Frumos articol, desi masina nu este una dintre preferatele mele.
In ceea ce priveste pretul de achizitie, vreau sa "iti aduc la cunostinta" [suna cam comunist :)] ca in Germania (opel.de) masina testata de tine pleaca la 36.500€ si cu toate "nebuniile" puse pe ea, inclusiv pachet OPC, ajunge pe la aprox. 47.000€. De dragul artei si al comparatiei am zis sa bag in seama si conationalii de la Audi si BMW. Iata ce a iesit:
Opel 2.0 BT CDTI 4x4 - full option (pachet OPC) = aprox. 45.000€ [baza 36.500€]: 195cp, 400Nm, 8.9s, 5.4l mixt
Audi A4 2.0 TDI 4x4 - full option (pachet S-line) = aprox. 53.000€ [baza 38.500€ ]: 177cp, 380Nm, 7.8s, 5.1l mixt
BMW Seria3 320d 4x2 - full option (Sport Line) = aprox. 52.000 € [baza 35.500€]: 184cp, 380Nm, 7.5s, 4.6l mixt
* Toate masinilie au cutie de viteza manuala in 6 trepte si au fost configurate cam cu aceleasi optiuni ca sa pastram proportiile.
* Audi si Opel sunt 4x4, BMW are tractiune spate
* La Opel pretul este maxim, la BMW si Audi poate fi si mai mare daca optiunile se configureaza altfel, dar nu cred ca mai mult de 10%. Dotarile Audi si BMW sunt ceva mai bogate. Lista de optiuni de la Audi este cea mai mare si mai completa din cate mi-am dat seama (dar te si arde la portofel - de ex. daca vroiam piele Alcantara 3k etc).
* Preturile sunt cu caracter orientativ
Francezii au un grad de civilizatie pe care nu o sa-l atinga neam de neamul tau de cioara. Este si normal sa nu intelegi fenomenul. Deaia sunt francezii unde sunt, pt ca nu au exemplare ca @so in randul populatiei.
Boicotul nu este o solutie, mai ales ca ar fi o masura ineficienta. Iti explic si de ce:
- Mol si Agip isi iau benzina tot de la Petrom/Omv;
- Doar Lukoil si Rompetrol au rafinarii proprii, insa nici la acestia pretul nu este mai mic, iar calitatea combustibilor Lukoil este indoielnica;
- Niciodata boicotul nu va fi generalizat;
- Sunt foarte foarte multe companii care au contracte, carduri etc. Astea nu au timp/resurse/nevoie sa boicoteze si astfel fluxul de combustibil nu este afectat.
- Imi este greu sa cred ca vom mai avea vreodata in tara asta preturi la carburanti compatibile cu veniturile din mai multe motive: UE cere armonizarea preturilor, nu mai avem companii de stat care sa tina pretul jos, situatiile complicate la nivel mondial vor fi din ce in ce mai dese in viitor (vezi acum cazul Iranului care a blocat exporturile de petrol in unele state Europene) si vor ridica pretul barilului etc.
Daca imi aduc bine aminte OMV a cumparat pachetul de actiuni de 51% la Petrom, in 2004, cu aprox 1,5 miliarde de euro. In 2012 aceeasi companie face un profit de 0.9 miliarde de euro. Tot de atunci pretul benzine a crescut de 3x (un litru costa undeva la 2.2-2.3 in 2004). Un alt adevar este ca preturile la carburanti au aproape acelasi nivel de pret ca in tari precum Franta, Germania etc. (diferentele sunt infime), in timp ce salariile sunt si de 10x mai mici, iar preturile la alimentele de baza sunt de cele mai multe ori mai mari ca in statele vest europene. Si ca si cum asta nu ar fi suficient, spre deosebire de majoritatea tarilor membre, Romania are importante resurse de petrol. Intr-un cuvant: SUNTEM SCLAVII EUROPEI!
P.S.: Partea frumoasa in aceasta tara este ca nimeni nu face puscarie pt astfel de jafuri. Poate din cauza ca puscariile ar fi insuficiente pt actualii si fostii politicieni...?
@ Pt amiba fara nickname care ma citeaza : sunt decat 0.3 sec. Seria 3: 7.6s; A4: 7.9s. O diferenta care exista intradevar si nu trebuie contestata.
@ Pt Seremet care incearca sa justifice un pret astronomic: Faceti ba un configurator ca lumea pe site, ca sa putem sa ne dam seama singuri ce optiuni are masina asta si sa nu fie nevoie sa te credem pe cuvant. Daca merg pe pagina aferenta noului Seria 3 si dau configurare pot sa-mi aleg doar culoarea si jentile, iar daca ma duc la meniul "configurator BMW", in poza apare vechiul seria 3. Jenant.
@ Pt. gtrazvan, aplaudacul de servici: Am configurat pe bmw.de, respectiv audi.de si mie mi-a dat asa:
Seria 3 320d sport line: 63000€
A4 2.0tdi S-line: 53000€
Ambele full, automate, cu toate optiunile posibile.
Poata ca diferenta de 10k vine de la cutia de viteze cu 8 trepte, motorul putin mai performant si faptul ca seria 3 este un model nou. Iar daca cei 10k sunt justificati o va decide piata, nu noi.
P.S.: @Daca vi se pare prea "dur" :D comentariul, cenzurati dar nu-l stergeti ca am muncit si eu 20 min, numai sa configurez tablele astea. Thx
Ultimele comentarii
1012 in total