunea în pneuri, au descalificat fară să discute mai mulți piloți ! S-a dus vremea șefilor FIA cu sânge-n instalație, gen Balestre, care-i "ardeau" pe toți cu regulamentul în mână, fără deosebire și fără să țină cont de nume !
    8 7
  • Pai da...
    La ce le-or fi folosit shmenul cu presiunea nu inteleg, caci si asa au cel mai competitiv monopost, si nu cred ca, concurenta ii batea la fundul gol daca aveau presiunea in parametri...
    5 0
  • Din ce am citit pe Sky Sports, gestiunea presiunii aerului din pneuri a fost supervizata de reprezentatul Pirelli asa ca nu vad de ce ar fi fost sanctionat hamilton..
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru