Salut,
E normal ca automobilul să consume ceva mai mult pe gaz, dar nu mai mult de 20% în plus faţă de consumul pe benzină.
Dacă, să zicem, automobilul în cauză ar avea un consum de 10 % pe benzină, nu ar trebui să îţi consume mai mult de 12% pe GPL.
În ceea ce priveşte problemele pe termen lung, n-ar trebui să se întâmple nimic cu condiţia să întreţii atât automobilul, cât şi instalaţia GPL aşa cum trebuie.
După cum spuneam mai sus, pe piaţa din Italia sunt foarte multe modele oferite din fabrică cu o instalaţie GPL.
Din câte ştiu eu, în ţara noastră doar Dacia şi Subaru oferă instalaţii GPL pentru automobilele noi. S-ar putea să fie disponibile şi pentru alte mărci şi să fiu eu informat greşit, caz în care îmi cer scuze. Oricum, acceptăm cu mare drag completări pertinente pe subiect.
Cât despre performantele motorului, ideea principală e că totul ţine de reglaje. Treaba asta era problematică la instalaţiile pentru carburaţie, unde aveai Lambda=1 la o singură turaţie ( din moment ce mixerul nu permitea mai multe setări).
Problema a continuat prin instalarea respectivelor sisteme pe automobile cu injecţie mecanică sau cu primele generaţii de sisteme de injecţie asistată electronic (L-Jetronic, K-Jetronic, KE-Jetronic şi chiar Motronic).
În urma problemelor întâmpinate, s-au răspândit diverse zvonuri, în maniera tipic românească.
O instalaţie modernă, secvenţială, poate fi reglată foarte bine în mers pentru toate situaţiile întâlnite pe şosea. În Bucureşti există mai multe ateliere de tuning care oferă reglaje GPL pentru performanţă, iar rezultatele sunt probate pe dinamometru, nu doar după cum se simte maşina - deşi asta contează la final.
Setările orientate spre performanţă vor duce la un consum mai mare de GPL, dar acest lucru era de la sine înţeles.
Evident, se poate regla motorul să consume şi mai puţin, caz în care se va merge pe un amestec periculos de sărac, lucru care aduce de la sine alte probleme. Puterea redusă a motorului este strâns legată de aceste probleme.
Ţin să te contrazic.
Am mers cu o transmisie cu opt trepte de la ZF şi este excepţională.
N-am întâlnit, până în prezent, un CVT care să fie la fel de bun precum transmisia respectivă.
Ca să nu mai vorbim de cuplul maxim pe care îl poate suporta un CVT, de reacţia la WOT şi sunetul (neplăcut mă refer) şi comportamentul general al acestui tip de transmisie (leneş, prea relaxat).
CVT-ul ar fi putut să ajungă departe, existând versiuni care pot simula o infinitate de trepte. Din păcate, costurile introducerii în producţie a unui asemenea sistem sunt prea mari, sau producătorii nu vor să lanseze aşa ceva. Pur şi simplu.
Din moment ce l-ai limitat la 6 trepte, mai face şi fel de fel de sunete la reducerea rapidă a vitezei şi la accelerări puternice, cum să mai vrei să fie competitiv?
Din punctul meu de vedere, CVT-ul este tehnologia anilor 1990, care ar fi putut să devină populară la un moment dat, dar a ratat ocazia.
Odată cu apariţia transmisiilor automate moderne, cu un convertor de cuplu performant, CVT-ul nu mai are treabă nici cu performanţa, nici cu economia de carburant.
Pur şi simplu, nu poţi să te baţi cu aşa ceva.
Să zicem că ar mai fi bun o perioadă pentru hibrizii care folosesc motoare Atkinson (primul exemplu care mi-a venit în minte), care pot oferi un randament superior la o turaţie mai scăzută şi consumă mai puţin la un mers regulat, dar tehnologia va muri într-un final, ai să vezi.
Ultimele comentarii
545 in total