Drivetest BMW Seria 3

320d xDrive 190 CP Aut8 4x4
BMW Seria 3 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 13.09.2019
Ascuțit

Încearcă să îți imaginezi bucătăria ta fără cuțit. Un instrument atât de banal, dar atât de important în orice casă. Nu poți tăia, felia sau mărunți. Fără îndoială o să îți fie foarte greu să gătești.

Înainte de a fi văzut ca un simplu instrument în bucătărie, cuțitul a fost o armă de vânătoare, de atac sau de apărare. Prin urmare, pe atunci, importanța sa era și mai mare. Rolul esențial al unui cuțit în bucătărie este similar cu rolul lui BMW Seria 3 în gama constructorului din Munchen.

Poate fi o comparație greu de perceput, însă o să vă explic. BMW s-a afirmat ca fiind un constructor premium de talie mondială încă dinainte de lansarea primului Seria 3. Cu toate acestea, Seria 3 a fost modelul care le-a adus nemților milioane de clienți noi și o mare parte din popularitatea și adresabilitatea de care se bucură azi.

Prin urmare, lansarea unui nou „cuțit” în bucătăria BMW nu poate fi privită decât cu un foarte mare interes. Și, având în vedere tradiția germanilor, el nu poate fi decât ascuțit, construit din cele mai bune materiale și cu un design ireproșabil.

BMW Seria 3
320d xDrive 190 CP Aut8 4x4

  • Pret de pornire 35.819 €
  • Pret model testat 63.823 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a putea fi în continuare la fel de popular, BMW Seria 3 nu își permite să renunțe la motoarele diesel care l-au consacrat. Își permite în schimb să ofere modificările potrivite pentru ca dieselurile sale să facă în continuare carieră.

Întâlnirea mea cu noua generație Seria 3 s-a desfășurat sub indicativul 320d xDrive, una dintre cele mai apreciate combinații de către publicul din România. motor diesel cu resurse suficiente și consum redus. Este compromisul perfect, întrucât vine disponibil cu 190 de cai putere și are o arhitectură nouă, cu două turbine. Marele său avantaj este că poate livra un cuplu motor generos, de 400 de Nm, care începe de la 1750 de rotații și se desfășoară pe o plajă suficientă, capabilă să facă motorul de doi litri elastic și plăcut.

Chiar dacă versiunea 320d nu este sinonimă cu explozia unor nume mari din gama BMW, plecările sale de pe loc sunt plăcute și nu îți dau niciodată impresia că te afli într-o mașină submotorizată. În fond, ar fi o blasfemie. Ai suficient aplomb în depășiri, bagaj de putere constant și capacitatea de a solicita mereu mai mult. Propulsorul cu patru cilindri și două turbine (de concepție nouă) are o liniaritate foarte bună în livrarea resurselor și nu dă dovadă de întârzieri.

Comportamentul exemplar este obținut și cu ajutorul transmiei Steptronic cu 8 rapoarte, care se mișcă atât de intuitiv, încât parcă e conectată direct la rețeaua ta neuronală. Este o cutie care poate alterna rapid rapoartele, cu un rafinament exemplar, pentru ca tu să consumi puțin și să percepi o rulare fluidă. De asemenea, poate retrograda în orice moment.

Ai la dispoziție și câteva moduri de rulare clasice. E clar că în EcoPro vei fi viciat de o mare parte din resursele pe care le aveai la pedală. În modul Sport însă, BMW Seria 3 ține să te convingă că nu știe ce e aia turbo lag și că resursele pot fi livrate fără nici o întârziere. Cutia rămâne mereu alertă și te ajută cu retrogradări și pe frânare.

Toate aceste caracteristici creează o pereche motor-cutie de referință în segmentul premium. Totul se leagă natural, iar Seria 3 este o mașină care se conduce foarte ușor.

Izolarea fonică a dieselului este și ea superioară modelului anterior, chiar și la turații înalte, când, de obicei, cei patru cilindri încep să își trădeze caracterul gutural.

Consum

De ce aleg românii versiunea 320d? Pentru că suntem o națiune chibzuită, ca să nu zic zgârcită, când vine vorba de consum. Iar BMW a avut grijă să le facă pe plac tuturor celor care își doresc să facă cel puțin 1000 de kilometri cu un Seria 3. Da, un plin vă poate aduce ușor o astfel de autonomie. Bineînțeles, în regim extraurban.

În cazul meu, pe tot parcursul testului, versiunea 320d a înregistrat un consum de 5.5 litri/100 de kilometri. Și nu l-am tratat cu mânuși. În oraș, valorile indicate de computerul de bord au oscilat între 8 și 8.5 litri. Și toate cifrele astea fără să folosesc modul EcoPro, care ar fi putut să fie de-a dreptul habotnic.

În fișa oficială, BMW anunță un consum mediu oficial de 4.6 litri/100 de kilometri. Este cu mult mai bine decât ce promite un Mercedes-Benz C220d 4Matic cu automată. Și în cazul lui Jaguar XE D180 cu automată și 4x4 consumul este mai mare cu aproape un litru.

Culmea, hibridul Lexus IS300h, fără 4x4, poate garanta un consum similar cu cel al lui 320d. Proaspăt sositul rival scandinav, adică Volvo S60, nu este disponibil cu o versiune diesel.

Performanţe

BMW are un blazon de respectat. Fie că vorbim despre versiuni entry-level, fie că ne referim la motorizări de top. Prin urmare, inginerii BMW se străduie să le ofere clienților performanțe bune indiferent de alegere.

În cazul lui BMW 320d cu xDrive, accelerația de la 0 la 100 de km/h se realizează în doar 6.9 secunde. Este un timp pe care îl realizau hot hatch-urile acum câțiva ani. Timpul de sprint este identic cu cel al unui Mercedes C220d 4Matic, care are 194 de cai putere și aceeași valoare de cuplu.

Audi A4 facelift nu este încă disponibil în România, așa că trebuie să mai așteptăm până îl includem în comparație. Despre Jaguar XE și versiunea sa comparabilă, D180 cu tracțiune integrală, trebuie spus că are doar 180 de cai, însă un cuplu de 430 Nm. Timpul său de accelerare este net inferior: 8.4 secunde. Și Lexus IS300h e tot pe acolo, pentru că are nevoie de 8.3 secunde.

Interior

Comparativ cu vechea generație, noul Seria 3 este un salt uimitor. Calitatea materialelor a crescut, desgnul a fost aliniat și el la preferințele estetice ale epocii, iar tehnologia reprezintă tot ce are BMW mai bun în laboratoarele sale.

O să încep cu ergonomia, un capitol la care BMW a excelat întotdeauna. A fost modificată substanțial față de vechiul model. Comenzile pentru climatizare au fost repoziționate, iar butoanele au devenit ceva mai mici și mai înghesuite. Chiar și așa, operarea lor este facilă. La fel se întâmplă și cu butoanele de pe volan. Am însă o obiecție: mutarea butonului de start de pe planșa de bord pe consola centrală.

Pielea, aluminiul și plasticul moale sunt doar câteva detalii care te vor cuceri. Nu mai vorbesc despre magia finisajelor și a îmbinărilor. În funcție de nivelul de echipare ales, pe consola centrală o să descoperi un material texturat care o să te încânte.

Când vine vorba de spațiu, noul BMW Seria 3 a devenit ceva mai generos cu picioarele pasagerilor spate, oferind 3 centimetri în plus pe banchetă. Însă, în continuare nu te bucuri de un spațiu generos. E la limita decenței, mai ales că ai și un tunel central foarte ridicat.

BMW a ținut să repare problema spațiilor de depozitare, așa că o să găsiți loc suficient pentru sticle la nivelul portierelor. Avem și o cotieră destul de practică, precum și un spațiu pentru telefonul mobil, la baza consolei centrale. Chiar și așa, au fost păstrate și cele două suporturi pentru pahare.

În portbagaj, BMW anunță o capacitate de 480 de litri, ceea ce mă face să mă întreb dacă BMW a uitat cumva că până și un Honda Civic Sedan poate oferi mai mult spațiu. Ce rost mai are poziționarea în segmentul mediu dacă portbagajul e la nivelul unei compacte?

N-aș vrea să-l fac pe BMW Seria 3 unic vinovat pentru această tendință pentru că portbagajul său pare uriaș pe lângă ce oferă Clasa C, Lexus IS sau Jaguar XE.

Am lăsat la final antifonarea habitaclului pentru că ea este specială. Noul Seria 3 te izolează mult mai bine de zgomotele din exterior decât vechiul model. Pe exemplarul meu de test era bifată însă opțiunea unor geamuri față izolate fonic (205 euro), deci ar fi bine să țineți cont și de asta atunci când configurați mașina.

Preţ de achiziţie

BMW a știut să își vândă întotdeauna destul de scump pielea. Prin urmare, decizia de a păstra noua generație Seria 3 la același preț de pornire ca al vechiului model poate fi una surprinzătoare. Dacă începi să frunzărești configuratorul și să cauți alte versiuni, niveluri de echipare și opționale o să realizezi că valoarea unui Seria 3 foarte bine echipat a crescut. Și nu cu valori ușor de neglijat.

Un 318d cu transmisie manuală (da, mai există așa ceva) pornește de la 35.800 de euro, adică o valoare decentă și cât se poate de corectă. Versiunea testată de mine, adică 320d nu e cu mult mai scumpă: 38.500 de euro. Și ea este disponibilă cu transmisie manuală. Dacă începi să adaugi cutia automată Steptronic sport și tracțiunea integrală xDrive ajungi la o valoare de 43.300 de euro. În continuare un preț corect pentru acest segment.

Urmează însă nivelul de echipare, care poate costa 1400 de euro (Advantage), 3400 de euro (Sport Line, ca pe exemplarul meu), 5000 de euro (Luxury Line) sau chiar 6200 de euro (M Sport). După ce ai făcut calculele acestea și te-ai apropiat de pragul psihologic de 50.000 de euro poți să te joci cu opționalele: un volan încălzit, un rezervor mai mare (costă și acesta 174 de euro), scaune față reglabile electric și încălzite, faruri adaptive cu LED, un head-up display, încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, cel mai complex sistem multimedia (BMW Live Cockpit Professional).

Toate acestea stabilesc valoarea finală a exemplarului de test la 63.800 de euro. Derulez câțiva ani și îmi aduc aminte de testul meu cu prima generație BMW X6. SUV-ul coupe costa pe atunci 62.000 de euro. În concluzie, este fantastic cât de mult au urcat prețurile mașinilor în doar 11 ani. E drept, și tehnologia disponibilă a evoluat direct proporțional cu ele. 

Să ne concentrăm asupra valorilor cerute de rivali. Un Mercedes-Benz C220d cu 4Matic și cutie automată are un preț de pornire de 44.300 de euro. Englezul Jaguar XE și versiunea sa diesel, fără tracțiune integrală, ajunge la 44.800 de euro. Hibridul Lexus IS300h ajunge la numai 42.500 de euro, dar nu dispune de tracțiune integrală. Dacă vă gândiți la un Volvo S60 cu versiunea pe benzină T4, de 190 de cai putere, fără 4x4, socotelile încep de la 45.200 de euro.

Prin urmare, dacă vorbim doar despre prețul de pornire al variantei testate, fără opționale, BMW 320d stă destul de bine în comparația cu rivalii.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat încă noua generație BMW Seria 3. Însă, noul model este dezvoltat pe o platformă nouă, care folosește oțel de înaltă rezistență și promite astfel o integritate structurală superioară vechiului model. La asta se adaugă și un întreg arsenal de sisteme de siguranță. Capul de afiș îl reprezintă funcția de vedere pe timp de noapte (night vision) oferită, opțional bineînțeles, în premieră pe un vehicul din acest segment.

Pe lista sistemelor care încearcă să îți ofere o rulare cât mai sigură se numără asistentul pentru fază lungă, pilotul automat adaptiv, protecția activă care pretensionează centurile și ridică geamurile în caz de accident, frânarea automată în situații de urgență.

Cum era și normal, BMW Seria 3 face un pas important către rularea autonomă, oferind un set de sisteme care lucrează pentru ca cel de la volan să se relaxeze.

Păstrarea distanței față de vehiculul din față, păstrarea benzii de mers, recunoașterea semnelor de circulație și asistentul care împiedică schimbarea benzii de mers în cazul unei coliziuni iminente sunt doar câteva tehnologii importante.

Ţinută de drum

BMW a căutat să nu știrbească nimic din ținuta de drum exemplară cu care și-a obișnuit clienții. Caracterul premium al suspensiei de sub tine se simte la primele gropi sau denivelări. Suspensia este foarte bine antifonată și nu transmite vibrații sau zgomote neplăcute în habitaclu.

Suspensia standard, cu care a venit echipată mașina mea, a primit și ea o serie de îmbunătățiri pentru a încerca să aibă o adresabilitate mai mare. Are un set de amortizoare cu o compresie variabilă, progresivă. Prima parte a cursei amortizorului face ca Seria 3 să pară o mașină mult mai agreabilă, mult mai dispusă să absoarbă denivelările. Ultima parte a cursei amortizorului rigidizează lucrurile și îți aduce aminte că te afli într-o mașină cu pedigree.

Cum se traduc aceste trăsături? Să spunem că abordezi ceva mai hotărât un viraj. La prima vedere ar putea părea că Seria 3 se înclină ceva mai mult decât ești obișnuit. Apoi realizezi că mașina este la fel de țeapănă și păstrează la fel de bine aderența. E un amestec care ar trebui să împace și capra și varza.

De altfel, pentru aderența exemplară contribuie și sistemul de tracțiune integrală xDrive. E acolo să se asigure că tu te înscrii pe traiectoria ideală. Ca și sistemele de siguranță, foarte insistente atunci când vrei să pierzi aderența intenționat. Este suficient să le dai o pauză și BMW își aduce aminte din ce aluat e făcut. Repartiția 50/50 a masei totale și sistemul xDrive, educat să transmită mai mult către puntea spate, te ajută să te bucuri de un comportament supravirator clasic.

Pe lângă suspensia standard, BMW pune la dispoziție și o suspensie sportivă, instalată odată cu alegerea pachetului M. De asemenea, există și o suspensie cu amortizoare adaptive, mult mai rafinată, echilibrată și ușor de personalizat.

Direcția a devenit ceva mai asistată și parcă nu mai este atât de greoaie în oraș, la viteze mici. Nu pierde din precizie, însă pierde din capacitatea de transmitere a informațiilor despre suprafața de rulare.

Vizibilitate

BMW Seria 3 păstrează o suprafață vitrată echilibrată, care include o lunetă destul de lată. Este însă cam aplecată și s-ar putea să nu fie așa de generoasă precum pare. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar montanții fașă și spate caută să incomodeze cât mai puțin. De altfel, montanții spate caută să fie cât mai înguști.

Pentru cei care au nevoie de ajutor, BMW pune la dispoziție un set de camere cu vedere la 360 de grade. Este unul dintre cele mai complexe sisteme de pe piață. Dacă nici asta nu ajută, există un asistent la parcare.

Nu în ultimul rând, ca și pe BMW X5, noul Seria 3 vine cu un asistent pentru mersul în marșarier. Acesta reține ultimii 50 de metri parcurși, cu condiția ca viteza să nu depășească 35 de km/h. Și, în situația în care trebuie să mergeți cu spatele, mașina vă poate oferi un ajutor considerabil. Voi gestionați acelerația și frâna, mașina gestionează volanul și recreează traseul de pe ultimii 50 de metri, doar că în marșarier. E foarte util în România, unde e posibil să vă întâlniți cu mașini din sens opus pe străduțe foarte înguste.

Tehnologie

Faptul că un sedan de clasă medie este disponibil cu noul asistent pentru mersul cu spatele și cu faruri laser care pot vedea până la 530 de metri pe timp de noapte ne demonstrează că BMW i-a oferit lui Seria 3 tot ce avea mai bun în materie de tehnologie.

Accesul în interiorul mașinii se poate face simplu, cu telefonul mobil, dacă ai unul pe bază de Android. Dacă ai unul pe bază de iOS, atunci ai nevoie de un card și de o configurare prealabilă. Culmea, sistemul multimedia vine cu conexiune Apple Carplay și nu cu Android Auto. Cel puțin pentru moment.

Pe lista de dotări a exemplarului nostru de test am mai găsit un spațiu de încărcare prin inducție, volan și scaune încălzite, precum și cel mai generos Head-Up Display color pe care industria auto îl are în acest moment.

În spatele volanului se poate ascunde un ecran complet digital, cu un meniu care nu este atât de configurabil ca în cazul celui văzut deja pe modelele Grupului Volkswagen, dar furnizează corect informații, este lizibil și are o grafică foarte bună.

În centrul planșei de bord avem un ecran generos care afișează noul sistem multimedia dezvoltat de BMW. Are un meniu cu care te obișnuiești rapid, funcția tactilă răspunde bine comenzilor, grafica este și ea excepțională, iar navigația 3D rămâne în continuare una dintre cele mai bune, oferind informații din trafic extrem de utile.

Design

Îmi aduc aminte că m-am implicat în multe polemici atunci când a fost lansată generația anterioară a lui Seria 3. Eu vedeam cu ochi buni blocurile optice față conectate cu grila. Erau dovezi de curaj, de încercare. Timide ce-i drept. Alții nu vedeau nimic special în asta.

Acum, odată cu noua generație, vreau să le mulțumesc oficial designerilor BMW pentru că m-au scutit de viitoare polemici. Noul BMW Seria 3 arată fantastic și toată lumea e de acord cu asta. Ce ușurare!

Rețeta estetică a ieșit bine, cu blocuri optice față agresive, cu o semnătură LED distinctă, cu o grilă activă bine proporționată (se închide și se deschide automat atunci când motorul are nevoie de răcire) și cu un pachet M care dă o notă agresivă binevenită oricând. De asemenea, coeficientul aerodinamic este de 0.23 CX, unul dintre cele mai bune din lume când vine vorba de mașini de serie.

Posteriorul este simplu, cu blocuri optice LED pe fundal negru și cu ceva inspirație de la rivalul Lexus IS. Și, chiar dacă vorbim despre o versiune modestă, adică 320d, BMW a căutat să ofere și o doză de sportivitate prin instalarea a două țevi de eșapament cromate. Un mare „bravo!” din partea mea, pentru că m-am săturat de acele evacuări false găsite pe aproape tot ce lansează Mercedes și Audi.

Clienții pot alege între 10 culori de caroserie și pot instala jante de până la 19 inch. Însă, pentru suma potrivită, divizia de personalizare BMW Individual ne garantează că nu există limite. Spre exemplu, jantele de pe mașina mea de test erau semnate de BMW Individual și costau 2100 de euro.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunile portbagajului
  • Informațiile transmise de direcție
  • Prețul final piperat
Date tehnice - BMW Seria 3 320d xDrive 190 CP Aut8 4x4
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4709
Putere maxima CP (rpm)
190 (4000)
Latime mm
1827
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1442
Viteza maxima km/h
233
Greutate kg
1615
Acceleratie 0-100 km/h s
6.9
Ampatament mm
2851
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
40
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 3

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • Foarte frumos! Un model foarte reusit. Your move, Mercedes! :)
    14 9
  • someone
    pana ajungi la pret, masina pare exemplarul pefect din clasa medie. isuse, chiar ca au crescut preturile, si aici vorbim de un diesel de 2.0 sub 200 cai. am ramas fara cuvinte, din toate punctele de vedere
    22 5
  • andrei
    doar 60K+? hai ca se poate si mai bine, in curand ajungem la 100k.
    nu mai zic, alt tractor. nu stiu ce portbagaj mic ati vazut voi la C klasse, mie mi s-a parut foarte mare.
    16 14
  • zamaraii
    In sfarsit o cutie automata pozitonata corect pe manual (+ si - sunt cum trebuie).
    P.S. nu ati mai avut culori la aparat?
    14 1
  • Mda, la pozele de azi a trebuit să-mi caut ochelarii de soare. :-)
    E bine că testul a urmat totuși imediat după... întunecosul S60, chiar dacă diesel + 4x4 n-ar fi integral comparabil cu benzinar + FWD.

    BMW-ul ăsta reușit per total explică zic io indirect de ce A4 se vinde cam slab în ultima vreme... dar și de ce Volvo crește (OK, mai ales pe SUV-uri, dar nu numai -- prețul contează totuși și-n stratosfera premium...)

    Pozitiv îmi pare-n primul rând acordul dintre liniile interiorului și onduleurile tablei. Și masa proprie redusă-i lăudabilă (mai ușor cu *doar* 62 kile vs. S60, dar nu trebuie uitate nici dieselul de sub capotă, nici tracțiunea integrală.)

    E și surprinzător de economic, dar clar prea scump în configurația testată. Dac-aș fi dizălist înfocat... și manager nu chiar cu cont blindat, :-P aș merge deci pe un 318d fără multe briz-briz-uri.
    Rămân însă la ideea (fixă :-)) că asocierea BMW+diesel nu rimează, la fel ca-n cazul Porsche.
    34 4
  • Parere
    Acelasi design imbatranit, aceeasi masina cu schimbari minore de 10 ani. Nu merci, nu ma las pacalit pe banii mei sa platesc dublu fata de cat face o masina de genul asta.
    15 20
  • Nissan
    A propos: unde este 320i?
    10 1
  • Pentru fanii benzinei exista varianta 330i, adica 2.0 turbo de aproape 260 cai, mi se pare alegerea perfecta, nu stiu daca este disponibila la noi, deocamdata.

    Pretul este cel asteptat, adica mare, dar acest exemplar este cu 8000 euro mai scump decat S60-ul testat de AM, adica nu foarte mult, tinand cont ca are si tractiune integrala. Oricum, toate sunt scumpe, astept seria 3 pe piata de mana a doua :). Apropo, o Giulia de doi-trei ani costa aproape cat un seria 5 G30 de aceeasi varsta, italienii continua pe calea " exotismului ", plecand de la preturi prea mari la masina noua, apoi se plang ca piata nu le apreciaza produsele.
    20 5
  • Twin-power turbo nu inseamna ca are 2 turbine. Ati muscat-o si voi ca 80% din cei care prezinta masina asta.
    20 3
  • @parere
    Pentru tine exista Renault Talisman la jumatate de pret, se dau ca painea calda.
    17 10
  • Sunt de acord cu multe dintre punctele din articol, in afara de nota data la design. Sa fie serios, acest design e mediocru, si pe alocuri atroce (anumite detalii). Oricum, din punct de vedere estetic este in mod clar, pentru oricine are ochi, un regres semnificativ de la generatia precedenta. Nu doar ca e un regres de la generatia precedenta, dar atata si mai rau decat Volvo S60 testat de curand si Audi A4. Merita maxim 3 stele la design.
    8 12
  • Toate motoarele diesel de pe noul Seria 3 au (cate) doua turbine

    Cat despre test, e amuzant cum a primit mai multe stele la design decat Porsche 992. De fapt, daca stai sa te gandesti mai bine, la fel s-a intamplat si in cazul noului Seria 1.
    10 4
  • Regele s-a intors, nu c-ar fi fost plecat prea mult, de la E90 incoace tot se critica aspectul seriei 3, dar acest model continua sa faca istorie, doar noul clasa C poate sa-i mai puna probleme.
    7 2
  • atata l-ati laudat pe ”fotograful” asta care va pozeaza masinile incat acum o da pe ”arte”... na, si Picasso a trecut prin mai multe etape (albastra, roz) inainte de cea cubista, dar el avea geniu... aici nu e cazul, reveniti la poze clasice, ca de fotografii artistice nu e cazul
    11 1
  • Hiiiii... vai de mine!... Iar testati Diesel? Domnilor de la AM, dar nu se poate asa ceva. Va permiteti sa le dati cu tifla enoriasilor verzi? Nu va e teama deloc-deloc? :D

    GO GO DIESEL!
    13 3
  • In primul rând ca NU are 2 turbine , am același motor B47 pe F30lci și are 1 turbina cu sistem Twin-Scrool . Modelul cu 2 turbine este 325d și are 224hp, nu 190hp. Prețul este unul perfect normal pentru configurația ei și opțiunile puse , nu mai vb tâmpenii , scump este pentru cei ce nu și-l permit . Este unul mai sus care spune ca nu merita nici 3,5 stele la design , eu îți transmit sa lași jucăriile și STB-ul și după sa vb de design-ul acestui model. BMW când aduce un model nou .. pai este nou din toate încheieturile , nu ca la Audi unde de aproape 20 ani au aproximativ același design . Numai cine nu a avut un BMW nu știe ce înseamnă și cum se conduce unul , aici nu mă refer sa îți iei un cazan de E46 de își trage toate fâsurile , ci o mașina cât de cât acceptabila cu o vechime de pana in 10 ani.
    11 5
  • Andrei
    60000 euro pentru un 4 cilindrii, cu spatiu interior mai inghesuit decat un Golf?
    In banii aceia aproape ca se poate lua un M2 Competition, chel, manual. Incomparabil cu asta. Chiar daca fara faruri cu Laser si alte prostii.
    6 5
  • Nu stiu cum se dau notele pe aici si cum se fac testele, dar trecem cu vederea :)
    Parerea mea:
    1. BMW dizal este si va ramane masina cocalarilor atat tip cat exista pe piata Lexus IS300H cu un pret sub panarama asta :)
    2. Aceasta masina este un magnet de amenzi in majoritatea tarilor, iar amenzile sunt conectate cu asigurarile, deci platesti amenda + prima marita la asigurare anul urmator si ai sanse mari sa ramai fara permis :))
    https://www.express.co.uk/news/uk/1063447/bmw-mercedes-audi-car-uk-worst-drivers-traffic-road-offences-insurance
    3. Prin Anglia in primele 5 cele mai scumpe masini de intretinut sunt BMW:
    https://www.express.co.uk/life-style/cars/1134482/Cheapest-most-expensive-cars-maintain-repair-2019

    Cam asta e cu BMW, note mari la teste, ca e masina sportiva dom'le care te baga in rahat cu amenzi, prime de asigurare marite si chiar posibilitatea de a ramane fara permis :))
    5 7
  • @Radu: sunt de acord ca daca iei BMW, nu iei Diesel, dar de aici pana la a spune despre masina asta ca e "panarama" e o cale asa de lunga incat numai un ins usor debusolat ar putea-o parcurge. Ala ai fi tu, in caz ca nu te-ai prins.
    8 2
  • Eugen BRS
    Interesanta comparatia cu IS300H...adica 2.5 l aspirat plus un electric, nu stiu daca le-ai condus, dar cu siguranta nu cel putin pe una dintre ele….

    Daca ati observat majoritatea producatorilor lanseaza modele noi cu motorizari diesel ( Mercedes, BMW, Audi, VW, Peugeot, Ford etc), asa ca testarea acestei masini este normala. Doar Toyota a renuntat, de ce? Cei pasionati de lumea auto stiu foarte bine...
    BMW 2.0 d (190 PS) va avea si un system micro hybrid ( ca si multi altii) si va indeplini inca 10 ani cele mai exigente norme, cu performante bune si consum excellent.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru