Dacia Sandero a depășit VW Golf la înmatriculările europene din ianuarie

de Paul Cosma
Miercuri, 24.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Sandero a obținut locul al treilea în topul înmatriculărilor din Europa pe luna ianuarie, depășind modele precum VW Golf, Renault Clio sau Skoda Octavia. Sandero a fost învins doar de Toyota Yaris și Peugeot 208.

Înmatriculările europene de mașini noi au scăzut cu 26% în ianuarie, la aproape 840.000 de unități, conform datelor analizate de Jato Dynamics. Cele mai multe modele au înregistrat un declin al înmatriculărilor, însă au fost și câteva excepții notabile. 

Printre ele se numără și Dacia Sandero, cu un excelent loc 3 în topul pe ianuarie, având 15.922 de unități înmatriculate și o creștere de 13%. Astfel, Sandero a reușit să depășească modele precum VW Golf, Opel Corsa, Renault Clio sau Skoda Octavia. 

Toyota Yaris a fost cea mai înmatriculată mașină în ianuarie, la nivel european, cu puțin peste 18.000 de unități. Pe locul al doilea s-a clasat Peugeot 208, cu circa 17.300 de exemplare. 

La nivel de branduri, Volkswagen este lider autoritar, cu peste 90.000 de mașini înmatriculate, urmat de Peugeot și Toyota. 

TOP 10 modele Unități înmatriculate vs. ianuarie 2020
Toyota Yaris 18.094 +3%
Peugeot 208 17.310 -15%
Dacia Sandero 15.922 +13%
VW Golf 15.227 -42%
Opel Corsa 14.951 -20%
Peugeot 2008 14.916 +87%
Renault Clio 14.446 -32%
Fiat Panda 14.122 -16%
VW T-Roc 13.896 -7%
Skoda Octavia 13.756 -17%

Via Jato Dynamics

Comentarii (19)

  • Vai de mine, Yaris mai bine vandut ca golf. Nici europenii nu mai sunt ce erau odata...Cum sa alegi japoneza si nu o germanca adevarata. Golf scadere 40% :))
    Nu mai are softul care trebuie???
    58 20
  • Dănuț Alin Niță
    Dacia Sandero care este produsă exclusiv în Maroc
    :)))
    32 26
  • @Danut Alin Nita: nu chiar. Doar Sandero simplu se face in Maroc, Stepway la Mioveni. In cifre sunt ambele cumulate. Clio e singur, fara Captur. Peugeot 208 e dublat de 2008, cu avantaj ca ambele modele sunt disponibile si electric. Castigator detasat, Peugeot.
    44 3
  • Viva Daciea Săndelo
    Asta clar semn de bogatie in Europa.Cand te doare la buzunar,te uiti la ceva ieftin,nu mai dai doi euro pe confort si fiabilitate,iar cand vezi limitele de viteza din Vest si amenzile,mai multi de 65 de cai nu mai ai nevoie(am dreptate,Tembelus Rex?).De Skoda nu ma mira,doar firmele ce-au mai cumparat-o ca a avut un pret mai bun fata de Golf dar tot un fail e raportat la cat vindeau odata,Golf-ul care e un fail si mai mare,nimeni nu-l iubeste,cine le vede uratele interioare fara butoane fuge mancand pamantul.In afara de fanii fanatici,n-am auzit pe nimeni sa se urce in noul Golf si sa zica de el ca-i ok la pretul ala,e sub Golf 7 cu mukt dar mai scump. Puteti sa caraiti ce vreti,cifrele de vanzari spun asta nu eu.
    26 12
  • Chiar daca nu iubesc Dacia si urasc francezii,nu pot sa neg ca noul Sandero arata cu mult mai bine ca noul Golf la exterior,iar interiorul,cu toate ca e din plastic ieftin de papusa chinezeasca,macar mai are butoane fizice.
    41 5
  • Tembelus Rex
    @Viva Daciea Săndelo.... mi-ai pus o întrebare și îți răspund.

    65 de cai sunt și nu sunt suficienti. Depinde ce faci cu mașina. Trebuie să-ți faci niște calcule, faci niște analize, o analiză SWOT dacă vrei, pui în balanță, cântărești și iei deciziile pe care le consideri bune pentru tine.
    Eu am 73 de cp la SCE-ul meu (2018) și se simte lipsa unui cuplu suplimentar, mai ales în rampă. În oraș nu are treabă. Este o achiziție făcută strict pe criteriul TCO.....de câți bani atâta mașină! Dacă aveam un VW, un Renault, un Fiat, un Hyundai, un Ssangyong, o Honda, o Mazda, o Toyota etc. (încerc să împac pe toată lumea) disponibil la 7000 de euro, mergeam pe respectiva marcă. Cum acestea au alte scoruri la achiziție și unele din ele și la mentenanța a ieșit Dacia câștigătoare.

    Evident era o alegere mai înțeleaptă 0,9 Tce dar personal cam 90% din km îi fac urban. Am evitat potențialele probleme care pot apărea deși 0,9 și-a dovedit fiabilitatea, chiar dacă unora le sta în gât chestia asta.
    La Dacia sunt niște praguri psihologice de trecut. Unii sunt dispuși să le treacă, alții nu. Spre exemplu am așa o strângere de inimă pentru sume mai mari de 10 000 euro în ceea ce privește marca autohtonă. Mai sus de 12 000 nu aș urca sub nici un chip. Încep cu i30, Elantra, i20, clio, captur, Megane Sedan, Tivoli, Kona, Scala, Kamique, Rio, Stonic chit că sunt în versiuni entry. Și nu se pune problema de siglă. Vechile discuții - siguranță, stabilitate, antifonare, prelucrare etc. Nu mă interesează dotările. (MAI ALES ALEA CONSIDERATE DE BUN SIMȚ- urăsc din toți rărunchii expresia asta).

    Golful e ok dar mai ieftin cu 7000 - 8000 de euro, să înceapă mai de jos ca în vremurile bune - vorbesc de mașini noi evident. (Spun asta in condițiile în care nu am avut și nici nu am de gând să-mi iau vreodată VW- pentru simplul motiv că românii îl divinizează și chestia asta mă sictirește). Dar îi recunosc atuurile....problema e că dacă te uiți pe lista de prețuri de la i30, golful și-o ia bine sub centură.
    35 5
  • @ Vali

    Inca nu te-ai uitat pe topul JD ? Linkuri de anul asta cu clienti Volvo satisfacuti mai ai ?
    22 2
  • 16874641984
    topul JD ... praful s-a ales de el.
    si-a pierdut orice urma de credibilitate, acum e doar nationalism prostesc si sprijin pentru interese colaterale.

    nu ma bag in disputa voastra, nu zic nimic de volvo. dar porsche nu are cum sa fie pe locul ala. nu are cum. cei care stiu cum se fabrica un porsche vor zambi larg si atat.

    ma surprinde ca tu @dane, care nu esti de ieri de azi in domeniu, il tot atati pe respectivul cu acel tabelas jdp
    11 11
  • Daca Dacia are piese si merge in plin cu Mioveni si cele 2 uzine din Maroc (așa am înțeles ca sunt, daca nu este așa îmi cer scuze anticipat) fac pariu ca fac cel puțin o luna locul I cu Sandero (inclus si STEPWAY ca așa le iau toți in considerare)
    17 2
  • Eu nu consider acel top sfantul Graal, doar subliniam ca cineva latra pe aici. Porsche se afla destul de sus la fiabilitate de ani de zile, nu cred ca este o exagerare, a ramas destul de constant.
    14 2
  • George
    Măi băieți mai terminați cu reclama abuzivă la Dacia
    PS : o conservă
    :))))
    10 28
  • De curiozitate, oare nu se viruseaza romanii cand vad ca marca la care se inchina, ce sa vezi, la ea acasa nu prea e cumparata...
    18 8
  • E cam viciata piata (si a vanzarilor si a constructorilor) in perioada asta din mai multe cauze insa in perioade normale Sandero nu sta rau deloc. E la 60-70% din vanzarile modelului lider.
    In Romania, Dacia e lider la vanzari cu 25-35% din piata cel putin de cand a aparut primul Logan.
    14 2
  • @Ionut
    Nu mă miră acest top, golful ramanand cu acelasi design plictisitor si imbatranit. Doar motoarele ce mai salveaza cat de putin în rest nimic care sa iti trezeasca o emotie. Doar stii ca detii o masina corecta si buna(asta nu inseamna caci si merita banii ceruti pe ea.). De cand aceasta nebunie cu electricele nici diesel nu mai e privit ca altadata.
    6 0
  • Oare ce fel de oameni vizitează Automarket când dau buluc like-uri la o informație complet eronată cum că Sandero se produce exclusiv în Maroc când de atâtea luni de zile ni se repetă că doar cel normal e făcut acolo și Stepway în România. Stepway care are are vreo 75% din toate Sandero-urile vândute.

    Pe de altă parte, mie nu mi se pare normal să pui Clio+Captur sau 208+2008. Nu e același lucru ca la Stepway. Stepway chiar e un Sandero normal cu pasaje de plastic la roți, o mască și bară puțin diferită plus niște nervuri în plus pe capotă (și bare deasupra). În rest, e la fel ca varianta normală. Pe când Captur se diferențiază mult la exterior de Clio, la fel și 2008 de 208, chiar dacă tehnic au asemănări. Designul lor e complet diferit, la Stepway nu e cazul.
    10 2
  • Sandero Stepway e mai mult cu Fiesta Active sau cum era pe vremuri Cross Polo. Nu e un SUV de segment B, ci o variantă mai înălțată a unui hatchback. Fiesta Active e pus la un loc cu Fiesta, nu cu EcoSport sau Puma.
    10 1
  • 8416941451
    @Moldovean: felicitari pentru remarcile corecte!!

    nu stiu ce fel de oameni viziteaza AM, stiu sigur insa ca situatia voturilor este complet distorsionata de cativa trolache (unul fiind mie-n suta dovedit de mine tatraurs, care acum posteaza din anonimat sau cu nume tampe funny-wannabe gen Candida Dragan) carora le place sa se joace cu manutele, sa tot stearga memoria cache a browserului si sa voteze multiplu - asta ii implineste pe ei - desi eu am mai spus, oricare alt prost poate face asta oricand, dar unora gen tatraurs le place sa se afirme in mod special cu practica asta.
    3 2
  • -]|[-----]|[-
    eu (momentan doar) il suspectez si pe @dan_grc ca mai face asta.

    mi-ar parea totusi rau sa mi se confirme, pentru ca el nu e de teapa tatraursului, sa fim seriosi
    1 2
  • @-]|[-----]|[-72726
    Nu va mai certati si lasati copilariile,iar cu votul vad ca primesc manute multe verzi si rosii si unii si altii. Fiecare are ceva de spus,haide sa le respectam tuturor parerile intr-un mod civilizat de oameni maturi. Iar cu suspectatul s-o lasam mai moale,n-ai cum sa aflii cine iti scrie decat dupa ip si atat,asta daca esti administratorul siteului,cateodata se mai intampla sa fie fix pe cine nu suspectezi.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru