Vad ca sunt destui (ca de, trebuie sa fie si multi daca exista...) Cum ajungeti voi la turatia de 2000? Direct de la 800?
Mai sus unu (dintre cei multi) zice ca daca mergi cu 1500rpm cu un diesel il distrugi, tremura tot, e jale. Dragul meu cunoscator, daca te deplasezi in coloana cu 20km/h tu ti masina in viteza I la 2000rpm sau ii dai a doua si mergi frumos cu ~1200?
Nu mai pot sa aud "specialisti" care recomanda schimbarea vitezelor fix la o anumita turatie ("trebuie sa schimbi la 2800rpm!") Intrebare: CAND? Cand depasesti, cand urci o panta, cand cobori, cand esti in coloana?
Daca cobori o panta nu poti schimba la turatii mai mici?
Sunt unii (tot dintre cei multi) care fac manevre in parcare (au diesel) si il tureaza pe saracu motor (2000-5000 cum recomanda cunoscatorii!!!) de zici ca atunci se da startul intr-o cursa de formula1. FOARTE BINE FACETI motoarele trebuiesc conduse cat mai turate!!!
Sfat de schimbarea vitezelor si pornire de pe loc cu masina (de data asta pentru necunoscatori!!!):
1. Se porneste motorul
2. se tureaza vreo 20secunde apasand si eliberand brusc pedala de acceleratie
3. Se pune o caramida pe acceleratie pentru obtinerea unei turatii cat mai mari posibile (daca se poate pana la zona rosie a turometrului sau chiar peste)
4. se introduce in viteza I
5. se elibereaza brusc ambreiajul :P
6. Dupa eliberarea ambreiajului turatia va scadea putin dar in momentul in care ajunge din nou pe zona rosie se apasa din nou ambreiajul si se "da" viteza a doua
7. se continua pana la ultima viteza
8. SE VA NOTA IN AGENDA TELEFONICA!!! numerele de telefon ale tuturor service-urilor auto de pe traseu (dar nu mai mult de 100km pentru ca nu veti ajunge mai departe)
Alte sfaturi:
- dimineata porniti motorul si lasati-l pana a doua zi sa se incalzeasca. Daca totusi nu ati avut timul necesar (de o zi) FORTATI MOTORUL pana acesta nu apuca sa intre in regimul de temperatura astfel MOTORUL NU SE VA INVATA SA FIE "LENES" Motorul are memorie si stie ca l-ati fortat imediat dupa pornire iar data viitoare va fi sprinten. Nu lasati motorul sa functioneze la turatii intre 1000 si 2000 pentru ca se va invata lenes.
Daca doriti sa obtineti un consum cat mai scazut:
-lasati motorul sa mearga (in timp ce va odihniti in parcare) pentru a va incalzi iarna si pentru a va racori vara.
-incercati sa nu scadeti turatia motorului sub 3000.
-deschideti toate geamurile cand va deplasati cu viteze mari >80km/h
-carati in portbagaj cat mai multe lucruri grele (daca nu aveti prea multe lucruri grele puneti niste PET-uri pline cu apa)
-desumflati rotile cu minim ~1Bar
-CITITI INDICATIILE DATE DE DIVERSI VIZITATORI AI SITE-ULUI AUTOMARKET
-nu folositi frana de motor, mai bine scoateti din viteza si folositi frana de serviciu (frana de serviciu nu e frana de la masina de serviciu!!!)
-daca aveti portbagaj care se pune pe masina nu-l lasati in garaj!
-imediat dupa pornirea motorului sau chiar inainte de a-l porni dati drumul la toti consumatorii electrici si opriti-i abia la 10minute dupa ce ati oprit motorul
Ce tare este el azi! Cu cata siguranta afirma:"stiam ca schumacher va fi penalizat". Daca stia acest lucru de ce a pierdut aderenta si de ce s-a luptat cu MS pentru pozitie? Chiar asa prosti suntem noi asta care privim acest sport? O sa vina vremuri grele si pentru el ca prea a mancat rahat de 2 curse. Doar din noroc chior a luat puncte
Daca te consideri matur atunci ce dracu te legi de mine din moment ce nu am comentat nimic la stirea asta? Foarte amuzant comentariul 2 (abunda in prostie) cat de prost trebuie sa fii ca sa spui ca Button trebuia sa farneze sa-si lase distanta fata de masa din moment ce era intr-un tur rapid?
Ultimele comentarii
772 in total