de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Vineri, 15.12.2006
Vineri, 15.12.2006
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fast and furios
Are rost sa fabrici un cabriolet de 420 CP cu tractiune integrala? Audi
crede ca da si a adaugat un cabrio gamei de automobile supersportive
din gama RS. Atinge 100 km/h in mai putin de 5 secunde si urca cu
usurinta la 250 km/h unde intervine limitarea electronica. Este primul
model cu plafon din material textil care poarta ravnitul badge RS. {i
al treilea bazat pe berlina medie A4 dupa RS4 si RS4 Avant. Toate cele
trei variante folosesc acelasi propulsor de 4.2 litri V8 FSI ce
dezvolta 420 CP si 430 Nm. Acest motor este unul dintre cele mai
reusite propulsoare produse de Audi in ultimii ani. Peste 90% din
valoarea cuplului este disponibila de la doar 2.250 rpm pana la 7.600
rpm ceea ce ii da senzatia celui de la volan de resurse nelimitate de
putere. Turometrul urca fara nici un fel de probleme pana la 8.250 rpm
unde intervine limitatorul electronic.
Doua evacuari de dimensiuni generoase aduc un plus la capitolul imagine dar mai ales la cel acustic. Sunetul este molipsitor, iar in varianta cabrio te poti bucura mai bine de el. Trecerea prin pasaje devine o adevarata placere, sunetul reverberand si amplificand tonul unic al acestui motor. Audi RS4 beneficiaza, bineinteles, de sistemul de tractiune integrala quattro. Acesta imparte puterea 40% catre puntea fata si 60% catre puntea spate in conditii normale. Daca este nevoie raportul se poate ajusta pana la 65% fata/ 35% spate sau 15% fata/ 85% spate. Fata de un A4 cabrio sau chiar de un S4 cabrio, RS4 abordeaza o imagine mai agresiva. Spoilere sunt profilate iar calandrul este diferit dar ingradit de aceeasi grila Single Frame. La interior, scaunele Recaro sunt gandite pentru a te uni cu masina. La propriu! Daca apasam butonul sport de pe volan, pe langa accentuarea reactilor acceleratiei si schimbarea tonalitatii motorului, scaunele te imbratiseaza, mulandu-se practic pe corpul celui de la volan.
Volanul cu partea inferiora tesita adauga un plus, interiorului sportiv ca si butonul de pornire a motorului plasat pe consola centrala langa schimbatorul de viteze. Audi RS4 Cabrio este disponibil numai cu o cutie de viteza manuala cu sase trepte, extrem de precisa si placuta la utilizare. Desi avem de a face cu o masina cu peste 400 CP sub capota, ambreiajul nu este extrem de tare iar schimbarile de viteze sunt o placere chiar si in oras. Spre deosebire de alte masini cu pedigree sportiv, Audi RS4 Cabrio nu este dificil de condus in oras. Trebuie doar sa avem grija cu acceleratia… Pretul de lista pentru un Audi RS4 Cabrio este 78.592 euro CIP. Modelul testat mai avea adaugate cateva echipamente optionale dintre care enumeram farurile adaptive (327 euro), jante 19 inch (1.541 euro), sistem de navigatie Plus (2.099 euro) si cd changer cu sase cd-uri (357 euro). Totalul este 83.745 euro CIP. O suma mai mult decat impresionata pentru o masina decapotabila.
Este greu de definit clientul tinta pentru acest automobil. Puristii care vor un RS4 vor opta cel mai probabil pentru versiunea berlina sau break daca vor ceva mai mult spatiu pentru bagaje. Cei care vor un cabrio bling probabil vor alege un A4 Cabrio 3.2 V6 eventual cu cutie automata, model ce ofera performante mai mult decat interesante. Sau poate un S4 cabrio pentru si mai multa performanta. Asta nu strica insa appeal-ul unic al unei decapotabile de peste 400 CP. Iar pentru cine are 80.000 euro plus taxe si nu are ce face cu ei, va rog nu ezitati, RS4 Cabrio este ceea ce v-ati dorit!
Doua evacuari de dimensiuni generoase aduc un plus la capitolul imagine dar mai ales la cel acustic. Sunetul este molipsitor, iar in varianta cabrio te poti bucura mai bine de el. Trecerea prin pasaje devine o adevarata placere, sunetul reverberand si amplificand tonul unic al acestui motor. Audi RS4 beneficiaza, bineinteles, de sistemul de tractiune integrala quattro. Acesta imparte puterea 40% catre puntea fata si 60% catre puntea spate in conditii normale. Daca este nevoie raportul se poate ajusta pana la 65% fata/ 35% spate sau 15% fata/ 85% spate. Fata de un A4 cabrio sau chiar de un S4 cabrio, RS4 abordeaza o imagine mai agresiva. Spoilere sunt profilate iar calandrul este diferit dar ingradit de aceeasi grila Single Frame. La interior, scaunele Recaro sunt gandite pentru a te uni cu masina. La propriu! Daca apasam butonul sport de pe volan, pe langa accentuarea reactilor acceleratiei si schimbarea tonalitatii motorului, scaunele te imbratiseaza, mulandu-se practic pe corpul celui de la volan.
Volanul cu partea inferiora tesita adauga un plus, interiorului sportiv ca si butonul de pornire a motorului plasat pe consola centrala langa schimbatorul de viteze. Audi RS4 Cabrio este disponibil numai cu o cutie de viteza manuala cu sase trepte, extrem de precisa si placuta la utilizare. Desi avem de a face cu o masina cu peste 400 CP sub capota, ambreiajul nu este extrem de tare iar schimbarile de viteze sunt o placere chiar si in oras. Spre deosebire de alte masini cu pedigree sportiv, Audi RS4 Cabrio nu este dificil de condus in oras. Trebuie doar sa avem grija cu acceleratia… Pretul de lista pentru un Audi RS4 Cabrio este 78.592 euro CIP. Modelul testat mai avea adaugate cateva echipamente optionale dintre care enumeram farurile adaptive (327 euro), jante 19 inch (1.541 euro), sistem de navigatie Plus (2.099 euro) si cd changer cu sase cd-uri (357 euro). Totalul este 83.745 euro CIP. O suma mai mult decat impresionata pentru o masina decapotabila.
Este greu de definit clientul tinta pentru acest automobil. Puristii care vor un RS4 vor opta cel mai probabil pentru versiunea berlina sau break daca vor ceva mai mult spatiu pentru bagaje. Cei care vor un cabrio bling probabil vor alege un A4 Cabrio 3.2 V6 eventual cu cutie automata, model ce ofera performante mai mult decat interesante. Sau poate un S4 cabrio pentru si mai multa performanta. Asta nu strica insa appeal-ul unic al unei decapotabile de peste 400 CP. Iar pentru cine are 80.000 euro plus taxe si nu are ce face cu ei, va rog nu ezitati, RS4 Cabrio este ceea ce v-ati dorit!
Ne-a placut
- Motor incredibil de puternic
- Tractiune integrala
- Cuplu imens
- Scaune sport adaptabile
Nu ne-a placut
- Consum foarte mare
Ultimele teste
-
Metamorfoză -
Volkswagen Passat
Armă de seducere în masă -
Mazda 6
Japonia -
Ford Tourneo Courier
Autohton
Ştiri despre Audi
-
Potrivit celor mai recente informații, Audi pregătește o serie de schimbări în denumirea modelelor. Acestea au început odată cu noul SUV electric Q6 e-tron. (Marti, 19 Martie)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Q6 e-tron sau, cu alte cuvinte, versiunea cu zero emisii a SUV-ului Q6. Lansarea pe piață este programată în vara acestui an. (Luni, 18 Martie)
-
Audi a publicat o serie de imagini cu noul S3 facelift. Acesta beneficiază de mai multe îmbunătățiri, iar motorul de 2.0 litri dezvoltă 333 CP, cu 23 de cai putere mai mult decât înainte. (Marti, 13 Februarie)
-
Audi prezintă noua ediție specială RS6 Avant GT. Producția va fi limitată la doar 660 de exemplare, la nivel global, iar motorul V8 dezvoltă 630 de cai putere, cu 30 CP mai mult față de un RS6 standard. (Marti, 06 Februarie)
-
Carlos Sainz a câștigat Raliul Dakar 2024 cu prototipul electric Audi RS Q e-tron. Este a patra victorie pentru pilotul spaniol și prima pentru constructorul din Ingolstadt la cea mai dificilă cursă de rally raid din lume. (Vineri, 19 Ianuarie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)
Adauga un comentariu