Drivetest Ford S-Max (2010-2015)

2.0 TDCi 140CP Trend
Ford S-Max (2010-2015) zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 27.07.2010
Mărimea XXL
"Trebuie să îmi aduc aminte unde am pus actele maşinii. Să fie în torpedou, pe lângă cele 20 de CD-uri? În cotieră unde am înghesuit cutiile de suc pentru copii? Dar copiii? Unde sunt copiii? Au dispărut de pe bancheta din spate. Să se fi ascuns în portbagaj, printre costumele de scafandru, barca gonflabilă şi cortul de 6 persoane? Nici sticla de apă nu o mai găsesc în harababura asta. Trebuie să fie într-unul din buzunarele portierelor". Pentru a evita un astfel de scenariu feriţi-vă de S-Max, monovolumul care poate înghiţi mai multe decât puteţi voi ţine minte. Plus că de la începutul acestui an, tentaţia a devenit şi mai mare, americanul adoptat de europeni devenind ceva mai atrăgător după operaţia estetică, cerută de jumătatea ciclului de viaţă.

Ford S-Max (2010-2015)
2.0 TDCi 140CP Trend

  • Pret de pornire 26.750 €
  • Pret model testat 28.750 €
  • Taxa auto 409 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Vreme de câteva zile ne-am rătăcit în interiorul unui Ford S-Max, pus în mişcare de un diesel de 2.0 litri, gata să se achite de îndatoririle unui familist convins, ce trebuie să îşi care cu stoicism toată familia, în orice colţ uitat de lume. Pentru a face casă bună cu S-Max ai nevoie de 140 de cai putere inimoşi, gata să galopeze la capacitate maximă atunci când acul turometrului atinge 4000 de rotaţii. Calităţile motorului sunt evidenţiate însă de cuplul motor de 320 de Nm, care, deşi nu este extrem de generos, este foarte prompt şi se face simţit devreme, încă de la 1750 de rotaţii. Practic S-Max va oferi şoferului resurse de energie decente la pornirea de pe loc şi la un regim de turaţii scăzute. Rezultatul? Un familist de 1690 de kilograme sprinten, care nu dă semne de oboseală nici atunci când habitaclul se umple. Dieselul cu patru cilindri este asistat de o transmisie manuală cu şase rapoarte, etajate bine, înşirate pe o cursă destul de lungă a schimbătorului, dar precisă. Primele rapoarte solicită intens motorul pentru a favoriza acceleraţia, o astfel de exploatare aducând însă cu sine şi un zgomot ceva mai mare, dieselul cerându-şi drepturile. Chiar şi aşa, Ford a antifonat mai bine decât rivalii habitaclul, protejând timpanele celor cinci pasageri.

Consum

Am testat noul S-Max facelift în primii 1000 de kilometri, drept pentru care valorile de consum obţinute de noi au fost ceva mai mari decât cele anunţate de cartea tehnică. O rulare într-un Bucureşti destul de aerisit, fără menajamente şi cu instalaţia de aer condiţionat pornită a adus un consum de 10.5 litri/100 de kilometri, cu mult peste ceea ce anunţă constructorul, 7.2 litri/100 de kilometri. Nici în mediul extraurban lucrurile nu stau mai bine, optimismul Ford, 4.9 litri/100 de km, fiind oarecum zdruncinat de realitate, unde o rulare în termeni decenţi, fără exagerări de viteză şi pe porţiuni de drum cu localităţi şi limitări multiple, a dus la un consum de aproape 7 litri/100 de kilometri. Rezervorul de 70 de litri vă va garanta însă fără probleme, cel puţin 800 de kilometri până la următoarea benzinărie. De asemenea, comparat cu rivali ca Mitsubishi Grandis sau Mazda5, S-Max este un adevărat campion de consum.

Performanţe

S-Max se vrea a fi cel mai sportiv monovolum din clasa sa, cel puţin judecând după aspectul estetic. Dacă ne uităm la performanţe, previziunile se confirmă, cele 10.2 secunde petrecute de la 0 la 100 de km/h fiind cu siguranţă o calitate care va influenţa publicul masculin. Viteza maximă atinge şi ea 196 de km/h, o valoare decentă pentru un model de familie, care îşi propune să te poarte dintr-un loc în altul ceva mai repede decât rivalii din segment.

Interior

Pentru a fi o jucărie pe placul adulţilor şi copiilor, un monovolum trebuie să dea dovadă de bun gust şi de o oarecare veselie, insuflată în cazul lui S-Max de planşa de bord. Faceliftul a adus cu sine interiorul celor mai noi modele Ford, semn că S-Max se aliniază unui standard calitativ superior, gata să îşi răsfeţe clienţii cu cele mai bune materiale. Sentimentul de maşină prietenoasă este amplificat în habitaclu de materialele plăcute la atingere, plasticul moale fiind prezent, în mod surprinzător, şi pe consola centrală. Monotonia este spulberată de plasticul de culoare argintie, care îmbracă planşa de bord, şi de multitudinea inserţiilor cromate, care abundă la tot pasul. Din păcate există şi zone unde plasticul tare nu va fi pe placul tuturor: o parte din panourile uşilor şi zona inferioară a planşei de bord. Aspectul sportiv al exteriorului se oglindeşte în interior la nivelul scaunelor faţă, care oferă o susţinere laterală foarte bună, mai bună decât a multor compacte sportive. Pe locurile din spate pot călători în deplin confort trei pasageri, cu 12 picioare, pentru că spaţiul permite. Spunem doar trei persoane, pentru că scaunele individuale ale banchetei spate sunt destul de înguste. Noroc că ele pot fi reglate, după moftul fiecărui pasager. Ajungem şi acolo unde S-Max îngenunchează rivalii din segment: portbagajul. În condiţii normale de încărcare, familistul Ford poate înghiţi până la, atenţie, 854 de litri. Dacă rabataţi bancheta spate deja vă puteţi ajuta prietenii la mutat.

Preţ de achiziţie

Şi pentru că ecuaţia nu putea fi perfectă la infinit ajungem la capitolul preţ, acolo unde S-Max îşi cere drepturile. Monovolumul pleacă de la 25.395 de euro, preţ valabil pentru versiunea pe benzină de 145 de cai putere şi 190 de Nm. Recomandarea noastră în materie de raport preţ/calitate rămâne însă versiunea testată de noi, dieselul de 140 de cai putere, care pleacă de la 27.974 de euro, cu TVA de 24% şi nivelul de echipare Trend. Din fericire, în această perioadă, la dealerii Ford există o promoţie care vizează tocmai modelul S-Max. În aceste condiţii, versiunea testată de noi poate fi achiziţionată doar cu 24.014 euro, cu TVA inclus. Românii au la dispoziţie şi o versiune Euro4 a motorului de 140 de cai putere, care este ceva mai ieftină, dar la care se adaugă taxa auto. Cea mai scumpă alternativă oferită de S-Max este însă versiunea 2.0 TDCi de 163 de cai putere, cu transmisie PowerShift şi nivel de echipare Titanium S, care poate ajunge şi până la 35.736 de euro cu TVA. Publicul orientat către acest segment poate alehge însă variante ceva mai ieftine decât S-Max. Prima ar fi Mitsubishi Grandis, care pleacă de la 21.072 de euro, în versiunea de 2.0 litri diesel, de 136 de cai putere, singura prezentă pe piaţa autohtonă. O alternativă oarecum apropiată ar putea fi reprezentată de Mazda5, chiar dacă japonezul este mai mic decât S-Max şi momentan aşteaptă noua generaţie. Actualul model pleacă de la 17.790 de euro, în varianta pe benzină, de 115 cai putere. Un diesel de 143 de cai putere vine însă cu o etichetă de 23.990 de euro. Dacă vrem să nu ne referim strict la segmentul pe care se poziţionează S-Max, am putea să ne uităm şi la monovolume ceva mai mici, cum sunt Volkswagen Touran sau Opel Zafira, care, deşi au o lungime cu aproximativ 20 de centimetri mai mică, vin cu un preţ relativ bun.

Siguranţă

Testat în 2006 de EuroNCAP, Ford S-Max a făcut o impresie extrem de bună în Europa pentru nivelul de siguranţă oferit. Cinci stele pentru protecţia pasagerilor adulţi şi patru stele pentru cea oferită copiilor, au fost suficiente pentru a clasa S-Max în fruntea segmentului său la acel moment. Lista elementelor de siguranţă activă include sisteme ca ESP, EBD şi bineînţeles ABS, în timp ce echiparea standard aduce cu sine airbaguri frontale, laterale şi cortină, precum şi un airbag pentru genunchii şoferului. Nu lipsesc centurile pretensionate şi închiderea separată a uşilor spate pentru protecţia copiilor.

Ţinută de drum

Ford S-Max se prezintă ca o alternativă sportivă a segmentului, însă ţinuta de drum nu-l recomandă neapărat pentru aşa ceva. Deşi se ţine "pe picioare" mai bine decât ceilalţi actori din segmentul său, S-Max nu poate fi mai mult decât un monovolum. Suspensia promite un confort deosebit atunci când rulaţi pe suprafeţe destul de neprietenoase, absorbind orice neregularitate. Chiar şi aşa, familistul rămâne ţeapăn atunci când rulaţi cu viteză mare, inspirând o senzaţie profundă de siguranţă. Nu acelaşi lucru se poate spune şi pe viraje accentuate, unde ruliul caroseriei este evident. Acesta se simte atunci cand forţaţi direcţia însă nu duce la o rupere a aderenţei. În plus, există sistemul ESP care intervine brutal pentru a corecta eventualele erori de pilotaj. Ceea ce impresionează plăcut este direcţia, care trasează foarte uşor traiectorii dificile.

Vizibilitate

Deşi este o maşină generoasă în dimensiuni, Ford S-Max nu creează probleme la capitolul vizibilitate, pentru că dispune de oglinzi laterale bine proporţionate, care te ajută să nu scapi nimic din câmpul vizual posterior. Luneta este de asemenea generoasă, iar montanţii au fost croiţi pentru a nu incomoda şoferul în timpul manevrelor de parcare. Dacă ne mutăm atenţia asupra primul rând de montanţi, observăm că inginerii şi designerii au găsit o soluţie de compromis, capabilă să păstreze designul original şi să nu altereze vizbilitatea frontală, în special în virajele strânse. Soluţia a fost crearea unor montanţi anteriori dubli. Oglinda retrovizoare este şi ea bine proporţionată, dar duce lipsa unui sistem electronic anti-orbire. Pe timp de noapte, S-Max se achită cu succes de orice îndatorire, optarea pentru un set de lumini cu xenon fiind însă binevenită. Ford nu a uitat nici de luminile LED, trendul actual în materie de iluminare, S-Max oferind acest accesoriu la nivelul blocurilor optice spate (în cazul versiunii testate de noi).

Tehnologie

Un monovolum de succes trebuie să menţină treaz interesul pasagerilor săi chiar şi după 100.000 de kilometri. Cu siguranţă, cei care vor opta pentru monovolumul american nu se vor plictisi, designul interior dar şi opţiunile de divertisment fiind gata să fidelizeze un public de toate vârstele. Vorbim despre un sistem audio, capabil să citească CD-uri şi să suporte medii de stocare cum ar fi iPod-ul, dar destul de limitat atunci când vine vorba de redarea fidelă a piesei preferate, la un volum ceva mai ridicat. Instalaţia de climatizare va fi responsabilă pentru asigurarea unui climat agreabil atât pe locurile din faţă cât şi pe cele din spate, unde pasagerii vor putea regăsi prize de aer cu reglare individuală pe montanţii de mijloc. Chiar dacă va duce lipsa unui pilot automat care să-l relaxeze pe distanţe lungi, şoferul va beneficia de proiectoare de ceaţă, de senzori de ploaie, de un scaun reglabil electric pe înălţime şi de oglinzi încălzite. Volanul şi schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele, precum şi levierul frânei de mână, care aminteşte de manşa unui avion, sunt detalii care plusează de asemenea la capitolul confort şi funcţionalitate.

Design

Ford S-Max este promotorul direcţiei de design Kinetic, regăsită în prezent pe toate modelele europene ale constructorului american. Filosofia a fost păstrată şi în cazul faceliftului, trăsături ca blocurile optice cu unghiuri ascuţite, grila trapezoidală şi bosajele mai largi fiind păstrate. Designerii au restilizat totuşi grila faţă, blocurile optice, capota şi chiar spoilerul frontal, care în cazul versiunilor Titanium şi Titanium S primesc şi lumini LED. Blocurile optice posterioare au fost şi ele modificate, noutatea absolută fiind reprezentată de introducerea luminilor LED, indiferent de nivelul de echipare. Faceliftul oferă o imagine proaspătă modelului de familie, încercând să păstreze nealterat aspectul sportiv.

Nu ne-a placut

  • Ruliul caroseriei
  • Sistemul audio
Date tehnice - Ford S-Max (2010-2015) 2.0 TDCi 140CP Trend
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1997
Lungime mm
4768
Putere maxima CP (rpm)
140 (3750)
Latime mm
1884
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1658
Viteza maxima km/h
196
Greutate kg
1690
Acceleratie 0-100 km/h s
10.2
Ampatament mm
2850
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
285
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford S-Max (2010-2015)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • ................
    ................
    nu imi place marca ford deci nu imi place nici masina asta
    5 34
  • 2.0 163CP
    interesant de testat era motorul de 2.0 tdci si 163 cai + cutia cu dublu ambreiaj Powershift
    19 2
  • de la DNA
    Nu m-ar deranja deloc unu ca asta!!
    10 3
  • citroen
    grand picasso de la citroen nu e in aceasi clasa? ca nu am vazut referiri de comparatie cu el?
    5 8
  • mircea
    @rares
    Nu, Grand Picasso e monovolum compact, se bate cu Ford C-Max.
    10 4
  • hmmmm
    Vad ca sistemu audio e acelasi de pe focus si mondeo.
    Daca sistemul asta audio nu va place, atunci nush ce sistem audio stoc va place. Avand in vedere pretul sistemului audio.
    Aici ati spus un neadevar. Ford pune pe masini unele din cele mai bune siteme audio stoc, la pret mic.
    Nu vb de sitemele de pe alte masini: bose, HK, ....care is ridicol de scumpe.
    Recomand oricand sitemul audio de pe focus, mondeo, s-max.
    La ruliul caroseriei.....e destul de redus fata de concurenta. Sta cel mai bine pe drum.
    Mai uitati-va si la altii ce au testat. E aiurea sa spui ca ramane doar un monovolum. Ce ati vrea? sa se transforme in porsche cand vrei? Aiurea. Asa puteti pune - la toate monovolumele...ruliul nu ne-a placut. Asta nu e test, e o poveste...si una personala. Ademeniti si voi unu care sa cunoasca masinile si scopul lor si apoi faceti teste.
    23 4
  • 28.000 EURO e cea mai ieftina versiune diesel???? e destul de scump pentru puterea si nivelul de dotari existent
    2 4
  • Mi se pare ca exagerati cu poezia si cu metaforele in drive teste. Puneti prea multe comparatii redundante, in speta spuneti un lucru in limbaj comun si dupa aia il repetati folosind cuvinte mai pretentioase si nu neaparat mai interesante. Mi-ar placea sa fie un pic mai oneste, deci implicit putin mai subiective analizele, pentru ca pana acum incep sa devina prea terne si ingineresti. Mi-ar placea sa va focusati pe experienta la volan, pe senzatiile pe care vi le produce masina si mai putin pe alte aspecte. Daca e sa judeci dupa comentarii sunteti intelectual mult peste publicul de soferi agresivi care va citeste dar la cum se manifesta nu cred ca au rabdare sa citeasca toata poliloghia din drive teste. Prea sunt ca referatele de la fucultate. Fotograful cel nou face arta or, desi sunt fotografii interesante, ar fi mai bine sa ne arate mai onest masinile nu sa le puna atata in avantaj de parca ar fi fotograf de casa pentru marcile analizate. Baza de date e cea mai buna pe care o stiu, peste ce au cei de la top gear romania. De ce nu mai faceti emisiunea la tv? Era destul de plicticoasa si succinta e drept dar tot era mai buna ca promotor.
    2 0
  • Stai asa, ca nu am inteles exact problema .. deci masina avea sub 1000km ... si asta este motivul pentru care consuma 30-40%peste cartea tehnica ? sau motivul real este ca masina este ditamai vaporu', greu cat un [/insert large premium car] si clar submotorizat ( submotorizat pentru a face cinestie ce manevre mai indraznete la 120km/h evident, nu pt oras si rulare intr-a 2a . . . desi, la 1700kg cei 140 de cai nu or sa fie tocmai menajati ).

    Personal am indoieli asupra acelor 7.2 in oras ( poate cand motorul o sa aiba 20000km... ca sa se "rodeze" si sa scoata fum negru in spate... semn clar al distinctiei HDi ). Acei 7.2 sunt dati dupa ciclul standardizat de UE ... care nu are nici o legatura cu traficul dintr-un oras semiaglomerat ( nici nu are rost sa vorbim de o capitala care este ... ca la noi in bucuresti ). Avand in vedere ca masina are 300kg ( cel putin ) mai mult decat celelalte masini cu motorizare similara , masini care au consum "in carte" similar, sincer ma indoiesc de capacitatea masinii de a merge sub 8-9% in conditii normale de trafic Bucurestean , parerea mea ( parere pentru care , evident, or sa apara 10 insi dedesupt care or sa zica ca-s idiot ... dar m-am obisnuit cu asta .. ).

    Consumul in afara orasului pare rezonabil pentru dimensiunile si calitatile aerodinamice limitate ale masinii - o rulare la 120-130km/h si un consum de 6-7% sunt , tot parerea mea, rezonabile. Minunata carte si ai ei 4,9% sunt o poveste ireala care se poate intampla daca mergi la vale cu vantul in spate ...

    Apropo' de "familist" ... cred ca masina asta este un pic mai aproape de calitatile unei masini de familie decat o anume honda testata saptamanile trecute careia i-ati acordat acelasi atribut ( poate din motive diferite.. dar in mintea mea o masina de familie este o masina in care incape familia :P )
    7 1
  • andrei
    nelamurire
    Spuneti ca notele sunt data in functie de competitorii din acelasi segmente. Ceea ce e foarte ok. Dar atunci cum de, spre exemplu, la tinuta de drum masina nu ia maxim, cand spuneti ca e cea mai buna. Ma rog, observatia e valabila si pentru alte teste.
    5 1
  • Un Max de 10 pt S-Max
    Dau 10 din 10 pt S-Max. Masina e ireprosabila din toate punctele de vedere pentru niste pretentii medii spre mari, totusi nu e clasa de lux. Are un design incisiv, bagaret, sportiv, iar cuplul este suficient sa atingi viteze mari in scurt timp, iar sistemul audio e foarte clar.
    9 1
  • subiectivimul va caracterizeaza - BM
    dragi "testatori" de masini mai comentati ...
    1."Calităţile motorului sunt evidenţiate însă de cuplul motor de 320 de Nm, care, deşi nu este extrem de generos, este foarte prompt şi se face simţit devreme, încă de la 1750 de rotaţii. Practic S-Max va oferi şoferului resurse de energie decente la pornirea de pe loc şi la un regim de turaţii scăzute." NU AM INTELES - E OK SAU NU?
    ARE CUPLU DAR NU E GENEROS, DAR DE FAPT ESTE PROMPT, SI NE OFERA RESURSE DE ENERGIE
    voi ati inteles ce ati scris?
    partea cu spatiile de depozitare este FOARTE OK. daca ai o masina de familie ai nevoie de multe spatii de familie.
    masina asta a fost comparata la Top Gear cu un mercedes b (daca nu ma insel) si cu opel zafira si baietii aia au zis ca este peste cele doua. asa ca parearea voastra despre masina asta este una subiectiva
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru