Toate motorizările pe benzină de la Kia au denumirea GSL. Cel mai probabil, acronimul vine de la Gasoline.
Propulsorul este ASPIRAT şi a debutat pe Cee'd.
Nu se iau în considerare modificările de acest gen, cum nu se iau în considerare nici catalizatoarele adăugate ulterior.
RAR-ul va lua în considerare doar norma de poluare stabilită de constructor.
Aici ai un PDF cu coeficientii de depreciere: www.automarket.ro/download/Proiect-taxa-auto.pdf
Singura şansă să plăteşti o taxă mică este reprezentată de un motor mic, că maşina ta este încadată la Euro2 pentru benzinar şi non-euro pentru diesel (în 99% din cazuri).
Partea proastă este că o taxă mică face cam jumătate din valoarea maşinii tale în condiţiile în care nu ai vreun GTI/VR6 şi nu ai alte dotări, ceea ce înseamnă că nu merită să plăteşti taxa/ să o vinzi.
Pe scurt, ai rămas cu ea, dacă nu o dai zilele astea. O poţi vinde apoi ”de piese”, că sigur se găsesc doritori.
Cel mai bine o păstrezi până moare (sau până când cere prea mulţi bani) şi o dai apoi ori la remat, ori la vânzare ”aşa cum e” şi mergi mai departe. Indiferent de cât de mult ţii la maşina ta (presupun că îţi pasă totuşi de ea), asta este cea mai bună soluţie din punct de vedere financiar.
Am trecut prin asta, stiu ce zic.
Da, deprecierea mai este valabilă.
Doar că trebuie să cumperi o maşină fără airbag, fără ABS, fără aer condiţionat, de vreo 4-5 ani vechime (mai veche de atât nu te ajută) şi cu o stare interioară şi exterioară diferită de standard în sensul prost.
Nu este clar dacă este vorba de rugină, rupturi, îndoituri sau pur şi simplu de elemente lipsă.
Cota maximă de reducere este de 90%, chiar dacă totalul punctelor depăşesc 90%.
Singura problemă este că e vorba de o reducere de 90% dintr-o taxă pentru un automobil de 5 ani fără ABS, aer condiţionat, airbag şi alte elemente moderne de confort şi siguranţă, care arată şi deplorabil pe deasupra.
@cc99puy
Soluţia respectivă ”leagă” clientul de vânzător pe întreaga perioadă de exploatare a vehiculului.
Spre exemplu, pentru întocmirea unei poliţe RCA, este necesar actul de identitate al proprietarului. De asemenea, nu te poţi prezenta la ITP la nicio staţie din ţară fără cartea de identitate în original şi cartea de identitate a proprietarului.
Toate amenzile vin la proprietar acasă şi acesta trebuie să meargă de fiecare dată să declare cine conducea. Totodată, clientul trebuie să fie serios şi să plătească de fiecare dată impozitul. Situaţia se complică şi mai tare dacă sunt din alt judeţ cei doi - caz în care rovinieta pe tot anul este obligatorie ca să nu te trezeşti cu vreo amendă şi clientul trebuie să se deplaseze în oraşul vânzătorului pentru a putea face ITP-ul.
În cazul ”reînstrăinării”, următorul client trebuie să facă un alt contract notarial cu primul vânzător şi trebuie să meargă cu primul client să-l anuleze pe al lui. În tot acest timp, primul vânzător are un automobil la care trebuie să plătească impozit şi un nou ”prieten” căruia i-a ”împrumutat maşina”. De data aceasta, el nu mai are niciun avantaj material de pe urma acestui troc, deci există riscul ca al doilea client să fie ţepuit - şi să se trezească cu maşina radiată pentru că nu i-a dat bani proprietarului din acte.
Mai există riscul ca un cumpărător care să nu fie de bună credinţă, cum sunt mulţi, de alfel, să comită diverse infracţiuni cu respectivul automobil. Poliţia vine la uşa proprietarului, iar acesta are de dat explicaţii pentru "faptele clientului său".
Este vorba de o cutie manuală "pilotată" automat. Practic, nu ai pedală de ambreiaj şi nu schimbi treptele "în sistem H". Se mai numeşte şi transmisie robotizată.
Practic, un robot operează tijele cutiei de viteze şi schimbă treapta şi ambreiajul este acţionat electrohidraulic, fără intervenţia şoferului (de unde şi lipsa pedalei). Controlul ambreiajului este hidraulic şi este realizat cu ajutorul unui actuator.
Într-un fel, transmisia pilotată este fratele mai ieftin şi mai puţin performant (în termen de rapiditate şi eficienţă) al transmisiilor cu dublu-ambreiaj.
Explicaţii în engleză aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_transmission
şi aici (despre SensoDrive, dar vorbim de acelaşi principiu)
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c3/sensodrive/sensodrive-2.html
Te invit să studiezi şi sistemul S-CAM (extrem de apropiat de EGS) al francezilor, folosit pe generaţia precedentă a lui C4 şi nu numai. Acesta poate schimba treptele şi "în diagonală", nu doar liniar, ceea ce înseamă că poate face o trecere din treapta a cincea în treapta a treia, spre exemplu. Teoretic imposibil pentru o cutie cu dublu ambreiaj, dar posibil pentru o automată convenţională cu convertor de cuplu.
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c4/c4-data/c4-11.html
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c4/images/c415g.jpg
Prezentarea sistemului EGS pe portalul Citroen din Regatul Unit: http://www.citroen.co.uk/our-brand/technology/#/our-brand/technology/ - alegi EGS din meniu şi urmăreşti clipul.
Ultimele comentarii
545 in total