Feedback
cornel
a intrebat pe 9 Mar 2011, 16:06 in categoria Renault, Probleme tehnice

turbina cind se duce ce semne da?

ce semne da turbina inainte de a se duce?

Raspunsuri

a raspuns pe 9 Mar 2011, 16:14

In primul rand nu se mai aude acel suierat specific turbo, cea ce inseamna ca turbina nu mai lucreaza in parametrii originali .In al doilea rand masina trage foarte greu si in general este foarte lenesa (lag mare la accelerare), in al treilea rand, scoate un fum alb-cenusiu, si se poate sau nu sa consume ulei !

Sfaturi :

- dupa pornire lasati momtorul 30 - 45 secunde ( vara) - 2 minute iarna sa se incalzeasca
- nu mergeti subturat.

a raspuns pe 9 Mar 2011, 16:56

Sfaturi in caz ca n-ai turbina stricata:
-motoarele din generatiile noi n-au nevoie de incalzire cu masina stand pe loc, decat la temperaturi extreme de sub -15 grade. Trebuie doar sa mergi constant, sa nu turezi si nici sa subturezi motorul, pana ce acesta atinge temperatura optima de functionare.
-poti merge cu el mai putin turat pentru economie fara absolut nicio problema, daca iti amintesti ca o data la una sau doua saptamani, trebuie sa faci o "curatere" a turbinei: motorul cald, treapta 2, 4000-4500 turatii, MAXIM 15 secunde.
Nu merge tot timpul cu motorul aproape de maxim cum te vor sfatui multi si dupa legende din ce in ce mai raspandite, ca nu protejezi nici turbina, dar si motorul va avea o viata mai scurta, iar consumul nu-ti va iesi in veci nici macar aproape de specificatiile producatorului..
-daca rulezi un timp mai indelungat la viteze mai mari 90 km/h si urmeaza sa opresti, lasa masina macar un minut la ralanti, ca sa se raceasca turbina.
Ce am scris eu aici gasesti si in majoritatea cartilor tehnice ale automobilelor.

a raspuns pe 9 Mar 2011, 20:26

Simptome de turbina uzata sunt doar doua: pierdere de ulei soldata cu fum alb/gri pe evacuare si/sau motor cu pierdere mare de cuplu/putere.
Consumul de ulei se verifica usor utilizand joja motorului.Ulei in admisie de la turbina nu inseamna ca ea este "terminata",poate fi doar o pierdere normala de ulei,Se verifica jocul axului ;un mecanic cu experienta poate determina la mana un joc maxim admis.
Se verifica daca turbina se invarte usor;uneori se blocheaza de la calamina,sau de la paletii ce ating un corpul turbinei.
Turbinele se impart in doua mari grupe : cu geometrie fixa si variabila.
Blocarea geometriei din varii motive poate determina o cadere de putere a motorului la unele turatii.
Prin tester de diagnoza se poate face test actuatoare si verifica aceasta functionare a comenzilor geometrie turbinei.
Viata turbinei este data de calitatea uleiului de motor si a calitatii filtrului de ulei si a celui de aer,lucru pe care multi il neglijeaza.Un filtru de ulei de slaba calitate,lasa sa circule in circuitul de ungere particule mai mari decat cele permise lucru ce duce la uzarea prematura a lagarelor turbinei.Un filtru de aer de slaba calitate,permite patrunderea de microparticule ce erodeaza palele turbinei.
Un ulei prost asigura o ungere si racire necorespunzatoare a lagarelor turbinei.
Daca o turbina este distrusa si nu se dispune inlocuirea cu una noua,este de preferat reconditionarea celei existente d,decat achizitionarea uneia SH.

a raspuns pe 9 Mar 2011, 20:29

O turbina ce functioneaza corect ,nu are voie sa suiere,decat foarte discret,lucru asimilat mai degraba cu un fashait.

a raspuns pe 11 Mar 2011, 16:37

il susbscriu pe colegul Turbo....mai ales in privinta falsului efect de suierat(fluierat al turbinei)-fiind in toate mintile ei o turbina de marime si presiune mica nu are voie decat sa fashaie subtil alaturi de motor odata ce urcam in ture....


se pare ca las rubrica asta pe maini bune.... ;)

Alex
a raspuns pe 9 Ian 2013, 10:37

salut cand am facut schimbul de ulei la o skoda superb model 2004 tdi am gasit ulei in scut pe partea dreapta sub turbosuflanta. masina merge bine doar ca atunci cand plec si bag piciorul in ea da cu fum albastrui dupa ce schimb viteza nu mai da. are undeva la 180k km

sorinn
a raspuns pe 23 Sep 2013, 23:52

Daca paletii sunt strambi si axul nu are joc la turbina se pot schimba doar paletii fara ax la un passat 2007.

YIC
a raspuns pe 26 Oct 2013, 21:30

Pentru Alex.Sigur turbosuflanta da semne de oboseala.Poti sa mai mergi cu ea cam 2000-3000 Km apoi ai nevoie de 1000 Euro

petre
a raspuns pe 24 Feb 2014, 16:39

Salut am si eu o intrebare. Am un bmw seria 5 din 2006 motor de 2000, 163 cp. Cutie automata. Km reali cam 400.000. El pare ca functioneaza ok, sa zic ca trage dupa 2000 si ceva de ture , turbina cam fluiera, nu fasiie. Am dispera consumul de ulei care in 2 ani a urcat de la 2 l la 4 l la 15000km. Folosesc castrol 5w-30 pt ca este motor cu filtru de particule. Nu are alte scurgeri de ulei sau erori pe la motor.

Turbovit
a raspuns pe 1 Mar 2014, 02:23

cel mai probabil este o problema cu turbosuflanta,lagarele sunt uzate . Pentru o reparatie puteti apela 0764.379.317

Aurel
a raspuns pe 25 Mai 2014, 07:09

Am un suierat nefiresc dupa 1500ture in turbina la o octavie 1.9/90 cat costa un kit nou si daca trebuie sa schimb si ulei si filtre dupa operatie, pret final cu demontat ...montat testat? Zona unde se face reparatia si programul de lucru?

Popa Catalin
a raspuns pe 20 Sep 2014, 20:38

Am si EU o intrebare daca ma poate ajuta careva .am un BMW 530d 160kw218 caii din 2004 dupa ce o accelerez si PE urma se reduce din viteza scoate un fum alb ce poate sa FIE

talent
a raspuns pe 12 Oct 2014, 08:07

face un zgomot ciudat ,fluiera ....

bogdan
a raspuns pe 5 Ian 2015, 23:06

am si eu un passat din 2000,1.9 tdi 11 cp are un suierat asa,nush de al turbo sa fie,motoru trage nam treaba,nu scoate fum,nimic,sa fie cv pb?

bogdi
a raspuns pe 15 Feb 2015, 09:55

am un passat in 2000 1.9 tdi 116 cp,are un suierat ciudat ,cand o las la relanti si o accelerez,nush sa fie de la turbo sau turbina,de tras trage ,nu scoate fum,sa fie ceva problema,va multumesc,astept un raspuns

BOGDAN
a raspuns pe 19 Mar 2015, 17:31

AM UN bmw x3 2.0 diesel 2005 150 de cai masina nu trage cum ar trebui nu scoate gramde fum dar am constatat ca pe partea dreapta sub turbo e plin de ulei imi dispare din motor cam 500 de grame la 3000 de km .in treapta 5 si 6 urca pe ture foarte greu de la 130 140 de km pe ora pana la 160 dupaia nu mai urca mai sus.cand vede panta scade viteza de deplasare.La relantiu scoasa din viteza ,cand accelerez cu pedala in fund turometrul urca pana la 4000 de ture .nu mai mult.si am constatat cu un prieten ca daca accelerez furtunul ala gros ce duce la AGR sta tare doar o secunda cu aceleratia in blana dupa care se moaie incat poti sa il strangi cu mana.deci inseamna ca undeva pierde presiune sau turbo nu baga destul.poate vorbesc prostii dar nu ma prea pricep.multumesc frumos

a raspuns pe 7 Iun 2015, 18:54

sall am un logan 16v si azi am vazut ceva ulei cred pe presul din fata in dreapta soferului din fata in dreapta daca stie cineva carte e problema

ionut
a raspuns pe 15 Iun 2015, 21:22

Buna am si eu un opel astra h 2006 1.7 disel am o problema cu ea nu stiu ce are nu mai are vlaga nu trage si scoate un fum parca zici ca e pe carbune sa fie turbina multumesc anticipat

Marius
a raspuns pe 25 Iun 2015, 00:38

salut.am si eu un bmw 320i benzina 2.0 hidramat si nustiu din ce cauza trage foarte greu.ce credeti ca ar putea fi

Sam
a raspuns pe 16 Aug 2015, 10:07

Salut am un audi a3 2000tdi abia am cumparat-o si am o problema la ea dupa ce depășesc viteza de 120km/h si ma ridic spre 130 îmi scade puterea de tot .acționez accelerația degeaba si îmi apare Motorul in bord si trebue sa o opresc si sa o repornesc sa își revină..ma poate ajuta cineva cu un răspuns va rog

Raw
a raspuns pe 19 Aug 2015, 19:28

Am un Kia Rio An 2006 la 3000 de turatii cand masina este stationata se aude un fluierat si in mers la fel se aude am verificat furtunele si intercolaru si la fel face. O parere de la cineva ?

pavel
a raspuns pe 20 Aug 2015, 14:19

vito

pavel
a raspuns pe 20 Aug 2015, 14:24

am un mercedes vito anu 2004 cind accelerz dupa 2000 mii se aude in salon un suflat asa greoi si dispare cum eu picioru de pe gaz sacade puteria la motor insa turbina se aude cu se porneste dupa 2000 ce sa fiie cine poate sa ma ajute

pavel
a raspuns pe 20 Aug 2015, 14:27

am un mercedes vito anu 2004 115cdi are 150 de cai cu turbina cind accelerz dupa 2000 mii se aude in salon un suflat asa greoi si dispare cum eu picioru de pe gaz sacade puteria la motor insa turbina se aude cum se porneste dupa 2000 ce sa fiie cine poate sa ma ajute

Marian
a raspuns pe 27 Aug 2015, 12:35

Cine ma poate ajuta cu infoarmatii... Am un audi A4 din 2009 09 .... Motor 2 litri 170cp . Cum ar trebui sa se comporte daca ar fi turbosuflanta dusa ? Asa mi se spune la servis dar ia nu da nici un semn din ce am citit aici. Puterea e la fel numic schimbat , ulei nu mananca.

ciprian
a raspuns pe 5 Oct 2015, 12:15

am un ford focus din 2006 si nu are putere adica este puturoasa, lam pus pe tester si mia iesit ca este problema cu filtru de particule dar mecanicul mia spus ca si cu turbo am probleme, fum nu scoate nici nu fluiera din ce cauza nu are putere?

andrei
a raspuns pe 9 Nov 2015, 21:14

am si eu o problema daca puteti sami dati un raspus mam dus cu viteza de 140 km si dintro data nu mai a tras masina dar mere foarte bine am motor de 16 gtd cu inter culer amu nu mai tr de loc merge ca unul simplu

Adrian
a raspuns pe 30 Nov 2015, 11:19

Am un audi 20 tdi 2006 pana se ridica apa la temperatura normala imi scoate fum alb albastrui. ....ma poate ajuta cineva cu un ras?

radu filipescu
a raspuns pe 15 Dec 2015, 08:51

am o utilitar transporter, cu motor diesel, turbo. motoru este de 1,9. nu iam bagat turbo suflanta ca este defecta. are motoru ceva daca am suspendat turbo.?

mihai
a raspuns pe 15 Dec 2015, 21:51

Am un mondeo tddi din 2001,si am observat ca atunci cand merg subturat,pana sa intre turbo,daca apas acceleratia se aude un garait,dupa ce trec de 2000 nu se mai aude,daca accelerez incet nu se aude,doar daca fortez,totul deci cand e subturat nu cand e turat,.Ce ar putea fi? turbina ma lasa?Zgomotul nu e caun fasait...niu stiu sa l descriu,suna ca un garait ...nu stiu exact,insa nicidecum cu acel fasait de aer

close

Raspunde la intrebare

Ai deja cont? Login
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod

Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru