Drivetest Audi Q5 facelift

2.0 TDI 164CP 4x4 Aut
Audi Q5 facelift zoom
de Mircea Meșter
Luni, 10.12.2012
Implant

Atunci când Audi lansa în 2008 modelul Q5, mulţi au văzut apariţia SUV-ului german ca pe cea a unui "copil al crizei". Până atunci, singurul SUV al mărcii era pretenţiosul Q7, iar lansarea unui frate mai mic al acestuia făcea ca şi cei care nu-şi permiteau cel mai mare SUV de pe piaţă să se poată înfrupta din efectul Audi în segmentului modelelor care vin cu potenţial de rulare pe teren accidentat. Copil al crizei sau nu, Audi Q5 a prins, iar cele peste 400.000 de exemplare vândute de germani sunt dovada clară a faptului că nişte minţi luminate din birourile de la Ingolstadt au ştiut cum să construiască imaginea unui SUV mic.

Între timp, în gama Audi a apărut şi Q3, ca răspuns la cerinţele din ce în ce mai ciudate ale publicului, iar cei care au profitat de plusul de imagine adus de Q5 în 198 au o mulţime de variante la patru ani după acel moment, când SUV-ul devenit mijlociu îşi schimbă faţa şi întinereşte. Iar SUV-ul german trebuie să răspundă la un tir de întrebări complet diferite faţă de cele din 2008. Care sunt atuurile cu care Audi vrea să-i ţină pe clienţi în propria curte? De ce ar cumpăra un client Audi un Q5 şi nu un Q3? Ce e atât de nou într-un Q5 facelift încât să merite câteva zeci de mii de euro atunci când vorbim de maşini dintr-un segment în care lupta dintre membri e mai mult decât cruntă? Să răspundem pe rând...

Audi Q5 facelift
2.0 TDI 164CP 4x4 Aut

  • Pret de pornire 35.300 €
  • Pret model testat 68.073 €
  • Taxa auto 304 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Audi Q5 pune la dispoziţia fanilor motoarelor puternice de ambele tipuri o serie de opţiuni mai mult decât interesante. De la un motor pe benzină TFSI de 3.0 litri şi 272 CP dedicat celor care vor performanţe semipreparate, trecând printr-o altă "benzină", ceva mai digerabilă, 2.0 TFSI de 225 de cai şi ajungând la dieselul frugal de 143 de cai putere, bucatele înşiruite la ospăţ sunt pe cât de variate, pe atât de interesante. Peste toate iese însă în evidenţă compormisul perfect: 2.0 TDi de 177 CP, un motor care a apărut în gama Audi Q5 odată cu faceliftul şi care a debutat în gama mărcii germane pe noua generaţie A3.

Cuplat unei cutii S Tronic cu şapte trepte, motorul pe care l-am testat te pune pe gânduri încă de la primul contact. Dacă nu ai şti ce "fabrică de putere" ai sub capotă, ai spune că vorbim de un motor care sare de 200 de cai. Este rapid, cuplul de 380 Nm disponibil de la 1750 rpm pe hârtie se simte cu adevărat sănătos undeva pe la 2000 rpm, iar cei 177 de cai îşi arată toţi muşchii sus de tot, la 4200 rpm. Avem, astfel, cea mai lungă plajă de cuplu-putere din zona diesel-urilor de peste 150 de cai pe SUV-urile compacte, iar asta se simte. Nu rămâi fără suflu, iar cutia S Tronic acoperă bine cele câteva minusuri pe care le are motorul cu patru cilindri. Unul fiind acela că avem în faţă motorul cu vârful de cuplu atins la cea mai înaltă turaţie în această zonă a segmentului.

Una peste alta, Audi a reuşit să pună unul lângă altul o cutie şi un motor care se ajută reciproc mai bine decât ar ajuta fiecare separat. Iar compromisul alegerii unui diesel (econom prin excelenă) ceva mai puternic devine explicabil.

Consum

Cu un consum mediu anunţat de 6.0 litri, Q5 2.0 TDI de 177 CP reuşeşte să bată GLK facelift şi Volvo XC60 în lupta pentru a doua poziţie a segmentului pe plaja +150 CP. Asta pentru că pe prima poziţie stă inatacabil în acest moment rivalul bavarez al lui Q5 facelift, BMW X3 2.0 xDrive20d, care anunţă un consum mediu de 5.6 litri/100 km.

În regim real, consumul SUV-ului din Ingolstadt variază în funcţie de forma şi de preferinţele de moment ale celui de la volan. Poţi să atingi cifrele din cartea tehnică dacă apeşi pe pedala de acceleraţie ca pe cioburi de sticlă, poţi să urci la o medie de 8 litri dacă mergi normal sau poţi sări de 11-12 litri în oraş dacă prinzi momentele în care traficul îţi permite ceva mai multă joacă.

Performanţe

Audi anunţă 9.0 secunde pentru 0-100 km/h în cazul modelului testat, ceea ce înseamnă că am avut în faţă reprezentantul locului al treilea pe podiumul celor mai rapide modele diesel din această zonă. X5 şi GLK coboară ambele sub 9.0 secunde, în timp ce Volvo XC60 încheie plutonul la peste 10 secunde. trebuie subliniat faptul că noul 2.0 TDi de 177 CP bate cu o secundă timpul motorului pe care îl înlocuieşte, un reper care ne ajută să înţelegem creşterea accentuată la capitolul performanţe.

La capitolul viteză maximă, acolo unde Q5 facelift anunţă 200 km/h, clasamentul se menţine neschimbat. 

Interior

Încă de la începutul explicaţiilor legate de interiorul noului Audi Q5 facelift trebuie subliniat faptul că maşina testată de Automarket dispunea de pachetul S-Line de interior şi exterior, ceea ce a ridicat cu un nivel atât materialele utilizate la construcţia modelului, cât şi atenţia la detalii şi calitatea percepută de toţi cei cinci potenţiali pasageri ai maşinii. De la volan şi forma sa (de o dimensiune cam mare, e adevărat) până la ornamentele din aluminiu cu textură plăcută până la scaunele care de fapt sunt nişte fotolii moderne hi-tech, de la cusăturile care completează pielea de calitate înaltă şi până la butoanele cărora nu le poţi reproşa nimic, interiorul lui Audi Q5 confirmă ceea ce am observat în comparaţia tuturor claselor premium: Audi beneficiază de cele mai atente interioare din lumea auto "accesibilă", ceea ce aduce atât un atu pentru vânzătorii Audi, cât şi un avantaj la revânzare. Cine nu şi-ar dori să conducă o maşină ale cărei materiale sunt girate de o echipă dedicată de specialişti în mulţumirea simţurilor care lucrează cot la cot cu designerii în cadrul birourilor Audi din Ingolstadt?

Dacă nu aţi avut răbdare să citiţi până aici, sfatul nostru este simplu: comandaţi-vă noul Q5 cu pachet S-Line. Merită fiecare ban investit în confort.

În plus, nu ai probleme nici cu tehnologia, comenzile şi butoanele fiind uşor de accesat. Cu o excepţie: butonul de volum, aşezat anapoda, în dreapta jos faţă de levier. Spaţiu pentru pasageri există din plin, iar portbagajul este în media segmentului şi are o capacitate de 540 de litri. 

Preţ de achiziţie

Audi Q5 facelift poate fi al vostru dacă aveţi în cont cel puţin 35.300 de euro, preţul de bază al versiunii diesel de 143 CP. Dacă vreţi ceva mai mult diesel, de exemplu cel testat de noi, trebuie să mai puneţi vreo 6000 de euro. Dacă doriţi în plus şi cutia S Tronic care este obligatorie dacă vreţi să vă simţiţi aşa cum au vrut şi inginerii Audi să o facă, ajungem la 43.680 de euro cu taxe incluse. Iar de aici intervin dorinţele, pasiunile şi plăcerile fiecăruia, pentru că lista de opţiuni adiţionale pare să nu aibă limite. De exemplu, maşina testată de Automarket costa la finalul configuraţiei - una de clasă - 68.000 de euro, o treime din această sumă fiind reprezentată de opţiuni.

Partea bună e că Audi îşi cunoaşte clienţii şi ştie foarte bine că această maşină este construită pentru cei care vor să epateze prin Q7, astfel că feeling-ul premium poate fi întins uşor şi la capitolul preţ. Dacă nu vă interesează subiectul şi vedeţi mult prea mulţi bani în lista de preţuri, puteţi merge oricând pe un Q3. Dar să fim bine înţeleşi: în acest al doilea caz, Q5 nu vi s-a adresat în niciun moment.

În comparaţie cu rivalii direcţi, Q5 2.0 TDI de 177 CP cu tracţiune integrală quattro şi S-Tronic stă pe cea mai înaltă treaptă la capitolul preţ. Adică e cel mai scump dintre diesel-urile echivalente cu 4x4 şi automată. Desigur, diferenţele sunt mici la acest capitol, astfel că depinde de capacităţile fiecărui client de a negocia cu vânzătorul. 

Siguranţă

Având în vedere că vorbim de un model premium, cele cinci stele la EuroNCAP sunt considerate mai edgrabă o obligaţie decât o necesitate sau o confirmare. Iar Audi Q5 a reuşit să treacă de testul organizaţiei independente europene imediat după lansare, primind cinci 5 stele din 5 şi un punctaj foarte bun la categoria Siguranţa Pasagerilor Adulţi: 92%.

În cazul faceliftului, impresia lăsată trebuie să fie cel puţin la fel de bună. Pe lângă armata de airbag-uri absolut necesare la acest nivel, Q5 vine încă din dotarea standard cu o serie de elemente care îţi uşurează viaţa la bord: senzori de parcare, servodirecţie electromecanică, ESP, coloană de direcţie deformabilă la impact, diferenţial blocabil electronic şi distribuţie electronică a forţei de frânare. În plus, lista de opţiuni e blindată cu pachete de asiguranţă activă care pot fi cumpărate de cei care doresc să fie şi mai liniştiţi la volan.

Ţinută de drum

Audi Q5 facelift se prezintă în faţa clienţilor cu două noutăţi absolute care vor face deliciul celor care pun preţ pe comportamentul dinamic al maşinii. Astfel, pe lângă ultima generaţie a sistemului de tracţiune integrală quattro - cu tot ceea ce înseamnă acesta - noul Q5 vine cu noul sistem de direcţie electromecanică care şi-a făcut apariţia în gama Audi odată cu lansarea lui A4 facelift şi cu Audi Drive Select, prin care cel de la volan îşi poate personaliza suspensiile în funcţie de preferinţe.

Noua direcţie electromecanică este un pas evident în faţă pe Q5 faţă de vechea direcţie hidraulică, feedback-ul fiind mai exact şi mai rapid. la capitolul suspensii, pare că inginerii germani au marşat uşor înspre confort, însă diferenţele sunt abia sesizabile. Chiar dacă există loc de mai bine din punct de vedere dinamic, cei care vor confort sporit de la propria maşină nu vor fi deloc dezamăgiţi de noul Q5. Asta pentru că amortizoarele reglabile prin Audi Drive Select nu te lasă la greu, oferindu-ţi opţiunea de a alege între Comfort, Automatic şi Dynamic. Nu te satisface niciunul dintre acestea? Treci pe Individual şi îţi personalizezi maşina în funcţie de preferinţe.

Vizibilitate

Vizibilitatea este un capitol care ar fi trebuit să fie bifat fără probleme de o maşină de gabaritul lui Q5, care vine şi cu suprafeţe vitrate largi. Ei bine, dacă vizbilitatea posterioară sau laterală nu are de suferit, am avut probleme reale cu orientarea în spaţiu în zona frontală-stânga din cauza oglinzii laterale de pe partea şoferului. Dimensiunile sale generoase ar fi trebuit să ajute la capitolul vizibilitate, însă orice manevră pe spaţii înguste ne-a dat bătăi de cap pentru că unghiul de vizibilitate în stânga jos este redus simţitor. Poate că o oglindă mai mică nu ar fi fost, totuşi, o idee tocmai rea.

Tehnologie

Audi Q5 vine încă din fabrică cu un display multifuncţional de 6.5 inch care găzduieşte comenzile pentru sistemul audio care are opt incinte acustice pasive. Ai USB şi Aux şi poţi să asculţi muzică direct de pe stick sau telefon. Dar Audi Q5 trebuie descoperit, iar asta se face - cum altfel - cu ajutorul unui cont îndeajuns de sănătos. 

Ai la dispoziţie Audi Music Interface, poţi opta pentru Audi Soundsystem, care ridică puterea totală a sistemului audi de la 80 la 180 de waţi, ai Climatronic Plus (3 zone), ai computer de bord cu afişaj color, ai navigaţie MMI cu cititor DVD care aduce un display de 7 inch încercat şi de noi pe modelul testat, ai pachetele de asistenţă care îţi aduc pe maşină sisteme de siguranţă activă precum Active Lane Assist sau Cruise Controlul Adaptiv. În general, ai o serie de sisteme care îţi fac treaba în caz că tu nu ţi-o faci. Iar în 2012, acestea sunt binevenite pe orice maşină.

Design

Noul Audi Q5 nu e radical schimbat la capitolul design exterior, dar unele elemente de bază au fost modificate pentru a nu ieşi din rândul familiei Audi de generaţie recentă. Acest lucru poate fi sesizat mai ales la nivelul blocurilor optice frontale, care scapă de LED-urile mici şi pătrate care asigurau semnătura stilistică a lui Q5 până acum. Avem, în schimb, LED-uri de tip baghetă care joacă rol de lumini de zi şi o nouă grilă trapezoidală care este recunoscută însă doar de cei cu adevărat pasionaţi de această marcă. Stilul este recunoscut uşor de la Q3, care beneficiază de acelaşi tratament estetic frontal. 

Nu ne-a placut

  • Vizibilitate frontală obturată din cauza oglinzilor laterale
  • Preţ mai mare decât al rivalilor
Date tehnice - Audi Q5 facelift 2.0 TDI 164CP 4x4 Aut
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4629
Putere maxima CP (rpm)
164 (3000)
Latime mm
1898
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1655
Viteza maxima km/h
196
Greutate kg
1935
Acceleratie 0-100 km/h s
9.7
Ampatament mm
2807
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
75
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
540
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi Q5 facelift

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • O mica precizare, rivalul bavarez al lui Q5 ar fi Bmw X3, pt ca daca se considera X1 e clar mai ieftin.
    16 2
  • Die heißeste der Klasse.
    10 17
  • Eu cred ca rivalul este Infiniti EX ,care este cel mai bun din segmentul premium asta pana va aparea viitorul corssover de la Lexus.Si sa nu uit de noul Rav 4 care are un aspect de crossover premium chiar daca face parte dintr-o marca de volum.
    8 21
  • @Mafia

    Ce vanzari are sau a avut Infiniti in Romania? Insignifiante!
    Acest Q3 concureaza cu X3 si GLK. Atat! Oricum e perfect pentru nametii de afara!!!
    13 11
  • Concureaza si cu Evoque, clar. Ma mir ca ati dat 4 stele la design. Intr-adevar evoque a luat 5, dar totusi...nu e mai nimic nou, acelasi design conservator si putin invechit. 4 stele e parca prea mult
    9 14
  • @SLVW_83,adevarul ca la ce nameti sunt afara iesi si cu Matiz.Uite care e treaba pustiu eu stiu ce inseamna o masina care a vazut talpa mai multor proprietari , nu scriu aicea ca am citit io pe feisbuci ca Audi e asa si pe dincolo…………si inca ceva o buburuza din asta cu “gume de iarna” trece prin zapada mult mai repede si mai usor decat orice hardughie de FORD / OPEL / VW / am facut cateva curse cu un rahat de Matiz echipat de iarna VS suvuri cu tractiune fata , combi , limuzine etc, plecarea de pe loc prin zapada si accelerarea cu pastrarea tractiunii este net superioara la rahaturile astea mici cu roti mici/ subtiri…….
    11 17
  • f frumoasa masina si foarte scumpa. cand o sa avem salariile din germania o sa ne permitem si noi una.
    24 4
  • antonny
    tot mai frumos e tancul de Toyota Land Cruiser......
    6 15
  • Modelul testat ajunge la 70 mii euro????Si la 35 mii euro pentru modelul de baza, are doar volan si roti?????
    Masina scumpa, urata, si foarte costisitoare.
    16 16
  • Decebal
    Ar trebui sa faceti automarket.ro pentru toata lumea care intra pe site si sa poata scrie toate aberatiile si ineptiile cum sunt unii de mai sus de au voturi negative, mai exact pentru toti ghiorlanii carora le curg mucii in gura si put a animal sacru si inca o sectiune automarket.ro/premium unde se poate citi continutul pe baza unor abonamente lunare sau anunale unde cei de mai sus sa nu mai fie prezenti cumva filtrati. Mi se face sila de fiecare data sa filtrez comentarii foarte rar gasesc un comentariu facut bine.
    Parerea mea.
    5 12
  • un oarecare
    Exorbitant pretul pt un 2,0 diesel!
    11 4
  • Cocalaru Sef
    Mai baieti ,
    Masina asta este o masina destinata in primului rand deplasarii pe teren accidentat. Unde e testul pe teren accidentat (denivelat, bolovanis, ceva parau, la deal, la vale, etc....)??????
    De altfel, conform stilului vostru de a descrie o masina pare ca nu prea le aveti cu mecanica unei masini iar performantele le puteti aprecia numai dupa viteza si accelerarea masinii testate.
    Cam toate testele acestea pe care le faceti voi sunt teste de oras, ceea ce pare cam subtire pentru o revista ce se vrea in domeniul auto.
    Daca cei care va dau masinile pentru teste nu va permit sa intrati cu ele pe teren accidentat, atunci nu pot sa spun decat ceva de nereprodus la adresa lor (Audi, si compania)
    Pentru masinile de teren incercati sa faceti teste de urcare la deal, coborare diuficila, teren accidentat, nisip, trecerea prin vaduri de ape, mersul pe panta inclinata in lateralul masinii, iesirea masinii din groapa, etc..
    In felul asta veti fi mult mai interesanti
    16 2
  • ^ Aceste SUV uri sunt echipate cu anvelope de performanta pt asfalt si nici 1% din clienti nu le cumpara pt a trece muntii cu ele (nici macar pe drumurile forestiere)!

    In cazul in care vrei un off road "adevarat", trebuie sa cauti altceva!
    6 3
  • frumoasa...dar tot dusterul full ii mult mai bun, mult mai rezistent si mult mai ieftin...iei 4 dustere full echipate....si nu consuma 20 de l la suta ...
    plus ca pe duster e motorul super bun de 1.5 dci 110 cai...
    Duster preparat cu discuri de RS de pe clio si jenti de quasqai ...arata demential....se poate face
    7 5
  • @Cocalarul sef, da-mi voie sa-ti dau un raspuns cat se poate de simplu: pentru ca mult prea putini din cei care isi vor cumpara masina asta o vor scoate macar o data pe coclauri. Vor merge mai mult pe drumuri asfaltate si evident ca ii va interesa mai mult cum se comporta masina pe asfalt.
    Defapt cam asta e problema oricarui SUV: este folosit prea putin pentru ce a fost gandit. Si da, mi se pare si mie trist.
    4 0
  • Volvo are 0-100 in 8.3 s. este doar una din greseli, pe langa multe altele.
    0 0
  • Florin
    si daca mai punem la socoteala problema vw-audi la motoarele 20 tdi veti observa ca la 70 k se duce volanta si turbo iar la 90 k se duce filtrul de particule in conditiile in care masina de care vorbesc a circulat exclusiv pe asfalt (off road nici macar odata) si autostrada.Super naspeturi nemtesti (4000 euroi turbo + tot chitul de ambreiaj+manopera inclusa si 5000 ron filtru de particule + manopera).
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru