Cristi, nu este vorba că Dacia Logan va primi în curând un sistem de avertizare pentru unghiul mort, ci ca sistemul va fi folosit în viitorul apropiat de din ce în ce mai mulți constructori auto. Iar Dacia se va alinia probabil acestui trend cât de curând.
Am putut merge câţiva zeci de kilometri cu Kia Cee'd cu motor 1.6 GDi 135 CP. Am condus aceasta varianta iniţial cu cutie DCT, apoi cu cutie de viteze manuală. Acest motor se simte anesteziat, cei 135 CP fiind anemici. Reprizele sunt lente şi lungi, motorul fiind parcă lipsit de cuplu.
Cutia DCT este ok, dar nu are rafinamentul unei DSG, de exemplu. Treptele se schimba rapid, dar nu este intuitivă, uneori reacţionând lent. Atât timp cât conducem relaxat îşi face treaba bine, dar dacă abordăm un stil sportiv începe să ezite, întârziind prea mult schimbarea treptei. Poate fi folosită şi în mod manual, treptele fiind schimbate prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor de pe volan. Există şi un mod sport al cutiei care ţine motorul mai turat înainte de schimbarea treptei. Cutia automată cu dublu ambreiaj este disponibilă doar în asociere cu motorul 1.6 GDI 135 CP. Un alt minus este faptul că această cutie adaugă o jumătate de secundă la sprintul 0-100 km/h şi creşte şi consumul de carburant.
Ultimele comentarii
23 in total