Primele informații despre SUV-ul electric Ioniq 5: autonomie de 800 de kilometri și încărcare completă în 20 de minute

de Daniel Popescu
Marti, 03.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ioniq 5, primul SUV electric care va fi lansat de Hyundai în 2021 sub noul brand Ioniq, va avea o baterie de generație nouă care va permite o autonomie de 800 de kilometri și încărcare completă în numai 20 de minute.

Hyundai a anunțat în luna august că va lansa trei modele electrice în următorii patru ani sub noul brand Ioniq, iar primul dintre ele va fi prezentat oficial în prima parte a anului viitor sub numele Ioniq 5.

Până acum, constructorul sud-coreean a anunțat doar că Ioniq 5 va fi un SUV electric dezvoltat pe baza conceptului Hyundai 45 (foto), fără să ofere însă detalii suplimentare.

Iată că primele informații tehnice despre noul model sunt furnizate acum de SK Innovation, unul dintre principalii furnizori de baterii pentru mașini electrice la nivel global, care va furniza și acumulatorul pentru Ioniq 5.

Astfel, în cadrul unei conferințe care a avut loc în Coreea de Sud, oficialii SK Innovation au anunțat dezvoltarea unei baterii de generație nouă care va utiliza nichel de înaltă densitate.

În cazul lui Ioniq 5, noua baterie va permite o autonomie maximă de 800 de kilometri și o încărcare completă în numai 20 de minute. Totuși, SK Innovation menționează că încărcarea completă în 20 de minute va fi posibilă prin două sesiuni distincte de câte 10 minute, cel mai probabil pentru a evita supraîncălzirea bateriei.

Producătorul de baterii nu a menționat capacitatea bateriei care va atinge o autonomie de 800 de kilometri.

În schimb, producătorul sud-coreean susține că noua tehnologie pentru baterii va permite utilizarea în parametri optimi pentru 1.000 de cicluri de încărcare.

SK Innovation a menționat în cadrul conferinței că Ioniq 5 va fi primul model electric care va utiliza acest tip de baterie și anticipează că primele livrări vor începe în a doua jumătate a anului viitor.

Până atunci, primele unități Ioniq 5 vor fi echipate cu o baterie de 64 kWh care va permite o autonomie de 450 de kilometri.

Ioniq 5 va fi primul model electric dezvoltat de Hyundai care va utiliza baterii SK Innovation, în contextul în care producătorul avea până acum un contract exclusiv cu LG Chem. În schimb, partenerii de grup de la Kia folosesc deja baterii SK Innovation pentru modelul electric e-Niro.

Via Auto Motor und Sport, Motor.es

Comentarii (14)

  • netam-nissan
    Elon, da-te prins ca ti s-a topit avansul.
    17 9
  • nu e chiar asa, daca se va astepta precum la kona 1-2 ani pentru o comanda, tot elon wins
    15 3
  • marius
    Se va lansa in 2021 toamna, comenzile vor fi luate din 2022, cu termen de livrare in 2023.. si uite asa ne bucuram azi de stiri cu masini care ar putea ajunge in posesia noastra peste 3 ani
    18 5
  • Clique
    Încet încet Musk nu mai este cel mai tare din parcare.
    Cum am mai spus, unii tac și fac, nenea Musk.
    13 10
  • Apropos de furnizorii de bateriile de acumulatoare si evolutia tehnologica a acestora:

    Dupa 8 ani de cercetare, Brighsun New Energy pregătește baterii litiu-sulf care vor oferi o autonomie de 2.000 km vehiculelor electrice

    Bateriile litiu-sulf au o densitate a energiei de 5-8 ori mai mare fata de cea a bateriilor actuale (Li-ion).

    https://www.wall-street.ro/articol/Auto/254008/baterii-cu-litiu-vor-alimenta-in-curand-vehiculele-electrice-pentru-a-parcurge-2-000-km.html
    21 9
  • Asta ar fi fatalitate pentru fosile.
    Si cu 2000 de km autonomie, chiar si cei mai credinciosi dieselisti se vor converti.
    Doar ca, din pacate, suna prea frumos ca sa fie adevarat.
    23 6
  • Eu si la 500 m-as converti. Oricum ai nevoie de pauza pentru bagat ceva in stomac. Timp in care daca as avea doua sesiuni de... nu 10 min, 20 min fiecare tot as fi super fericit
    14 6
  • netam-nissan
    litiu-sulf + 2.000 km, toate bune si frumoase si dac-ar fi umflate un pic.
    problema inexorabila zic eu ca ar fi totusi... pucioasa = notiune simbolic indracita in pisicul colectiv.
    nu ar fi primu apropo straveziu insa, ca doar ati auzit poate de luciferaza.
    9 10
  • Litiu, sulf, pucioasa si bitum
    Da pretul? Cat e? Nu e nimeni gratuit contra electricelor, dar e limpede pentru toata lumea ca acum ele ofera mai putin la un pret mai mare decat clasicele. Mult mai mare as zice. Si mult mai putin in realitate decat pe hartie. Bine daca ne gandim la copilasii care fac cancer la plamani inainte sa-si ia carnetul de conducere, care tusesc sange negru si care cu ochisorii lor mici si negrii (de la fum) ne iarta pentru ca in loc sa mergem cu bicicleta. Nu mai pot scrie ca mi s-a umplut tastatura de lacrimi si imi da eroareeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    6 13
  • andreas
    Culmea, cica pretul ar fi mai mic decat la li-ion.
    Si mai culmea, ca ar trebui sa apara in productia de masa pana la sfarsitul lui 2020.
    D ajuta!
    10 3
  • La ce pret? Daca ies la 50k, ies degeaba.
    5 6
  • @@X daca ofera o densitate de 5-8 ori mai mare decat a actualelor baterii nu e obligatoriu sa puna autonomie de 2000km pentru turisme, pretul banuiesc ca ar fi imens. Principalele avantaje le vad ca fiind scaderea in greutate a masinii si obtinerea a mai mult spatiu. Pachetele alea de baterii care pot oferi 2000km cel mai probabil vor fi oferite pentru tiruri, acum ramane de vazut si timpul de incarcare, oricum suna foarte bine.
    Cat despre masina din articol, va da peste nas concurentilor traditionali cu noua baterie, de Tesla sunt sigur ca au deja pregatit ceva echivalent si in momentul de fata trag de actuala tehnologie pentru profit.
    8 5
  • Toma necredinciosul
    si cei cumpatati si saraci vor ajunge in rai...
    Cam la 6 luni apare cate o stire din asta ca sa mai linisteasca boborul si sa-i dea speranta. Amin.
    Da sa vedeti bateriile cu grafen. Durere.
    Intre timp cei care stiu fizica si ceva chimie se bucura ca a scazut pretul motorinei. Talpa frate!
    11 9
  • Mostic
    Prototipul este reușit.varianta de producție nu știu cât va diferi.imi aduc de Mitsubishi în anii 2000.conceptele lor te făceau să visezi,dar Hyundai și-a întrecut maestrul
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru