Drivetest Nissan Qashqai+2 (2010-2013)

1.6 dCi 130CP Acenta Special 4WD S/S
Nissan Qashqai+2 (2010-2013) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 19.12.2012
5even

Pe Qashqai îl cunosc de pe vremea în care Nissan făcea pionierat în segmentul crossover-elor compacte. Ne leagă multe teste împreună, multe controverse şi câteva mii de kilometri scurşi pe şoselele din ţară. Am avut timp să ne acomodăm cu plusurile şi minusurile.

Astăzi revenim la volanul crossover-ului de succes pentru a vă oferi o incursiune panoramică în habitaclul variantei cu şapte locuri. Ne va însoţi în aventură propulsorul diesel 1.6 dCi, vârful eficienţei diesel în cadrul Alianţei Renault-Nissan.

Nissan Qashqai+2 (2010-2013)
1.6 dCi 130CP Acenta Special 4WD S/S

  • Pret de pornire 19.990 €
  • Pret model testat 29.940 €
  • Taxa auto 308 €

Motor / Transmisie

Nu suntem la primul rendez-vous cu actualul Qashqai. Şi nici cu cel mai puternic motor 1.6 diesel din lume. Ne-am mai întâlnit cu ambele în testele noastre din trecut.

Astăzi avem însă un Qashqai+2 şi aceeaşi putere generoasă de 130 de cai. La ea se adaugă un cuplu motor decent, de 320 de Nm, resimţit destul de devreme, încă de la 1750 de rotaţii pe minut.

Cu momentul motor faci cunoştinţă extrem de repede pentru că ambreiajul cuplează extrem de jos. Odată angrenate cele patru pistoane, lucrurile încep să prindă viaţă iar digestia resurselor se face plăcut. Din păcate se face şi repede, având în vedere că o parte din vitalitatea cuplului se pierde uşor după ce sari de 2200 de rotaţii.

Tot atunci, motorul începe să devină şi ceva mai locvace, amintindu-ţi că sub capotă ai un diesel.

Ansamblul de propulsie este completat de o transmisie cu şase trepte, etajată bine în scopul unui consum redus şi cu o precizie bună, exceptând prima treaptă de viteză.

Consum

Motorul 1.6 dCi vrea coroana segmentului atunci când vine vorba de consum. Şi ar putea să o primească foarte uşor, având în vedere că noi am parcurs 900 de kilometri cu un plin, în condiţii de iarnă şi de Bucureşti foarte aglomerat.

În mediul urban, consumul anunţat de oficialii Nissan este de 7.7 litri, însă noi ne-am oprit la o valoare de 9 litri/100 de km, mulţumită sistemului Start-Stop. În afara oraşului consumul s-a apropiat foarte mult de valoarea de 5.1 litri înscrisă în cartea tehnică. Mai exact, computerul de bord ne-a indicat un 5.7 litri/100 de km, deşi exploatarea nu a fost nicidecum economică.

Raportat la concurenţă însă, Qashqai+2 este depăşit de Mitsubishi, ASX, Kia Sportage şi chiar Hyundai ix35. Trebuie să ţinem însă cont că aceste modele nu oferă 7 locuri. Singurul rival cu un asemenea număr de scaune ar putea fi considerat Chevrolet Captiva, care consumă însă ceva mai mult decât Qashqai+2.

Performanţe

La capitolul performanţe, Qashqai+2 nu a primit gena sportivă de care s-au bucurat fraţii săi Nissan GTR şi 370Z. Chiar şi aşa, crossover-ul promite un sprint de la 0 la 100 de km/h decent, realizat în 10.1 secunde şi o viteză maximă de 193 km/h, suficientă pentru orice şosea din România.

Raportat la performanţele celorlalţi rivali, care, trebuie s-o recunoaştem, au şi ceva mai mulţi cai sub capotă, Qashqai pierde la limită în faţa lui ASX, dar îi bate serios pe Kia Sportage, Hyundai ix35 şi Chevrolet Captiva.

Interior

Întotdeauna am recomandat alegerea unui acoperiş panoramic pe Qashqai. Conferă o senzaţie de habitaclu aerisit cum rar găseşti în acest segment. Tot acest artificiu şi animă un habitaclu care altfel nu ar ieşi prea mult în evidenţă.

Materialele au devenit parcă ceva mai prietenoase, chiar dacă pe alocuri se mai simte prezenţa unui plastic dur. Ele au însă meritul de a inspira robusteţe şi de a promite perenitate. Ergonomia este şi ea destul de bună, chiar dacă uneori poţi avea senzaţia că butoanele climatizării sunt înghesuite acolo jos. De apreciat ergonomia comenzilor de pe volan, care, deşi numeroase, sunt extrem de uşor de acţionat şi nu necesită o învăţare prealabilă.

Destul de intuitiv şi sistemul de navigaţie, care nu impresionează însă prin calitatea imaginii.

La capitolul spaţiu interior, Qashqai+2 impresionează în configuraţia cu cinci locuri. Loc berechet pentru pasagerii faţă şi spate la nivelul capului şi al picioarelor. Ba mai mult, spaţiu suficient şi în portbagajul de 450 de litri, cu 40 de litri mai mare decât al unul Qashqai standard.

Polemicile apar atunci când vorbim despre capacitatea lui Qashqai+2 de a găzdui 7 pasageri, adică scopul pentru care a şi luat naştere această variantă.

Pe ultimul rând de scaune se poate sta confortabil în poziţie Lotus, având în vedere că şezutul este la acelaşi nivel cu podeaua portbagajului.

Preţ de achiziţie

Nissan Qashqai+2 are un preţ de pornire de 19.990 de euro pe piaţa din România.

Până pe 31 decembrie însă, Nissan România are o ofertă interesantă, cu un preţ de pornire de 16.593 de euro cu TVA. La această valoae, pentru companii, Nissan Finance poate calcula o rată de leasing de 129 euro, cu o valoare reziduală de 50%, un avans de 30% şi o dobândă fixă de 6.5% pe 36 de luni.

Versiunea diesel de 1.6 litri şi 130 de cai are un preţ de pornire de 24.490 de euro. Nivelul de echipare Accenta Special cu tracţiune integrală poate ajunge însă la 29.940 de euro. Comparativ cu rivalii săi, Qashqai+2 este mai scump decât un Kia Sportage şi aproape pe acelaşi eşalon de preţ cu un Mitsubishi ASX comparabil. Hyundai ix35 şi versiunea sa diesel de 115 cai putere este mai ieftină, însă nu oferă aceleaşi resurse.

Dacă îl luăm în calcul şi pe Chevrolet Captiva cu 7 locuri şi motor diesel de 2.0 litri, Qashqai+2 se situează tot cam acolo.

Siguranţă

Nissan oferă pe Qashqai, începând cu versiunea standard, şase airbag-uri. Oferta de sisteme de siguranţă creşte însă proporţional cu nivelul de echipare.

Qashqai a cules fără probleme cinci stele EuroNCAP la capitolul protecţia ocupanţilor adulţi, ADN-ul siguranţei Renault fiind transmis cu succes şi sub caroseria modelului Nissan.

Elementele de siguranţă activă însumează sisteme ca ABS şi ESP, în timp ce protecţia pasivă îşi trece în cont, aşa cum am mai zis, şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină), centuri cu pretensionare pentru toate cele şapte locuri şi puncte de fixare Isofix.

Ţinută de drum

Miza lui Qashqai+2 a fost aceea de a oferi celor cinci sau şapte pasageri suficient confort pe distanţe lungi. În cazul meu miza a fost atinsă pentru că după 700 de kilometri parcurşi într-o singură zi am fost destul de odihnit.

Imperfecţiunile suprafeţelor de rulare vor fi resimţite foarte puţin de ocupanţii celor cinci locuri, iar senzaţia de confort va fi asociată automat cu una de siguranţă. Chiar şi pe porţiunile de drum accidentat imperfecţiunile sunt absorbite foarte bine.

Când vorbim însă de drum virajat, ruliul îşi face simţită prezenţa. Senzaţia poate fi diminuată atunci când folosiţi tracţiunea ambelor punţi. În modul 4x2, Qashqai+2 tinde să fie ceva mai predispus la a pierde aderenţa pe porţiuni de drum cu succesiuni de curbe.

În modul 4x4 cuplul se transmite inteligent între cele două punţi şi acest efect este evitat. Chiar dacă pe consola centrală veţi găsi modul Lock al tracţiunii integrale să nu vă treacă prin cap acte de bravură în teren accidentat.

Qashqai se mişcă bine pe drumuri forestiere, şleauri puţin adânci, văi, denivelări, însă nu poate aborda trasee dificile din cauza unghiurilor de atac destul de pământeşti. Rămâne însă perfect pentru a urca borduri.

Vizibilitate

Faptul ca faceliftul îi aduce lui Qashqai+2 un acoperiş panoramic pentru orice versiune şi nivel de echipare, face ca modelul japonez să fie foarte bine aerisit şi să însumeze o suprafaţă vitrată mare.

Atributele acestea îi vor fi de folos şoferului, care va fi răsfăţat, printre altele, şi cu o poziţie înaltă la volan, indicată în cazul unui model de acest tip.

Oglinzile laterale sunt suficient de mari, asemeni oglinzii retrovizoare centrale. Montanţii posteriori sunt şi ei bine proporţionaţi şi nu obturează foarte mult câmpul vizual.

Tehnologie

O maşină de familie trebuie să îşi câştige respectul pe piaţă cu o gamă generoasă de dotări standard, gata să ia ochii oricui. De la sistemul de navigaţie cu card SD şi până la ecranul tactil de 5 inch care se transformă de acum în monitor pentru Around View Monitor, linia noutăţilor tehnologice oferite de Qashqai+2 nu poate decât să ne indice faptul că tehnologia devine din ce în ce mai accesibilă.

Dacă până nu de mult îl vedeam doar pe Infiniti, sistemul Around View Monitor apare acum şi pe Qashqai+2. Tehnologia dispune de patru camere video, două amplasate în oglinzile laterale, una sub logo-ul de pe grila frontală şi una deasupra numărului de înmatriculare. Cele patru camere pot crea o proiecţie reală, la 360 de grade a maşinii, uşurând astfel orice manevră de parcare.

Design

Designul lui Qashqai nu mai este o necunoscută pentru nimeni. A prins bine la public, şi înainte de facelift, dar şi după facelift. Eu, personal, consider că maşina arată mult mai bine după revizuirile operate la jumătatea carierei.

În prezent, propunerea japonezilor se dovedeşte a fi una extrem de atrăgătoare, într-un segment în care mulţi constructori plusează la capitolul design exterior: Kia Sportage şi Hyundai ix35. Chiar şi aşa, Qashqai reuşeşte să facă faţă concurenţei mai tinere, deşi are în spate mulţi ani de activitate.

Nu ne-a placut

  • Spaţiul pe ultimul rând de scaune
  • Ruliul în viraje
Date tehnice - Nissan Qashqai+2 (2010-2013) 1.6 dCi 130CP Acenta Special 4WD S/S
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4541
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000)
Latime mm
1783
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1645
Viteza maxima km/h
192
Greutate kg
1696
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2765
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
65
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
130
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Qashqai+2 (2010-2013)

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • O panarama de masina...cat despre lesing...mai bine renuntati...e teapa curata...platiti masina aproape dublu...iar cursul euro e tot timpul mai mare decat la banca...vb din experienta...o zi buna!
    33 88
  • Deci voi ce ati testat pana la urma: varianta 4x2 sau varianta 4x4 ???

    Intreb asta intrucat in titlu si la specificatii lasati impresia ca ar fi vorba de varianta cu tractiune fata, pe cand la 'Tinuta de drum' vorbiti de "modul 4x4". Cifrele precizate in review sunt pentru versiunea 4x2 sau pentru 4x4 ???
    5 18
  • Au testat varianta 4x4 pt. ca spun ei ca exista si modul Lock si 4x4 , dar in timpul testelor au decuplat 4x4 pt. a vedea comportamentul masinii doar cu tractiune 4x2. In plus la pozele cu interiorul apare si butonul de selectare a modului de rulare.
    Daca era o intrebare retorica imi cer scuze pt. post.
    21 0
  • Si acum sa imi spun si eu parerea. Articolul este mediu superior, dar suna din nou a reclama. Ca si argument voi folosi aceasta replica "Întotdeauna am recomandat alegerea unui acoperiş panoramic pe Qashqai. " Stiti cat costa acoperisul panoramic - enorm (la orice model si la orice producator de masini) iar display-ul este foarte mic 5 inch * 2,54 = 12,7 cm. Mai mare este la Dacia.
    In rest masina arata bine.
    15 24
  • dragos
    Sincer sunt fan si conducator de NISSAN sedan adevarat , dar problema nu este masina ci mecanici la acre lasi masina sa o faca si la care te duci cu o defectiune minora te tin cu masina trei zile si pleci cu turbina stricata asa din senin. Incerci sa explici ca turbina ta nu a facut asa cum facea dupa ce o iei masina de la ei si nimeni nu este de acord cu tine.
    IN FINAL LUATIVA FRATILOR MASINI NISSAN DAR NU DE LA SERUS CA E PACAT DE EA NU STII CE IEI SI CE PIESE ARE PE EA
    8 0
  • @ady
    "Panarama" asta de masina e una dintre cele mai populare in Germania. De asemenea e un best-seller in Europa, fiind cel mai vandut crossover compact.

    Asta l-a determinat pe presedintele Honda sa afirme:

    http://www.automarket.ro/stiri/presedintele-honda-suntem-invidiosi-pe-succesul-lui-nissan-qashqai-42201.html

    Una dintre cele mai fiabile masini in Germania:

    http://www.autoevolution.com/news/nissan-qashqai-is-one-of-the-most-reliable-cars-in-germany-29850.html

    @mircea1380
    Masina testata e 4x4. Denumirea de "Qashqai+2" se refera la numarul de locuri (5+2=7 locuri) , nu la sistemul de tractiune.

    @rares
    Nu mi se pare o reclama. Asta-i meseria lor: sa recomande, sa atraga atentia, sa-si spuna impresiile pt ca utilizatorul final (clientul) sa devina constient, sa observe acele lucruri si sa ia decizia cea mai una. Cea care i se potriveste.
    55 5
  • @Like: nu la "+2" ma refeream (stiu foarte bine ce-nseamna), ci la ce era sub model, unde nu era precizat "4WD" asa cum e acum...
    3 1
  • Silviu
    Masina buna Qashqai.
    21 0
  • Andrei
    O masina pentru clasa de mijloc , adica ceva ce nu prea exista in Romania, arata foarte bine dar din pacate nu prea vezi prin Ro asa multe Qashqai precum in vest.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru