• Home
  • ŞTIRI
    • Auto
    • Motorsport
    • Aventour la feminin
    • Aventour la feminin 2023
    • RomanianRoads Luxury Edition
    • ElectricRomânia 2020
    • ElectricRomânia 2019
    • RomanianRoads 2019
    • Cu noul Duster in creierii muntilor
    • Un german in Transilvania
    • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • TEST DRIVE
  • Maşini noi
    • Abarth
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Citroen
    • Cupra
    • Dacia
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Geely
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Isuzu
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Land Rover
    • Leapmotor
    • Lexus
    • Lotus
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • SEAT
    • Skoda
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tata
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Toate mărcile
    Topurile Automarket
    • Topul celor mai economice mașini de oraș
    • Cele rapide masini sub 30000 euro
    • Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
    • Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
    • Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
    • Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
    • Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
    • Cele mai ieftine mașini din România
    • Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
    • Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
    • Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
    • Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
  • RETRO
  • Login
Automarket.ro
×
  • Masini noi
  • Stiri
  • Aventour la feminin
  • Aventour la feminin 2023
  • RomanianRoads Luxury Edition
  • ElectricRomânia 2020
  • ElectricRomânia 2019
  • RomanianRoads 2019
  • Cu noul Duster in creierii muntilor
  • Un german in Transilvania
  • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • Test Drive
  • Topuri
  • Retro
  • Login
  • Termeni si conditii
  • Descarca aplicatie

mip

  • Membru din 10.01.2013
  • Varsta 2025
  • Locatie nespecificat
  • Sex Masculin

Ultimele comentarii

 342 in total
  • @AM ... nu pot zice ca mi-a fost prea clar cum ati socotit voi distantele alea "astronomice" de autonomie daca e sa le compar cu ce date se prezinta producatorii ... nu le gasesc sensul; trebuia facut altfel ... pe masuratelea, fara calcule ... cu tot soiul de ipoteze ... in fine, nu mi se par relevante ... @pipo si nu numai ... am facut socoteli luind in calcul Kona benzina Preffered vs Kone EV Preffered, pornind de la Hyundai Canada ... site-ul oficial ... aceleasi optiuni la ambele ... preturile cu tva inclus ... Kona Preffered benzina: 29.480,68 $CAN Kona Preffered EV. : 56.594,14 $CAN diferenta : 56.594,14 $CAN - 29.480,68 $CAN = = 27.113,46 $CAN consumul : 8,6/7,0/7,9 L/100km; media =7,83 L/100km consideram 1$/L benzina ... => 7,83 $/100km 25.000 km /an = cit circul eu aproximativ; am nevoie de 1957.5 L benzina/an = 1957.5 $CAN/an consum mediu electrica : 13.9 kwh (?) eu il voi considera la 18 kwh (pe site la Hyundai e dat 17.4 kwh/100 km, sic! acu dupa ce am scris am verificat! ) avind in vedere iarna de aci muuult mai grea ... 1kwh aci e 0,1 $CAN (aprox. 0,3 RON) deci 18 kwh x 0,1 = 1,8 $CAN/100 km => pt 25.000 km costul curentului e de 450 $CAN/an no, unde vreau sa ajung: aci am un eco-bonus de 13.000 $ pt EV deci 56.594,14 - 13.000 = 43.594,14 $CAN EV vs Benzina => 56.594,14 - 29.480,68 = 27.113,46 $ EV cu eco-Bonus vs Benzina => 43.594,14-29.480,68 = 14.113,46 $ acuma, socotelile ... diferenta de 27.113,46 $ : 1957,5 $/an (benzina) = 13,851 ani pt a recupera investitia cu conditia ca energia electrica sa fie ZERO ... diferenta de 14.113,46 $ : 1957,5 $/an (benzina)= 7,201 ani pt a recupera investitia cu conditia ca energia electrica sa fie ZERO ... fara subventie avem: 56.594,14+(450$/an(energia)x10 ani de utilizare) = 56.594,14+4.500 $ = 61.094,14 $ = costul masinii + al energiei cu subventie avem : 43.594,14+(450$/an(energia)x10 ani de utilizare) = 43.594,14+4.500 $ = 48.094,14 $ = costul masinii + al energiei Benzina: 29.480,68 $CAN = pretul masinii pe benzina 1957,5 $/an = cost carburant/an 10 ani utilizare carburant = 10 x 1957,5 $/an = 19.575 $ cost masina + carburant = 29.480,68 $ + 19.575 $ = 49.055,68 $ concluzii : benzina vs EV subventionat 49.055,68 $ - 48.094,14 $ = 961,54 $ benzina vs EV ne-subventionat 49.055,68 $ - 61.094,14 $ = - 12.038,46 $ la actuala masina, Hyundai Elantra Touring, 2011, 2.0L, am cheltuit pe reparatii si intretinere in 9 ani 7.281,74 $; din care 2 schimburi de cauciucuri si unul de frine le scot din calcul, adica am redus pretul la 6.054,72 $ ... presupunind ca masina pe benzina va avea aceleasi costuri de intretinere/reparatii, va trebui sa adun la suma masinii si costul intretinerii : adica, 6.054,72 + 49.055,68 $ = 55.110,40 $ ... masina EV nu va avea ulei de schimbat, frinele mai rarut, filtre (?)=ioc, distributie, ambreiaj, cauciucuri, ... acum observam ca : benzina vs EV ne-subventionat => 55.110,40 $ - 61.094,14 $ = - 5.983,74 $ (adica 598,374 $/an mai mult pt EV; adica 49,8645 $/luna mai mult pt EV) benzina vs EV subventionat => 55.110,40 $ - 48.094,14 $ = 7.016,26 $ (adica 701,626 $/an mai mult pt Benzina; adica 58,467 $/luna mai mult pt Benzina) toate astea in conditiile in care presupunem ca benzina nu se va scumpi, energia la fel ... parerea mea: acum e de luat electrica !!! la o utilizare de 10 ani e rentabil, chiar daca "investitia" (o masina nu e investitie, e cheltuiala) initiala e mult mai mare. avind eco-bonusul si inca ceva mici facilitati gen benzi rezervate, incarcare gratuita pe alocuri, scutiri de taxe pe poduri/autostrazi, etc., devine si mai atractiva EV ... ulterior, presupun ca preturile vor creste in special la energie pt ca statul va transfera din taxele si accizele din benzina spre energie ... in contrabalans vor veni scaderi de preturi la masina EV ... observati ca chiar si daca nu ar fi eco-bonusuri, acum ar fi destul de rentabil, la 25.000 km/an in cazul meu as plati aprox.50$/luna in plus pt EV vs Benzina ... la un calcul pe 10 ani. daca as face 30-35.000 km/an atunci e clar mai rentabila EV !!! si sunt sigur ca as face km mai multi pt ca am drumuri de mers la baie/plaja cu 200 km/sens deci EV cum e Kona cu 415 km autonomie(conform EPA) ar fi potrivita si mi-ar oferi o flexibilitate buna pt a ma deplasa cam pe unde as dori ... drumuri bune s-aveti ! PS: nu e o pledoarie pt a cumpara EV, ci doar niste calcule pe care mi le-am facut si pe care vi le prezint ca vad ca sunt persoane care nu au facut socoteli concrete si vreau sa incerc sa clarific diferentele financiare; anul trecut as fi cumparat Kona EV dar aveau in stoc doar echiparea cea mai scumpa ... asa ca am luat o Santa Fe XL (Grand Santa Fe in Europa) pt a o folosi in special la sf de saptamina si la iesiri/concedii (la asta m-am pomenit cu o oferta cam de ne-refuzat!); mai incolo, cind Elantra va fi prea obosita (acu are 9 ani si 222.000 km) probabil ca vom merge pe EV ... vom vedea ... mai multe info puteti vedea pe canalul meu YT ... "mip-mix channel" (in engleza) sau "D'ale lu' Marin" (in romana)...
    RAPORT FINAL: Hyundai Kona Electric în #ElectricRomânia 2020: încărcare, consum, autonomie reală
  • "15% dintre emisiile de CO2 ale UE sunt produse de autoturisme şi autoutilitare" ... mno, ca io ma-ntereb, ca care-i tereaba cu restul de 85% din emisiile de CO2 comunitare ??? ia sa lucre' "comitzia" sa le reduca pe alea de 50% si sa vezi atunci aere !!! poate n-ar fi rau sa inceapa cu alea ! ca doara ... 50% din 15% i una ... si 50% din 85% i altaaa ... lol:) ca-cam asa sta treaba cu "comitzia" ioropana ! niste bolovani ... functionali ?!? drumuri bune s-aveti ... ! indiferent de carburantii folositi !
    Presa germană: Comisia Europeană vrea să înăsprească limitele pentru emisiile automobilelor
  • @Edi... ia studiaza oarece despre masinile unelte cu comanda numerica si vezi in cite axe lucreaza ...
    Volkswagen: “Suntem gata să depășim Tesla la producția de mașini electrice, dar și în cazul dezvoltării tehnologice”
  • @Tavi.p ... iti "traji" o Tesla S cu 650 km autonomie si cu aia ar trebui sa te descurci ...::))) q.e.d. drumuri bune ! ps: nu ca sa tin partea lui @Edikk ...:))
    Volkswagen: “Suntem gata să depășim Tesla la producția de mașini electrice, dar și în cazul dezvoltării tehnologice”
  • bolovani ... ar fi trebuit sa puna motoare si transmisii de Toyota ... o sa aiba aceleasi belele la motoare ca BMW ... auzi acolo, motor cu lant de distributie care tre' inlocuit mai devreme ca o curea !!! altufel, crapa !!! no, numa multam !!! te iei sa umbli brambura si-ti bubuie motorul cind ti-e lumea mai dragaaa ... !!! mai bine iau un Bronco ... Fordul inca face motoare capabile sa faca milionul de km fara sa crape ... drumuri bune ! ps: ma tot intreb: ce o fi in capatina alora din Jermanika ? ei stiu si sunt capabili sa faca motoare durabile si totusi nu fac !!! pai sunt chiar bine chiorusi ?!? nu vad ca Toyota se vinde DOAR pt ca tin mult si fara cheltuieli inutile ? daca ar face si ei asa motoare, atunci cu celelalte atuuri care le au, nu ar avea concurenta !!! ar avea o cerere pe are f. greu ar fi capabili s-o onoreze ... chiar ca mi-e greu sa ii inteleg pe unii stabalai din anumite conduceri ale anumitor marci auto ... !!! zici ca nu vor sa faca bani, sa vinda ... !!!
    Ineos a primit 17.000 de pre-comenzi pentru modelul Grenadier: britanicii au nevoie de 25.000 de clienți anual pentru ca proiectul să fie profitabil
Pagina
12345...202122...
  • CE MASINA /MASINI CONDUC hyundai elantra touring
  • CE MASINI AM MAI CONDUS Nespecificat
  • MASINA LA CARE VISEZ Nespecificat
  • TOP MASINI Nespecificat
imedia © 2006-2025 iMedia Plus Group.
Toate drepturile rezervate. Termeni şi condiţii
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău