In ceea ce priveste aerodinamica, aripa fata va fi mai joasa si mai lata, iar aripa din spate va fi mai inalta si mai ingusta (aproximativ ce am putut cu totii vedea pe masina Williams in ultimele teste pe care le-au efectuat la Jerez ). Aspectul interesant este ca aripa fata poate fi ajustata. Ideea este ca pilotul sa poata manual sa schimbe unghiul aripii fata de maximum 2 ori pe tur, in timp ce piloteaza in spatele altei masini. Aripa fata poate fi ajutata pina la 6 grade in timp ce pilotul sta la aspiratie, dar o data depasirea efectuata, aripa este readusa la pozitia optima de pilotat.
Limitarea numarului de ajustari la doua pe tur are ca scop sa opreasca ajustarile facute in scopul pur de a obtine timpi mai buni. Testele efectuate de Pedro de la Rosa pe simulatorul McLaren pe o replica a Circuitului de Catalunya, Barcelona (un circuit renumit pentru faptul ca este foarte greu de depasit) au aratat ca ajustarea aripii, impreuna cu alte modificari aerodinamice nu mai cer ca performantele monopostului care depaseste sa fie mai bune, decit cu numai o secunda pe tur (redus de la doua secunde pe tur). Si, alt aspect foarte interesant este (cum am scris si aseara) ca este pentru prima data cind cele trei echipe de top colaboreaza. Eu, personal le doresc la mai multe astfel de colaborari pentru cresterea spectaculozitatii curselor ! ?:P
Imi pare rau sa te dezamagesc, nu este roman, este cit se poate de estonian, din Tallinn, Estonia ! Nu as vrea sa te jignesc, dar daca tot intri aici, pina acum nu ai reusit sa observi ca exista si aici un pilot de teste la BMW Sauber, numit Marko Asmer ? Este vorba despre aceeasi persoana cu cel care concureaza in gp2, unde a incheiat pe locul 29 sezonul competitional 2008. Cea mai buna clasare a lui in acest sezon in gp2 a fost in 12 septembrie, la Monza, Marele Premiu al Italiei, locul 12. Ce este interesant si are legatura cu Romania si Asmer, este faptul ca in 19 mai 2007, a fost primul pilot care a cistigat o cursa la Bucuresti, concurind in British F3 International.
Ultimele comentarii
1070 in total