Feedback

TOP 10: Vedetele downsize

Comenteaza 15
TOP 10: Vedetele downsize - Poza 1
Downsizing. Este termenul cheie după care se ghidează constructorii auto la capitolul cilindree motor. Capacităţi cilindrice mici, doi sau trei cilindri şi un sistem turbo mic. Aceasta este în mare reţeta aplicată deja de constructorii importanţi pentru producţia unor motoare mici, dar foarte performante.

Până acum câţiva ani nu am fi conceput ca motoarele cu cilindreea de 1.0 litru să fie performante. Motoarele mici erau rezervate modelelor de clasă mică şi mini ca motorizare entry-level. Era motorizarea pe care o ocolea toată lumea şi te întâlneai cu ea doar pe maşina de firmă sau pe cea de rent a car. Dar motorul de cilindree mică a fost dopat cu un sistem turbo, a pierdut unul sau doi cilindri şi a devenit noua vedetă a epocii downsizing. Astăzi vedem împreună care sunt principalii membri ai noului val de motoare.

Comenteaza 15

Comentarii (15)

  • Asta cred ca e un lucru bun de urmarit, evolutia ofertei de turbo pe benzina pentru compacte si in general.
    Dar l-ati uitat pe cel mai bun, cred eu, Tce 115 de la Renault, care e si pe Dacii.190 Nm la 2000 RPM si 115 CP la 4500 RPM sint cele mai bune cifre dintre motoarele pe care le-ati mentionat.
    Iar faptul ca se poate comanda de citeva luni pe 2 modele Dacia ar trebui sa conteze mai mult decit promisiunile GM, PSA sau BMW.
    28 10
  • Kap .. le vom urmari pana cand vor disparea in favoarea sitemelor hibride si apoi electrice100%
    13 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Downsizingul este benefic in general.
    Ca scade fiabilitatea, adevarat, dar pentru omul de rand caruia ii este destinata nu cred ca este o problema atat de mare, incat nu cred ca depaseste 150 00 km in 10 ani.
    9 8
  • Pina la electrice mai sint de rezolvat multe probleme: pret, capacitate baterii, retea de incarcare etc.Eu vorbesc despre ce vom cumpara si in urmatorii 10 ani, adica motoare mai eficiente, turbo si eventual cu GPL.
    Nu cred ca are rost sa vorbim acum prea mult de electrice cit timp un procent maaare de soferi arde gazul cu motoare 1.8-2.0 sau mai mari.
    13 3
  • sunt de acord cu motoarele turbo pe benzina, dar nu cele sub 1.4cmc. poate pentru masinile mici, da. dar la masinile peste o tona se simte cilindreea mica a motorului. un 1.4 sau un 1.6 ar fi o cilindree normala pentru un hatchback
    8 6
  • Nu cred ca e cel mai bun ...cel mai bun e cel de la ford ecoboost 1.0 :
    125 CP/ 200 Nm la 1.800 rpm . Si a primit si cele mai bune review-uri in presa de specialiatate + motorul anului .
    Si cel mai bine e sa se face si in RO
    11 7
  • AndreiRN
    Masini de scurta folosinta si tineri de azi cu o educatie in mecanica foarte redusa pun botul si se frig.
    Care este garantia acestor motoare?
    13 19
  • @AndreiRN
    Garantia acestor motoare este = cu ''0'' din punct de vedere tehnic.
    7 15
  • antonny
    AndreiRN.......eu zic ca , 300000km ....e deajuns ????si pentru o persoana fizica cat si pentrtu o firma
    7 5
  • Corectati greselile !
    Ecoboost 1.0 litrii in ambele variante de putere are 170 Nm, dar varianta de 125 Cp la overboost atinge 200 Nm.
    Vedeti ce inseamna overboost.
    Informati-va corect sau mai bine deloc.
    Din pacate felul cum este proiectat acest motor lasa loc de aparitia mai multor probleme.
    12 1
  • kumite
    Daca guvernele,in lacomia lor, nu ar taxa motoarele mai mari(taxe fara rost),nimeni nu ar fi recurs la motoare turbo cu capacitatea de 1 litru.Dar lafel si astia care produc masini:ahtiati dupa bani.
    12 3
  • kumite
    Cel mai mult mi-a placut ce o sa acoata toiota.Numai inovatii.Va fi sigur un motor in 4 cilindri,va fi turbo si va avea injectie directaSunt dati naibii,ce mai!.Ce interesant!Oare mai produce cineva o asemenea bijuterie?
    4 5
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Giga Motors
    Nu tresalt de placere......Glumitele astea nesarate chiar sunt motoare efemere (bine punctat, Andrei, dar tocmai pentru curajul tau esti improscat cu vopsea rosie de fiecare data), indiferent de producator, pe care "ciumegii" fara prea mult "malai" pe ei (aia mai instariti se orienteaza,logic, catre AMG, Divizia M de la BMW si versiunile S de la Audi), fiind esantionul de public vizat de lansatorii astia de petarde de 1litru, le forteaza la maximum doar fiindca au atasata in coada eticheta "turbo", care le da impresia ca trec ca racheta pe langa un Logan. In plus, totul se constituie in praf in ochii credulilor, deoarece @unckle prevede limpede viitorul......Iar kumite pune capac: money, money, money......
    6 2
  • kumite
    Cat o sa traiesc,nu o sa-mi asez corpul intr-o electrica sau o hibrida.La fel o sa-l invat si pe copil.Cand or sa dispara complet motoarele clasice,o sa trec pe transportul in comun.
    3 7
  • Razvan
    Thor
    "Din pacate felul cum este proiectat acest motor lasa loc de aparitia mai multor probleme."
    Ce-mi plac mie specialistii, care asa din ochi si-au dat seama dupa maxim 5 secunde ca motorul 1.0 EcoBoost e proiectat prost si o sa aiba probleme.
    Admirabil, niste sute de ingineri, si munca lor de ani de zile au fost redusi la 0 de un geniu in cateva secunde.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod

Ultimele stiri din Feature

Prețuri mașini noi

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru