@Seriff: corect! Aceleasi solutii, cu diferenta ca masina asta e scumpa ca dracu. Daca ar face o versiune de vanzare, sunt convins ca ar fi mai mult de 100.000. As zice un 150.000 sau chiar 200.000.
Dar un Diesel curat, cu emisii minime, cu cele mai noi tehnologii pe acelasi model ar fi maximum 50.000 si ar avea de peste 2 ori acea autonmie. Insa cand civilizatiile decid sa se sinucida, isi pun la carma si le dau putere celor mai rai si mai netrebnici. Astia o sa aiba eficienta si viteza maxime sa faca praf tot ce altii s-au chinuit timp de generatii sa realizeze. Asta e istoria omenirii: cand exista ceva bun si durabil, se gasesc intotdeauna cretini care sa faca totul praf.
Foarte tare, felicitari Mercedes. Asadar aerodinamica e extrem de importanta. Nu au spus nimic despre acumulator, si da, asa cum spuneau altii mai sus, nici despre pret.
Acuma eu am o intrebare de carcotaz dizalar: daca modelului asta i-ar monta un motor Diesel de 1.5 si ar lasa toate sistemele de recuperare a energiei electrica, panouri solare pe acoperis si toate celelalte tehnologii F1, va puteti imagina cam ce autonomie ar avea? Cu un rezervor care ar cantari probabil 1/8 din cat cantareste bateria aia, cu masa totala redusa cu vreo 500 de kile, cu aerodinamica aia si recuperarea de energie, eu as pune pariu ca ar merge peste 2500 de km cu un plin.
Stai ca am vesti bune si pentru indragostii de copaci, care fac dragoste cu planeta: ar fi MULT mai prietenoasa cu mediul, toata productia si exploatarea jucariei ar genera clar mai putin codoi, spaima voastra, a pepenilor verzi pe dinafara si rosii ca steagul sovietic la interior.
Dar na, de ce sa imbunatatim ceva bun si functional, cand putem sa ne sinucidem pe baze ideologice in timp ce semnalizam cat suntem de grijulii si cum ne inchinam Zeului Sigurantei?!...
Masina asta e un anti-produs. Cine da 48.000 pe o asemenea masina e plecat cu vaca la pascut. Pur si simplu masinile astea iti ofera cel mai bun motiv sa nu iti mai iei masina decat second hand si sa astepti o generatie de oameni normali care sa ii mature pe nenorocitii care au produs tot ce se intampla acum in lume.
@Moldovean: ai dreptate.
Eu nu spuneam de Golf de 20 de ani. Probabil (nu sunt sigur) ca fata de un Golf V, un Logan din 2022 o sa fie mai ok la impact. Dar de 13000 de eur, cat costa un Logan cu ceva dotari, iti iei Golf VII intr-o stare excelenta. Impecabil. Si cu km putini.
De acord, testele ENCAP sunt ciudate, dar ceva ma face sa cred ca intr-o dacie ca asta, la un impact mediu, scapi daca ai sansa, zile. Intotdeauna am spus ca Daciile-Renault sunt masini foarte reusite, mai putin la confort si siguranta. Am vazut N accidente cu Dacii Logan si erau inspaimantator de turtite si imbotite, de parca ar fi din carton. Ma gandeam de fiecare data la bietii pasageri, ce s-o fi ales de ei.
La Spring e o tragedie, pentru ca sunt si micute, spatiul "tampon" e mic si la orice impact minor, soferul/pasagerii preiau socul direct.
Am observat o oarecare "moda": foarte multi isi doteaza nevasta cu Spring, "ca pentru ea e ok, la cat merge pana la munca si inapoi". Eu nu mi-as lasa niciun membru al familiei intr-o asemenea cutiuta de tabla subtire, made in china. Nici nu vreau sa ma gandesc ce patesti la un impact minor-mediu. La unul major esti Pa! sau schilod pe viata. E usor sa te lasi ademenit de "masina noua ieftina", dar eu la siguranta m-as uita de 10 ori inainte sa aleg asa ceva.
Si da, as alege un "Golf vechi din Germania" in locul unei asemenea masini, fara sa clipesc. Exista niste motive pentru care e "masina ieftina".
Preturile la care a ajuns "Masina de 5000 de euro" nu mai justifica siguranta acelei versiuni. Acum ati ajuns la 13000 de euro pe un Logan? Pai atunci oferiti siguranta ca atare!
Ultimele comentarii
1344 in total