Drivetest Alfa Romeo 159 Sport Wagon (2006-2009)

Alfa Romeo 159 Sport Wagon (2006-2009) zoom
de Mircea Meșter
Sambata, 27.09.2008
Sange latin intr-un model sportiv de familie

159 este o masina care arata ca este mandra de originea italiana. Alfa Romeo a inregistrat o imbunatatire considerabila a look-ului modelelor lansate in ultimii ani si noua 159 confirma acest lucru. Atat in versiunea berlina, cat si in varianta break, noul 159 inspira sportivitate si dinamism combinate cu eleganta.  Partea frontala este o prelucrarea a modelului Brera (cu care imparte platforma) si in acelasi timp o noua abordare pentru clasa berlinelor compacte  Indiscutabil caroseria pastreaza un stil pur sportiv, elegant si fulminant in acelasi timp, care face din 159 SW o masina deosebit de atractiva pentru orice categorie de clienti. Din punct de vedere al designului Alfa 159 este cu mult peste liniile clasice ale rivalelor germane, BMW Seria 3, Audi A4 sau Mercedes Benz C Klasse, modele premium care se lupta pentru suprematie in acest segment. Germanii se revanseaza insa la interior: habitaclul este la fel de elegant si sportiv, dar lipseste atentia pentru finisaje si imbinari pe care o regasim la modelele teutone. Nu sunt totusi aspecte care deranjeaza prea mult (eventual doar pe cei mai mofturosi), avand in vedere feeling-ul pe care il ai cand te afli la interior. Mirosul de piele pregnant si insertiile de aluminiu prezente pe consola centrala si pe volan subliniaza eleganta si sportivitatea modelului italian.

Spatiu si ergonomie

Capitolele la care noua Alfa 159 puncteaza cu desavarsire sunt spatiul si ergonomia. Dimensiunile mai mari fata de precursorul 156 ofera si un spatiu interior generos, chiar de top in clasa. Pozitia in scaunul soferului este excelenta, suportul lateral oferit fiind demn de scaunele stil racing. Conceput in stilul GT, postul de conducere are toate comenzile orientate catre sofer.

Consola centrala are o pozitie in unghi fata de verticala, expunand trei cadrane stil tunel ce ii furnizeaza soferului informatii importante despre nivelul carburantului, temperatura apei si cel mai important presiunea in turbosuflanta. Confortul oferit este excelent, indiferent de locul ocupat la interior. Pentru pasagerii din spate spatiul pentru picioare este demn de un model de clasa superioara. Spatiul pentru bagaje este si el ridicat, in stilul unui break adevarat, accesul fiind destul de facil.

Senzatii oferite de un motor de top

Caracterul lui Alfa 159 SW este insa subliniat mai ales de motorul V6 de 3.2 litri, propulsor imprumutat direct de pe Brera si pe Spider. Acesta reuseste sa treaca de la 0 la 100 km/h in doar sapte secunde, cifra care nu iti da de inteles ca ai de-a face cu un break. Sentimentul este intarit de faptul ca puterea maxima, de 260 de cai puterem este transmisa prin cutia manuala cu sase rapoarte catre toate cele patru roti. Pe de alta parte, cuplul de 322 Nm te ajuta in depasiri exact asa cum trebuie sa o faca un motor V6, singurul challenge urmand sa fie insa vitezele legale, pe care le depasesti cu mare usurinta. Intregul tablou este completat de sunetul extrem de interesant al unitatii V6, o combinatie intre sportivitate si linistea de care are nevoie un break - o masina destinata prin excelenta familiei.

Siguranta la superlativ

Alfa Romeo 159 -in versiune berlina - a punctat excelent la testele Euro NCAP, obtinand in momentul lansarii maximul de 5 stele pentru impactul frontal si 4 stele pentru protectia copiilor. Acest lucru se datoreaza in principal sasiului excelent care utilizeaza oteluri cu proprietati speciale si podelei rigide extrem de rezistente. Celula de siguranta este astfel bine pusa la punct si ofera protectie pasagerilor in cazul unui impact violent.

Sunt disponibile 7 airbag-uri in dotarea standard si este de remarcat prezenta airbag-ul oferit pentru protectia genunchilor soferului. Ca sisteme de siguranta activa sunt disponibile ABS-ul, sistemul de control al stabilitatii si al tractiunii. Franele oferite de Brembo asigura un control precis si prompt, desi ABS-ul pare ca intra in actiune cam repede. Suspensia de tip patrulater inalt pentru puntea fata si multilink pentru puntea spate ofera un confort deosebit. In schimb, prin utilizarea acestui tip de suspensie, s-a pierdut din garda la sol care este destul de coborata - o mica problema avand in vedere bordurile pe care trebuie sa le incalc de fiecare data cand parchez o masina in fata blocului. Desi din punct de vedere dinamic, autovehiculul are de castigat de pe urma unei garzi la sol coborate, drumurile noaste transforma acest avantaj in impediment. Directia este precisa si raspunde destul de repede la comenzi, oferind un plus de incredere in cazul unei situatii de urgenta.

I-am pregatit un loc la mine in garaj

Alfa 159, atat in versiune berlina cat si in varianta SW, este incontestabil o demonstratie de forta din partea italienilor si o arma puternica impotriva concurentei. Lupta acerba o duce cu germanii, preturile fiind foarte apropiate. Diferentierea o face insa clientul. Cei cu temperament latin si cu gusturi rafinate vor merge pe Alfa, in timp ce clientii mai conservatori vor alege modelul german. Problemele de fiabilitate pentru marca italiana par sa fie pe un capitol incheiat, gama 159 fiind primul model lansat sub conducerea lui Karl-Heinz Kalbfell, fost angajat al grupului BMW.

Nu ne-a placut

  • Probleme de finisaje la interior
  • Montantii parbrizului si stalpii dau unghiuri moarte
  • Zgomot strident la franare

Ultimele teste

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru