Drivetest Kia Cee'd (2012-2015)

1.6 DSL HP 128CP MT6 Best
Kia Cee'd (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Miercuri, 18.04.2012
Zodia tigrului

Kia are o nouă identitate vizuală. Toate modelele nou lansate au un calandru specific familiei de automobile Kia, care vine cu o formă pe care coreenii o numesc Tiger Nose. Adică nas de tigru. Motivul: marca asiatică a decis să işi creeze o un element prin care toate modelele mărcii să fie uşor recunoscute. Ideea îi aparţine lui Peter Schreyer, şeful departamentului de design Kia. Nasul de tigru este creaţia sa şi putem spune că, într-un timp foarte scurt, modelele Kia au primit o identitate proprie. Peter Schreyer a lucrat mult timp pentru Audi şi Volkswagen şi a devenit celebru pentru că a desenat modelul Audi TT. Din 2006 conduce departamentul de design Kia.

Cel mai recent model adăugat gamei este extrem de important. Kia atacă din nou un segment extrem de popular în Europa: cel compact. Arma aleasă? A doua generaţie a lui Cee'd. Noul model trebuie să se ridice la aşteptări înalte, deoarece înlocuieşte cel mai bine vândut model al mărcii. Actuala generaţie Kia Cee'd s-a vândut în 633.000 de exemplare.

Kia Cee'd (2012-2015)
1.6 DSL HP 128CP MT6 Best

  • Pret de pornire 14.856 €
  • Pret model testat 19.732 €
  • Taxa auto 56 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Kia împarte platforma noului model Cee'd cu verii de la Hyundai. Aceştia au lansat deja noul i30, iar acum a venit rândul celor de la Kia. Motorizările sunt şi ele comune, o parte dintre ele regăsindu-se pe ambele modele. Noul Cee'd va fi lansat cu o selecţie de trei motoare diesel şi două pe benzină. Gama diesel începe cu motorul de 1.4 litri şi 90 CP, urmat apoi de unitatea de 1.6 litri disponibilă în două variante de putere: 110 şi 128 CP. Cei care preferă benzina pot alege dintre motorul 1.4 de 100 CP şi 1.6 135 CP. Pentru acesta din urmă este disponibilă şi o nouă cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu şase trepte numită DCT.

La testul din sudul Spaniei am mers cu dieselul de 90 CP, cu motorul pe benzină de 135 CP cu Cutie DCT, dar cel mai mult timp l-am petrecut alături de dieselul de 128 CP. Acesta din urmă este alegerea mea dintre cele trei. Este cel mai capabil dintre cele trei propulsoare testate şi sunt sigur că în Europa va fi cea mai bine vândută motorizare pentru Kia Cee'd. Dieselul de 90 CP este economic, dar motorul rămâne fără suflu prea repede, iar benzina de 135 CP este o dezamăgire. 

În schimb, motorul diesel de 128 CP este bun. Îl ştiam deja destul de bine de la testul cu noul i30, dar acum mi s-a părut şi mai bun. Puternic, cuplu suficient de mult disponibil de la turaţii mici, elastic şi suficient de silenţios. Este inima perfectă pentru noul Cee'd. Cei 260 Nm sunt disponibili între 1.900 şi 2.750 rpm. Cutia de viteze are şase trepte şi este plăcută la utilizare. În anumite situaţii, dă senzaţia că agaţă puţin la schimbarea treptelor, dar în rest nimic de reproşat. Opţional, cel mai puternic motor diesel poate fi asociat cu o cutie de viteze automată cu şase trepte. 

Consum

Pe drumurile spaniole, Kia Cee'd cu motor 1.6 diesel a consumat puţin pentru performanţele oferite. Media s-a situat în jurul cifrei de 5.8 litri pentru 100 km. Consumul oficial anunţat este de 4.1 litri pentru 100 km. la drum lung şi cu un stil de condus constant, acest motor oferă suficiente satisfacţii. Media anunţată este cea mai mică din segment, fiind egalată doar de fratele de platformă Hyundai i30.

Performanţe

Dotată cu cel mai puternic motor diesel, Kia Cee'd accelerează de la 0 la 100 km/oră în 10.9 secunde, iar viteza de top este de aproape 200 km/oră. Dacă ne uităm în curtea concurenţei, doar VW Golf depăşeşte viteza de top, dar acesta foloseşte un motor TDI de doi litri şi 140 CP, deci are din start un avantaj. În ceea ce priveşte acceleraţia de la 0 la 100 km/h, tot Golful este lider, datorită motorului mai mare, urmat de Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 CP cu 10.5 secunde. 

Interior

Interiorul noului Cee'd impresionează la primul contact. Oficialii Kia au avut grijă ca modelele disponibile la test să fie în echiparea de top şi să nu lipsească nici un gadget. Pentru că noul Cee'd are multe jucării cu care te uimeşte. Primul pe care îţi cade ochii este display-ul care ţine loc de vitezometru. Este opţional şi imită perfect un vitezometru analogic. În plus, rezoluţia este impresionantă. Calitatea materialelor este bună şi a crescut mult faţă de actualul Cee'd. Kia propune mai multe combinaţii de culori pentru plasticul bordului şi pentru tapiţerie. Acestea variază de la un bej deschis până la negru, trecând prin culoarea ciocolatei. Aşadar, interiorul poate fi ales după gustul clientului. Avem plastic moale pe bord, dar feţele de uşă au în continuare porţiuni de plastic tare şi urât. Sunt suficiente spaţii de depozitare la interior, torpedoul are buton pentru deschidere, iar lângă schimbător avem un loc pentru a pune sticle sau doze de băuturi care poate fi acoperit. În spate se stă suficient de bine, genuchii pasagerului fiind departe de spătarul scaunului din faţă. Un minus pentru modelele cu plafon de sticlă şi trapă. Acestea au mai puţin loc la cap pentru cel de la volan, iar cei care au peste 1.80 metri vor atinge cu capul plafonul.

În portbagaj avem la dispoziţie 380 de litri, o valoare bună pentru segementuul compact. Bancheta se rabate uşor şi formează o suprafaţă plată unde putem încărca cutii sau alte obiecte agabaritice. Valoarea de încărcare cu bancheta rabatată este de 1.318 litri. 

Preţ de achiziţie

Nu există încă preţuri pentru gama noului model Kia Cee'd pe piaţa românească. Acestea vor fi disponibile peste câteva zile şi vom reveni când vom avea mai multe detalii. Ne aşteptăm însă la o poziţionare interesantă din partea importatorului, Kia reuşind să vândă bine modelul anterior tocmai datorită unei politici de preţ foarte bune. În plus, noul Cee'd oferă în continuare garanţia de 7 ani transmisibilă. Pentru actualul model, preţurile încep de la 11.286 euro. Noul Kia Cee'd va fi disponibil în România la sfârşitul lunii mai. 

Kia a publicat ulterior preţurile pentru noul model Cee'd, iar acestea încep de la 14.856 euro. Ca de obicei, politica producătorilor coreeni este de a afişa un preţ de listă şi a practica o promoţie aproape permanentă. În cazul Kia România, aceasta este de 1.000 euro în minus la orice preţ de listă. Modelul testat de noi în Spania, costă în România 19.732 euro (preţ de listă), dar poate fi achiziţionat pentru 18.732 euro (TVA inclus). Lista de dotări este completă, Kia practicând sistemul cu nivele de echipare, fără listă de opţionale. Dacă comparăm cu ce oferă concurenţa, Kia are o poziţie bună, dar parcă nu la fel de avantajoasă ca cel al generaţiei precedente. Chevrolet, Fiat şi Ford oferă modele similare la preţuri comparative ce variază între 18.000 şi 19.650 euro. Hyundai practică acelaşi sistem cu preţ de listă şi preţ de ofertă, iar un i30 CRDi 128 CP poate fi achiziţionat de fapt cu 17.900 euro faţă de preţul de listă de 21.195 euro. Restul competiţiei oferă modele compacte cu motorizare similară la preţuri ce sar de pragul psihologic de 20.000 euro.

Siguranţă

Kia Cee'd a făcut parte din cea mai recentă sesiune de teste efectuată de organismul independent EuroNCAP. Kia Cee'd a obţinut un scor general maxim de cinci stele, cu un grad de protecţie al pasagerilor adulţi de 89%, 88% pentru protecţia copiilor, 61% pentru protecţia pietonilor şi 86% pentru nivelul echipamentelor de siguranţă activă. 

În plus, Kia oferă o listă de dotări completă pentru capitolul siguranţă. Opţional există şi sisteme de avertizare ca Lane Departure Warning, care îl avertizează pe cel de la volan în caz că maşina iese accidental de pe banda de rulare.

Ţinută de drum

Kia a reuşit să creeze un automobil extrem de capabil. Gândit şi desenat în Europa la Frankfurt şi Russelsheim şi asamblat în Slovacia la uzina de Zilina, Kia Cee'd este un automobil care poate înfrunta fără probleme orice concurenţă made in Europe. Suspensia este bine reglată, inginerii europeni alegând o setare nu foarte fermă care filtrează excelent denivelările drumului. Alături de motorizarea diesel de top, suspensia noului model Cee'd este principalul atu. Partea mai puţin plăcută este direcţia cu trei moduri de asistare. La fel ca şi colegii de la Hyundai, inginerii Kia au decis că cel de la volan va fi mai mulţumit dacă va avea trei tipuri de asistare. Avem la dispoziţie modul normal, confort şi sport. Confort înseamă un volan extrem de uşor şi neplăcut la utilizare. Sport se traduce printr-o îngreunare artificială a direcţiei. Păcat, pentru că singurul mod ok este cel normal. Eu nu am folosit alt mod de asistare pe parcursul testului. Sistemul este inutil şi probabil se va renunţa la el la momentul faceliftului. Asta dacă nu va fi vizibil îmbunătăţit, evident.

Kia mai pregăteşte două versiuni ale modelului Cee'd. Este vorba de modelul break, care va intra în producţie peste o lună, şi de un model coupe, urmaşul actualului pro_cee'd. Aceste va fi prezentat cel mai probabil în toamnă. 

Vizibilitate

Noul design aduce un profil musculos, cu o linie laterală destul de abruptă. Asta înseamnă şi o suprafaţă vitrată mai mică pentru locurile din spate. Nu sunt însă probleme majore cu vizibilitatea. Parbrizul este suficient de amplu, iar montanţii groşi sunt ajutaţi de un mic geam amplasat între montan şi portieră pentru a îmbunătăţi vizibilitatea în viraje. Avem şi cameră pentru mersul cu spatele, iar aceasta poate proiecta imaginile atât de display-ul de 7 inch, cât şi pe cel de 4.5 inch.

Tehnologie

Kia a vrut să impresioneze la acest capitol. A dotat noul model de clasă compactă cu toate gadgeturile posibile. Multe din ele sunt dotări opţionale, dar important este că sunt disponibile. Să vedem: display TFT pe post de vitezometru digital, navigaţie cu ecran de 7 inch, sistem de parcare automată, cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele, sistem de climatizare automată, volan încălzit, reglaje electrice, trapă de sticlă, sistem flex steer, cruise control, frână de parcare electrică, cheie inteligentă, faruri cu Xenon, lumini de zi LED, sistem Start-Stop, cutie de viteze automată DCT cu dublu ambreiaj. Şi lista poate continua.

Design

La capitolul design, Kia a făcut un pas uriaş înainte. Sub conducerea lui Peter Shryer, Kia a primit în primul rând o identitate. Grila "Tiger Nose" este acum prezentă pe majoritatea modelelor şi poţi recunoaşte instant un model Kia. Apoi a desenat un model Cee'd impresionant. Este agresiv şi musculos când îl privim din faţă. Nu mai are nimic în comun cu actualul model. Este modern şi contemporan. Este european. Linia laterală este şi mai interesantă, este mai ateltică decât orice alt model Kia. Noul Cee'd este mai lung şi mai jos decât modelul precedent. Viitori clienţi vor putea alege dintre 10 culori. Stilul lui Schreyer va atrage mulţi clienţi noi, iar noul Kia Cee'd va fi cu siguranţă un best seller. 

Nu ne-a placut

  • Direcţia FlexSteer
  • Motorizarea 135 CP pe benzină
Date tehnice - Kia Cee'd (2012-2015) 1.6 DSL HP 128CP MT6 Best
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1582
Lungime mm
4310
Putere maxima CP (rpm)
128 (4000)
Latime mm
1780
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1900)
Inaltime mm
1470
Viteza maxima km/h
197
Greutate kg
1375
Acceleratie 0-100 km/h s
10.9
Ampatament mm
2650
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
53
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
380
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Kia Cee'd (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (51)

  • Motor
    Aceasta e singura motorizare la Diesel?
    1 39
  • Cosmin19
    Parere
    Cand ma uit la unele poze, ma intreb daca acea linie laterala nu e cumva prea abrupta.
    10 13
  • 260 nm plecand de la 1900 rpm , nici nu e fortat :)
    Daca se mai chinuiau putin il faceau aspirat.

    Si cat vor pe "tigrul" cu motorizarea asta ? 20500 euro ca verii de la hyundai ?
    Ce-ai facut
    31 28
  • Am subevaluat masina..... pardon tigrul

    21.090 euro e pretul corect :) :)
    Are jante de aliaj pe 16" in echiparea standard

    jjjmecherie de masina
    Are cineva o batista ? ca sa le plang de mila :))


    http://www.kmss.sk/~/media/SK/Files/Ceniky/new_ceed_cennik
    29 25
  • super masina!
    o masina ok cu un pret ok zic eu..acum il asteptam sa vina insa cred ca o sa fie la fel ca surata ei...oricum face toti banii dupa cum arata si ce performante are...fiabilitatea a dovedit-o de cativa ani incoace..ce sa zic sper sa aiba cat mai mult succes insa cu ng ng de la noi e greu! noi inca ne luptam cu masini de 10-15 ani de afara sa le inmatriculam cu motoare de 2000 si peste...
    26 23
  • ****
    Domnule Dragos de ce spunetii ca, 1.6 135 e o dezamagire ce nu va placut ??? ce problema are?
    29 6
  • kim_vl
    1.6 135 CP
    Daca tot ati testat 1.6 benzina 135 CP DCT si spuneti ca e o mare dezamagire macar explicati, nu lasati lucrurile in coada de peste. Eu, de exemplu astept aceasta configuratie, nu diesel-urile.
    28 7
  • joe-leslie
    frumusel acest colaj
    frumos acest colaj de peugeot 3008 si noul opel astra..poate unii observa mai greu din cauza grilei frontale originale..dar din lateral masina asta poate fi mai ales un peugeot 3008 cu alt nume....dar pretul e halucinant pt. o coreeana....de asta nu se vind destule...inauntru e f. frumoasa, i-au ajuns pe europeni, poate ca pe alocuri i-au si depasit
    5 23
  • kim_vl
    Noul Ceed
    Mama cum arata, atat interior cat si exterior ! Eu cred ca e peste i30. Cat despre comparatia cu ceilalti competitori nici nu mai am cuvinte. Poate la motoare mai scartzaie, dar l-as lua cu ochii inchisi in fatza unui Golf, sa zicem.
    36 17
  • Razvan
    Cutia de viteze DCT
    Ne poti da mai multe detalii despre cutia respectiva? E comparabila cu DSG-ul de la VAG?
    7 5
  • ingineru
    BUN bun
    Daca preturile de la veche gen se mentin se va vinde foarte bine.

    Pe mine nu prea ma incanta designul exterior...dar fiecare cu gusturile lui.
    13 7
  • Sunt impresionat
    In locul VW mi-as face griji, masina m-a incantat surprinzator de mult, daca nu vor fi prea nesimtiti in ceea ce priveste pretul, mai mult ca sigur vor avea succes, mai ales in Romania.
    Superba ca design atat exterior cat si interior, chiar si-au facut temele coreenii, succes!
    17 12
  • kim_vl
    Vanzari Kia Ceed
    @joe-leslie
    Actuala generaţie Kia Cee'd s-a vândut în 633.000 de exemplare. Ti se pare putin ?
    12 13
  • adyj13
    Performante
    De ce comparati diesel-ul de 1.6 cu cel de pe golf de 2.0 ? Corecta ar fi fost comparatia cu 1.6 TDI 105 CP. In aceste conditii motorul de pe Kia ofera performante superioare. 1.6 TDI accelereaza de la 0-100 in 11.3 s fata de Ceed in 10.9 s , si viteza maxima este superioara 190 la golf si 197 la Ceed.
    24 13
  • Pret/performanta/Calitate
    Nu prea inteleg eu de ce lumea afirma cu atata ura "aceasta coreeana"...haideti sa vedem : fact : masina e conceputa si fabricata in Slavacia (cel putin noul Ceed) ..de o companie coreeana..Vi se pare mai putin europeana decat cele cu care ne-am obisnuit ? Golf VI, Opel Astra NG, etc..

    Arata foarte bine, e o schimbare uriasa in design fata de predecesoarea, calitatea materialelor si finisajelor se anunta a fi net superioara multora din clasa (vedeti N teste facute de diversi review-eri gen Automarket).

    Asiaticii se pare ca au invatat lectia : Daca nu le place ca e fabricata acolo de unde le vine orezul ,atunci le-o facem la ei ,sa arate ca ale lor ...si cu siguranta o vor vinde foarte bine .

    Sunt convins ca a intors deja din drum multi fani ai Golf-ului care se pot mandri ca au aer climatic si alte cateva dotari de bun simt incepand de pe la 17.000 EUR ...

    La capitolul motorizari nu comentez ... inca :)
    37 11
  • asa e cristi dar intr-o lume monopolizata de tdiuri si cazane din jermanica de 10-15 ani ce pretentii sa ai de la niste mancatori de seminte? decat sa dea 15 mii pe o masina noua si coreeana mai bine isi aduce un a6 sau un passat tdi ce naiba... asta e conceptia degeaba dati voturi negative ca asa este...asta e realitatea si mentalitatea multor personaje de la noi din tara!!!
    81 13
  • Deci, ca sa incep asa, eu sunt posesor de Ceed dar motivul care m-a facut sa iau aceasta masina nu cred ca am sa il regasesc in the next generation. Masina actuala e super misto la banii pe care i-am platit. Nu zic ca generatia noua nu are calitatile necesare pentru a costa atata. Eu zic doar ca saltul calitativ va face ca pretul sa iasa din gama mea si nu imi permit sa o pot cumpara. Voi gasi alte oferte mai tentante la aceiasi bani. Cum zic si cei de la revista Top Gear Anglia: "nu cred ca asta va mai fi urmatoarea masina cu pret rezonabil de la ei din eminsiune"
    24 5
  • aiurea...
    Indiferent de progresele facute, grupul coreean nu va scapa de vechile metehne si anume de a imprumuta din designul altor marci.Aceasta kia daca nu avea in spate sigla oricine ar confunda-o cu Opel Astra.Nu se poate ca o Kia sa ia 4.2 si un Civic 3.9.Este o intoxicare masava si o promovare exagerata a anumitor constructori...pacat.
    14 31
  • @edi80
    Si ce propui maestre? Personal sunt un "adept" al masinilor noi, dar momentan conduc o masina luata la mana a doua, pt ca dupa experienta masinii noi in Romania mi-am dat seama ca nu se merita. Si una peste alta, nici Ceed-ul din 2030 nu se va putea compara cu un A6 sau Seria 5 din 2005-2007.
    9 38
  • Ciudate concluziile testului ... sincer. Motorul pe benzina spuneti ca-i o dezamagire ... dar l-ati testat cu o cutie automata, cu dublu ambreiaj ... similar cu ce ofera VW ...si poate ar fi interesant sa observam ca ofera mai multa putere decat 1.2tsi si 1.4tsi din curtea VW, similar cu ce are renault in materie de motor turbo, un pic sub 1.4turbo de la fiat ... nu prea pricep de ce spuneti ca-i nasol ca motor. De asemenea nu prea pricep de ce un motor diesel cu cuplul la 2000rpm este apreciat ca fiind "bun" ...

    @kim_vl -- seria 5, A6 si clasa E au vandut cam la fel de mult pe generatiile "curente" ... si costa in medie cam cat 5 Ceed/i30 .. nu prea inteleg de ce consideri ca 650k exemplare vandute este o mare performanta.
    12 9
  • @unckle
    Sper ca iti dai seama ca tu compari mere cu pere: tsi sunt motoare pe benzina, iar masina testata este un diesel.
    0 13
  • @Dragos
    De ce modelul pe benzina 1.6 DCT (135cp) este o dezamagire? Articolul este incomplet.
    19 4
  • Un lucru foarte important este ca acest grup kia-hyundai, au intrat foarte tare in EU si asa cum se vede in cifre, in mod clar au luat din piata de frantuzisme si japoneze.Sunt foarte sigur, ca la calitate sunt peste unele.Am vazut noul i30 si am ramas uimit cat de bine poate fi finisat!
    17 5
  • Hai sa ma bag si eu in seama. Inainte de toate ii apreciez pe coreeni pentru saltul calitativ pe care l-au avut in ultimii ani, la un pret mai mic decat concurenta si dotari cel putin la fel de multe. Asta a fost cartea pe care a mizat Kia. Acum vine si cu un design interesant pentru o masina coreeana. Probabil ca isi merita banii daca se merge pe aceaiasi politica de preturi.

    @Edi, fals! Decat sa dai 15000 de euro pe o masina noua care in cativa ani se devalorizeaza in draci (mai ales una care nu are o imagine tocmai buna), mai bine iti iei o masina de 2-3 ani si aproape noua. De ce nu pui problema si asa? Eu asa am facut. Mancator de seminte sau nu cum zici tu, eu nu regret nicio clipa alegerea facuta ;) Ah, ca si aia poate fi pilaf daca ajunge pe mana unui idiot asta e o alta poveste. Insa faza cu "masina noua, e masina noua" nu prea mai tine, pentru ca in ziua de azi masinile nu prea mai sunt construite sa fie fiabile.
    15 16
  • motor benzină 135 CP
    Am putut merge câţiva zeci de kilometri cu Kia Cee'd cu motor 1.6 GDi 135 CP. Am condus aceasta varianta iniţial cu cutie DCT, apoi cu cutie de viteze manuală. Acest motor se simte anesteziat, cei 135 CP fiind anemici. Reprizele sunt lente şi lungi, motorul fiind parcă lipsit de cuplu.
    Cutia DCT este ok, dar nu are rafinamentul unei DSG, de exemplu. Treptele se schimba rapid, dar nu este intuitivă, uneori reacţionând lent. Atât timp cât conducem relaxat îşi face treaba bine, dar dacă abordăm un stil sportiv începe să ezite, întârziind prea mult schimbarea treptei. Poate fi folosită şi în mod manual, treptele fiind schimbate prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor de pe volan. Există şi un mod sport al cutiei care ţine motorul mai turat înainte de schimbarea treptei. Cutia automată cu dublu ambreiaj este disponibilă doar în asociere cu motorul 1.6 GDI 135 CP. Un alt minus este faptul că această cutie adaugă o jumătate de secundă la sprintul 0-100 km/h şi creşte şi consumul de carburant.
    11 1
  • @dragos.baltateanu
    Pai 1.6GDi-ul asta are printre cele mai bune cupluri dintre toate motoarele 1.6 aspirate disponibile... Pe i30 0-100 9.9s parca o valoare de foarte bune pentru motoarele aspirate... abea motoarele turbo de 1.4 intrec valoarea asta...
    5 4
  • motor benzină 135 CP
    Deci pentru o familie cu 2 copii isi face treaba, nu se merge f sportiv ... :)
    6 7
  • au descoperit apa calda
    Are cuplu' lui peste prajit, 164 nm la 4850 rpm.
    Si injectia directa de benzina pe o aspirtata e de o prostie rar intalnita.

    A avut si vw acum ceva ani o asemenea motorizare 1.6 Fsi, daca mai tine minte cineva, au renuntat la ea din motive obiective (fuel sensitive), si au preferat sa ramana cu aspirata de 1.6 simpla
    10 14
  • normal ca e o dezamagire psihologica cand ai un turbodiesel si un benzinar aspirat. zvacul initial de la diesel nu se regaseste la benzina, logic. dar acel zvac se pierde instant pe cand la benzina daca o folosesti, la fel, in plaja de turatii performante , te va duce mai repede.
    pt lejeritate si lipsa grijilor cotidiene, pt strecuratul prin trafic sa surprinzi fara semnalizare, da un diesel imediat te trece in locul liber, fortand pe celalat sa franeze, daca nu doarme pe el intr-adevar.

    stiu cum se misca cel de 140cp de pe veloster. si mare diferenta 5 cai nu o fac, decat in tabele. sistemul mecanic care pune puterea pe asfalt e mai importanta.

    deci daca i30 pleaca de la 16k dar real e 14k (banuiesc ca vor pastra reducerile la dealershipuri constante, doar ca lista oficiala va fi cea cu 16k) atunci kia ceed ar trebui sa aiba pornire "de lista" de la 14k euro si real 12k euro.
    ceea ce ar fi foarte bine. un eventual proceed sa plece de la 11.5k ar avea acelasi succes ca si generatia actuala, daca nu mai mare.
    important este ca masina sa nu aiba probleme grave de mecanica si servisarea sa fie ireprosabila. adica, cand mai ai "chichite" sa nu te faca "nebun" sau "paranoic" mecanicii si sa accepte sa remedieze situatia.
    garantez ca acest respect din partea producatorilor le aduce clientela obisnuita si nu perceptiile "de brand" care sunt teoretice
    9 2
  • @@unkle
    ia citeste primele randuri scrise de unkle, apoi citeste randurile scrise de tine si identifica pe undeva pruna lipsa.

    In alta ordine de idei, si on topic, masina asta mi se pare un salt maricel fata de generatia precedenta, dar banuiesc, ca va veni si cu o crestere de pret, ceea ce pe undeva o scoata din filisofia marcii: ieftin si pe undeva bun.

    S-au chinuit atat de mult la interior, sa ofere ceva original si placut ochiului, dar au cam dat-o in bara cu prizele acelea de 12v si mufa de usb de pe consola centrala. Parca le-ar fi ramas pe stock, undeva prin depozit niste unitati si le-au montat pe masina, fara sa le integreze frumos. E in antiteza totala fata de restul masinii.

    Este o echipare deschisa la culoare, inclusiv bordul, dar volanul l-au lasat negru. Se puteau concentra mai mult.

    In ceea ce priveste vitezometrul pe LCD, nu-mi place. Se vede putin artificial, mai ales in zona de unde incepe acul indicatorului. As prefera oricand cel analogic, chiar daca ar insemna sa renunt la anumite optionale.
    4 1
  • Yessssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!
    Sint indragostit de aceasta masina. Am una 1.6 benzina 122 CP si se misca foarte bine.
    Ce au scos acuma e de-a dreptul exceptional.
    Cred ca cel care a testat modelele e un admirator al motoarelor diesel.
    Pina nu testez eu nu cred ca e dezamagitor.
    Daca exista posibilitatea sa vedeti ce am postat anul trecut despre KIA o sa vedeti ca am avut dreptate :)
    Pina atunci drumuri bune si... FELICITARI KIAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
    14 12
  • nu inteleg?
    de ce se face referire la "sportivitate" cand vorbim de o masina normala, de familie, nu de masini sport.
    o masina ca asta trebuie sa te duca de la A la B.
    si cum am mai spus-o si in alte postarii nu comparam turbo benzina cu o aspirata benzina,
    diesel tractoare au fost si au ramas.
    19 3
  • design exterior
    Din lateral mi se pare ca seamana cu Fiat Bravo
    9 7
  • ****
    Domnule Dragos scuzati ca va spun " sunteti penibili " cand spuneti ca ati condus doar cativa km masina,si declarati un mare minus "o jumatate de secunda" in loc sa vedem si noi un filmulet cum schimba masina .....hai sa fim seriosi ca un cumparator care da o suma destul de mare nu il intereseaza jumatatea de secunda
    11 4
  • octav71
    Cateva chestii lipsa:
    - spatiu in spate suficient, ok.... dar, punem si noi o poza ceva de pe acolo, de ce trebuie sa va cred pe cuvant?
    - cursa schimbatorului de viteze, cateva cuvinte despre ea, nu cred ca suferea cineva;
    In rest, masina ok, dar pana cand nu va fi disponibila sa facem un drive-test, ramanem la stadiul de dat cu parerea.
    6 4
  • ceed
    neinteresanta ca sa nu spun groaznica. dar romanul tot pune botul si cumpara. motoare slabe, directie imprecisa...tot ce ti-ai dorit. au furat din design la greu de la alte marci.
    16 23
  • Text
    C-G-C @edi80 .Nu mai compara noul modelul Kia Ceed cu masinile sedan Audi A6 si BMW seria 5,deoarece sunt clase diferite ,Ceedul este un hatchback.Iar din punctul meu de vedere noul Kia mi se pare foarte convingator si sa nu mai spun despre dotari,pentru ca au venit cu niste dotari excepotionale,adika hai sa fim seriosi de la scaunul soferului fata cu 2 pozitii de memorare,la scaune incalzite fatasi navigatie,este un pas foarte convingator pt aceasta marca.Bravo Kia ,faceti niste masini superbe.
    12 2
  • Sportivitate :)
    De ce oare doreste un posesor de Kia Ceed sportivitate de la aceasta masina cu aceste motoare? E un hatchback cat se poate de clasic ,pt familisti si tineri cu pretentii de look,dar fara prea multi bani pt o masina sport (cu motorizare si performante sport).

    Noi chiar nu putem sa facem diferenta? @LauCalin : ai dreptate si sunt perfect de acord cu tine. Eu sunt adeptul masinii noi pt ca nu imi permit una de calitate superioara, dar nici nu imi este necesara. Daca mi-as permite una de max 3 ani vechime de la Audi, Volvo,BMW as fi primul la randul autohaus-urilor pt ca intr-adevar masinile de rand sau sa le zic mai bine de consum , nu se mai axeaza pe calitate si durabilitate mare, ci pe cost effective masina/consum.

    Una peste alta , eu acum detin un Opel Astra G luat in 2009 de noua pe care anul acesta vreau sa o schimb. Ma tot uit in gradina celor de la Opel (in continuare prima optiune pt ca sunt fan al marcii) dar am testat f multe hatch-uri din gama Opel Astra , gen Focus, Cruze 5drs, Civic Confort si am ajuns la o concluzie simpla :) La inceput am zis : vreau dotari de confort in interior si un motor pe benzina mai vioi decat cel de 90CP al meu.....am testat, am super calculat, am pus picioarele pe pamant si am vazut actuala masina pe trotuarul din fata scarii, plina de praf, printre pietarii din Oltenita si am zis asa :
    "-Nu am bani de toate dotarile pe care mi le doresc
    -Nu merita o masina scumpa in Bucuresti
    -in 2 ani si jumatate abia am facut 33000 KM
    -noua masina va face acelasi lucru ca actuala ,doar ca vreau sa ma vanture automat cand va fi vara, vreau sa imi tina fundul bine in curbele pline de gropi din Romania, vreau comenzile pe volan si airbag-urile de rigoare :)

    Daca faci un pic de studiu si te documentezi vei putea sa faci diferenta intre necesitate si vise.
    Oameni buni, KIA Ceed este un hatch pt TOATA lumea, nu este o masina sport, nu este o limuzina . Te va duce din A in B, asa cum zicea cineva mai sus, cu un consum decent de combustibil, cu o rata decenta la banca si cu un desing placut (suficient de placut cat sa te simti si tu "ca un boss" in masina ta noua....maxim 2 ani pana cand deseneaza alta mai frumoasa :))

    DSG, TFSI si alte minunatii sunt tehnologii f bune, am testat si eu si mi-a placut..ce nu mi-a placut este faptul ca daca alegi o astfel de tehnologie pt propulsia masinii si o adaugi la prima varianta de echipa vei avea un Logan foarte potent (adica o masina in care te urci doar pt ca trebuie sa te duca undeva si oricum mai placuta si mai complexa e privelistea de afara decat cea dinauntru) .

    Imi permit sa ma dau cu parerea despre ceea ce am zis mai sus pentru ca de acum am 1 an de cand ma uit pt noua masina...pe prima mi-am luat-o pt ca nu aveam alti bani si alte variante,dar voiam masina...acum am alte necesitati si alte placeri , dar realitatea te loveste abia dupa ce te duci des in showroom-uri, dai mii de mail-uri, faci sute de configuratii si dai si un ochi prin buzunare.

    Cred ca nu sunt pe aici prea multi oameni care si-ar permite o Kia la fel de usor ca un salam de vara....cred ca intelegeti ce vreau sa zic..


    Numaii de bine.
    39 2
  • LauCalin
    Da, interesant ce spui. dar as vrea sa te intreb un lucru: crezi tu ca se merita sa pierzi dupa 2 si jumatate cateva mii de euro, in conditiile in care, cel putin teoretic, o masina de 33000 de euro se comporta ca una NOUA?

    Scuza-ma, eu as zice ca e ghinionul tau si norocul celui care o cumpara.

    Eu am cumparat dupa 2 ani si jumatate masina cu 8000 de euro, in conditiile in care noua a fost 16500-17000.

    e drept, criza era mai puternica si oricum Beetle nu se vinde asa usor precum un Golf.

    Nu stiu, nu iti cunosc masina, nu te cunosc nici pe tine :)) , dar sincer m-as gandit de doua ori daca sa o vand sau nu.

    Pentru ca totusi, vorbim de un buget intr-un fel limitat (Opel nu are pretul unui Mercedes) si eu cred ca e pacat si de bani.

    iar chestia asta e valabila cam pentru toate masinile. Parerea mea. o zi buna! :)
    3 2
  • Salut. Da ai dreptate, masina mea a costat de noua 9500 EUR si a fost asa cum am zis o varianta de compromis..bugetul nu era f mare, nevoia de masina era mult mai mare si in banii aia aveam o singura varianta de nou : Logan.

    Diferente mari intre cele doua masini, inafara de pret (la vremea aia) nu sunt...doar ca am avut mai multa incredere in marca Opel si putinele detalii in plus au facut pt mine diferenta.

    Nu are rost sa mai incep discutia pe care toti o cunoastem legata de riscurile achizitiei unei masini la mana a2a.

    Nu toti avem timp si cunostinte sa ne asiguram ca in aceeasi bani cu una noua nu ne alegem cu o masina care ar putea genera un lant de probleme in scurt timp.


    Eu am avut un avans de 4000 de EUR si restul i-am luat pe credit in lei pe 5 ani.


    Nu am mentionat cazul meu dar eu aceasta masina nu am luat-o ca sa o vand.

    Am luat in calcul un viitor buget mai mare in urmatorii 2-3 ani, lucru pe care l-am infaptuit si apoi masina inca din prima zi a fost "maritata" parintilor mei..lor le va ramane, nu o voi vinde, deci pot sa zic ca nu am pierdut si nici nu am castigat nimic.

    Dar, acum iau in calcul o masina mai scumpa pe care mi-o voi achizitiona cu un avans minim , dar tot de noua..

    Locuiesc la bloc, in Bucuresti, am un serviciu care nu imi va permite sa alerg dupa piese sau service-uri in cazul in care o masina la mana a doua mi-ar genera situatii neplacute (trebuie sa recunosti ca in conditiile de mai sus mentionate se pot intampla).

    Cu masina actuala am cheltuit doar banii pe revizii (sume mici) si un singur accident minor (o bara inlocuita).

    Din 33000 km , cca 20000 sunt facuti in concedii inafara tarii.

    Nu imi permit sa imi asum un risc, avand in vedere un stil de viata cu care am descris 70% din persoanele de varsta mea 27 ani, job-ul + familie si necesitati.

    Din aceste motive consider masinile ca si Kia Ceed, si masinile noi in general , un plus.
    Voi achizitiona noua masina tot de noua, probabil Kia, probabil Opel , intr-un buget de cca 15-17000 EUR dar pentru urmatorii 5-6 ani.

    Pentru asta Kia imi ofera tot ce am nevoie , la randul lor mai sunt si altele in acelasi buget.

    Da in 6 ani va fi o masina depasita, dar nu pot sa consider ca merg la castig indiferent de pretul si vechimea masinii, atata timp cat o iau cu CREDIT!

    Si imi dau voie sa cred ca cei mai multi dintre noi ne luam masinile tot pe credit sau leasing.

    Cine are 8000-10000 de EUR cash si isi cumpara masina la mana a doua cash, dupa parerea mea o va cocosa cu drumurile sau afacerea proprie, ori daca e unul din cei ca mine, nu constientizeaza cat de multi bani da pe o masina, vizavi de necesitatile lui (drumuri pana la serviciu si 2-3 drumuri lungi pe an).Pe termen scurt o asemenea suma cash pe o masina rulata e un efort imens.

    Eu asa gandesc si nu ma deranjeaza daca putini sunt de acord cu mine :) De asta avem dreptul de a posta pe forumuri :)

    Numai bine
    18 2
  • @gheorghita.cristian
    ma regasesc si eu, destul de mult, in descrierea facuta de tine.
    si eu am avut un buget limitat acum 5 ani, 12000 eur, am avut aceleeasi dileme (nou vs sh) iar kia ceed mi a oferit cel mai bun raport calitate pret atunci. ca sa primesc de la alte marci chestii asemanatoare ma costa 15-16 00 eur...
    la mine au fost mai multe motive pt care am optat pt nou si nu sh, inclusiv faptul ca eram incepator in viata de bucuresti, nu prea cunosteam service`uri/magazine de piese auto, in caz de probleme cu masina sh :)
    7 2
  • Si eu la fel, am cumparat masina cand m-am mutat in Bucuresti. Dar m-au ajutat foarte mult si cei de pe forumul VW, acolo am gasit niste mecanici foarte buni cu care m-am vazut doar la revizii. Singura alternativa noua la masina mea a fost Loganul si eram hotarat sa-l cumpar. Asta pana cand am gasit masinuta din semnatura careia nu prea am avut ce sa-i reprosez. Practic la 25000 de km e o masina aproape noua. Nici nu m-a rupt de bani pana acum si nu regret alegerea facuta. E drept insa ca nu e o masina noua, dar cand dai 3-4000 de euro mai putin... (bine, eu am avut si noroc cu jumatatea de pret :)) ). Hai sa zicem ca e o problema cu ea si dai cel mult 1000 de euro sa o repari (desi e o suma umflata), dar tot ramai cu 2-3000 de euro in buzunar (bani de concediu, combustibil... o mobila in casa, electrocasnice etc. si ai si o masina buna). Ca sa nu mai zic ca de banii aia poti sa-ti iei un scooter bun si scapi intr-o mare masura si de cozile interminabile de la semafor cu un consum de combustibil infim Pana acum am facut 21000 de km... sunt multumit. Si sincer urmatoarea masina cred ca o voi lua la fel. Consider ca nu prea renteaza o masina noua, mai ales in Romania.
    6 3
  • Eu sunt "de partea" lui LauCalin ... bugetul a fost strans si decat logan nou sau rate (am asa o mica oroare de rate ..) am ales un mercedes clasa A ... o masina la fel de greu de vandut ca si un Beetle :) dar kilometri destul de putini si relativ fiabila ca masina.
    Relativ la parerea lui Cristian despre masinile noi ... as avea o oarecare precautie in momentul in care as cumpara o masina ieftina "impachetata" in electronice. Prin masina ieftina inteleg cam orice este sub A4/Seria3/Clasa C. Motivul este destul de simplu - Accentul fratelui meu, desi nu are electronica aproape de loc, are probleme tocmai la electronica.
    Evident dicutia nou vs. sh este mult mai complexa si nu isi are rostul aici - cert este ca exista argumente pentru ambele variante. Eu unul as fi precaut inaintea oricarei achizitii, nou sau sh, in ceea ce priveste electronica de pe masina ce urmeaza sa imi populeze garajul (sunt oarecum "la limita admisibilului" cu asta de am luat-o acum .. si cam am o neliniste, inca nu am avut probleme dar cine stie). Prea multe jucarele strica bugetului ... si nu toate sunt acoperite de garantie in caz ca va ganditi ca "5year triple care" o sa va asigure un trai linistit pana la terminarea ratelor ;)
    5 3
  • Cum de a ajuns Ceed sa ia 4.2, iar Civic 3.9?
    WTF!!!
    Nu sunt nici pe departe fan Honda, insa in general sunt masini bune, trainice, fiabile si oneste, iar in plus civic-ul a avut tot timpul un design original, plus motoarele vtec la care kia doar viseaza.

    Iar pentru ala care tot screme impotriva sh-urilor audi, bmw si mertz... Mai baiatule, tu pe ce lume traiesti oare??? Vorbesti aiurea de pe forumuri si din auzite, asemeni unui frustrat care nu ar suporta sa stie ca nu a facut cea mai buna alegere cand si-a luat un ceed nou. Mai intai urca intr-un seria 3 si vezi cum se simte si cum merge (asta daca stii sa tii colacul in mana bine), iar apoi deschide gura sa behai. Cum de ti-a trecut macar prin minte sa compari un a6 cu un ceed,....chit ca a6 ar fi la sh??? Clar ca habar nu ai despre ce vb.

    Evident ca nu stiu cum e noul ceed, insa vechiul ceed NU era pe acelasi nivel cu golf, focus, astra, megane, octavia ori 308; singurul motiv pentru care s-a vandut binisor a fost o politica accesibila de preturi...si cam atat....adica era ceed vs. Logan
    9 16
  • ....iar la inceput, cele mai vandute ceed-uri au fost alea pe la 12.000, cu motorul de 1.4, benzina. Abia dupa cativa ani au devenit si dizelurile ceva mai populare.

    Mai incepuse cineva un versus pe un forum: kia sportage (nou) vs. bmw X1..
    e bine sa te intinzi doar cat te tine plapuma, trebuie sa fim pragmatici, insa nici sa ne imbatam cu apa rece si sa cantam pe strada...imi iau geely de 10.000 eur, cu tapiterie de piele, iar apoi strig un gura mare ca are un raport calitate pret mai bun decat c-klasse cu tapiterie de stofa.

    Kia e un constructor care face lucruri ieftine care pana recent si aratau a lucruri ieftine. Evident, toata ieftineala asta s-a simtit destul de bine, si nu neaparat in design...iar cel mai bun exemplu sunt durerile de rinichi pentru cei care merg in spate cu ceed. Acum, pentru pretentii mai mari, si preturi mai mari, este necesar mai mult decat o simpla spoiala.... Vom vedea cum sta treaba in cativa ani.
    8 6
  • scaune incomode
    Salutare.
    Kia Ceed a fost alegerea celor care nu vroiau un sh pana in 10 mii euro si nu vroiau nici logan. Iar pro ceed-ul a fost la momentul aparitiei un hatch in 3 usi placut si mai ales atragator la pret.

    Am condus vreo 10mii de km in Romania si Europa un Ceed. Daca am de ce sa ma plang atunci in primul si primul rand am sa ma plang de scaunele groaznic de inconfortabile. La drum lung am avut dureri de spate la fiecare deplasare. Nu vorbesc de directia slabuta sau suspensiile imprecise la viteza mai mare de 50kmph...
    Parerea mea este ca ar tebui(ar fi trebuit) sa acorde multa importanta la calitatea experientei la volan si mai putina eventual jucariilor pentru soferi(te). Altii asa au facut si le-a iesit foarte bine...

    Pana cand nu vor exista mai multe modele pe sosele si 'povestitori' cu experienta reala la volanul acestei noi generatii cred ca nici unul dintre noi nu are dreptul sa spuna ca ceva e prost(sau bun) sau fiabil la noul Ceed. Eu personal as vrea sa vad cu ochii mei daca si cat de mare e diferenta fata de vechiul model inainte de a spune ceva pro sau contra... sper doar sa se fi gandit si la sofer ;-)

    P.S. La prima vedere ati dat o nota cam mare pentru comentariile Dvs. In momentul in care performantele sunt mediocre si nu ati avut laude reale la caracteristici deosebite (ba chiar din contra, vezi directia) atunci notele sunt mult prea mari.
    Poate ca ceva date mai concrete ar fi facut mai credibil testul si nota finala.
    4 2
  • alt target de cumparatori acum
    Eu sunt unul din cei care au cumparat vechiul ceed in 2007(versiunea best 1.4 - cea mai comuna pe la noi) pretul a fost important la momentul alegerii, dar si impresia ca e de calitate.
    Dupa 100.000km (vreo 10-12.000 in afara Romaniei) pot sa zic ca am avut dreptate si nu-mi pare rau. Am mers cu masina in toate conditiile posibile - de la -20 la 42 de grade, de la autostrada in germania pana la drumuri rupte la noi in munti, din delta pana in varful alpilor...
    Am schimbat 2 bielete pe garantie pana acum; consumul e f ok daca stii sa conduci.
    Puncte slabe sunt, evident: scaunele, suspensia prea tare, farurile, dar cele pozitive sunt mult mai multe.
    @ eu - suspensia e putin probabil sa fie cauza instabilitatii, mai repede pneurile de 185/65 cu care a venit masina...crede-ma pe cuvant
    7 0
  • Sunt posesorul unei Kia Cee'd sw varianta 1,benzina 1,6 ,122 cp si sunt foarte multumit . Ce vad aici pare chiar o ''chinezarie' nu mai are sril ,eleganta,pare ceva comun cu cele europene gen Ford fiesta.
    4 4
  • @automarket:
    ati promis un update la pret la acest model, si nu l-ati pus, desi preturile au aparut de mult. de asemena, nu apare nici un concurent in partea dreapta
    0 0
  • prima versiune a avut un atu la vremea ei, era o masina frumoasa (inca este zic eu care am una), depasea un pic 11000 e si era un model nou.
    Cel putin eu ar fi trebuit sa dau 9000 e pe un golf 4 de 7 ani, care acum dupa 5 ani de utilizare m-ar fi costat nu stiu cat reparatiile. Nu regret deloc alegerea din 2008. SCAUNELE MI SE PAR FOARTE COMODE, AM MERS 1000 DE KM INTR-O ZI FARA SA RESIMT OBOSEALA.
    Noul model se vrea un pic mai sus, bineinteles ca si pretul e pe masura.
    Kia e o masina buna.
    9 0
  • pibunni2000
    sal.zilele acestea ma informez pt achizitionarea unei Kia ceed sw pt ca la prima vedere imi place foarte mult.deja am facut "o tura" cu kia carens si am ramas surprins cat de mult au "evoluat"coreenii....acum incerc sa fac "o tura" si cu ceed sw.referitor la cumpararea unei masini sh,nu o voi mai face niciodata pt ca nu mai accept sa platesc cu banii mei ceea ce a stricat un altul....asta e singurul motiv indiferent de marca masinii.va salut pe toti.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru