de Bogdan Mirică
Vineri, 05.06.2009
-
-
Trimite pe:
Seat aduce pe piata din Romania primul sau sedan de clasa medie, noul Exeo. Desi avem de a face cu un A4 deghizat in filosofia de design Seat, Exeo ramane un model care pastreaza pe alocuri identitatea brandului. Ba mai mult, vine cu o oferta de pret atragatoare pentru clientii care prefera acest segment. Gama de motorizari este destul de variata, multumita motorizarilor marca Volkswagen regasite in lista de versiuni.
Motor / Transmisie
Versiunea diesel de top regasita pe Seat Exeo este, asa cum probabil va asteptati, turbodiesel-ul Volkswagen de 2.0 litri si 170 de cai putere, un motor foarte apreciat de public pentru puterea mare si pentru consumul relativ bun. Introducerea unui asemenea diesel pe un sedan de clasa medie nu putea sa ofere decat performante bune si resurse decente pentru potentialii clienti.
Diesel-ul de 2.0 litri livreaza intreaga sa putere abia la 4200 rpm, insa cuplul motor generos, de 350 Nm, se resimte foarte devreme, de la 1750 de turatii. Resursele sunt suficiente pentru a face dintr-un sedan de 1530 de kilograme o masina cu aspiratii sportive, care te indeamna de fiecare data sa calci pedala de acceleratie fara mila. Motorul cu patru cilindri este cuplat la o cutie manuala cu sase trepte, etajata bine, cu o cursa precisa insa putin cam lunga pentru cei care isi doreau ingredientele unui model mai sportiv. Treapta a treia si a patra exploateaza cel mai bine resursele motorului, chiar daca schimbarea rapoartelor nu este foarte liniara. In ansamblu insa, motorul diesel si cutia se inteleg foarte bine, reusind sa faca din Exeo o masina placuta, usor de condus, care nu te lasa la greu.
Consum
Chiar daca vorbim de un diesel care ofera 170 de cai, consumul nu este un subiect tabu pentru Exeo. Spaniolul dezvoltat pe platforma vechiului Audi A4 reuseste sa inregistreze in mediul urban un consum de 8.8-9 litri/100 de kilometri, nu cu mult mai mare decat cel anuntat oficial de constructor: 7.8 litri/100 de kilometri. In mediul extraurban, lucrurile stau putin diferit, valorile consumului real fiind mai mari decat cele regasite in fisa tehnica. Astfel, in conditiile in care acul vitezometrului nu a sarit de 120 km/h, consumul a oscilat in jurul valorii de 6.3 litri/100 de kilometri, cu mult peste cei 4.6 litri/100 de kilometri anuntati oficial.
Interior
Gestionarea cat mai buna a costurilor de productie i-a facut pe cei de la Seat sa imprumute nu numai platforma vechiului A4 ci si designul interior. Similaritatile se regasesc la nivelul plansei de bord si a consolei centrale. Elementele care indvidualizeaza insa modelul spaniol sunt volanul cu aspect sportiv, schimbatorul imbracat in piele fina si afisajul cald al instrumentelor de bord. Iluminarea zonei centrale a bordului pastreaza aceeasi culoare rosie ca in cazul modelelor Audi. Seat a preluat nu numai designul ci si aspectul premium al materialelor. Chiar daca se pastreaza inca mici diferente, Exeo ofera materiale de calitate: un plastic moale la nivelul plansei de bord si al portierelor, o tapiserie din piele fina si ornamente cromate. Finisajele sunt de buna calitate si completeaza aspectul bine inchegat al habitaclului.
Scaunele frontale ofera un suport lateral foarte bun insa nu sunt deosebit de confortabile pe distante lungi. Habitaclul lui Exeo promite o calatorie fara probleme pentru pasagerii de pe locurile din spate, spatiul pentru cap si picioare fiind suficient. In portbagaj toate lucrurile necesare unui voiaj pe distante lungi vor fi inghitite rapid, multumita capacitatii totale de 460 de litri. Singurele probleme pot aparea la incarcare, accesul fiind oarecum afectat de dimensiunile mici ale usii portbagajului.
Preţ de achiziţie
Noul Seat Exeo se pozitioneaza bine in segment in ceea ce priveste pretul de pornire. Astfel, modelul spaniol pleaca de la 18.837 de euro in versiunea de baza, echipata cu motorul de 1.6 litri si 102 cai putere. Desi pretul este unul dintre cele mai bune in segment, rivalii sai fiind mai scumpi cu cel putin 500 de euro, motorizarea de baza a modelului Exeo este mult mai slaba decat entry-level-ul celorlalte. Versiunea testata de noi, dieselul de 170 de cai, va scoate din buzunarul clientilor cel putin 25.118 euro, la care se adauga alte optionale ca tapiserie din piele, sistem de navigatie si altele.
Siguranţă
Seat a incercat sa aduca pe piata un sedan care sa indeplineasca toate asteptarile publicului in materie de siguranta. Drept urmare, Exeo nu isi permite sa dezamageasca la acest capitol si vine in echiparea standard cu sistem ESP si ABS, airbaguri laterale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale pentru sofer si pasager, airbaguri cortina si airbag pentru genunchii soferului. In echiparea intermediara, Exeo ofera in plus si un senzor de monitorizare a presiunii in pneuri.
Ţinută de drum
Seat a incercat sa gaseasca echilibrul perfect intre confort si stabilitate, drept pentru care a gandit o suspensie capabila sa satisfaca pretentiile ambelor tipuri de soferi si pasageri. In oras, in special in zonele unde carosabilul prezinta gropi sau alte obstacole, suspensia nu va va da impresia ca plutiti dar nici nu va va lasa sa resimtiti toate defectele infrastructurii. In cazul traseelor extraurbane, Exeo se asterne bine la drum si nu da impresia de instabilitate la viteze mari. In viraje stranse masina tradeaza un usor caracter subvirator, corectat insa la timp de sistemul ESP.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, Exeo castiga puncte pretioase multumita oglinzilor laterale bine proportionate, de dimensiuni mari. Putem spune chiar ca spaniolii au gasit o reteta a succesului, reusind sa imbine vizibilitatea buna cu designul potrivit. Oglinda retrovizoare este si ea la fel de bine proportionata ajutand soferul sa nu scape nimic din vedere. Farurile bi-xenon ajuta si ele la o vizibilitate buna pe timp de noapte, indiferent de cat de iluminat este drumul.
Tehnologie
Seat a incercat sa ofere clientilor sai tot confortul necesar unei rulari placute la bordul lui Exeo. Sedanul de clasa medie pune la dispozitia pasagerilor un sistem audio performant, care isi pastreaza fidelitatea chiar si la volum mare, un sistem de climatizare automat pe doua zone, tapiserie imbracata in piele, asemeni volanului si manerului schimbatorului, si geamuri si oglinzi electrice. Pentru melomani, Exeo ofera un radio CD cu MP3 si conexiune auxiliara de tip iPod. Sarcinile soferului la volan vor fi usurate de senzorii de lumina si ploaie, sistemul de spalare al farurilor, pilotul automat, cu un raspuns slab la decelerare, oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire si comenzile audio pe volan. Ceea ce dezamageste intr-un fel este lipsa unui reglaj electric al scaunului macar in cazul soferului. Pentru cei mai neindemanatici, Seat pune la dispozitie si un pachet de senzori de parcare, foarte util intr-un Bucuresti aglomerat.
Design
Chiar daca a "furat" multe de la fratele sau din concern, vechiul Audi A4, Seat Exeo incearca sa ramana original in cazul designului. Sedanul pastreaza filosofia de design Seat insa adopta o tinuta cuminte, decenta si serioasa. Atitudinea cu tenta sportiva este data de culoarea alba a caroseriei, jantele de 17 inch din aliaj, geamurile laterale fumurii si cele cateva ornamente cromate. In ansamblu insa, Exeo ramane o masina care nu incearca sa epateze, ci doar sa atraga de partea sa clientii care si-au dorit un A4 dar nu si l-au putut permite.
un pic de originalitate.cer prea mult?
cu ce e audi mai premium decat seat?
buna intrebare
de ce audi full e 45000 si seat full 25000, pt. ca se da bani pe prestigiu, pe marca
schimbi grila fata pui una de audi, insigna de pe volan, dai jos scrisul "exeo" de pe portbagaj
si ai un audi full la 25000 nu de 45000 :D :))
.........ce sa faca si VW daca porecla produselor lor este ,,MASINILE LEGO'' .......hahahahaha
........hai sa mai vindem niste tehnologie veche la pret maxim si sa inducem impresia ca e si ,,premium''
..........in rest numai de bine si sa-mi traiasca avataru'..............hahaha
treziti-va..tot ce are masina asta pe ea nu e cu nimic mai prejos decat un passat...
de ce sa iei a4-u nou 2.0 tdi de 140 cai fara piele, navi etc....pt niste leduri???? sau pt ca gutza si cu juve canta despre?
sa fim seriosi...e perioada de criza....lumea economiseste de unde poate, si f.bine ca n-o face de la calitate...ci de la figuri..
masina este optima vremurilor in care traim ,cine are impresia ca se face de ras in orice situatie cu masina asta ori e prost, ori e posesor de low-cost ,parerea mea
si 'si ABS, airbaguri laterale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale pentru sofer si pasager, airbaguri cortina '
Si ce materiale de 2 bani la interior. Masina mediocra europeana.
Nota mea: BLEAH
Pt redactori in special: nu ati spus ce modificari aduce exeo fata de A4. Suspensia e modificata si e "up to date" , asta inseamna ca sta mai bine pe sosea. Motoarele, exceptand 1,6 si 1,8 T sunt de ultima generatie. TDI-urile sunt common-rail si sunt f f silentioase.
Seatul si Audi au avut MEREU aceeasi culoare la iluminarea bordului, nu au luat ei ceva de la Audi cu ocazia acestui model.
Volanul "SPORT" este acelasi de pe Audi doar cu alta stema. Ati uitat sa spuneti ca lista echiparii standard este una foarte foarte bogata. Ati mai uitat sa spuneti si cum este acea trapa cu celule solare care alimenteaza un sistem de climatizare ce mentine o anum. temp. chiar daca masina este oprita. Sau poate nu stiati.
Dupa parerea mea ati cam facut varza articolul, si nu cred ca domnul de la Porsche v-a lasat sa va plimbati prea mult cu ea.
Si apropo o mica greseala de redactare : "Diesel-ul de 2.0 litri livreaza intreaga sa putere abia la 4200 de Nm "
hehe...masina de kk ii seatul...pute ii urat hidos si troncane motorul ala de audi...
hai si la mai mare
Cum de reusesc TDI-urile doar 350 Nm din 2 litrii si 170 Cp si CommonRailurile de la PSA scot 320 Nm din 136 cp si tot 2 litrii....kinda lame from VW.
Designul interior si exterior este la fel de interesant ca si Viata Satului de duminica dimineata, dar, si Viata Satului este interesanta pentru anumiti oameni....
ps vezi sa nu-ti sara pistoanele pe autostrada....la 140 daca poti prinde...si mai invata ceva gramatica
Daca vrei sa zici ca masinile VAG sunt foarte bune iti doresc ca toata viata sa ai doar astfel de masini, daca iti permini una. Eu am o Skoda, si la fel ca tate masinile VAG sunt doar masini bune, nu foarte bune, deci parerea mea - sunt prea scumpe pt. ce ofera - prea multa reclama.
Urmatoarea masina?!, cred ca o sa optez pt. o japoneza, au preturi mai corecte.
"Ceea ce dezamageste intr-un fel este lipsa unui reglaj electric al scaunului macar in cazul soferului." Cred ca totusi cel care scrie un articol de prezentare a unei masini ar trebui sa se uite pe lista de optionale inainte de a scrie acel articol, nu de alta, dar de multe ori am citit tot felul de prostii. Exista ca optional un pachet care include reglaj electric pentru scaunele din fata (inaltime, longitudinal, inclinare spatar, inclinare perna,
lombar) + memorie pentru scaunul soferului (maxim 4 pozitii) + memorie pentru oglinzileexterioare (maxim 4 pozitii) + oglinzi exterioare pliabile electric si care costa 1172 euro inclusiv tva.
Cei care scriu ca masina asta e invechita nu stiu ce spun. In afara interiorului, care intr-adevar e de la generatia precedenta Audi A4, dar care este totusi de la o masina premium, totul este nou, motorizarile sunt toate euro 5, motoarele diesel sunt cu tehnologie common-rail. In plus, sistemele de siguranta sunt de varf, incluzand ESP si 9 airbaguri in dotarea standard, incepand cu nivelul minim de echipare. As vrea sa vad cate din masinile pe care le laudati voi ofera asta. In plus, nivelul minim de echipare ofera climatronic pe doua zone, geamuri electrice fata-spate, computer de bord.
Pana la urma, asa cum a spus Walter da Silva intr-un interviu acordat automarket, exeo e un produs de marketing.
GJ!