Dacia Spring a primit un rating de 5 stele în cadrul testelor Green NCAP

de Gabriel Nica, Foto: Green NCAP
Sambata, 27.08.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Spre deosebire de testele Euro NCAP, care sunt axate pe siguranța mașinilor de pe drumurile publice, testele Green NCAP verifică eficiența modelelor electrice. Dacia Spring a depășit toate așteptările.

Lansate oficial abia în 2020, testele Green NCAP au ca scop definirea celor mai eficiente mașini electrice de pe piață. Aceste testări sunt susținute de FIA, ADAC dar și de Euro NCAP, bineînțeles, alături de alte instituții din state precum Germania, Italia, Marea Britanie și altele.

În cadrul celui mai recent test, care a avut loc chiar luna aceasta, oficialii companiei au descoperit că Dacia Spring bate nume mult mai mari (la propriu și figurat) atunci când vine vorba despre scorul său verde. Micuțul model de la Dacia a obținut un rating de 5 stele per total, cu scoruri impresionante pe categorii.

Spring a primit nota 10 din 10 în categoria „Clean Air Index”, 9.8 din 10 la categoria „Energy Efficiency Index” și 10 din 10 la categoria „Greenhouse Gas Index”. Green NCAP a evidențiat faptul că, puterea sa mică joacă în avantajul său în cadrul acestor teste și avantajează folosirea sa în oraș.

Pe de altă parte, aceeași putere redusă înseamnă că autonomia pe autostradă este de doar 140 de kilometri.

În cadrul testelor Green NCAP, Spring a avut un consum mediu de energie de 18.5 kWh/100 kilometri, corespunzător unei autonomii de 180 de kilometri.

Comentarii (15)

  • Spring este puțin mai bun ca un Lastun, adică este la limita conceptului de autoturism, Logan/Sandero se situează mult peste .
    33 17
  • dizelul e un lastun afumat!

    felicitari chinezilor! daca ii pun si niste panouri solare ar fi perfect.
    15 30
  • @dășteptu' ielectric
    Dieselul e demonstrat cel mai viabil motor pentru drumuri lungi și/sau gabarit mare.
    Electricele sunt afumători certe. S-au redeschis termocentralele pe cărbune. Să fii sănătos!
    32 13
  • @dasteptu afumat
    dizalu e cel mai cancerigen si deci cel mai costisitor pt om. trebuia interzis de mult macar in orase.
    13 20
  • @dășteptu' ielectric
    Vorbe goale scornite de needucați sau de către 'telectuali cu interese.
    Au ajuns norvegienii să se joace cu 90 km/h pe autostradă pt că manipularea este inima comerțului. Și asta după ce sistemele diesel au fost aduse la nivel euro6d.
    Și pt că românul poate fi un samsar țepar că ține, există și reversul, melteanul cu diesel euro 4 folosit în oraș pt drumuri de câțiva km.
    16 8
  • Seriff
    Meltean e ala care da 50.000 pe un suv electric, il incarca sa mearga cu el in oras, fiindca la drum lung o ia pe aia termica, nu sta el sa caute statii, iar energia de care tancul lui electric are nevoie sa mearga 300 km e aceeasi energie pe care o consuma un apartament cu 3 camere in 3 saptamani.
    Si ca sa cumpere SUV-ul a mai primit si o pomana din partea statului de 10.000 euro ca sa nu dea 60.000 pe masina fiindca era sarac, asa a dat doar 50.000.
    17 18
  • 18,5 kw/h/100 km mi se pare foarte mult raportat la greutae și putere. Încep să cred că cel de pe youtube care a coborât Poiana Brașov și a zis că sistemul nu i-a reâncărcat bateria deloc are dreptate. Sau o fi fost un defect la Șpringul lui. Poate ne lămurește cineva dacă e așa sau nu.
    10 5
  • Loganul electric este aici şi se cheamă Spring.

    Când va fi produs un Sandero, Logan full electric în România şi Maroc, deja toată piaţa de termice va fi istorie (în Europa)
    5 18
  • @Seriff
    Norvegianul foloseste electrica pe autostradă, iar românul, dieselul în oraș. Și și sunt duși cu pluta.

    Orice diesel, la pornire, emană vraja mării, până se încălzește motorul. Cu DPF și drumuri scurte, DPF moare. Fără DPF și drumuri scurte, mor pietonii.

    Pentru oraș există benzină, consum decent pe mașinile actuale.
    Un mild hibrid ajută sistemul start-stop și trotinetiștii nu mai au ce să consume.
    Un sistem hibrid scade semnificativ consumul pentru o mașină pe benzină condusă sportiv.
    Electrica nu se justifică dpdv economic. Prețul nu se amortizează nici după 30 de utilizare, iar după 8-10 ani bănuiesc că ajunge la REMAT.
    13 6
  • Seriff
    Romanul foloseste ce isi permite, nu toata lumea isi permite o masina noua si nu toata lumea are 2 masini, una de oras, una de concedii, asa ca despre ce vorbim?
    14 8
  • Lucian
    Sa nu uitati sa dati aerul conditionat mai usor in case, ca sa poata salvatorii planetei sa-si bage masinile in priza.
    6 5
  • @sheriff
    in oras te duci 99% din timp, deci despre ce vorbesti?
    pt 1% ai avion, tren, masina de inchirat...
    6 8
  • Procentul ăla inventat de 99% mers cu mașina prin oraș e dat ”din burtă” ca să aibă și electroaca un avantaj.
    Dacă problema e constituită de 99% drumuri prin oraș, soluția e transportul public sau alternativ, nu o cutie cu baterii pentru fiecare angajat în drum spre job.
    5 6
  • Pinky NCAP avem? :))
    1 3
  • @CiprianBi
    Green NCAP e un pic irelevant. Poate face diferența pe diferite motorizări, însă aici Spring-ul a scos un scor mai bun decât Audi e-tron, Ford Mustang Mach-E și VW ID3 din simplul motiv că nu permite atingerea unei viteze decente pe autostradă, lipsă autonomie, lipsă confort (greutate mică), practic, o baterie cu roți și un motor de ultimă speță e verde fosforescent.
    Numai clientul de Spring știe ce înseamnă să încurci cu adevărat circulația pe autostradă, să stai umăr în umăr cu pasagerul din dreapta, să aștepți zile și nopți pentru o reîncărcare și, în general, să fii generator de zâmbete în trafic până în ziua unei tamponări ușoare din care nu scapă niciun springist cu viață.
    7 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru