Feedback

TOP 10: Dotări care vor fi eliminate din automobilele viitorului

Comenteaza 25
TOP 10: Dotări care vor fi eliminate din automobilele viitorului - Poza 1
Automobilul evoluează. Apar sisteme noi şi dispar altele vechi care au devenit arhaice. Ne place sau nu, în viitor nu vom mai avea anumite elemente cu care ne-am obişnuit.

Automobilul din ziua de azi este conglomerat de sisteme electronice gândite pentru a face viaţa mai uşoară pentru cel de la volan şi pasagerii săi. Constructorii auto inovează constant şi mereu apare ceva nou. Dar asta înseamnă că alte sisteme devin arhaice şi sunt eliminate.

Cu toţii am observat că anumite elemente de pe automobilele noastre s-au învechit şi nu prea le mai folosim. Cine a mai ascultat muzică de pe un CD, în loc sa folosească un stick USB? Sau când aţi văzut ultima dată o antenă radio telescopică? Iar lista poate continua. Pentru a ne face viaţa mai uşoară sau pentru a îmbunătăţii siguranţa, constructorii auto adugă constant elemente noi şi le elimină pe cele care au devenit arhaice. Iată 10 dintre dotările care vor dispărea în viitorul apropiat de pe automobile.

Comenteaza 25

Comentarii (25)

  • interesant articol si frumos argumentat
    P.S. Sistemul audio cu intrare USD e special pentru manelisti? :)
    25 9
  • Sunt impotriva disparitiei cutiei manuale.
    55 19
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Scrooge
    si eu sunt impotriva disparitiei cutiei manuale cu conditia ca cea automata sa fie standard iar cea manuala optionala. Din pacate acum e invers. Stiu ca sunt enorm de mult fani ai mestecatului in oala, in special tineri care cica "nu au deficiente" si vor "sa simta condusul". Acestia odata maturizati si ajunsi prin n motive sa conduca/detina automata nu mai revin niciodata la cea manuala.

    Din pacate din cauza pretului cutiile automate sunt destul de putin prezente la marcile de volum, si de cele mai multe ori sunt asociate cu motoarele cele mai scumpe din gama.
    31 11
  • Automotomania
    Tot ce face o masina - masina dispare :( cheia , schimbatorul manual , frana de mana :'( , cd/cass-u' , antena , bancheta fixa ,becul de far macaraua manuala pt geam & so on . Bine ca am un Mercedes din 1978 ce nu va disparea niciodata si nu are nimik hightech sa ma de'a peste cap in timp ce conduc. "Soft Kitty, Warm Kitty, little ball of fur, Happy Kitty, Sleepy Kitty, purr purr, purr."
    9 2
  • Norbert
    Si eu am fost fan cutii automate ..... dar in prezent conduc un Mercedes automat 7 trepte. Da este super confortabila cutia automata ..... dar daca rulez econom in afara orasului si vreau sa fac o depsire rapida mai bine o las balta. Din treapta a șaptea pana retrogradeaza in a treia de exemplu dureaza deoarece trece consecutiv 7-6-5-4-3 la cutia manuala poti trece direct din treapta a șasea in treapta a treia, a doua depinde de situatie. Cand vor face si cutiile automate la fel de rapid asta ma declar iar fan automate. Pana atuni sunt bune doar pentru o exploatare linistita. :)
    6 3
  • În opinia mea, nu unele aspecte inechivoc utile (precum cutia automată, geamul electric sau scaunul pliabil) constituie problema. Totuşi, mă deranjează renunţarea la tradiţională cheie de contact în favoarea funcţiei start/stop.
    Eu incriminez adevăratele ameninţări la adresa integrităţii noţiunii de automobil:
    - uniformizarea / standardizarea / globalizarea licenţelor, motoarelor, platformelor, materialelor şi pieselor;
    - cursa frenetică pentru ultratehnologizare şi profituri colosale;
    - neglijarea importanţei capitale a impactului calităţii de ansamblu asupra personalităţii produselor, invocându-se necesitatea reducerii costurilor totale;
    - marginalizarea sau chiar anularea rolului activ-coordonator al şoferului;
    - viziunea comică-utopică a “imortalităţii” în cadrul conceptului de siguranţă;
    - involuţia sau lipsa imaginaţiei arhitecturale a celor mai mulţi constructori;
    - excluderea factorilor fundamentali pasiune & artă din ambele procese: proiectare şi producţie!
    26 9
  • LEXION
    Mai dispar:
    -Bandourile de pe usi si spoilere. Toate modele noi, inclusiv logan-ul, nu mai are un bandou de 4 cm de gros, de plastic, aplicat pe usa, in partea de jos, ele sunt inlocuite cu o usoara buza formata din caroseria masinii.
    -Railingurile de pe acoperis la combi-uri si SUV, care faceau masinile sa para ca o geanta de femeie. Acum sunt integrate in plafon.
    -Eleroanele ridicate (pe sub care trecea aerul) din usa portbagajului sau aplicate ulterior sunt eliminate si ele, in favoarea unei iesituri naturale formate din tabla plafonului sau usii portbagajului.
    -Scrisul marcii (Renault, Mercedes, Audi etc), este inlocuit de sigla marcii si modelul aferent
    -Semnalizatoarele din aripi sunt in oglinzi la mai toate masinile
    etc etc.
    9 1
  • Adrian
    Asta cu cutia manuala ar trebuii sa nu dispara pt. ca multi vor sa schimbe si sa apese pe ambreaj. Eu sunt fan automata dar ar trebuii sa se gandeasca ca unii sunt fanatici dupa manuale si e bine sa ofere si aceasta optiune pt.ei.
    18 10
  • Serios? Si ce or sa puna in schimb? DVD player? Cu timpul va disparea "Placerea de a conduce". O sa mearga masina singura pe pilot automat si navigatie iar soferul doar va sta pe scaun si se va uita pe geam. Cu cat mai multe dotari cu atat mai scumpa masina, scopul este sa platesti mai mult atat la achizitionarea autovehiculului cat si la service. In ceea ce priveste cutia manuala (si anume mestecatul in oala) este mult mai eficienta decat cea automata. Cutiile automate sunt pentru bosorogi si pentru femeia care sta la cratita si atunci cand pleaca doar apasa un singur buton pentru pornire (ca la aragaz-ul cu aprindere electrica) si apasa pe acceleratie.
    7 28
  • Toate au sens mai putin cea cu hard top. La opel au scos din cauza costurilor iar cele mai mici cu hard top nu au avut vanzari prea mari, mai ales ca in perioada asta se cauta masini ieftine mai degraba decat cele
    fancy...
    1 0
  • Ma indoiesc ca hardtop-ul va disparea prea curand. Ultimul Mercedes SL are hardtop, viitorul BMW Seria 4 Convertible va avea tot hardtop. Ba chiar mai mult de-atat, hardtop-ul a fost introdus recent, in premiera, si pe automobilele cu motor central - vezi 458, respectiv MP4-12C Spider.

    Nu-i contest avantajele, insa soft top-ul arata pur si simplu ridicol - cu cateva mici exceptii (iar aici ma refer in special la 991 Cabriolet).
    6 0
  • @Liviu...unde scrie ca,,cutiile automate sunt pt bosorogi sau numai pt femei ???...eu de exemplu sunt fan de cutie automata,asa ca gusturile nu se discuta!!!Probabil daca ai sta mai mult in trafic la semafoare si in cozi te-ai mai gandi putin care cutie este mai ok..cat despre aceste dotari care vor fi eliminate,foarte multe din aceste dotari au fost deja eliminate de ex de pe Mercedes clasele premium,nu vorbesc despre nava amiral de acum 10,,12 ani...nu mai exista multe dintre dotarile enumerate aici!!!
    20 3
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • De asemenea, pot sa pariez ca transmisia manuala nu va disparea din peisaj cat timp automobilele vor utiliza combustibili fosili, iar cheia clasica si frana de parcare manuala mai au si ele multe de spus - mai ales in cadrul segmentului masinilor ieftine.

    Daca mai aducem in discutie si blocurile optice... sunt sigur ca vor mai trece cel putin cinci ani pana ce toate modelele vor renunta la halogen / xenon si vor adopta integral tehnologia LED.

    In concluzie, multe enumerari din articol sunt doar simple presupuneri. Presupuneri gresite.
    7 0
  • eu propun reintroducerea obligatorie a cutiei manuale pe masinile de Formula 1....
    16 7
  • Salutări cordiale, John! Nu prea calci pe aici...Ştiu, mai răruţ e mai drăguţ...Şi totuşi!
    9 1
  • legionarul
    cutiile manuale nu vor disparea prea curand de tot si sunt sigur ca majoritatea vor avea si posibilitatea schimbarii manuale a treptelor.in rest cam toate in 2-4 ani vor disparea in afara de decapotabilele cu sistem hardtop.bineinteles cele cu sistem softop (textil) vor fi mai raspandite dar sunt sigur ca vor mai fi marci care vor mai oferi decapotabile cu sistem hardtop pt ca parerea arata mult mai bn.cred ca se vor raspandi cele de sticla vezi Renault Megane CC.si sunt sigur ca multi le vor indragi mai mult decat pe cele textile care parerea unele arata chiar urat vezi Porsche Boxster.opinia mea e ca multe Porsche-uri ar arata mult mai bine cu sistem hardtop decat cu cele textile....bineinteles cele textile is mai avantajoase.....mai usoare....consum mai mic ....performante mai mari
    2 1
  • Scrooge
    Automata nu ia deloc din placerea condusului....parerea mea e ca il accentueaza. Mi se pare ca manuala ia din placere pentru ca te concentrezi la cum sa apesi pe ambreiaj si ce viteza sa folosesti in functie de turatia masinii. In special in oras manuala e dezastru, iti taie tot cheful de condus. Sa nu uitam ca S-klasse, Seria 7 + Ferrari si alte ozeneuri au automata standard. Or fi masini pentru gospodine?
    Sa nu uitam ca multe cutii automate au si mod manual cu padele pentru "soferul din tine". In State daca le vinzi manuala ramai cu ea pe stoc rade lumea de tine (bine oricum americanii sunt atipici).
    23 6
  • @scrooge mi-a luat-o inainte si sa-mi tai mana daca fraza asta nu am vrut sa o scriu si eu (intr-o usoara alta forma)

    "Mi se pare ca manuala ia din placere pentru ca te concentrezi la cum sa apesi pe ambreiaj si ce viteza sa folosesti in functie de turatia masinii. In special in oras manuala e dezastru, iti taie tot cheful de condus."

    Pentru plangaciosii de mai sus...aveti un reportaj de 18 minute de soferie pura cu masini adevarate, cutii manuale, trenuri de rulare ca al unei carute, cu volan cat roata carului , pilotaj cu pletele in vant si cu mushtele si tantarii printre dinti. Dar la articol nici macar 1 (unu) comentariu

    Nu e mai simplu sa ne smorcaim aici (vai, mi se ia placerea condusului, mie care nici n-am carnet, frate!) sau e mai usor sa o ardem filosofic (sunt privat, draga, de libertatea de miscare) sau sa o dam pe texte pseudo-religioase (unde este liberu' arbitru, mi-a dat dumnezo cutie manuala si capitalismul asta ma lasa fara melesteu'din cutia de viteze). Numai pomenesc de cretinele lui macho man nemultumit de bosorogii si femeia al carui loc e la cratita.

    Of, of...

    Nu, cutiile manuale nu vor disparea prea curand...posibil sa mai dureze inca 10-15-20 ani, pentru ca, inevitabil, motoarele vor deveni din ce in ce mai performante (in materie de putere, de ex) si numai o cutie automatica va putea sau pur si simplu ea va administra optim resursele, cutiile automate vor deveni din ce in ce mai ieftine, cheia de contact va disparea pentru ca este "obsolete" sa mai porti asa ceva agatat de gat sa nu-l pierzi. Pentru ca, pur si simplu asta se numeste evolutie si mi se pare o dovada se ipocrizie crasa sa te tot plangi de ceva doar pentru ca nu esti capabil sa te adaptezi vremurilor si sa consideri aceasta evolutie ca pe un atac la augusta-ti persoana, n'asha domnu' inexorabil?

    PS. parerea mea
    12 6
  • Deci sa inteleg ca parerile contradictorii, chiar daca bine argumentate, nu sunt acceptate aici? Nu de alta, dar sa stiu sa nu mai imi bat capul cu voi, invatandu-va diverse chestii.

    De asemenea:
    Domnule autor, ce inseamna la tine viitorul apropiat? Cinci ani? Iti garantez (si facem si un pariu daca vrei) ca urmatoarele nu vor disparea complet din segmentul auto inainte de 2018: cutie manuala, cheie clasica, frana de parcare manuala, hardtop si blocuri optice cu halogen.
    5 0
  • @Scrooge, te-ai ostenit tu să explici adevărul elementar şi incontestabil despre cutiile automate, într-un mod concis şi persuasiv, iar eu sunt mereu pretenţios în privinţa manierei de exprimare a oamenilor! O mare bilă albă primeşti din partea mea!
    9 3
  • Treptat vor disparea multe desi unele dispar doar asa ca ne-am obisnuit sa le luam ca optionale. Ne pacalim singuri.

    Frana de mana ca sa fie echivalata de cea electrica trebuie sa aiba si auto-stationare (auto-hold cum e la vw de exemplu). Deci 2 butoane separate.
    Plecarea din rampa nu mai este o placere cum era cu cea clasica.

    Pe de alta parte insa frana electrica aduce si niste avantaje: se pune automat cand deschizi usa desi esti in viteza (sa zicem marsarier cand parchezi) si in alte cateva situatii, consola dintre pasageri devine mai aerisita ca sa nu mai zic ca arata beton si iti ia ochii :)

    Farurile halogen si cele clasice domne miluieste sa dispara de maine. Prea multi imbecili le folosesc gresit. Cumva ledurile nu orbesc asa tare iar asta pentru mine este o reala problema.

    Cheia clasica ar putea sa mai stea niste ani daca ma intrebati pe mine. Cea de tip nou polueaza si consuma bateria in draci. In plus sunt marci unde dispare cheia si apare cartela care surpriza trebuie introdusa in bord -- foarte tare.

    Cutia manuala este plansa in mare parte doar de cei care nu au automata sau au o automata veche/proasta sau - de ce nu - nu stiu sa o foloseasca. Sa nu uitam ca toate automatele au sub o forma sau alta moduri sport. (Norbert nu te supara pe mine dar pur si simplu nu cred ca avand pedala la podea masina se moscaie prea mult pana sa retrogradeze. Poate e un model vechi. Pe modele noi doar ciupesti mai tare si schimba imediat destule trepte)

    Acoperisul dur: sa dispara pentru ca oricum nu am bani de astfel de masini. Dar parca ar fi o greseala. Mie personal nu imi plac cele cu panza.

    Rotile de rezerva: cele mici isi fac treaba dar e cam magarie. In fine...magarie mai mare sunt cele care merg cu pana. Spargi unul de tot cand il schimbi il schimbi si pe celalalt. Daca se sparg la fel de usor ca cele normale e cam costisitoare o pana severa.

    Antena: si nu e bine? Abia nu mai au ce fura. In plus arata mai bine fara sarma in crestet.

    Ce asdori eu sa dispara:
    - oglinzile standard. Sa fie toate heliomate.
    - parbrizul si geamurile standard. Sa fie toate electro-heliomate; sa pot controla cat de inchis vreau sa fie si intre ce limite sa actioneze si cum (intri vara in tunel si nu vezi nimic 200 m. Daca ar sta mereu mai inchis si s-ar deschide in tunel ochiul ar suferi mai putin si mai ales ai si vedea pe unde mergi)
    - geamurile standard 2: cele noi sa ofere protectie solara reala. Cred ca aici mai avem de asteptat niste zeci de ani. Si apoi cand noi vom sta la 18 grade in masina fara nicio arsura solara si vom iesi afara dupa vreo 5 ore de condus mama mama ce soc termic vom suferi.
    - semnalizatoarele spate rosii deci de aceeasi culoare cu stopul
    - shaormele fara cartofi: nu sunt hranitoare deloc.
    15 1
  • robotic
    Cel mai sigur o sa dispara soferul mai devreme sau mai tarziu!
    12 0
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • Cutiile automate moderne sunt mai rapide decat orice cutie manuala asa ca singurul argument al unei cutii manuale e pretul.
    Conduc de 2 ani cutie automata si idea de a mai trece inapoi la manula e de neimaginat. Inainte sustineam tare si sus ca placerea codusului e mai mare pe manuala ... greseam.
    9 2
  • andrei
    Cutia manuala nu va disparea, nu are cum. Nu contest, sunt foarte bune automatele si vor deveni din ce in ce mai bune dar cateodata tot mai buna e manuala, si suntem multi care nu am da manuala pe automata.
    1 1
  • AndreiRN
    Hahahahaha .....
    Se americanizeaza europeni.
    In US putin sunt cei care stiu sa foloseasca una manuala ca automatele au aparut in ani '60.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod

Ultimele stiri din Feature

Prețuri mașini noi

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru