Drivetest Volkswagen Passat Variant (2005-2010)

Volkswagen Passat Variant (2005-2010) zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 18.08.2009
Varianta familista
Volkswagen se mentine pe pozitii chiar si in vremuri de criza. Constructorul german a inregistrat cea mai mica scadere a vanzarilor multumita gamei numeroase de modele si a imaginii pe care si-a creat-o pe Batranul Continent. Sedanul sau de clasa medie, Passat, desi exista de multi ani pe piata si acum are de infruntat o concurenta in unele situatii superioara, reuseste sa aduca un aport deosebit la capitolul vanzari. Automarket a vrut sa vada daca Passat Variant este un model care inca mai satisface cerintele publicului si daca acesta poate face fata concurentilor lansati in ultimii ani.

Motor / Transmisie

Reteta unui model de familie ideal presupune mult spatiu interior si un motor diesel destul de puternic, dar mai ales economic. Volkswagen a tinut cont de toate aceste conditii ideale atunci cand a dat nastere variantei break a modelului de succes Passat. "Familistul convins" pe care Automarket a avut ocazia sa-l testeze zilele trecute indeplinea conditiile de baza amintite mai sus, nemtii avand grija sa echipeze Passat variant cu un motor de 2.0 litri diesel, foarte economic si cu un cuplu motor generos. Si pentru ca ecuatia sa fie perfecta, iar cei din interior sa se simta in deplina siguranta, versiunea a venit echipata si cu transmisia integrala 4Motion. Cei 140 de cai putere resimtiti de la 4200 de rotatii sunt ajutati de un cuplu motor de 320 Nm, care isi pune la dispozitie forta pe o plaja mare de turatii, asa cum ii sta bine unui diesel constiincios, intre 1750 si 2500 de rpm. Resursele sunt suficiente pentru a imprima un comportament dinamic break-ului de 1596 de kilograme, care la prima vedere pare doar o "barca de agrement". Passat Variant se achita cu brio de indatoririle unei masini de familie, reusind sa multumeasca soferul cu un cuplu bun, care ajuta foarte mult atunci cand ai nevoie de putin curaj intr-o depasire mai riscanta. Marele merit al celor de la Volkswagen este insa acela de a fi reusit sa scape de una dintre cele mai mari probleme ale vechilor motoare TDI: zgomotul. Nemtii au extins tehnologia Common Rail pe toate versiunile sale diesel, astfel ca zgomotul transmis in habitaclu de unitatile TDI a scazut simtitor, invers proportional cu confortul, care a crescut tocmai din aceste considerente. Pentru a exploata cat mai bine resursele oferite de unitatea diesel, Volkswagen ofera impreuna cu versiunea 2.0 TDI 4Motion o cutie manuala cu sase rapoarte. Transmisia se achita bine de indatoriri, este bine etajata si, desi nu este atat de liniara precum un DSG, este usor de exploatat si ofera senzatia unui control deplin al resurselor. Desi puterea nu este una impresionanta, iar in segment exista adevarati monstri de performanta, Passat Variant castiga la capitolul silentiozitate.

Consum

Consumul este capitolul unde Passat Variant exceleaza, unitatea turbodiesel fiind extrem de zgarcita atunci cand vine vorba de motorina inghitita. Fara a menaja propulsorul, in conditiile in care viteza de rulare a depasit deseori 120 de km/h, Passat Variant ne-a rasfatat cu un consum extraurban de numai 5.7 litri/100 de kilometri, foarte apropiat de cel anuntat de producator, 5.3 litri/100 de km. In mediul urban valorile sunt la fel de bune si apropiate de ceea ce anunta producatorul. In conditiile in care fisa tehnica indica un consum de 8.4 litri la 100 de kilometri, traficul real reuseste sa aduca o valoare cu putin peste 9 litri la 100 de kilometri, atunci cand aerul conditionat este oprit iar exploatarea nu este una foarte cuminte. Daca la toate aceste trasaturi mai adaugam si capacitatea destul de mare a rezervorului, de 68 de litri, putem obtine lejer o autonomie de patru cifre in mediul extraurban. Cu toate acestea, nota la capitolul consum nu poate fi maxima pentru ca in segment isi mai fac simtita prezenta fratele Passat BlueMotion si rivalii Opel Insignia ecoFLEX si Ford Mondeo Econetic.

Performanţe

Passat Variant nu isi propune sa fie un model sportiv, performantele break-ului fiind decente, potrivite pentru un sofer care isi doreste o banala excursie cu masina si nu un raliu pe drumuri de munte. Acceleratia de la 0 la 100 de km/h se face in 10.5 secunde iar viteza maxima urca pana la valoarea de 201 km/h, mai mult decat suficienta pentru o Romanie unde infrastructura nu te lasa intotdeauna sa te bucuri de performantele masinii. Cu toate acestea performantele sunt mai slabe decat cele ale rivalilor din segment, drept pentru care Passat Variant pierde puncte pretioase.

Interior

La interior cuvantul de ordine este spatiul. Passat Variant este deosebit de generos la acest capitol, dimensiunile sale (4774 mm lungime, 1820 mm latime si 1517 mm inaltime) reusind sa multumeasca pe toata lumea, inclusiv pe pasagerii de pe locurile din spate, care vor avea suficient spatiu pentru picioare si deasupra capului. Nemtii nu au facut compromisuri nici la nivelul portbagajului, unde incap bagajele soferului, ale pasagerilor si chiar ale vecinilor, multumita capacitatii totale de 588 de litri. Pentru cei care iubesc insa extremele si au nevoie de o masina care sa faca si pe carausul, bancheta spate se poate rabata pentru a pune la dispozitia soferului un volum de 1716 litri. Spatiul mai mult decat suficient nu poate fi insa un substitut pentru celelalte detalii care tin de confort. De aceea se cade sa mentionam ca nemtii s-au ingrijit si de aspecte cum ar fi calitatea materialelor regasite in habitaclu. Desi pana nu demult acest capitol era o problema pentru nemti, plasticul de proasta calitate fiind regasit pe majoritatea modelelor din gama, Passat Variant vine sa contrazica aceste idei preconcepute. Materialele sunt moi si prietenoase la atingere desi vizual textura este una destul de banala. Aspectul calitativ este subliniat si de insertiile cromate regasite la nivelul plansei de bord si al portierelor. Si pentru ca senzatia de confort sa se amplifice, Volkswagen a ales sa imbrace volanul, manerul schimbatorului si scaunele in piele fina. Si, ca si cum acest detaliu nu ar fi fost suficient, tapiteria din piele este completata de alcantara la nivelul sezutului. Si daca tot am ajuns la scaune se cuvine sa vorbim despre faptul ca se vor purta regeste cu orice pasager, confortul oferit fiind unul deosebit chiar si atunci cand vorbim de calatorii pe distante lungi. Judecand dupa spatiul oferit de break-ul german, unul dintre cele mai generoase din segment, si dupa calitatea materialelor oferite, Passat Variant se diferentiaza clar de concurenta la acest capitol.

Preţ de achiziţie

Cei de la Volkswagen au fost criticati de multe ori pentru preturile piperate ale modelelor lor. Se pare ca nici Passat Variant nu se dezminte, cea mai ieftina versiune in nivelul de echipare Trendline fiind evaluata la 22.090 de euro cu TVA. Vorbim aici de un motor TSI de 1.4 litri, pe benzina, capabil sa dezvolte 122 de cai putere, cuplat la o cutie manuala. Rivalul Ford Mondeo Wagon pleaca de la 20.575 de euro cu TVA, pret valabil pentru versiunea echipata cu motorul pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. Chiar si o versiune echivalenta ca putere, de 125 de cai, costa cu 1000 de euro mai putin decat un Passat Variant. Proaspat lansat pe piata din Romania, Opel Insignia Sport Tourer vine cu un pret de baza de 20.250 de euro, in versiunea de 110 cai putere si echipare standard. Daca luam in calcul urmatoarea versiune, ca putere oferita, mai exact motorul de 1.8 litri Ecotec, de 140 de cai putere, observam ca pana si acesta este mai ieftin decat Passat-ul Variant de baza, pretul sau fiind de numai 21.150 de euro. Sa ne raportam insa si la versiunea diesel de baza disponibila in gama Volkswagen. Astfel, cel mai ieftin diesel regasit pe Passat Variant costa 22.348 de euro, in timp ce un Mondeo cu 5 cai putere in minus costa 21.765 de euro. Insignia Sports Tourer echipat cu motorul Ecotec de 110 cai putere costa 22.550 de euro, deci cu cateva sute de euro mai scump decat rivalul sau german. Versiunea testata de noi, de 2.0 litri 140 de cai cu cutie manuala si 4 Motion, in echiparea Comfortline porneste de la 26.668 de euro, la care se mai adauga optionale de alte cateva mii de euro.

Siguranţă

Passat Variant se achita cu succes de indatoriri si atunci cand vine vorba de siguranta. Break-ul ofera, pe langa banalele sisteme ABS si ESP (sistemul electronic de mentinere a stabilitatii) si doua tehnlogii foarte utile, ASR (sistemul de reglare a fortei de tractiune) si EDS (sistemul de blocare electronica a diferentialului). Pachetul de siguranta include si airbaguri frontale, airbaguri laterale, airbaguri cortina fata si spate si centuri de siguranta cu prindere in trei puncte pentru toate scaunele. Desi Passat Variant ofera toate dotarile de bun simt in ceea ce priveste siguranta, break-ul german trebuie sa lase capul plecat in fata rivalilor din segment, care deja vin cu senzori de avertizare a parasirii benzii de mers, senzori de prevenire a unei coliziuni si multe alte elemente vitale.

Ţinută de drum

Passat Variant incearca sa ofere pasagerilor sai un maxim de confort, suspensiile incercand sa transmita in habitaclu cat mai putine informatii legate de suprafata de rulare. Nemtii au gandit bine acest aspect, daca luam in seama starea drumurilor de la noi din tara. Acest tip de suspensie are insa si dezavantajele sale, care incep sa se vada atunci cand abordezi un viraj in forta sau incerci manevre riscante la viteze mari. Tocmai pentru a estompa aceasta senzatie de instabilitate, Volkswagen a instalat si sistemul de tractiune integrala 4Motion care imbunatateste simtitor comportamentul rutier. Masina nu da semne de nesiguranta la viteze mari, iar in viraje se inclina elegant fara a pierde din aderenta. Chiar si asa, faptul ca avem de a face cu un break de peste o tona jumate nu ne poate scapa de senzatia de ruliu aparuta in virajele stranse. Tocmai din aceasta cauza Passat Variant pierde puncte pretioase la acest capitol, desi a impresionat prin confortul deosebit.

Vizibilitate

Pentru ca avem de a face cu o masina de aproape 5 metri lungime vizbilitatea este foarte importanta. Volkswagen a constientizat acest lucru si a gandit un set de oglinzi laterale foarte generoase si un hayon care nu obtureaza cu nimic campul vizual. Oglinda centrala este bine proportionata si dispune de o functie anti-orbire pentru soferii care nu adapteaza corect luminile la conditiile de drum. Grosimea montantilor frontali si posteriori sunt cele cateva detalii care fac viata grea atunci cand soferul este neatent. Ca element ajutator de o importanta deosebita, mai ales ca vorbim de un break, este sistemul optic de parcare, ai caror senzori fata si spate indica obstacolele pe care soferul nu le poate vedea uneori. Pe timp de noapte luminile de drum isi fac datoria foarte bine, farurile adaptive cu xenon fiind un element important atunci cand rulezi pe drumuri slab iluminate.

Tehnologie

Passat Variant vine disponibil cu mai multe niveluri de echipare, care incearca sa satisfaca cele mai variate cereri. Pentru a-si multumi clientii cei mai pretentiosi, break-ul german vine echipat cu o serie de accesorii indispensabile unui model care incearca sa se situeze la limita inferioara a segmentului premium. Vorbim de un sistem de climatizare cu reglare pe doua zone, care dispune de guri de ventilatie si pentru locurile din spate, de un sistem audio, conectat la o interfata cu touch screen color, care poate reda melodiile preferate, fie de pe un CD cu Mp3-uri, fie de pe un iPod cu o memorie generoasa. Soferul este ajutat de numroasele functii plasate pe volan, de senzorii de parcare, lumina si ploaie, de farurile adaptive cu functie "cornering" si xenon. Oglinzile laterale reglabile si incalzite, alaturi de toate cele patru geamuri electrice completeaza lista de accesorii regasite la interior. Confortul soferului este amplificat de functia de reglare electrica a suportului lombar si de scaunele incalzite cu cinci niveluri de ajustare, functie disponibila si pentru pasager.

Design

Sedanul de clasa medie si varianta sa break exista pe piata din Romania de ceva timp, ceea ce inseamna ca sunt privite deja de publicul autohton ca niste aparitii banale. Conservatorismul designerilor Volkswagen s-a transmis si in cazul ultimei generatii Passat, modelul fiind mai degraba o evolutie nu o revolutie a modelului precedent. Versiunea testata de noi s-a individualizat prin ornamentele cromate exterioare, prin barele de amarare instalate pe acoperis si prin jantele de 17 inch din aliaj usor.

Ultimele teste

Comentarii (33)

  • Stelian_Opincariu
    Un autovehicol pentru pensionarii de la oras. design banal,motoare relativ gurmande . Faceti comparatie intre designul unui Chrysler 300 C si acest Passat. Suspensia lasa de dorit fiind prea tare. Naspa! Vreti argumente? Va dau cate doreste inima vostra. Ciao! American Way People!
    9 48
  • Biofreack
    Oparitul
    Am scapat de AndreiRN si Alex (adica asa sper) si hop un alt zalud frustrat. Esti si tu un americlovn?
    37 7
  • Claudiu
    VW
    este o masina de nota 10 in opinia mea
    26 18
  • Nu prea are sens pt ca:
    Aici vorbim de o masina care are aproape 5 ani vechime.... Eu zic ca pt ce iti doresti de la un break asta iti ofera totul. In primul rand spatiu sa n-ai ce face cu el, un motor cu un cuplu bun, silentios si economicos, o calitatea a interiorului peste concurenta si o siguranta destul de buna. (Avioanele alea cu avertizare la parasirea benzi de mers nu o sa le puna nimeni pe un break de bun simt). Minusuri apar la designul invechit.
    Eu zic ca masina se tine foarte bine, nu e cea mai buna (ca deh varsta isi spune cuvantul), dar tine steagul sus.
    19 4
  • you_hoooo
    insignia sports tourer
    Mai nou clasamentele din Vest sunt dominate de Opel Insignia.Si cresterea se datoreaza in principal variantei combi. Acum Passat e din alta era, trebuie sa ia aminte in legatura cu ceea ce ar trebui facut sa castige clienti din toate categoriile de varsta nu numai persoane peste 40-45 de ani! Nu neg calitatile dovedite, e un allrounder perfect dar trebuie sa se reiventeze, concurenta nu doarme.
    11 12
  • oare exista un comentariu pe aici fara sa contina insignia sau vreo carutza americana
    18 8
  • @Biofreack
    Nu a scapat nimeni de nimic, prietene, doar ca, cu Stelian nu se pune nimeni!
    Nu ai ce sa faci, trebuie sa recunosti valorile.
    Asa sunt astia mai zaluzi si frustratzi, lasa pe cunoscatori sa comenteze la obiect.

    Daca e tot VW, incercati macar un Passat CC, Variant-ul e chiar vechi si scump.
    7 3
  • @stelian, mai respira frate!!
    mai omule tu te-ai angajat comentator pe site-ul asta? cum ma uit la o stire pana la capat cum vad si comentariul tau. chiar simti nevoia sa comentezi orice. te apuci sa vorbesti despre lucruri pe care nu le stapanesti. chiar nu te poi abtine? esti mai prezent pe site decat administratorii. de unde le-ai scos pe astea cu motoare gurmande si suspensii prea tari? ai tu cumva si stii ca asa e? apropo de consum vreau sa iti spun ca esti departe de adevar pot sa iti scot foarte usor consum de 3 litri in afara cu al meu 1.9 tdi cu tot cu pasageri in el si portbagaj plin. nu cred ca ai mers atat de mult cu un passat incat sa iti poti da cu parerea. ma astept sa incepi sa ne scoti in evidenta problemele pe care le-ai remarcat in lungile tale calatorii cu 911 turbo. cred ca deja e inutila acesta rubrica de comentarii. poate va mai linistiti cu aceste comentarii impotriva a tot ceea ce inseamna masina nemteasca. nu cred ca fanii masinilor nemtesti stau sa isi piarda timpul dand comment-uri anti honda sau alte marci de fiecare data cand apare o stire despre ele.
    10 6
  • Hunter
    Cine nu are Passat si nu apuca sa ii cunoasta beneficiile, nu are rost sa se pronunte. Si asta e general valabila treaba. Adica multi vorbesc fara rost, fara sa aiba habar macar cu ce se mananca si in ce consta o masina. Multi se cred atotcunoscatori, ca vezi Doamne, fie au auzit la povesti de 2 lei tot felul de pareri pe care mai apoi si le insusesc, fie au apucat sa conduca 10 minute vre-un model de-a unei cunostinte, si deja pot sa aiba cunostintele necesare in a cataloga un produs prost sau mai putin prost.

    E tipic romaneasca toata prosteala asta....adica romanu' se pricepe la toate...si politica, si fotbal si cultura si lectii de viata si nu in ultimul rand masini, iar adevaratele cunostinte auto le au "experimentatii" piloti de curse de pe drumurile patriei.

    O tara plina de incultura si bagatori de seama, care in afara de a zgarmani c*c*tu nu sunt in stare de nimica !!!
    9 9
  • EXCELENT
    Dupa parerea mea, Passatul este o masina excelenta iar pentru cei gen Stelian este valabil proverbul "Vulpea daca nu ajunge la struguri zice ca-s acri".
    10 5
  • Foarte buna masina
    VW passat este o masina foarte buna, atat din punct de vedere tehnic (motor, transmisie, directie) cat si din perspectiva finisarilor la interior. Este pe primele locuri din orice punct de vedere, comparativ cu alte modele.
    10 7
  • ,..,.
    passatul in general (excluzand aici cc) este o masina dc pot spune banala, mie unul nu mi inspira nimic,mai ales k o vezi la toate colturile.sa nu se inteleaga gresit, nu este o masina proasta departe de mn gandul asta,chiar cred k sunt masini bune dar pur si simplu nu au nimik spectaculos, nu intorc o privire pe strada. posesorii de passat de obicei habar nu au de concurenta din segment, dar dc multi "si au luat passat ne luam si noi k e buna". cam asta e mentalitatea....numai bine tuturor.
    9 6
  • Codrin
    Etalon
    Am cumparat Passat-ul in 2008 pe considerente logice desi sunt mai degraba fire Cuore Sportivo (pentru cei ce inteleg). De atunci am inteles de ce Passat este are vanzari cat urmatorii 2 competitori la un loc. In masina asta totul este firesc, comenzile sunt acolo unde ar trebui, spatii de depozitare la indemana, sonorizarea e ok, am mers peste 1000 de km intr-o singura zi fara sa ma simt obosit sau intepenit, motorul trage impecabil, (uiti cand ai fost ultima oara la pompa ca ajunge 1000km un plin) . Dupa ce te obisnuiesti cu acest confort firesc, nu mai accepti compromisuri. De fapt Passat este un etalon pentru toti producatorii auto, iar urmatoarea varianta va ridica din nou stacheta.
    13 11
  • Ca de obicei, posesorii redica in slavi si neposesorii arunca cu pietre, as vrea sa vad si eu macar odata o parere contra a unui posesor, dar nu stiu cine recunoaste ca a luat teapa cand si-a luat masina
    8 7
  • .
    La banii astia iti iei o Laguna full, si nu se compara cu barca asta...
    11 13
  • AutoTest
    @dAN
    oooh, dar sunt destui Dane... doar ca sunt prea mahniti si prea deprimati sa mai scrie aici... sunt probleme cu turbinele, anomalii electrice, erori ECU, greierasi, etc etc
    11 5
  • abc_e?
    @AutoTest
    mai precizeaza si injectoare care pica si e 500 de euro bucata, sonde, etc.
    12 9
  • passat
    fraieri
    incredibil ce aberatii citesc aici.... e unu care zice ca mai bine iti iei laguna full... doamne masina frantuzeasca de femei :) cum ma sa compari laguna cu passat... mie imi place ca existati voi toti astia care mergeti cu logan si laguna ... altfel nu as putea sa ma deosebesc si sa fac diferenta cu al meu passat... ciao :)
    8 10
  • Laguna
    @passat
    Nu am avut niciodata Logan (de care cred ca e o masina fiabila) si nici alta masina de productie autohtona, ci am avut intotdeauna Laguna pentru rafinament si bun gust... tu probabil ai un tractor 2.0 tdi la 140cp... majoritatea celor care se dau in stamba au 2.0tdi... dar stai tu linistit ca daca vreau iti scot eu fitele din cap cu 2.0 dCi...
    Laguna a fost recunoscuta pt o stabilitate impecabila si materiale de tip premium, asa ca sezi bland !
    Intr-un test comparativ A4-Laguna-seria 3, chiar germanii plaseaza Laguna pe locul 2.
    Abenteuer Auto - Vergleichstest Audi vs. BMW vs. Renault
    6 9
  • taranii au passat
    das taran auto
    vw passat variant - masina taranului roman
    13 9
  • Producatori de masini
    Propietari de Laguna-unitiva! Vai de mama lor de masini fabricate de producatori de brinza. Sunt ieftine.Hmmm, altceva nu mai gasesc. Oare de ce? Ei, asta numai un propietar de Passat va poate lumina. Pana atunci cautati scara. Poate nu sunt asa de acri. Vulpea site de ce.... :)
    8 7
  • taranii au passat
    taranii au passat
    taranii au fauve
    6 7
  • PT Stelian_Opincariu
    PT Stelian_Opincariu


    Cand o sa ai o masina americana atunci poti comenta,dar nu la drive test,sa o intretii vreo 2 ani ! Atunci iti vei raspunde singur la intrebare care este diferenta intre aceste 2 marci care nici macar nu sunt din aceiasi clasa !Banuiesc ca joci bine Need For Speed !! Numai bine
    2 2
  • @Dan
    Prostule, crezi ca-i vorba numai de bani? ca daca ai 20.000 de euro poti sa-ti iei Laguna sau Passat , deci nu se poate spune ca strugurii sunt acrii. Aceleasi taxe platesti indiferent ca e 2.0 dCI sau 2.0 TDI. Diferenta vine din eleganta, rafinament, performante, siguranta, etc. Laguna are toate astea si chiar mai mult.
    1 6
  • tot eu!
    Laguna asta noua e foarte reusita!
    Pasatu asta e varza la finisare!
    Performantele sunt aceleasi cu noua generatie!
    1 6
  • marius
    Salut!Eu detin un vw passat sedan din 2006,care a costat 28500 2.0 tdi 140 cp si in principiu sunt multumit de el,cu exceptia faptului ca la 42000km am schimbat pompa motorina,la 64.000km am schimbat un injector.La capitolul fiabilitate nu mi se pare sa mai fie passat-ul de odata.Dupa aceasta experienta sigur nu voi mai cumpara nici un vw.poate audi sau bmw,dar vw cu siguranta nu.
    3 1
  • passat variant
    Am un Passat Variant din 2009, am parcurs 7000 Km si consider ca este o masina excelenta. Este foarte spatioasa, confortabila, silentioasa, destul de rapida chiar daca nu am varianta de top ci doar 2,0 TDI - 140 CP. Sub aspectul fiabilitatii nu pot sa ma pronunt deoarece masina este noua. Motorul este commonrail si nu cu pompe duze.Sper sa fie fiabil. Deocamdata sunt multumit de Passat, cum am fost si de alte Volkswagen-uri pe care le-am avut: Golf si Bora.
    5 1
  • ovidiu
    variant
    Am Passat Variant si sunt foarte multumit !!! Ce-i drept, am si peste 40 de ani!
    5 1
  • Mirceanu
    Passat Variant
    inca nu am un passat dar am condus unul peste 12000km(al firmei). Acum intentionez sa-mi cumpar unul 2009 170cp 87000km .Nimeni si nimic nu ma poate convinge sa-mi cumpar alta masina si aici nu de bani e vorba......Cand spui passat spui siguranta forta si comfort.
    4 0
  • in general gusturile nu se discuta, tocmai de accea sunt zeci, sau chiar sute de marci si modele, fiecare isi ia masina in functie de buget de necesitate de moft, de curand am devenit proprietarul unut passat variant 1.9, 116 cai din 2000, si da, pot spune k e masina pe langa matizul care l-am avut sau pe langa toate modelele de dacii, care sunt foarte scumpe pt ccea ce ofera.......nici peste 30 de ani nu or sa aibe dotarile, performantele si finisajele interioare care le aveau nemtii acum 15 ani. si lu ala care spune k e rigida ii transmit un bobarnac. se aseaza de 3 ori mai bine un variant decat o berlina. Iar consumul nu os a fie la nimeni niciodata la fel, pt k fiacare are propriul stil de condus, daca mergi cu picioarul numai in podea nu ai cum sa scoti 6% cum spune fabriacantul. Si cum spune si Mircea... cand ai spus passat ai spus tot...nu degeaba e clasa limuzina ..
    1 0
  • o intrebare pt tipula ala cu laguna .....Amice cate brate are laguna si cate are passatul, din cate stiu eu passatul are 12 brate pe fata nu 2 pivoti si 2 capete de bara cum are laguna, asa ca nu o sa fie in veci mai stabila decat un passat. cati km estimezi tu k duce laguna aia a ta ? incepand de la tabla, km, si pana o sa inceapa tot bordul ala din plastic sa scartaie? am vazut vw cu peste 1 milion de km.......nu o sa ajunga niciodata francezii la standardele nemtilor si a japonezilor, decat daca mor astia toti!
    0 1
  • Vreau sa cumpar un vw passat break variant "2009 up" second hand si nustiu ce motorizare ii mai buna si mai economica: 1.9 sau 2.0 TDI... pt cunoscatori sau detinatori de vw passat care sunt plusurile si minusurile celor doua motoare?
    0 0
  • Am un passat break 2009, motor CR 140cp, cumparat second hand din germania. Imi place ca-i spatioasa (am 2 copii si o nevasta care face multe bagaje), economica la drum (am scos afara si 4,8 litrii cu masina plina), fac 1300-1400 km cu un plin, cuplul si cutia de viteze bine gandite iti permit depasiri in orce situatie trebuie doar sa apesi pe acceleratie. Nu-mi place garda la sol foarte joasa, si o bordura banala devine un obstacol, pur si simplu nu ai ce cauta in afara asfaltului cu ea. E o masina de familie foarte ok dar nu e o masina de facut parada cu ea, are un design conservator destul de sters.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru