Vettel acuză Ferrari că Leclerc primește tratament preferențial: "Celălalt monopost este mult mai rapid"

de Daniel Popescu
Luni, 26.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel acuză că Ferrari îi oferă lui Charles Leclerc un monopost mult mai rapid și susține că "numai un idiot nu și-ar da seama". Șeful Scuderiei insistă însă că Vettel și Leclerc au monoposturi identice.

Charles Leclerc menține Ferrari în lupta pentru locul trei în clasamentul constructorilor după ce a obținut locul 4 în Marele Premiu al Portugaliei, aceeași poziție obținută și în calificări.

În schimb, Sebastian Vettel a plecat doar de pe locul 15 în cursă și a încheiat pe poziția a 10-a, care i-a adus un singur punct.

La sfârșitul cursei, Vettel a acuzat voalat Ferrari că îi oferă un monopost mai rapid lui Leclerc ca explicație pentru diferența majoră de performanțe.

"Este evident că cealaltă mașină este mult mai rapidă. Unde pierd timp? Mi-am mușcat limba tot anul. Este posibil ca un idiot să nu-și dea niciodată seama, dar sunt eu complet idiot? Mă îndoiesc. La un moment dat te poți simți norocos și poți atinge limita monopostului. Eu nu am atins-o niciodată și, chiar dacă o fac, se întâmplă cu mare dificultate. În cealaltă parte a garajului lucrurile sunt mult mai simple", a declarat germanul la finalul cursei de la Portimao.

Cu toate acestea, Mattia Binotto, șeful Scuderiei, a exclus speculația și insistă că Vettel și Leclerc folosesc monoposturi identice.

"Fără niciun dubiu, monoposturile lui Vettel și Leclerc sunt identice.

Sper că Vettel va fi capabil să se califice mai bine la Imola și să arate de ce este capabil în cursă. Leclerc este cu siguranță foarte bun, dar poate că ai așteptări mai mari din partea celui de-al doilea pilot", a precizat Binotto.

Cu cinci curse înainte de finalul sezonului, Ferrari ocupă doar locul 6 în clasamentul constructorilor, însă are de recuperat doar 33 de puncte pentru a ajunge pe poziția a treia, ocupată în prezent de Racing Point.

Via Autosport

Comentarii (34)

  • Sunt de acord ca esti un pilot bun si iti meriti locul pe care il ai in sportul asta, dar nu ma asteptam sa declari asa ceva. Mai bine declarai ca nu mai ai interes sa lupti pentru Ferrari si atunci te credeam.
    27 18
  • Leclerc e mai rapid fiindca e mai bun ca Vettel. Ca nu ii convine lui asta, e alta discutie.
    27 21
  • Am spus-o şi o repet, Leclerc e mai bun ca Vettel. E posibil ca adevărul să fie însă pe la mijloc. Diferenţa în ultimele curse a fost destul de mare între cei doi, oare vettel nu vrea să se mai implice (sigur contează si factorul psihologic-va pleca la altă echipă), dar totuși...
    23 8
  • The Dot
    Rahatul incepe sa iasa la suprafata. Cu siguranta vor aparea mai multe episoade din telenovela asta pana la sfarsitul campionatului.
    21 4
  • Jony Memonik
    Cand doua masini egale fac performante diferite, atunci e meritul/vina pilotului.
    Cand tu esti pilotul a carui masina e ramasa in urma, atunci crezi (esti absolut convins) ca masinile nu sunt egale.
    Cand esti la Ferrari, sigur e ceva putred la mijloc.
    Cant e vorba despre Vettel, deja nu mai trebuie sa zic nimik.
    22 11
  • Cu ochi cruzi încep să privesc echipa asta care-l mai ține sub mâneca ei pe ăsta ce folosește așa expresie! Parcă e dependentă de el... ce bun/bine mai face Vettel echipei?
    17 13
  • Claudiu
    Cu siguranta echipa nu s-ar sabota tinand cont ca exista diferente foarte mari de bani primiti de la FIA pentru locul 3 fata de locul 6, 14 mil euro anul trecut. Cred ca e vesnica problema ca unul din piloti se intelege foarte bine cu monopostul, in timp ce al doilea e pe nicaieri (vettel vs webber in perioada 2010-2013, hamilton vs bottas in perioada 2017-2020 sau anul acesta verstappen vs albon). Leclerc a tacut din gura si a fost mai flexibil adaptandu-se limitarilor monopostului in timp ce Vettel a ramas blocat pe stilul sau de condus din perioada sa de glorie cand RedBull avea puntea spate foarte bine inchegata si putea accelera mai repede si mai puternic la iesirea din viraje fata de concurenta. Dar monopostul Ferrari nu are aceeasi apasare pe puntea spate asa ca de cateva ori pe an ii vedem piruetele neamtului in cursa :)
    Iar motorul Ferrari e incredibil de slab anul acesta, aproape cat Honda in perioada Mclaren. La inceputul turului 2, Leclerc a venit tare la aspiratie sa-i depaseasca pe Verstappen si Noris iar in momentul cand s-a mutat in lateral zici ca a apasat frana.
    22 7
  • Omul asta are o problema. Zilele trecute a spus, recunoscut ca Leclerc e mult peste el. Acum spune pe dos. Ca masina lui e mai slaba. Eu cred exact ceea ce vad toti. Ca e un pilot slab. Care greseste mai frecvent ca Grosjean. Si o facea cand Leclerc nu era la echipa cu o masina de top.
    14 10
  • Claudiu
    Off-topic: Formula1 a ajuns de toata jena. Pilotii nu mai conduc masina, ci masina si inginerul de cursa ii conduce pe piloti. Inginerul ii spune ce balans sa aiba la frane, ce setare la motor, ce setare la frana de motor, ce setare la cutie, cand trebuie sa incalzeasca sau sa raceasca anvelopele sau franele, cand trebuie sa faca economie de carburant. Imi aduc aminte cursa din Baku in 2016 cand nu aveau voie sa le spuna pilotilor ce setari sa foloseasca decat in cazuri critice ce ar fi dus la abandon, iar Hamilton a ramas pe o setare gresita si era pe nicaieri in cursa si se plangea la radio tur dupa tur. Spre comparatie Hakkinen si Schumacher in duelurile lor schimbau setarile din volan pe fiecare linie dreapta fara sa-i indrume nimeni doar ca sa castige fiecare sutime posibila fata de celalalt.
    34 4
  • Daca Vettel ar fi avut probleme doar anul asta mai era ceva acolo, dar Vettel o da in garduri de 3 ani!!! Ce naiba!! Ferrari l-au facut pilot nr1 anul trecut dar mergea cumplit de rau! Chiar asa cu favoritisme! Acuma Ferrari ar trebui sa fie masochisti ca sa il mai favorizeze. Devine penibil.
    14 7
  • Neutru
    Vettel va putea să=și arate valoarea în 2021.Acum Ferrari trebuie să-și protejeze secretele față de pilotul care pleacă. Îi dă mașină identică dar mai puține explicații și asta îl nu-i place lui. Contractul pe care la primit cu ajutorul Mercedes ar putea să fie altceva decât pare! Vedem la anul diferența față de Perez.
    27 2
  • Valentin Raducan
    Leclerc e de nivelul lui Albon
    12 42
  • Zic si eu
    O fi Vettel demotivat, dar este orgolios de aceea este greu de crezut ca este cu 0.6-0.8s mai lent decat Leclerc, care este si el cu 1s mai lent ca Hamilton. Poate nu este sabotat, dar cu siguranta italienii nu-si mai dau interesul pentru el. O sa ne lamurim anul viitor.
    26 4
  • Vyctor7
    Mai repede cred magarule ca Raikkonnen nu avea aceeasi masina ca tine ...acum ca te-a dat astia afara ca esti zero ai inceput sa mananci maro ! Copilul asta Leclerc este mult peste tine si crapa fierea in tine ca te umileste ....Esti cel mai slab campion din istorie fara nici un dubiu .... cu masini egale jumatate din grila sunt lejer peste tine !
    21 17
  • Factorul psihologic este si in F1 la fel de important ca in orice sport. Uitati-va ce rapid este Gasly de cand a castigat un GP si se simte bine la echipa. Vettel este de la inceputul sezonului efectiv demoralizat. Apoi el niciodata nu a fost un as al adaptarii pe monoposturi dificile. Dupa era de dominatie Redbull, dupa banarea blown diffuserului, Ricci l-a mancat la Redbull de unde a plecat imediat. E numai normal ca in acest moment Ferrari sa dezvolte monopostul in jurul si pe placul lui Leclerc.
    19 2
  • @Claudiu, frumoasă&corectă descrierea monopostului din ziua de azi. De aceea l-am atenționat și sfătuit pe @Robert să pună mai bine lucrurile în balanță când vine vorba despre dominația lui Hamilton din ultimii ani și dominația lui Schumacher când era la Ferrari. Dacă cineva nu vede diferența atunci am și eu dreptul să folosesc expresia lui Vettel, spunând că "numai un idiot nu și-ar da seama".
    13 7
  • Neutru
    Să fim sănătoși că în 2021 avem ce comenta. O să fie și Alonso , alt campion, deci patru campioni. McLaren cu alt motor și cu Rici poate fi o surpriză, patroni noi, schimbări de sponsori. Să sperăm că startul să nu se mai amâne din nou!
    17 1
  • The Dot
    @Claudiu

    Poate ai sa fii surprins, dar nu e tocmai asa usor sa conduci actualele masini de F1.
    Uite aici cum arata volanul de la Mercedes si explicatiile pentru ce face pilotul in timpul cursei:

    https://www.youtube.com/watch?v=giWg44Uprb4

    Uite aici o versiune mai veche si cu explicatiile lui Schumacher:

    https://www.youtube.com/watch?v=dU9FXKExKLs

    Si uite aici o evolutie a volanului in F1 si o sa vezi ca in "era" Ferrari a lui Schumacher, volanul nu arata asa diferit. Acum ai la televizor mai multe mesaje dintre boxe si piloti pentru ca s-a schimbat televiziunea o data cu trecerea timpului. Volanul a fost un simplu volan pana pe la inceputul anilor 90 si este normal sa evolueze din moment ce si monoposturile au evoluat. Mai ia in calcul ca acum ceva timp erau alte regulamente care ajutau pilotii, care in momentul de fata sunt interzise si pentru care pilotii nu aveau musai nevoie de un buton pe volan:

    https://www.youtube.com/watch?v=8V4soKKUzSI
    11 3
  • Robert
    Mavrick Hamilton și Schumacher sunt cei mai buni au talent sunt cele mai bune legende așa că taci
    5 13
  • @Robert, sau "cum te-am numit" la finalul comm-ului de mai sus, tu cu HamHam-ul tău arăți precum era Costel cu Vițelul lui. :))))
    13 9
  • Nu stiu ce sa cred despre articolele astea.
    Pe motorsport scriu exact invers:
    https://www.motorsport.com/f1/news/vettel-ferrari-leclerc-same-car/4899622/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-22
    1 2
  • @Robert, te-ai infectat de virusul ăsta britanic de culoare precum cei mai vârstnici din țara asta românească se infectează de Covidul provenit din spusele "sfinților arhangheli" L.Orban și K.Iohannis. :D
    8 13
  • @Sak: Declaratia respectiva a fost facuta dupa declaratia initiala din acest articol, cel mai probabil ca urmare a "sfaturilor" primite din partea echipei.
    9 0
  • netam-nissan
    f1 cu motostivuitoare identice ar fi cred muult mai pasionanta ca acuma.
    12 1
  • Bernie
    Acum simte si el ce inseamna sa fi nr.2 la echipa..Webber se bucura tare mult..Si Kimi la fel..La anul vine randul Alonsitei sa si ia umilinta de la coechipier..La sfarsitul anului va pleca cu coada intre picioare..Ha ha ha..
    10 11
  • Da mai Sebastian, monopostul celalalt este mult mai rapid. Dar asta numai datorita celui din spatele volanului ...
    9 10
  • Seb tu ești no combat...stai calm
    6 7
  • The Dot
    ...sau poate e Vettel problema

    https://www.youtube.com/watch?v=YdwS6WAnSDg&feature=emb_logo
    5 5
  • GrosJan
    Nu voi crede niciodata ca un pilot primeste intentionat un monopost mai slab. E vb de bani in joc. E vorba de prestigiu. Echipa nu vrea sa piarda intentionat puncte.

    Ce cred insa, este posibil ca dezvoltarea sa mearga pe stilul unui anumit pilot, pentru ca modificarile nu vin asa inspirate din podeaua garajului, vin in urma discutiilor cu pilotii, la cererea acestora. Si aici e simplu, investesti mai mult in pilotul care a aratat ca poate mai mult.
    13 3
  • Vettel a patit ce-o patit si Alonso. Alonso s-a luat dupa fani, Vettel asculta acum ce-i spune Costel.
    11 3
  • Scuderia Ferrari
    Este hilar sa-l compari pe Alonso cu Vettel. Vettel e un campion mediocru. Din toate punctele de vedere. Mai are si "caracter". Sunt fan Ferrari si ii compar ca piloti Ferrari. Alonso a fost aproape de titlu cu Scuderia, ceva ghinion a avut insa nu pot sa compar cu evolutia submediocra a lui Vettel. Kimi la fel, a fost peste Vettel in mai multe randuri.
    10 2
  • THE SPINNING GERMAN
    Grupul de pe fb fan fetal, e in fierbere......Looserul de fetal se dezlantuie. Asteptam momentul!
    5 2
  • Ba, Ferrari și-a bătut joc de o legenda ca Schumacher, omul care a rescris cărțile de istorie ale F1, voi chiar credeți ca Ferrari are vreo fărâmă de respect pt Alonso, Raikkonen sau Vettel??? E clar ca Vettel nu mai are nicio motivație sa tragă pt Ferrari, Ferrari nu au niciun interes sa ii mai pună la dispoziție aceeași mașina cu a lui Leclerc, aia nu se uita la 10-20 mil€!
    3 3
  • Pai cum sa-l compari pe Alonso cu Vettel. Vettel are nr dublu de titluri in primul rand, castigate chiar in dauna lui Alonso. Aplicand logica ta Raikkonen ar trebui sa fie peste amandoi pentru ca are un titlu cu Ferrari iar astia doi nada.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru