Volkswagen: “Suntem gata să depășim Tesla la producția de mașini electrice, dar și în cazul dezvoltării tehnologice”

de Paul Cosma
Luni, 07.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen se află în poziția de a depăși Tesla în ceea ce privește producția, dar și dezvoltarea tehnologică pentru mașinile electrice, potrivit unui oficial al grupului german. Nemții estimează că vor avea o producție anuală de cel puțin 900.000 de vehicule electrice “în 2023 sau mai devreme”.

Volkswagen se raportează la Tesla când vine vorba de supremația pe segmentul mașinilor electrice și crede că forța grupului va fi suficientă pentru ca producătorul american să fie “detronat.”

“Dacă Tesla va avea trei fabrici unde va produce între 300.000 și 500.000 de mașini, asta înseamnă un total cuprins între 900.000 și 1.5 milioane de unități. Noi credem că putem să atingem acest nivel în 2023, probabil chiar mai devreme,” a declarat un reprezentant al grupului german.

Nemții consideră că platforma modulară MEB oferă un “avantaj uriaș”, deoarece poate acomoda modele de la mai multe branduri din grup.

Totodată, oficialii VW cred că proiectul Artemis al celor de la Audi va ajuta grupul să recupereze decalajul tehnologic față de Tesla: “Avantajul lor este că au deja software-ul propriu în mașinile lor și pot să colecteze date. Dar când vom avea și noi un sistem similar, vom putea să strângem și mai multe informații într-un timp scurt.”

Grupul Volkswagen a anunțat investiții de peste 40 de miliarde de euro în perioada 2018-2023 pentru a lansa mai mult de 50 de modele 100% electrice până în 2025.

Via Automotive News

Comentarii (36)

  • someone
    asa cum ati depasit pe toti cu bluetdi?
    la fel ca si voi, toata lumea era pregatita sa il invinga pe bolt, insa cu 10 m inainte de finish, acesta se uita in spate dupa concurenti si incetinea ritmul ca sa scoata un 9.7 la 100 m.
    declaratia asta era faina dupa ce i-ati fi depasit
    17 2
  • Capacitatea de productie la EV-uri este un subiect secundar. Pe primele doua locuri sunt bateria si sistemul de management al acestia. La aceste capitole VW inca nu se compara cu Tesla.
    16 0
  • Păi sa vedem si fapte,ca la dat din gura se pricepe oricine.
    15 0
  • Vad ca li s-a urcat șnapsu' la cap,astia sunt cu 10 ani in urma Teslei la masinile electrice,"dezvoltarea tehnologică pentru mașinile electrice" mare tehnologie la niste tamburi pe spate cum are id4.
    12 6
  • ACE - Craiova
    Era un cantec...palavre...palavre...

    Pana sa-l intreci pe concurentul tau, TREBUIE MAI INTAI, SA-L AJUNGI !!!!!

    Deocamdata TESLA are masini de serie care au autonomie peste 610-620 km WLTP (Model S cu baterie de 100 kWh).

    Grupul VOLKSWAGEN nu are nici macar un singur model care sa ajunga la autonomie de 550-600 km (maximum este 510 km anuntat - dar neomologat inca, pe modelul SKODA ENYAQ 80 si undeva in 2021-2022 modelul ID.3 cu autonomie de 550 km, inca neomologata).

    Deci diferenta de autonomie electrica este - deocamdata - de cca. (20-25)%.

    Daca TESLA lanseaza in 2021-2022 modelul Roadster 2 cu baterie de 200 kWh si autonomie de 1.000 km, Grupul WV va face acelasi lucru (va aduce pe piata, un model cu autonomie comparabila) pana in 2023-2024...?!

    Sincer, ma indoiesc...
    24 2
  • Si totuși la testul electric Romania 2019 e Golf-ul a avut cel mai mic consum de energie electrică
    11 2
  • Asa si? In Romania Golf TDI consuma mai putina motorina decat in Germania.
    10 3
  • Calingura
    De unde dragostea asta pentru Tesla, nu stiu.
    E o hipstereala mai mare decat era Prius-ul. Banii pe Tesla nu ii scoti din diferenta de consum niciodata. Deci e clar ca nu le cumpara nimeni pentru consum. Si nici nu se produc din frunze uscate pe care le aduce vantul in fabrica.

    Apropo de autonomie reala versus promisa si de caaat de departe e Tesla: https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc
    15 10
  • Edikkk
    bravo VW la declaraţii, poate chiar şi o să încercaţi să recuperaţi.... dar să ajungeţi Tesla o să fie foarte dificil.

    Motivul 1) trebuie să vină Tesla Battery Day şi dacă anunţă ceva clar revoluţionar (bateria de 1 milion km e deja ok, dar să vedem dacă este vorba de ceva 400 w/kg.... vom vedea)

    atunci lui VAG îi va fi foarte greu să ajungă din urmă.

    Să sperăm că vorbele devin fapte.

    Până acum, culmea, singurii care au făcut ce au spus - sunt Tesla.

    În unele cazuri cu întârziere de 2-3 ani alte cazuri în avans.... dar au făcut ceea ce au afirmat.
    13 7
  • Distance : Claim / Actual (KM)

    1. Mercedes EQ : 417 / 312
    2. Audi : 410 / 331
    3. Nissan : 385 / 334
    4. Jaguar I-Pace : 470 / 358
    5. Kia : 454 / 410
    6. Tesla Model 3 : 518 / 434

    Apoi stai 8-12 ore sa incarci acasa. Asta daca n-ai statie de mare putere cum are musk himself.
    9 8
  • Edikkk
    Măi Ioane, după cum ai spus singur, şi anume toate au peste 300 km sigur garantat.

    Dar e ceva spus foarte pe scurt, depinde foarte mult de viteza de croazieră, la fel ca la benzină, motorină.

    Lăsând asta, deoparte, companiile petroliere au pierdut 50% ?
    Tesla a crescut cu cât?

    Uite
    https://youtu.be/291gYxGRK3Y

    Iar despre viteza încărcării.... deja există în laboratoare încărcare în 10 minute....

    Uite

    https://youtu.be/u57pBJG2C7E
    7 5
  • Edikkk
    300 km acoperă :

    Bucureşti - Constanţa,
    Bucureşti - Brăila - Galaţi,
    Bucureşti - Ploieşti - Braşov,
    Bucureşti - Piteşti - Sibiu,
    Bucureşti - Craiova
    9 5
  • Edikkk
    Dle Ca Lingura nimeni nu vrea hipstereală de-aiurea, sunt mulţi oameni foarte învăţaţi şi cu foarte multe informaţii, care au fost şi verificate.

    Să luăm Tesla semi truck - prezentarea bestială - efectiv dacă ar putea produce ar mătura concurenţa diesel din SUA, din punct de vedere a costurilor, a confortului, a siguranţei în trafic.

    Prezentarea o ştie toată lumea.

    Şi chestia e că nu am idoli, nu îmi plac supra oamenii, dar ei au făcut cam tot ce au afirmat.

    Să vedem Cyber truck şi Semi truck produse şi atunci să te ţii cum o să curgă banii la (spre) Tesla.
    7 6
  • gerula
    hm.. multi sunt chemati, dar putini sint alesi. tesla are avantajul primului plecat de la start, dar cursa inca nici nu a inceput. vom vedea cit rezista, si nu este o cursa de sprint, ci o cursa de anduranta. iar la anduranta Bolt nu are nici o sansa in fata lui Kipchoge
    3 1
  • Da Edikkk, poti merge in orasele alea, dar ramai acolo, nu te poti intoarce inaceeasi zi sau merge cu mult mai departe.
    Nu poti face Bucuresti-ClujNapoca sau Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-Iasi.
    De astea ce zici?
    Nasol nu?

    Masina electrica e masina ideala de oras insa doar atat si nu la pretul de limuzina GT. Si cu asta am zis tot ca astea sunt limitele tehnologiei azi.
    7 5
  • Antinazi
    Grandomanie și delir tipic vw.
    10 3
  • Edikkk
    Dle ionel v-aţi uitat la acele linkuri youtube?

    Hai să zicem Bucureşti - Timişoara

    Da, faceţi o oprire după 300 km și trebuie să încărcaţi 245 km

    Cât timp credeţi că vă ia?
    8 4
  • Edikkk
    Mmmh .... ştiţi cele 2 mega prese?

    Giga factory Berlin va avea 8 !

    https://youtu.be/iHkZKBzuhHY
    3 3
  • @Edikk
    cam 3 ore imi ia incarcarea. Si asta doar ca sa ajung la Timisoara la limita cu frica-n gat ca raman in drum.
    Si unde opresti la 300km? In camp? Intre Filiasi si Turnu Severin? Acolo n-ai unde sa incarci. trebuie sa opresti la Craiova ca la T. Severin nu cred ca ai statie la Kaufland, nu cred ca au nici Kaufland macar. Iar de la Craiova nu ajungi la Timisoara cu nicio masina electrica. Pentru ca e prea departe pur si simplu.

    Deci pentru ce sa dai peste30.000 de euro?!
    Nu, mersi. Nu ma tenteaza.

    Inteleg ca sunteti entuziast, dar faceti si niste scenarii de folosire a masinii. Folositi-va creierul.
    7 7
  • ACE - Craiova
    @Ionel

    Nu ai de ce sa-ti fie frica - masini aflate pe piata din Romania cu autonomia electrica peste 400 km (suficienta pentru distanta Craiova-Timisoara 341 km):
    - KIA e-Niro (64 kWh);
    - HYUNDAI Kona Electric (64 kWh);
    - NISSAN Leaf 2 e-Plus (62 kWh);
    - RENAULT Zoe 2 (52 kWh);
    Urmeaza in curand VW ID.3, SKODA Enyaq, etc.

    Dupa 200-250-300 km cei mai multi soferi fac o pauza de minimum 30-45 minute iar de la o priza de curent continuu de 100 kW toate acestea de mai sus se pot incarca in circa 40-50 minute
    11 3
  • Edikkk
    Dle Ionel, nu e chiar că încarci la fix 300 km, mergi (Bucureşti) până la Sibiu - care sunt 276 km apoi până la Timişoara din cei 545 km trebuie să mai încarci 269 km

    Ce dreak... puţintică logică, nu?

    Şi ăştia 276 km sunt cam 80% din Mercedes EQC...

    Ştiţi în cât timp încarcă AZI Mercedes EQC 80% ?

    În 40 minute.

    https://youtu.be/q19kSp7kwhI
    4 3
  • avantaje vw:
    - reteaua de distributie bine pusa la punct in CE
    - nationalismul nemtesc
    - prietenia cu china
    avantaje tesla:
    - pregatesc deja noile generatii in conditiile in care vw sunt din start depasiti
    - capitalizarea (380bl vs 85)
    - noile generatii de baterii promit autonomii de pana la trei ori mai mari la acelasi volum, cea ce inseamna ca modelele vw recent lansate vor fi in cativa ani depasite (chiar daca vor schimba si ei bateriile, volumul alocat va fi acelasi).
    - electricele sunt mult mai simple dpdv mecanic, diferenta facand-o softul, ceea ce va duce la o democratizare a productiei auto, punand astfel in dificultate metodele traditionale de productie, iar istoria ne spune ca la schimbari tehnologice majore nici unul din cei consacrati n-a rezistat (smartphone vs nokia, ericsson, motorola).
    Cred ca in contextul actual problema depinde mai mult de china decat de vw, reactia pietei chineze fiind definitorie.
    6 1
  • Mie imi pare ca va certati cam degeaba pentru ca rostul la majoritatea masinilor electrice actuale dintr-o gama de pret relativ rezonabila e strict circulatul in oras si pe distante relativ scurte. Mai ales in Romania astea trebuiesc vazute strict ca a doua masina, nicidecum ca masina principala pentru concedii, asta nu prea inteleg multi. Si da, sunt oameni care dau 20-25-30.000 pe o masina de oras. Exista variante si pentru cei ce vor masini electrice la 10-15.000, piata a ajuns destul de diversificata
    7 3
  • Am o lampa pe gaz. Amintire. Cam asa va fi vw si diesel in 40 50 se ani.
    Era amuzant acum vreo 20 de ani un inginer care spunea ca LCD urile nu vor egala niciodata CRT la rezolutie si raspuns. La fel mi s a parut de amuzant un ing. care facea apologia cutiilor de viteza BMW.
    Habar n au intelesul cuvintului Evolutie. Peace.
    Future is Electric/ H2.
    6 4
  • Edikkk
    Dle Tavi.p aş dori să îmi răspundeţi foarte sincer la 2 întrebări :

    (în oraş)
    1) câţi km maxim faceţi zilnic în oraş / zona metropolitană ?

    5 km? 10? 25? 35 km?

    (înafara oraşului)
    2) de câte ori pe an, mergeţi în concediu departe, adică înafara oraşului / zonei metropolitane, cu maşina?

    1 pe an? 2 pe an?


    FAPTE / REALITĂŢI :
    1) chiar şi la 35 km pe zi, este îndeajuns să încarci o singură dată pe săptămână.
    Şi vă şi rămâne, în plus o grămadă.

    2) este o așa mare problemă 2 încărcări de 40 minute la fiecare concediu?
    Deci 2-4 încărcări pe an ???


    Ce dreak dom'le.....
    2 5
  • Elon Musk mai are și Space X și HyperLoop, printre altele.
    2 0
  • @Edikk, fac in jur de 50km zilnic, iar la maxim 2 saptamani fac un drum in afara de 200km iar la maxim 2-3 luni fac si escapade mai lungi iar cand e de mers in concediu merg cu avionul, exceptand iarna cand plec la ski (in acest caz iese clar din discutie electrica ca masina principala). Intr-adevar, teoretic o electrica poate ar putea duce anumite escapade prin tara dar dispare confortul psihic pe care ar trebui sa ti-l ofere masina personala (cel putin la noi in tara din cauza lipsei statiilor rapide care in afara sunt cam la tot pasul). Deci imi mentin parerea ca o electrica momentan trebuie vazuta strict ca a doua masina la noi in tara. Dar astept acum sa imi ajunga si o electrica care sper ca in maxim 2 saptamani sa fie livrata
    4 1
  • Edikkk
    Deci dle Tavi, pentru oraş 50 km pe zi, încărcaţi odată la 5 zile, mare problemă

    Bănuiesc că staţi la casă, nu la bloc, sper din toată inima :)))

    Pentru cei 200 km încărcat cu o zi înainte, la fel lăsat noaptea.

    La drumuri lungi luaţi avionul.

    Doar când mergeţi la ski dar vă este frică / anxietate de range şi staţii de încărcare....

    Eiiii aflaţi că sunt foarte multe staţii de încărcare spre munte.

    Deci nu aveţi absolut niciun motiv real, decât necunoaşterea sau frica de necunoscut.

    Ea se poate combate cu informare.

    Nu reuşiţi? Rămâneţi în epoca 1800 cu diesel / benzină, lasă că se adaptează înaintea dvs oameni mai săraci ca dvs dar mai curajoşi.
    1 3
  • Dupa cum am zis, e vorba de confortul psihic pe care trebuie sa mi-l ofere masina personala. Nu poti hotari tu asta in locul meu, pentru oras urmeaza sa-mi ajunga o electrica (si da, stau la casa). Dar in momentul de fata nu sunt dispus sa stau sa-mi planific atat de temeinic traseul (planificare care poate suferi modificari). Sau sa iti dau alt exemplu, poate in ziua cand plec vreau sa fac un ocol, sa vizitez si altceva care poate pe traseu nu gasesc statie de incarcare rapida, ce fac in cazul asta? Deci nu e vorba de ramas in nu stiu ce epoca zici tu, e vorba ca in tara asta lucrurile nu permit a avea o masina full electrica ca masina principala si punct. Tin sa cred ca esti deschis la minte si intelegi asta.
    4 1
  • Edikkk
    Da, desigur,
    da, înţeleg.

    O seară bună.
    1 2
  • @Tavi.p ...
    iti "traji" o Tesla S cu 650 km autonomie si cu aia ar trebui sa te descurci ...::)))
    q.e.d.

    drumuri bune !

    ps: nu ca sa tin partea lui @Edikk ...:))
    5 0
  • Edikkk
    Întorcându-ne la Tesla vs VW este o informaţie scăpată chiar de Elon Musk, fabrica Giga factory din Berlin va avea cea mai avansată secţie de vopsitorie din lume

    https://youtu.be/7GooE7FybQs

    Dacă asta nu este fast, nu ştiu ce altceva este (în domeniul auto)
    3 0
  • stop propaganda
    am scapat (sau nu) de pr-ul agresiv de la vw si dam de ma-sa de la ta-su musk? Cu siguranta ca tesla are si cea mai avansata sectie de chedere din lume pe langa vopsitorii, prese si alte strunguri multiax in 5 axe. Plus sectia de ștechere care cu siguranta e singura din univers care satisfice orice exigenta.
    3 1
  • Edikkk
    Eu am trăit (şi) în comunism şi urăsc propaganda sau odă iubitului conducător care singur le face pe toate.

    Sunt sigur că Elon Musk e doar icoana unei armate de sute şi sute de ingineri excepţionali.

    NU VREAU să fiu fan ceva, dar la Tesla.... e ceva impresionant, pentru că efectiv rup barieră după barieră.

    Chiar dacă ar da faliment mâine (deşi nu, ei vor rămâne Apple al maşinilor, aşteptăm un Samsung - care poate fi lejer VW dar să fie serioşi) şi Tesla tot va rămâne în istorie.

    Asta e. Nu pot să nu recunosc meritele lor. Mi-ar place să fie alte 10 companii care să le lăudăm, dar nu există. I-au interesat şi interseaza doar profitul şi jecmănirea clientului.
    2 0
  • Edikkk
    Da, ca ingineri ştim că există doar 3 axe....
    1 1
  • @Edi...
    ia studiaza oarece despre masinile unelte cu comanda numerica si vezi in cite axe lucreaza ...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru