Drivetest Honda CR-V (2007-2009)

Honda CR-V (2007-2009) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 23.03.2009
"Monovolum" sau SUV?
Honda CR-V poate fi raspunsul pentru cei care dispun de 30.000 de euro si isi doresc un crossover decent, foarte confortabil, capabil sa fie alaturi de tine la fiecare kilometru parcurs. Dotarile de bun simt, compartimentarea spatiului si consumul bun sunt cateva din trasaturile care vor putea inclina balanta in favoarea unui CR-V.

Motor / Transmisie

Atunci cand vorbim de modelele Honda disponibile in tara noastra avem de a face in mod constant cu versiuni pe benzina, acestea fiind se pare cele mai cerute de publicul autohton. In cazul unui SUV insa alegerea unui diesel ar trebui sa primeze in primul rand datorita capacitatilor acestuia de a aborda trasee mai dificile. Noi am avut pe mana timp de cateva zile un CR-V echipat cu un motor diesel de 2.2 litri capabil sa dezvolte 140 de cai putere si un cuplu motor suficient, de 340 Nm. Unitatea i-CDTi ofera soferului un moment motor maxim incepand de la 2000 de turatii in timp ce puterea totala se simte abia la 4000 de rpm. Pentru o masina care cantareste aproape 1700 de kilograme, resursele oferite de diesel-ul japonez sunt decente si reusesc sa imprime un caracter dinamic SUV-ului. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu sase rapoarte, etajate bine, care exploateza corect puterea oferita. Japonezii au gandit rapoarte mai lungi pentru a imbunatati consumul dar si valoarea emisiilor. Resursele sunt exploatate cel mai bine in treapta a treia si a patra.

Consum

Un motor de 2.2 litri diesel nu ar trebui sa ridice probleme prea mari in privinta consumului. CR-V-ul nu se abate de la aceste tipare desi consumul real depaseste valorile anuntate de producator in fisa tehnica. Astfel, japonezii se lauda cu un consum urban de 8.1 litri in mediul urban, dar in conditii reale de trafic si intr-un Bucuresti aglomerat, valoarea poate urca lejer pana la 9.5 litri la 100 de km. Si in conditii extraurbane lucrurile stau aproximativ la fel, CR-V inghitind cel putin 7.2 litri/100 de km spre deosebire de cei doar 5.7 litri/100 de km anuntati de producator. Chiar si asa, valorile nu sunt exagerat de mari si se inscriu in limita decentei, un plin fiind suficient pentru a parcurge aproximativ 800 de kilometri in afara orasului.

Performanţe

Nu putem vorbi de performante impresionante in cazul unui motor de doar 140 de cai care echipeaza o masina de 1700 de kilograme. Chiar si asa, in ciuda proportiilor generoase, CR-V reuseste sa sprinteze de la 0 la 100 de km/h in 10.3 secunde si sa atinga o viteza maxima de 187 km/h. Cifrele sunt decente si arata ca japonezii au acordat o atentie si acestui capitol. In plus, cuplul motor suficient joaca un rol important atunci cand vorbim de dinamica masinii si de comportamentul destul de vioi pentru un SUV de dimensiunile CR-V-ului.

Interior

De obicei atunci cand pasesti in interiorul unui model Honda ai tendinta de a pastra tacerea, de a calca pe varfuri si de a te purta cu grija. De ce? Ti se insufla automat o senzatie de respect, atat fata de modelul in sine cat si fata de proprietar. Senzatia aceasta este amplificata si de materialele de buna calitate si finisajele realizate cu simt de raspundere. Plasticul regasit la nivelul bordului si al portierelor este deosebit de placut la atingere, moale si in ton cu culoarea tapiseriei. Plansa de bord pastreaza identitatea Honda si look-ul bine inchegat al modelelor japoneze. Cireasa de pe tort este insa afisjul color, cald si placut al instrumentelor de bord, care odihneste ochii soferului pe timp de noapte si are efect relaxant pe distante lungi. Scaunele cu reglare manuala sunt confortabile la drum lung, aducand foarte mult cu cele ale monovolumurilor. Si daca tot am pomenit de monovolum am putea afirma cu usurinta ca CR-V se inscrie in acest segment, daca am privi din interior. Compartimentarea spatiului interior, foarte generos, face din CR-V un monovolum in toata puterea cuvantului, gata sa iti ofere un confort deosebit pentru toti cei cinci pasageri, indiferent ca vorbim de un drum de 100 sau de 1000 de kilometri. Pentru a castiga spatiu pe randul soferului si al pasagerului, japonezii au montat levierul schimbatorului de viteze in partea inferioara a plansei de bord, facand astfel sa dispara practic consola centrala si intre cele doua scaune sa exista un spatiu de trecere. Bancheta din spate ofera scaune independente pentru toti cei trei pasageri, cu posibilitate de reglare si un spatiu pentru picioare mai mult decat suficient. Spatiile de depozitare sunt numeroase si pot gazdui la nevoie telefoane mobile, sticle cu apa, harti si CD-uri, adica acele elemente care condimenteaza un drum lung. Trebuie sa vorbim insa si despre portbagaj a carui capacitate este destul de incapatoare in ciuda spatiul sacrificat pentru confortul pasagerilor de pe bancheta din spate. Capacitatea totala de incarcare este de 442 de litri in conditii normale si de 995 de litri atunci cand bancheta spate este rabatata. Cu alte cuvinte, spatiu berechet pentru toti pasagerii si bagajele lor. In functie de nevoile fiecarei familii, etajarea spatiului din portbagaj poate fi considerat un avantaj sau dimpotriva un element suparator, care se poate insa rezolva rapid.

Preţ de achiziţie

Segmentul SUV-urilor a devenit unul foarte disputat in ultimii 5 ani, marii constructori mondiali incercand sa isi atraga o felie cat mai mare din clientii acestei piete. Honda are deja o traditie si se bucura de o fidelitate a publicului. Motivatia ar putea fi si pretul de la care porneste CR-V pe piata europeana, unul foarte corect in comparatie cu dotarile si calitatea pe care o ofera. Raportat insa la piata autohtona, vechiul pret de pornire, de 27.346 de euro cu TVA, era putin cam piperat raportat la concurentii de pe acest segment. Criza a facut insa ca Honda sa reduca drastic preturile modelelor sale si implicit pe cel al modelului de teren. Astfel, toti cei care isi doreau un CR-V si-l pot cumpara acum cu doar 21.480 de euro, pret fara TVA, valabil pentru versiunea pe benzina de 2.0 litri. Mai mult decat atat, versiunea diesel de 2.2 litri pleaca de la 21.780 de euro fara TVA, un pret foarte mic pentru segmentul sau. Oferta este insa una de moment. Chiar si asa, preturile foarte mici si calitatea pe care o ofera vor face din CR-V o alegere ideala, mai ales in aceasta perioada economica tulbure.

Siguranţă

Desi nu dispune de cele mai noi tehnologii introduse de japonezi pe Accord, LKAS si ACC, CR-V se achita cu succes de siguranta pasagerilor sai. Airbagurile frontale laterale si cortina, VSA-ul si ABS-ul si sistemul de avertizare a cuplarii centurii pentru toti pasagerii, reprezinta elementele cu care Honda si-a echipat SUV-ul european. Un minus la acest capitol ar putea fi insa punctajul de doar patru stele obtinut de CR-V in cadrul testelor de siguranta EuroNCAP.

Ţinută de drum

Honda CR-V este un SUV care se asterne bine la drum si incearca sa ofere soferului si pasagerilor echilibrul perfect intre siguranta si confort. Suspensiile au fost gandite pentru a asigura o rulare confortabila si pentru a proteja pasagerii de eventualele neplaceri cauzate de gropile sau denivelarile suprafetei de rulare. In viraje, transmisia 4X4 isi face bine datoria reusind sa te mentina pe trasa ideala chiar daca uneori ruliul isi face simtita prezenta. La viteze mari, de peste 140 de km/h stabilitatea ramane punctul forte al SUV-ului, CR-V fiind capabil sa-ti imprime aceeasi senzatie de siguranta ca atunci cand rulezi cu 50 de km/h.

Vizibilitate

Dimensiunile generoase ale modelului japonez au facut ca inginerii sa fie preocupati de asigurarea unei vizibilitati bune. Suprafata vitrata mare este un punct forte, care aduce puncte pretioase la acest capitol. Oglinzile laterale mari in care nu ratezi nimic din ce se intampla in spatele tau reusesc sa mai aduca inca o bila alba la capitolul vizibilitate. Pe timp de noapte insa soferul ar putea fi deranjat de calitatea slaba a luminilor de intalnire.

Tehnologie

Din punct de vedere al echipamentelor tehnologice putem spune ca CR-V respecta traditia japoneza care consta in dotari elementare si nu numai incluse chiar in versiunea de baza. La volanul SUV-ului ne-am bucurat din plin de sistemul audio performant care putea reda melodii stocate pe un CD sau iPod, de climatizarea pe doua zone, de oglinzile electrice si incalzite, de cruise control-ul care ofera un raspuns foarte prompt si de prizele de 12V regasite in habitaclu dar si in portbagaj. In acest sezon ne-au lipsit mult scaunele incalzite, insa ne-am consolat cu cele cateva grade in plus ale primaverii timpurii.

Design

Honda a excelat intotdeauna la capitolul design exterior, munca japonezilor fiind foarte bine primita si in Europa. Cu toate acestea, CR-V iese putin din tiparele obisnuite ale brandului si vine cu un look mai greu de digerat decat celelalte modele din gama. Tinuta robusta, garda la sol mai mare, pozitia la volan, panourile de protectie din plastic si cele cateva insertii cromate de la exterior sunt elementele care anima look-ul modelului japonez.

Nu ne-a placut

  • Vizibilitatea nocturna

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • 33 puncte
    Are la EURONCAP - 33 puncte, dar a fost penalizat pentru lovituri la picioarele soferului, deci lua 5 stele, dar i-au dat 4 +.

    http://www.euroncap.com/tests/honda_cr_v_2007/282.aspx
    0 0
  • hondafan
    Informati-va corect
    NU dezinformati lumea. Pretul de 30.916 cu TVA este pentru 2.0 benzina Executive. Diesel 2.2 Elegance/Sport porneste de la 26.751 cu TVA. 2.2 Diesel Executive este 32.701 cu TVA, cu dotari pentru care la concurenti platesti cu minim 3000 in plus. Gasiti aceste informatii la Honda Romania (hondatrading.ro)
    5 1
  • lamurire @hondafan
    Multumim pentru informatie. Din pacate s-a strecurat o greseala in configurator. Pretul final va fi modificat si odata cu el si punctajul. Multumim!
    0 2
  • ....
    Honda bleahhhh.....mai fain e Renault Koleos
    0 11
  • Buna masina
    Am fost doar la test drive cu ea dar dupa ce i-am testat toate concurentele (Rav4, Qashqai, Skoda Octavia Scout si Tiguan) mi s-a parut cea mai buna optiune posibila.

    Exceptand designul frontal care probabil e mai pe gustul japonezilor nu am ce sa ii reprosez; poate doar faptul ca un motor diesel de 170-180 CP i-ar prinde mai bine cand e incarcata la drum lung si ca ar fi perfecta daca ar avea cutie automata la diesel.
    4 0
  • CR-V
    Pt Maka... poate nu era sa incerci si un Outlander sau 4007 - C-Crosser, eu am mers cu primele 2 si mi-a placut, practic e aceeasi masinuta dar oricum peste RAV4 si Qushqai. De Octavia Scout nu se pune problema... e altceva... e faaassss. Tiguan nu stiu.
    1 1
  • Jigsaw
    CR-V
    Eu detin o Honda CR-V si merge super. luata noua in 2007. Vreau sa contrazic pe cei de la Automarket. nu stiu cum faceti voi test drive`urile, dar eu am de vreun an si ceva un consum mediu de 6.4 - 6.5%. Am avut si medii mai bune, ajungand la 5.9. Depinde f mult de stilul de condus. Si tin sa precizez ca am obtinut acest consum, intr`un stil de condus destul de alert, nu mers subturat sau altfel. Si nu sunt singurul care detine un CR-V si are un consum sub 7. Cat ati scos voi 7.2 e o valoare enorma. Nu stiu sincer cum naiba ati facut.. As prefera sa fiti mai corecti. Eventual sa faceti un test drive calumea inainte de a dezinforma cititorii. ;)
    7 2
  • numi place.....e urata.....nu ofera nu stiu ce performante.....in rest e ok.....personal prefer freelander-u care pe teren e cea mai buna si nici pe strada nu dezamageste
    0 3
  • apropo.....CR-V e de doi ani pe piata....cum de abia amu il testati??sau a primit ceva motorizare noua??? autoshow la testat demult si de atunci a oferit si un test comparativ cu land rover freelander
    0 2
  • Cum stam...
    Baietzii de la Automarket au sangele mai fierbinte si ce se presupune ca fac ei unei masini in teste nu e intitdeauna ce face un utilizator obisnuit de aceea mai apar si diferente. Sa testezi e una , sa utilizezi curent e alta.

    Despre Outlander si suratele nu ma propunt ca m-am suit in ele doar in show-room. M-a surprins calitatea aparenta OK dar austeritatea habitaclului si stupizenia de acoperis care coboara in dreptul pasagerilor din spate si limiteaza mult inaltimea celor de pe bancheta mi s-a parut de neiertat.

    Si mai e ceva: Outlander e ceva mai scumpa si daca nu ma mare, sigur mai grea. In plus vine cu motorul 2.0 TDI versiunea pompe -duze in multe cazuri (2.2 ala e scump rau) care e un motor foarte zgomotos si cu ceva probleme la pompa de injectie (istorie lunga pe ultimul Passat).

    Freelander este o masina super dar nu as include-o aici pentru ca pretul ei cand o echipezi corect este peste clasa masinilor de mai sus.
    0 0
  • foarte buna masina
    Am o Honda CR-V de aproape 2 ani, am deja vreo 70.000 km cu ea si sunt super incantat de ea. As putea sa spun ca a fost cea mai inspirata alegere pe care am facut-o vreodata la masini pana acum. Am avut si Cross Country, Freelander, RAV4, dar nimic nu se compara cu ea. Foarte fiabila, extrem de placut de condus pt un SUV, consuma mai mult decat decent, spatiu foarte bun, absolut nici o problema cu ea.
    6 0
  • pt Claus
    nu poti compara renault cu honda :)
    4 0
  • ludovic
    motor 7?
    pai 2.2 de la honda e fb cred eu!?
    2 0
  • pacat ca nu are cutie autom.
    Super masina, dar sa fie perfecta, mi-as fi dorit la ea in ordine:

    1.Cutie automata+ 20cp in plus, 2. Amortizoare cu tarie reglabila, 3.garda la sol mai mare cu cel putin 1.5 cm 4. Dif central blocabil, 5.Reductor.
    3 1
  • Ba CRV se poate compara cu Renault Koleos, iar Koleos are un sistem de tractiune integrala mai avansat decat CRV.
    0 9
  • Ia-ti tu Koleos! Aici e sectiune de Honda si de masini , pentru utilaje agricole e buna pagina de la Renault!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru