Direcţia nu are acelaşi feeling pe C-Max şi pe Focus.
Direcţia lui C-Max este mult mai precisă şi îţi oferă un nivel superior de feeling.
Mă aşteptam să fie la fel ca la C-Max, dar a fost o dezamăgire.
Consumul prezentat l-am obţinut pe distanţa pe care am putut să o parcurg în cadrul testului, plus cât m-am plimbat la şedinţa foto.
Mai mult de atât, nu a condus niciunul dintre jurnaliştii prezenţi la eveniment mai mult de atât, maximul pe care îl puteai să îl parcurgi cu o maşină fiind Bucureşti-Constanţa+împrejurimi- retur Bucureşti. Evenimentul nu permitea un alt program. Nu e ca şi cum mergi acolo de capul tău. Ai conferinţă de presă, ai o oră de sosire, o oră de plecare, nu-i aşa de simplu.
Consumul de 6.5 este înregistrat pe mai multe zeci de kilometri, la viteză constantă (cruise control), iar acesta se stabilizase de mult.
La o rulare mai sportivă, consumul creşte, în mod evident.
Cât despre consumul în regim extraurban (E81+localităţile aferente) am respectat regimul de viteză impus de lege cu ajutorul sistemului de cruise control şi am rulat cu 9 km/h peste cât era permis în zona respectivă. Evident, la cele câteva depăşiri ne-am folosit de puterea motorului şi am lăsat baltă economia de carburant preţ de câteva clipe.
Nu merge nimeni la consum când depăşeşte pe o şosea cu o singură bandă pe sens.
Cât despre comparaţia valorilor obţinute de noi cu cele anunţate în Ciclul ACEA, valorile oficiale sunt obţinute fără faruri aprinse, fără radio, fără aer condiţionat şi fără niciun alt consumator electric.
Ca la fiecare test, farurile au fost aprinse, aerul condiţionat era pornit şi setat pe o temperatură confortabilă, iar radioul funcţiona. Astfel avem rezultate comparabile de la o maşină la alta.
Excepţie fac testele speciale de consum, pe care le notăm ca atare.
Cât despre schimbarea treptelor, am adoptat regimul indicat de computerul de bord al lui Focus, cum facem la fiecare automobil echipat cu acest sistem.
Observ că vorbeşti de condusul fără rampe şi greutăţi în maşină?
Păi scuză-mă, eram cu încă doi colegi în maşină, ambii de 1.80 şi 80 kilograme, plus bagajele aferente. Doar nu vroiai să coborâm din maşină şi să împingem ca să trecem dealul, nu-i aşa?
Cât despre 1.5 dCi, îţi spun din experienţă că "treci" de 6% în oraş (Bucureşti). Nu-i greu. Apropos, 1.5 dCi nu are ce cauta la 5.000 rpm. Tot ce e peste 4.000 rpm e deja risipă.
Oficialii Ursus Breweries au considerat că persoanele care vor fi într-o stare care nici nu le permite completarea respectivelor chenare nu se vor urca la volan decât după un somn de câteva ore bune.
Pentru binele tuturor, sperăm şi noi acelaşi lucru.
Ultimele comentarii
545 in total