Feedback

INTERVIU: Niels Loeb, designerul lui Opel Adam: "Adam dă semnalul întineririi mărcii Opel"

Comenteaza 9
INTERVIU: Niels Loeb, designerul lui Opel Adam: "Adam dă semnalul întineririi mărcii Opel" - Poza 1
Designerul care a coordonat dezvoltarea estetică a noului Opel Adam ne-a răspuns la 10 întrebări indiscrete. Astăzi vă dezvăluim câteva secrete ale celui mai mic model de oraş din gama Opel.

Am avut ocazia de a sta de vorbă timp de 20 de minute cu Niels Loeb, omul care a coordonat echipa de design din mâinile căreia a ieşit noul Opel Adam, cel mai nou şi mai mic model din gama Opel. Australian de origine, dar cu tată german, Niels Loeb m-a surprins printr-o atitudine complet diferită de ceea ce am întâlnit până acum la designeri sau la oficialii de rang înalt din industrie cu care am avut ocazia să dialoghez. Deşi de obicei designerii sunt ceva mai "trăzniţi", iar discuţiile cu aceştia sunt presărate cu glume, Loeb a făcut un pas mai departe şi a transformat ceea ce ar fi trebuit să fie un interviu într-o discuţie ca între prieteni. Nu a pierdut ocazia de a pleca de lângă reportofon ori de câte ori a dorit să-mi arate un detaliu inedit pe noul Adam, iar o jumătate din înregistrarea discuţiei este de fapt goală. Pentru că discuţia nu a avut loc la o masă, ci liber, în jurul maşinii.

Niels Loeb - 41 de ani - lucrează la Opel de 21 de ani (a fost responsabil pentru dezvoltarea lui Corsa şi Meriva, printre altele) şi, conform propriilor lui declaraţii, vede în Adam cel mai interesant şi complex proiect în care a fost implicat. Nici nu e de mirare: să desenezi de la zero un model care are sute de mii de posibilităţi de configurare în doar trei ani este o misiune îndeajuns de dificilă încât să te implice total.

Apropo: Nu uitaţi că până în 10 decembrie puteţi să participaţi la un concurs de design în care cele mai interesante tricouri cu tema Opel Adam pot câştiga 1100 de euro. Concursul, regulamentul şi resursele necesare pentru înscriere sunt disponibile AICI.

Comenteaza 9

Comentarii (9)

  • Gigel80
    "Care au fost liniile de bază pe care a fost construit Adam?" Raspuns: Fiat 500. I rest my case.
    4 10
  • Luchian
    Omul zice in tot interviul cum a facut masina masculina tocmai ca sa nu fie retro si vine gigel80, cu user predestinat replicii, sa ne explice cum e un fiat 500 altfel. gigel80 presedinte!
    8 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Gigel80
    Opel era foarte invidios pentru succesul Fiat 500 si vroiau si ei o felie din placinta. E super evident ca au luat un fiat 500 si i-au dat un makeover mai agresivo masculin si l-au reimpachetat ca o masina noua. E brainwashing. Toate masinile sunt brainwashing. Au prostit toata planeta cu designul asta. Pe vremuri masina era un utilaj practic nu un accesoriu de moda. Nu exista nici o competitie intre branduri, e totul o constructie dualista care sa va mentina pe voi partizani dar in realitate acolo sus toti isi freaca mainile. Opel colaboreaza de ceva vreme cu Fiat, folosc impreuna mai multe platforme. E doar o colaborare intre corporatii pentru profituri mai mari.
    1 12
  • Gigel80
    Poate o sa va treziti odata din dependenta asta de obiecte si o sa va orientati spre alte valori.
    4 7
  • Luchian
    Gigele, Opel nu mai colaboreaza cu Fiat de vreo 5 ani, dar daca ai ramas apasat cu cotul pe buton ce sa-ti fac? Se aude in tot magazinul. Mie mi se pare aiurea sa incerci sa echivalezi orice model care apare intr-un segment cu altul deja existent. Nu au voie sa se lanseze masini in segmentul asta de oras? Normal ca le fac colorate pe toate și pline de personalitate, iar faptul ca au un spatiu mic de lucru ii face pe cei superificiali sa vada aceleasi modele. Dar e cazul sa ne trezim si sa vedem diferentele ca sunt enorme. Daca natura ar fi gandit ca tine, nu am mai fi avut pere, ca deja aveam mere. Tot fructe, aceeai consistenta, aceeai logica de constructie. Dar alt gust, Gigele, alt gust.
    11 1
  • Sorin Cismas
    E foarte bine ca mai apucam sa vedem ce gandesc oameni de genul asta. In gramada de zoaie din presa gasesti rar interviuri simple. Cat despre Adam nu cred ca va fi foarte vandut in Romania, dar sunt sigur ca europenii vor aprecia aer proaspat in orase.
    2 1
  • Gigel80
    Uite aici un Vauxhall Combo care defapt e Fiat Doblo http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vauxhall-range/vans/new-combo/index.html
    0 1
  • Dragul tatii Loeb (Niels, adica), poate ca voi chiar vreti sa cuceriti esantionul de "liliputani" al pietei auto, dar, cel putin in opinia mea, modelele mini se adreseaza unor oameni de dimensiuni veleitare......mini. Avantajul (de fapt, atuul) nu poate fi decat unul singur, indiferent ce valente tehnice i se atribuie: consumul......Ca daca vin eu cu dimensiunile mele......generoase (fizic vorbind :D) si daca mai urca macar inca unul ca mine, la prima curba mai stransa, daca o abordez cu viteza......paaa ! Suprafata sasiului chiar are importanta. Este drept ca un Spark, de pilda, alearga foarte "cool" pentru gabaritul sau, dar......daca taceam, tot gras ramaneam :)
    1 1
  • BaditzaEx
    @Giga-Motors sa fi sigur ca-n SUA nu se va vinde, mai toti europenii fata de mancatorii de burger de peste ocean, sunt < liliputani > :)) Aici , la noi oamenii au o greutate '' anormala '' 2 barbati ( tineri ) de pana-n 30 de ani cantarind cat o adolescenta de peste ocean ( adica vreo 165kg ) ;-)
    in alta ordine de idei, mie mi se pare un exercitiu de imagine laudabil si mai ales faptul ca ofera unui client ( care nu este nevoit sa cheltuie 100k ) placerea de a-si personaliza masina ( produsul cumparat ) exact cum isi doreste; o pata de culoare intr-o lume din ce in ce mai gri... Este ideala masina pt tipi si tipe nonconformisti, tineri care locuiesc in citadine super-aglomerate. Este o pata de culoare care-ti mai descreteste fruntea si mintea ( celor care stiu sa aprecieze si nu doar sa blameze )
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod

Ultimele stiri din Interviu

Prețuri mașini noi

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru