Lewis are tot timpul sa demonstreze ca e cu adevarat bun si nu a profitat de o conjuctura fericita , iar lumea isi va schimba parerea despre el.
Senzatia mea este ca tatal lui Lewis ii face mai mult rau decat bine prin omniprezenta sa.
Faza cu rasistii spanioli este de rasul curcii ... foarte sensibilos omu.
Aduceti-va aminte ultimul tur de la Spa unde dupa ultima curba Alonso (cu anvelope de ploaie) era pe locul 6 si in 200m de la curba pana la linia de sosire l-a depasit pe Kubica si Bourdais(parca) - ambii cu anvelope de uscat.
Mai ales anul asta, cand controlul tractiunii a fost scos, este foarte greu sa accelerezi fara sa patinezi cand ai sute de cai putere si nici un limitator electronic - motiv pentru care toti pilotii folosesc un truc - folosesc trepte de viteza mai mari decat in mod normal pentru a transfera cat mai putina putere puntii spate si a patina cat mai putin.
Hamilton a avut sansa lui anul asta, sa castige cu sub 100 de puncte campionatul.
Campionul ultimelor 8 curse este Alonso (44puncte) si parca a aratat mai mult talent decat top 3 de la sfarsit de an.
Felicitari lui Hamilton pentru o cursa perfecta. Mesajul inginerului de la sfarsitul cursei "vezi ca disciplina da roade" facea referire la faptul ca Hamilton a reusit sa-si dozeze uzura pneurilor bine, el avand probleme pe acest tip de circuite unde stilul lui, mai agresiv, face sa ramana fara cauciucuri mai devreme de pitstop si ca atare sa piarda timp.
Kimi a facut exact ce a facut Kova la marele premiu al Germaniei si toata lumea recurge la asa ceva cand este in interesul echipei. Heifild l-ar fi lasat pe Kubica daca punctele alea ar mai fi contat.
Mi-ar place ca fani diferitelor echipe sa incerce sa fie un pic mai obiectivi altfel comentariile devin de necitit si cateodata merita citite pentru a afla informatii noi - cel putin asta se intampla pe alte site-uri din afara.
Incidentul Ungaria 2007 incepe prin programul care il stabilesc inginerii de echipa impreuna cu pilotii. Prin rotatie in Q3 unul dintre piloti iese primul si are sansa, in dezavantajul celuilat - dar de aia se facea prin rotatie, sa prinda un tur in plus fata de restul pilotilor. Pentru cei care nu stiu nu intamplator cele mai bune ture apar pe sfarsitul calificarilor dar si pentru ca pe zona de franare + curba + iesire din curba se depune mai multa guma ajutand la aderenta.
Revenim sambata la calificari, incepe Q3 si dupa cum era stabilit era randul lui Alonso sa iasa primul. Hamilton incalca regula si pleaca primul, mai mult trage la maxim cat sa nu poata fi depasit. Echipa si inclusiv Ron Denis ii cer sa revina la ceea ce era deja stabilit, iar el nu se conformeaza. Alonso sau echipa au hotarat sa ii blocheze lui Hamilton intrarea la boxe pentru ai anula avantajul obtinut hoteste. Hamilton isi reclama propria echipa, Alonso este coborat pe grila 5 pozitii (luase pole-ul) si de aici puncte importante lipsa in calculul de la final.
Oricat de bun ar fi Hamilton anul trecut era un rookie si el avea avantajul ca-l avea pe Alonso dupa care sa invete sau dupa priceperea caruia a obtinut si o masina pregatita mai bine.
Incidentul Mclaren - Renault este total diferit de Ferrari - Mclaren si au in comun doar probabilul furt de proprietate intelectuala. Mclaren a avut de la Ferrari un document de 700 de pagini care cuprindea de la organizare interna pana la cele mai detaliate date asupra masinii, dar mai ales date despre anvelopele Brigestone - lucru carora toate celelalte echipe care utilizasera Michelin au platit tribut 1 an de zile prin rezultate sub nivelul asteptat.
In schimb la Renault a fost angajat un inginer de aerodinamica, fost angajat Mclaren, care avea schite desenate de mana (nu date tehnice) despre 4 echipamente. 3 dintre acestea erau neutilizabile pentru regulamentul in vigoare, iar pentru a patra Renault avea o versiune mai buna deja in proiect (suspensia spate).
Marea diferenta este ca Renault s-a autodenuntat, singura pe sine insasi ( ca in banc), iar Fia i-a interzis sa foloseasca acea suspensie pana la mijlocul lui 2008.
Intre Ron Denis care afirma ca Mclaren nu are in posesie documente Ferrari si autodenuntul Renault eu intrezaresc o diferenta.
http://www.youtube.com/watch?v=e2u93VT7m2s
Din imagine se vede ca Sebastian intra in curba si incearca sa tina interiorul cat mai mult dar ii fuge masina inspre Massa. In sec 17 se vede ca Sebastian are rotile de pe interiorul curbei urcate pe vibrator si imediat dupa, in momentul incidentului - sec 18-19, masina este putin departata de vibrator, probabil anvelopele reci au facut diferenta intre intentie si realizare.
Ultimele comentarii
9 in total