Bourdais penalizat, Massa castiga inca un punct

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 12.10.2008
Sebastien Bourdais a fost penalizat cu 25 de secunde la finalul cursei din Japonia, pedeapsa ce i-a permis lui Felipe Massa sa obtina inca un punct in clasament.

Decizia comisarilor de cursa face ca Bourdais sa coboare de pe locul 6 pe locul 10 in clasamentul final al cursei, astfel incat Massa a urcat de pe locul 8 pe locul 7.

In urma acestei modificari de clasament, Massa s-a apropiat la numai 5 puncte de Lewis Hamilton in clasamentul general al pilotilor.

Bourdais a revenit pe pista in turul 50 dupa cea de-a doua oprire la boxe exact in momentul in care Massa a intrat in primul viraj. Pilotul Scuderiei Ferrari a incercat sa il depaseasca pe Bourdais pe exterior, insa cei doi s-au acrosat, iar Massa a pierdut controlul volanului. In cele din urma, Massa a terminat cursa pe locul 8.

In urma penalizarii lui Bourdais, Sebastian Vettel a urcat pe locul 6 in fata lui Felipe Massa, in timp ce Mark Webber si-a trecut iin cont ultimul punct pus in joc.

Comentarii (128)

  • ...
    am trait sa o vad si pe asta...
    0 0
  • bourdais
    nu a facut nimic gresit ! ! ! .. doar a urmat iesirea de la pituri ! cine naiba ia deciziile astea ma ??? ce fac astia de la fia ??? se gandesc la nemurirea sufletului cand iau deciziile ?
    0 0
  • PARERI
    eu cred ca toti pilotii care au terminat in fata lui massa ar trebui penalizati. A cam inceput sa mi se faca sila si de F1 - seamana tot mai mult cu divizia nationala de fotbal din romania.
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    vreau un comentariu despre decizia acesta :))
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Nu va e rusine sa tineti cu Ferrari?
    0 0
  • ctlnmihai
    Bourdais penalizat
    De acum incolo sa nu va mai dati cu despre F1 si sa-l criticati pe Hamilton..
    Probabil Massa va spune k decizia corecta k la Spa
    0 0
  • .
    Mie nu-mi este rusine ca sunt fan Ferrari
    0 0
  • @ctlnmihai
    Din comunicatul preluat de pe site-ul oficial al Formulei 1, ai urmatorul link: http://www.formula1.com/news/headlines/2008/10/8520.html
    0 0
  • @ctlnmihai
    nu imi este rusina ca sunt fan ferrari..poate au avut dreptate cei de la fia...poate merita bourdais sa fie penalizat....
    0 0
  • ctlnmihai
    @hoyad
    Ce sa citesc k Massa a castigat inca un punct in plus ..si oricum FIA isi pierde credibilitatea pe masura ce sezonul se termina
    0 0
  • @ctlnmihai
    nu chiar e vorba despre fanii ferrari , e vorba despre ipocritii , cretinii , prostii care , conduc acest minunat sport si l-au transformat intr-o caruta de bani . daca fanii ferrari recunosc faptul ca sa produs o nedreptate nu am nimic cu ei .
    0 0
  • ctlnmihai
    @kimifinish
    Cand e vb de Ferrari intotdeauna au dreptate.tu ce parere ai k spectator al F 1?
    0 0
  • ctlnmihai
    @sharky_raducu
    cati dintre ei recunosc?
    0 0
  • ...decizia...
    ...mi se pare corecta ,nici nu-mi puteam imagina k Massa sa fie penalizat la incidentul cu Bourdais (in cel mai rau caz il categorizam drept incident in cursa),la fel cum nu-mi puteam imagina k Massa sa nu fie penalizat pt incidentul cu Hamilton...atata Hamilton,Bourdais cat si Massa au gresit si au fost penalizati pe merit ....prin asta nu vreau sa-l desconsider pe nici unul din piloti (mai ales pe unul din cei 2 pretendenti la titlu),cred k ambii au gresit datorita presiunii aflate pe umerii lor....pt noi e usor sa comentam,criticam,judecam ce se intampla pe pista si probabil dak am avea ocazia sa simtim presiunea de pe circuit am gandi inainte sa judecam...
    0 0
  • @ctlnmihai
    mai astept dupa aia imi dau verdictul .
    0 0
  • ...
    uite dau un exemplu ca tot imi trece imi minte .... batalia de la finalul cursei de la nurburgrin 2007 dintre alonso si massa ... massa chiar l-a atins pe alonso . ce decizie s-a luat atunci ??? nada , nimic , nothing .
    0 0
  • ctlnmihai
    @gombotul
    Dc nu-l penalizeaza si pe Alonso ?? Barem sa stim o treaba kimi vine pe locul 2 si Ferrari se distanteaza la constructori..Bourdais a fost nevinovat nu stiu ce cursa ati urmarit voi..azi
    0 0
  • ^
    rectific ... Nurburgring .
    0 0
  • ctlnmihai ...
    ...nu am postat k sa intru in contradictoriu nici cu tine nici cu altii,e doar parerea mea.
    0 0
  • massa si cu masa verde sunt frati , voi stiati ?
    Si uite asa a ajuns massa la 5 puncte......,cu ajutorul FIA, altfel erau 12.
    Totusi Hamilton va iesi campion,sunt convins,si se va face dreptate.
    0 0
  • ctlnmihai
    @hakkinen
    Nu cred k va ajunge nu datorita k nu e bun sau din alte motive sunt alte interese
    puse in joc..Astept pareri de la fanii ferrari in continuare a fost favorizat sau nu Massa .merita sau nu sa fie penaizat Bourdais?
    0 0
  • @ctlnmihai
    parerea mea nu trebuia sa fie penalizat nimeni
    0 0
  • ctlnmihai
    @raikky
    Massa a intrat in Bourdais trebuia penalizat a acrosat de 2 ori in cursa aceasta
    0 0
  • INTREBAREA CARE SE PUNE ESTE: PANA UNDE POATE MERGE FIA SI FERARI? S-AR PUTEA SA NU MAI URMARESC ACEST SPORT DACA FIA O SA FIE PARTINITOARE CU FERARI!!!
    Cum e posibil sa avantajezi atat de mult o echipa iar fanii din intreaga lume sa mai urmareasca acest sport?
    0 0
  • bourdais ...
    are (saracul) un comentariu foarte bine argumentat (dar si amar, ptr ca este penalizat - pe nedrept cum spune el): "I don't know what I was supposed to do basically. I could have unrolled the red carpet and given him the corner. That is the only thing I could have done." "For me it's very clear. Yes, I exit the pits, yes I'm supposed to be careful and I was," he said. "I stayed inside and I didn't push him out, I didn't overshoot the corner". "I did everything I could not to run into him and he just squeezed and turned and behaved like I didn't exist, like I wasn't there. What am I supposed to do?" ... si, in plus, declara ca e deja obisnuit, ca, de cate ori este chemat sa dea explicatii la comisarii de cursa , pleaca de acolo "Vinovat". Intrebat daca a fost surprins ca a primit penalizarea, Bourdais raspune: "No, because every time I get called to the (stewards) meeting rooms, one way or the other it goes against me," he said.
    0 0
  • FIA trebuie sa schimbe regulamentul!
    Ar trebui introdusa o noua regula: daca o masina este ajunsa de o masina FIArari aceasta trebuie sa franeze si sa iasa de pe pista in cel mult 2 secunde, in caz contrar acea masina va suferi o penalizare de 1 tur sau de ce nu 5 (CINCI!!!) ca la sfarsitul cursei echipa jegosilor sa fie sigura de victorie. APLAUZE!!!
    0 0
  • Si pentru KUBICA
    sa nu indrazneasca sa se apropie de bufon pentru ca o sa fie depunctat pentru a se restabili diferenta!
    0 0
  • Unghiul de filmare nu ne ajuta
    Unghiul din care am vazut reluarea nu permite sa vezi exact ce s-a intamplat.
    Daca face cineva rost de un link cu fimarea incidentului dintruna din masini poate ne lamurim civa a gresit.
    Renault a fost surpriza weekendului - toata lumea de acord? :D
    0 0
  • Asta avem, pe asta comentam
    http://www.youtube.com/watch?v=e2u93VT7m2s
    Din imagine se vede ca Sebastian intra in curba si incearca sa tina interiorul cat mai mult dar ii fuge masina inspre Massa. In sec 17 se vede ca Sebastian are rotile de pe interiorul curbei urcate pe vibrator si imediat dupa, in momentul incidentului - sec 18-19, masina este putin departata de vibrator, probabil anvelopele reci au facut diferenta intre intentie si realizare.
    0 0
  • ...
    in aceasta cursa hamilton a dovedit din nou cat de labil pshihic este demonstrand astfel ca nu are nici cea mai mica stofa de campion
    0 0
  • @cobra
    cred ca ai vrut sa te referi la massa,nu la hamilton
    0 0
  • ctlnmihai
    @Cobra
    Labil psihic e Massa care nu stie decat sa intre in piloti, si care castiga mereu pct.
    la masa verde..Bourdais era oricum depasit in cateva tururi abia realimentase. Per total adunate Massa are mai multe erori de pilotaj in sezonul acesta decat Hamilton .Remember Silverstone cand a stat mai mult pe afara circuitului
    0 0
  • @cobra
    labil psihic este massa si asta a dovedit-o in ultimele curse. se vede ca a petrecut vreo 2 ani langa schumecher care l-a invatat cum sa devina un martafoi. mai bine ai tacea sau ai privi adevarul in ochi. dar dupa cum am observat si in alte dati , nu esti in stare de asa ceva. esti jalnic ca toata echipa ferrari.
    0 0
  • ctlnmihai
    @ Cobra
    Hamilton poate conduce el agresiv insa niciodata n-a intrat efectiv intr-un alt pilot
    cum a facut Massa azi
    0 0
  • vale
    Massa nu a avu ce face acolo Ham a fost nesimtit acolo a fost un inciden in timpul unei curse care nimeni nu a castigat acolo a fost penalizat doar Massa ca la lovit pe Ham iar penalizarea lui ham a fost din cauza incidentului cu Kimi la start . si in legatura de transmisia mie mi sa facut sila de com. aia 2 de la TVR1 care induce lumea in eruare comenteaza numai ce le place adica tin cu McL. care tot ii ridica in slavi ham sus ham jos .. de la prosti astia doi stiti ca Massa ca ne e bun si tot felu cine le prmite la idioti aia 2 sa vb asa ... asti doi sunt vinovati de atata prostie
    0 0
  • Massa este un campion
    s-a facut dreptate Massa va fi campion....
    0 0
  • massa poate deveni campion doar cu pixul pe hartie
    doar prin astfel de decizii poate ajunge si massa campion, in pista nu ar fi niciodata capabil,pur si simplu din lipsa de "inzestrare"....este cel mai slab pilot din ultimii 20 de ani care se lupta pentru titlu !
    0 0
  • ctlnmihai
    @panavali
    Massa e atat de prost incat chiar daca era depasit de Hamilton acesta avea o penalizare si iesea mai castigat insa a preferat sa intre in Hamilton si pe urma in Bourdais care a fost pe nedrept penalizat ..Intr-adevar este cel m slab pilot care se lupta ptr.titlu mondial
    0 0
  • ctlnmihai
    @markedd
    Ai dreptate..Ferrari a distrus piloti ca Barichello si Massa care erau practic scutierii
    lui Schumi,,,Insa tactica asta a adus titluri si asta conteaza pana la urma..Massa a
    considerat dupa Spa k a castigat pe drept cand stim bine ce a fost ..la fel si la Valencia cand a primit doar amenda dupa incidentul cu Sutil .Daca castiga va fi cel mai jalnic
    campion mondial din ultimii 12 ani
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Fanii McLaren sunt patetici si penibili!
    Am spus de multe ori ca fanii McLaren sunt cei mai ingusti oameni care pot exista si vad ca toate comentariile postate aici nu fac decat sustina aceea parere. Daca FIA considera ca Felipe a gresit, a fost penalizat. A considerat ca Sebastian a gresit, a fost penalizat. Povestea este incheiata.

    Referitor la unghiul de vedere... eu eu nu am vazut decat masina lui Felipe... care a deraiat si a mers mai departe :) Mai mult nu stiu pentru ca oricum nu am vazut faza prea bine.

    Aveti o problema cu ce cred eu? Personal nu ma intereseaza parerile celor de pe aici pentru ca marea majoritate au oricum ochelari de cal si nu stiu nimic despre Formula 1. Exista cativa care stiu dar au inceput sa incurce trebuile.

    Haideti sa ne oprim aici. Personal consider ca fanii McLaren merita ca echipa sa piarda ambele titluri pentru ce s-a intamplat anul trecut. Consider ca Ferrari merita sa castige ambele titluri pentru ca anul asta chiar avut nenoroc dar incearca tot ce se poate pentru a castiga. Iar Felipe merita sa castige pentru ca Lewis nu merita sa castige. De ce? Sunt foarte multe lucruri de spus aici.

    O zi excelenta in continuare!
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Bucura-te tu de titlurile castigate in modul acesta
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Daca cunosti atat de mult despre F1 vezi k BBC inca nu s-a decis asupra persoanei care va comenta noul sezon de F1..depune si tu o cerere cine stie poate ai succes...
    0 0
  • @Neo
    baiete iar esti dezhidratat,ai stat mult cu capul in Soare...du-te si bea niste apa !
    0 0
  • cosmin311
    taceti ma din gura nici macar nu ati vazut cursa
    ala special a intrat in massa
    foarte bine ii a facut sa se invete minte odata boudrais ;)
    0 0
  • S-a inceput licitatia - cine mai scade? :D
    @ hakkinen - "....este cel mai slab pilot din ultimii 20 de ani care se lupta pentru titlu !"; @ctlnmihai - "Daca castiga va fi cel mai jalnic campion mondial din ultimii 12 ani"

    S-a inceput licitatia - cine mai scade? :D
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Cred ca ai o problema. Anul trecut nu te-am vazut spunand ca este "necinstit" ca echipa McLaren sa castige pe o masina furata. Ba chiar imi aduc aminte ca considerai ca este normal. Am discutat despre acest subiect chiar acum vreo 3-4 saptamani.

    Iar daca tu crezi ca Lewis merita sa castige foarte bine. Asa si eu cred ca Felipe merita sa castige. De fapt cred ca si Kimi si Kubi merita sa castige titlul mondial.. dar nu merge :)

    Personal ma bucur ca l-a lovit pe Lewis pentru ca i-a aratat ca este foarte dedicat si isi doreste acest titlul. Pana la urma ca sa castigi un titlul trebuie sa ai atitudinea corecta :) Esti mai bun demonstreaza asta. Personal imi doresc ca si in urmatoarele curse Felipe sa-i arate lui Lewis cum sta treaba. Sa intre in el, sa-l intimideze si orice este posibil ca sa-i distruga spiritul si starea de spirit.

    Forza Ferrari! Forza Kimi! Forza Felipe :)

    P.S. Caravana trece si cainii latra.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Nu imi dai si mie lectii de Formula 1? Hai te rog. Un expert ca tine trebuie sa'si impartaseasca secretele si cu aia mai prosti. De exemplu ai putea sa ne spui cand a avut loc ultima penalizare pentru un pilot de formula 1 pentru o infractiune asemanatoare ca cea a lui Hamilton din primul viraj? Sau cand a avut loc ultima infractiune similara ca cea a lui Hamilton din primul viraj?
    0 0
  • @neo
    iar tii discursuri lungi si off-topic.....nu ai inteles ca ne plictisim de tine ? te pricepi la F1 ca si massa la pilotat.......
    0 0
  • massa
    ce imi place cum va agitati voi fanii mclaren....oricum,cred ca daca iese massa campion mondial la f1 o sa va aruncati tv-urile pe geam sau si mai rau,pe voi.am ras cand ham a ramas ultimul clasat in cursa si acum cu bourdais in hohote...bine massaaaaa!!!!!
    0 0
  • @neogalaxy
    1.iar te simti descriminat ?
    2. ce treaba are anul 2007 cu ce au scris cei de mai sus ?
    3. fanii massa s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie...au aparut asa dintr-o data ?
    4. tu nu ai sa recunosti niciodata ca hamilton/bourdais au fost penalizati pe nedrept ( spa si fuji ) pt. ca esti fan ferrari .
    5. m-am uitat la comentariile tale de dupa cursa...nici nu iti trecea prin gand ca bourdais sa fie penalizat ... de ce ? sunt multe exemple pe care le poti viziona pe net , trase parca la indigo . si nu s-a luat nici o masura . de ce ?
    0 0
  • rectific
    discriminat .
    0 0
  • massa penalizat
    Ma asteptam sa fie massa penalizat la incidentul cu Burdais...am ramas perplex cand am gasit stirea.Mai preciza cineva mai sus...asa facea si septuplul...l-a invatat bine pe ucenicul "Mini Me".Am impresia ca in spatele echipei ferrari sat Mafia.Mi-e greata de ferrari si de massa nici nu ma mai obosesc sa apas Caps Lock sa le scriu numele cu caracter mare.
    0 0
  • hamilton dus si el cu pluta
    http://f1.gpupdate.net/en/news/2008/10/12/hamilton-admits-mistake-vows-to-stay-aggressive/ intrati aici :P
    massa a fost penalizat ca la lovit pe ham ham
    ham ham a fost penalizat ca luat start ca un hapsan ( cea ce a si admis ca a gresit si a platit)
    iar a doua penalizare mda aici e de discutat .
    0 0
  • ....
    http://f1.gpupdate.net/en/news/2008/10/12/hamilton-admits-mistake-vows-to-stay-aggressive/
    0 0
  • 3 comentatori experti de tvr
    cei doi de pe post si NeoGalaxy super expert!!! felicitari
    0 0
  • ctlnmihai
    @ silviu_craig
    Nu mi-am aruncat tv-ul anul trecut ,nu-l arunc nici acum.Intreaga lume vede cum castiga Ferrari.Poate ptr. voi nu conteaza cum sunt castigate aceste titluri ,ptr. mine insa da
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    De trei ani incoace Ferrari comanda si FIA se supune..McLaren a fost pedepsita k a stiut de informatiile date de Stepney benevol, nu si-a trimis McLaren spionii la Maranello sa fure acele documente...Nu s-a dovedit niciodata k McLaren ar fi folosit
    componente Ferrari..Cu fiecare postare dovedesti exact contrariul celor spuse
    de tine - k ai cunostinte de F1..Daca ai mentalitatea (Personal ma bucur ca l-a lovit pe Lewis pentru ca i-a aratat ca este foarte dedicat si isi doreste acest titlul. Pana la urma ca sa castigi un titlul trebuie sa ai atitudinea corecta :) Esti mai bun demonstreaza asta. Personal imi doresc ca si in urmatoarele curse Felipe sa-i arate lui Lewis cum sta treaba. Sa intre in el, sa-l intimideze si orice este posibil ca sa-i distruga spiritul si starea de spirit. Forza Ferrari! Forza Kimi! Forza Felipe :) P.S. Caravana trece si cainii latra.) inseamna k esti o persoana lipsita
    de scrupule..Intr-adevar poate reusesti in viata asa insa obrazul ramane gros
    Silence is golden ,speech is silver
    0 0
  • @ctlnmihai
    "De trei ani incoace Ferrari comanda si FIA se supune." cred ca aici gresesti cu vreo 10 ani.
    0 0
  • ctlnmihai
    @bagolj
    Neogalaxy vrea sa lasam trecutul indepartat..Am spus ultimii 3 ani ptr. k sunt fapte mai recente + k nu prea cunoaste istoria F 1
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Imi este foarte usor sa te umilesc numai postand aici cate citate interesante din diferite posturi ale tale. Nu ma deranjeaza dar nu stiu daca meriti asa ceva. Sunt cateva posturi interesante in care sa spunem asa, faci niste afirmatii care nu prea au legatura cu realitaea, afirmatii partinitoare si mai ales... nici tu nu suporti cand pilotii tai gresesti. Apropo la cursa din Singapore, Felipe l-a jenat pe Adrian Sutil. Cum l-a jenat ramane de vazut pentru ca din cate se vede in camerele de luat vederi.. Adrian Sutil nu a mai reusit intrarea in curba si s-a lovit de parapet. Conform celor vazute acolo singurul noroc al lui Felipe este acela ca a plecat mai repede exact din acea cursa (sa-ti arat inregistrarea ???).

    Referitor la aceste penalizari daca doresti putem sa facem o analiza a intregului sezon, dupa ce acesta se va termina si nu neg este posibil sa nu-ti doresti asa ceva. Referitor la cultura mea sau a ta referitor la F1 putem sa facem oricand doresti o confruntare directa dar repet, sper sa nu te superi daca pierzi.

    Oricum discutia de pe acest site depaseste de mult limitele bunului simt, mai ales cand tu si alti user folosesc termeni ca "maimuta" si alti termeni.

    Discutam despre corectitudine dar nu esti in stare de asa ceva.

    Oricum referitor la F1 sunt cateva posturi in care ti s-a atras atentia ca nu mai retii anumite evenimente corect, inteleg ca ai imbatranit si iti recomand sa iei cat mai des posibil medicamentul numit LECITINA.

    Weekend placut in continuare!
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    N-ai cum sa ma umilesti.. tu te umilesti singur..prin postarile tale..Ferrari are trei
    penalizari..Massa -black flag in Canada ,Massa - Singapore drive through si tot el o amenda la Valencia. McLaren Hamilton are cele mai multe si Kovalainen o singura data..Nu le-am inclus pe cele de azi .Si eu mai gresesc insa tu devii ridicol
    fapt confirmat si de ceilalti useri
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Hamilton a gresit azi ...dar nu cand l-a impins pe Kimi afara de pe circuit, a gresit k nu a jucat la rezultat desi cred k s-a gandit si la punctele stanse in clasamentul constructorilor..Intr-un post la un articol referitor la Kovalainen am spus k acesta este un pilot slab, tu insa te-ai ascuns in spatele deciziei Fia care i-a dat dreptate lui Massa. in cazul Bourdais..apeleaza la cunostiintele tale de F1 si spune parerea ta de specialist cine e vinovat Massa sau Bourdais la incidentul acesta daca esti atat de drept si cinstit dupa cum pretinzi k esti-k ne-am lamurit noi si cu deciziile comisarilor de cursa pana acum..Nu l-am facut niciodata maimuta pe Massa ,l-am etichetat k un pilot prost ce-i drept si continui sa cred k asa este
    0 0
  • Hamilton si gafele lui
    Hamilton conduce ca un marlan si asta nu e numai parerea mea ci si a multora dintre piloti. Se comporta de parca numai el ar fi pilot de f1 si ceilalti ar fi soferi de camion. Sa vazut clar ca a franat mult prea tarziu, tocmai ca sa-l scoata de pe pista pe Kimi.Cu siguranta stia ca si Massa este in costa sa si atunci a facut ce a facut. Nu contest talentul sau imens, dar lasa mult de dorit la capitolul fair-play. La Spa a fost penalizat pe bune pt. ca nu i-a cedat pozitia lui Kimi in totalitate, creandu-si astfel un avantaj.Astazi au fost penalizati corect atat Hamilton cat si Massa. Cat despre Bourdais, in mod normal comisarii au dreptate, dar dupa ce descarc cursa, voi sti sigur.
    0 0
  • ctlnmihai
    @ Mirco
    Pe vremea lui Schumi era fel.. multi piloti il acuzau de fair-play..La Spa kimi nu l-a impins in afara pe hamilton cand a taiat sicana? si kimi n-a fost penalizat..
    era un duel roata la roata ,Kimi l-a impins afara si urmarea o cunosti.http://www.youtube.com/watch?v=RpqlEg19NK0.In fiecare cursa asa se intampla la start
    0 0
  • abia acesta a fost un incident de cursa
    nu stiu daca trebuia penalizat bourdais sau nu dar in nici un caz massa nu este vinovat caci se putea foarte bine sa treaca fara nici un incident. oricum diferenta de putere se vede asa ca bourdais putea sa-l lase sa treaca si nu avea nimic de pierdut pe cand massa a avut destul de mult de pierdut in acele secunde. putea sa iasa foarte bine pe un loc mai sus. pacat de bourdais
    0 0
  • Penalizare
    Interesanta abordare , sa iesi de la boxe in fata taurului sa iti vezi de trasa ta si sa vina tauru sa te plezneasca ca o vaca si sa iesi tot tu vinovat ..... ca si cum la semafor te plezneste unu in spate si te scoate tot pe tine vinovat. La fiecare cursa sunt zeci de iesiri de genu de la boxe si in afara de tauru Massa nimeni nu acroseaza pe nimeni...... Repet mi-as fii dorit sa castige Ferrari titlurile anul asta dar nu in conditiile in care sunt favorizati de se vede de la o posta .... ori pe merit ori sa se spele pe cap cu ea F1 si oricat de mult imi displace Hamhamilton ii jenant ce mai inventeaza astia sa nu castige titlul am putea spune ca deja ii vorba de rasism ordinar....
    0 0
  • @mirco
    Daca Hamilton e marlan, pilotii din anii '80 ce mai sunt? Pilotii din ziua de azi au masini de 10 ori mai sigure ca alea din anii '70 - '80. Totusi pilotii din ziua de azi sunt niste fetite. In afara de Raikkonen, Hamilton, Alonso si Button numai domnisoare in Forrmula 1. Cauta pe internet Senna vs Prost, Senna vs Mansell, Senna vs Schumacher, Mansell vs Prost etc. Sau daca vrei dueluri mai recente cauta campionatele americane (Champ Car, Indy Car si cum naiba se mai numesc).
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Baieti :P
    Cred ca discutia a luat-o razna rau de tot. Multi piloti abandoneaza dupa ce lovesc alti piloti si nu sunt penalizati. Pentru ca au abandonat deja. Dar cand lovesti pe cineva si poti sa continui cursa, mi se pare normal sa fii pedepsit. In afara de cateva cazuri notabile cand diferitele intamplari s-au intamplat fara voie, restul penalizarilor au fost foarte cinstite.

    Lewis i-a impis in pe toti, pai ma mir ca nu a intrat nimeni in el. Intra tot la categoria Lewis vs multi. Daca era duel doar intre 2 piloti era penazilat doar unul. Aici a impins mai multi si repet, ma mir ca nu a intrat nimeni in el. Kimi la Spa l-a impins pe Lewis deci mi se pare normal. Asa se fac depasirile. Nu stiu cate versiuni de depasiri exista dar sunt putini piloti care chiar depasesc deci concluzia este una singura. Multi nu pot depasi sau nu au masina pentru asa ceva si cei care depasesc, depasesc prin 2-3 maxim variante. Una dintre ele este sa intri in fata celuilalt in sicana, cursa, ac de par daca vreti. Cel care este in fata scapa, cel care este in spate... plateste facturile. Plus ca in cazul Sebastian, doar Felipe era pe trasa, dar i-a luat fata lui Sebestian si probabil s-a intamplat un caz de lovire similar cu cel facut de Schumi asupra lui Jeaque in 1997 la Jerez. Au exista si astazi 1 accident de cursa, intre Nakajima si Couldhard dar nu avea cine sa fie pedepsit pentru ca au abandonat amandoi. Nu va intrebati de ce nu au fost penalizati sau pur si simplu ei nu conteaza?

    Button este o mare varza, nici nu are masina si si-a cam consumat talentul pe bani multi. Nu a prea reusit prea mult in Formula in afara de o victorie destul de discutabila dar totusi este o victorie pe ploaie :) A fost o comedie cursa aia oricum... Si Schumi si Fernando au abandonat amandoi pe ploaie :) iar din 2006 a trecut mult timp ::)

    Oricum nici unuii de pe aici nu pot aduce niste argumente solide pro sau contra acestor pedepse date astazi. Asa ca nu vad rostul acestori certuri care oricum sunt cam si degeaba.

    Referitor la dueluri mi se pare chiar tare situatia. Pilotii au familii si nu se chinui sa riste prea mult pentru ca pana la urma... tot familia conteaza. Cred ca situatia lui Mika de acum cativa ani cand i=a nascut sotia a fost foarte clara, si la Jenson s-a intamplat la fel. Pur si simplu pilotii din 2008 sunt familisti si nu prea risca. Nu ca sunt fetite sau altceva dar nu se merita sa risti.

    Si anul trecut au fost cateva dueluri in care anumiti piloti au lovit alti piloti si totusi nu a fost nimeni pedepsit, desi se putea da o penalizare. Dar se invata lumea ca lovitul este gratis si asa ies niste evenimente urate rau de tot.

    Kimi la Monte Carlo nu l-a lovit pe Adrian Sutil? A fost penalizat? Nu pentru a abandonat. Dar Lewis a fost penalizat cand a intrat in spatele lui Kimi pentru ca a produc ambele abandonuri si... a facut la standuri. Ceea ce s-a considerat o greseala.

    Felipe a tras furtunul dupa el? A fost penalizat pentru ca a facut standurile nesigure. Cei care au alimentat cand este SC pe pista, la fel.

    Sebastian l-a lovit pe Felipe ----> pedeapsa iarasi. Este totusi laudabila cursa de recupere a lui Felipe care a incercat sa dea tot ce este mai bun in el. Iar Lewis.. a facut ce? A citit ziarul. Haideti sa vedem si partea cealalta a cursei si dam Cezarului ce este al Cezarului.
    0 0
  • @mirco s alti ca el
    fara nici o suparare dar e clar ca nu ati vazut F1 inainte de schumix. cum zice si TeamClown ar fi trebuit sa vezi (vedeti) F1 cu Senna, Prost, Mansel si Lauda. Pe vremea lor in curse erau depasiri frate si nu a plins nici unul ca "vezi ca nerusinatu' ala m'a depasit" nimeni nu a auzit de depasiri in boxe strategie cu benzina (nu erau permise alimentarile) si da daca ati fi urmarit F1 inainte de '95 ati fi sti ca ferrari a fost si este favorizat de fia daca va convine daca nu. (indiferent ca ti cu ferarri sau mclaren)
    0 0
  • ps.
    daca penalizarea lu' ham ar fi (sau e) corecta inseamna ca din 2 in 2 curse ar trebui penalizat un sfert din piloti!!!!
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Ce clasa esti omule? Ai trecut pe acolo? Din tot eseul tau n-am inteles nimic.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @TeamClown...
    Scuze... am incercat sa-l aranjez dar nu ia spatiul si paragraful ca aranjare a textului. Undeva sunt spatii mari si paragrafe... Bah... nu stiu cum sa aranjez textul :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @TeamClown
    Si multumesc de compliment. Bine ca eu incerc sa discut politicos si mama, ma bucur, numai jigniri primesc. Multam de compliment inca odata. Si mai mir ca Felipe este numit "maimuta"... mda ):
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Sebi chiar merita penalizarea cum are el tupeu' sa intre ferariul in el ?? e un regulament nou care zice : date la o parte din fata lu' masa si kimi si restu' pilotilor nu stiu asta.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @bagolj
    Bine, nu este vinovat Sebastian. Din punctul in care am vazut eu cursa, am vazut asa: Felipe a intrat primul in cursa si Sebastian dupa el, Sebastian l-a lovit si Felipe schimba vitezele ca sa intoarca masina in cursa. Dupa care s-a terminat cursa si repet, tot nu am gasit alt punct de vedere al acelei faze. Asa ca scuza-ma daca chiar nu stiu cine este pedepsit. L-a lovit Sebastian din lateral pe Felipe? Da, asa am vazut eu. Am vazut si alte unghiuri? NU..... Este vina mea? NU.

    Este acest incident exact ca cel dintre Felipe si Lewis? DA. A fost pedepsit Felipe? DA! Trebuia pedepsit Sebastian? DA!. QED :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @curba :)
    cursa=curba :)
    0 0
  • daca ar fi "marlan"......
    Lewis ar putea transa campionatul in stilul Senna-Prost. Pentru multi cei de aici sunt doua personaje de care au auzit doar. Ei nu stiu cum se luptau si se scoteau reciproc de pe pista unul pe celalat si-ATENTIE !-erau coechipieri la McLaren ! Si nu au mai primit nici o penalizare dupa ce au transat doua campionate in stilul asta. Pai in comparatie cu acele curse,in ziua de azi F1 e un sport de domnisoare ! Si il acuzati pe Lewis ca piloteaza agresiv- pai tocmai asta e farmecul si spectacolul. Sau ati uitat deja cum pilota nea ciumi-gura-stramba ?
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Hakkinen
    Vezi, imi place cum gandesti. Lewis nu piloteaza agresiv. Iar manevra lui Felipe mi se pare cu atat mai geniala, mai ales pentru ca l-a gasit nepregatit pe Lewis. Noroc cu farmecul si cu spectacolul :) Inca o cursa cu asa spectacol si Ferrari i-a sigur campionatele si nu o sa fie nevoie sa acuzam FIA ca tine cu Ferrari :)

    Stii ce este naspa? Ca tot ce spui poate fi folosit si intors impotriva ta :) Adica vrei spectacol dar cand un pilot al unei echipe adverse are o miscare mai buna... ah... cine sa mai fie corect :)

    Sper sa fie spectacol si pline de farmec in cursele viitoare pentru ca imi doresc ca Kimi sa intre in Lewis doar de dragul Formulei 1 :) Dar mai ales de dragul spectacolului. Daca se poate ca Kimi sa-i scoata si pe Lewis si pe Kova de pista... ah ce spectacol o sa fie :) Iubesc Formula 1 :)
    0 0
  • NeoGalaxy - cum iti permiti sa faci fanii McLaren ingusti? Te-am facut ingust, oligofren sau retadat ?
    Tu nici macar nu esti sigur ca Bourdais e vinovat dar ii tii partea soferului de pe masina rosie. Dupa parerea ta avizata cum ar fi trebuit sa procedeze Sebastian? Eu vad urmatoarele variante: 1) Trebuia sa franeze si sa opreasca cu vreo 100 metri inainte de intrarea in primul viraj. 2) Trebuia sa plece cu furtunul de alimentare ca sa opreasca inainte de iesirea de la boxe. 3) Era indicat chiar sa caleze motorul dupa schimbul de pneuri. 4) Ideal ar fi fost sa mai astepte cateva secunde pana-l ajungea Hamilton si sa se bage direct in acesta. 5) Poate nu era rau daca imediat dupa iesirea de la boxe trecea cat mai repede pe partea stanga a pistei pentru a lasa "muierii" interiorul virajului, chiar daca ar fi taiat linia alba de la boxe. Daca ai fi fost in locul lui Bourdais cum te-ai fi simtit? Sau nu te intereseaza ce simte omul, poate ca nu dupa declaratiile pe care le faci.
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Daca Lewis il pocnea pe Massa ma intreb cum ai fi reactionat..Oricum singurul care jigneste pe aici esti tu
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Drako
    Nu crezi ca iar exagerezi? Fanii McLaren o tot tin cu faptul ca Felipe este cel mai slab campion din ultimii 12 ani si ca este o "maimuta" si nu mai stiu ce. Hakkinen este cel mai slab campion din ultimii 12 ani pentru ca a fost capabil sa castige un singur titlu si pe celalalt l-a castigat la masa verde (a fost cadou de fapt). Atata timp cat fanii McLaren ca hakkinen si ctlnmihai isi apara pilotul favorit folosing cuvinte urate, jigniri si mai ales considera ca doar ei au dreptate, nu vad cum ar putea fi numiti altfel. Plus ca sunteti foarte violenti in ceea ce declarati aici. Pur si simplu numai McLaren sunt corecti si numai Ferrari sunt corupti.

    Nu ti se pare ciudat ca nu mai McLaren a fotografiat masina Ferrari de-a lungul timpului si ca numai ei i-au raportat la FIA? Nu ti se pare ca Ferrari nu a raportat pe nimeni si mai ales doar McLaren considera ca este victima FIA?

    Numai McLaren intreaba comisarii de cursa daca manevrele lor sunt corecte, numai ei sunt ofticati cand nu pot sa-si impuna dreptatea lor si mai ales numai ei sunt MESIA in Formula 1. iar Lewis este cel "predestinat", "merita" sa castige acest titlul. Nu ti se pare un pic ca fanii McLaren sunt foarte paranoici?

    Este o line foarte fina intra dreptate si minciuna si dragoste si ura. Si am fost facut "ingust" pentru ca nu pot concepe ca si pilotii Ferrari gresesc. Ce ciudat dar eu am spus o gramada de ori ca pilotii Ferrari gresesc dar macar au curaj sa spuna asta. Lewis este o victima si saracul de el nu greseste niciodata. Tot universul il uraste, FIA il uraste, numai ca el este "pilotul lumii" in Formula 1. Nu ti se pare ca pur si simplu a-ti luat-o razna?

    Daca as fi fost in lucrul lui Sebastian cum m-as fi simtit? Nu stiu pentru ca nu ma pot pune in locul lui. Dar stiu ca el nu putea sa vada sau nu a mai avut timp sa vada cat de mult s-a apropiat de Felipe. Pur si simplu lovirea lor a fost doar un accident de cursa, dar datorita faptului ca aceste accidente de cursa se intetesc, regulile se intaresc si ele.

    Cum crezi ca se simte Nalajima dupa ce a intrat in Coulhard? S-a dus sa-i ceara scuze? S-a dus in genunchi la el? Nu am vazut asa ceva... scuze dar pur si simplu... pilotii sunt platiti sa-si faca treaba. Nimeni nu-i intreaba cum se simt.

    L-a intrebat cineva pe Felipe dupa ce Lewis l-a impins in afara cursei acum cateva curse? L-a intrebat cineva pe Nelson cum l-a intimidat Lewis in aceasi cursa? NU. Pur si simplu.... asta ne dorim sa vedem. Lewis a fost mai bun si i-a spulberat pe cei care ii stateau in cale. A fost pedepsit pentru pilotaj agresiv? NU.

    Acelasi lucru l-a facut si Felipe, doar ca a fost pedepsit din pacate cel putin in cazul primului contact. Repet... mi se pare normal ca Felipe sau Lewis sa intre unul in celalalt. Este vorba despre vointa, tarie de caracter si dominatie. Adica este vorba despre Formula 1 :)

    Iar Sebastian a gresit sau nu, eu am vazut cursa si din punctul meu de vedem, este vinovat. Cand o sa vad si alte transmisii in care se vad si alte unghiuri poate imi voi schimba parerea. Dar repet... pana atunci este vinovat.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmiha
    Uite aici un comentariu foarte jignitor la adresa echipei mele preferate:

    " FIA trebuie sa schimbe regulamentul! de DRAKo 12.10.2008, 12:32
    Ar trebui introdusa o noua regula: daca o masina este ajunsa de o masina FIArari aceasta trebuie sa franeze si sa iasa de pe pista in cel mult 2 secunde, in caz contrar acea masina va suferi o penalizare de 1 tur sau de ce nu 5 (CINCI!!!) ca la sfarsitul cursei echipa "jegosilor" sa fie sigura de victorie. APLAUZE!!!"
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Sau acestea 2:

    "@Cobra de ctlnmihai 12.10.2008, 13:25
    Labil psihic e Massa care nu stie decat sa intre in piloti, si care castiga mereu pct. la masa verde..Bourdais era oricum depasit in cateva tururi abia realimentase. Per total adunate Massa are mai multe erori de pilotaj in sezonul acesta decat Hamilton .Remember Silverstone cand a stat mai mult pe afara circuitului
    #
    @cobra de markedd 12.10.2008, 13:29
    labil psihic este massa si asta a dovedit-o in ultimele curse. se vede ca a petrecut vreo 2 ani langa schumecher care l-a invatat cum sa devina un martafoi. mai bine ai tacea sau ai privi adevarul in ochi. dar dupa cum am observat si in alte dati , nu esti in stare de asa ceva. esti jalnic ca toata echipa ferrari""

    Ti se par comentarii potrivite si pline de "cei 7 ani de acasa" Si cine... jigneste de fapt?
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Cand a castigat Hakkinen titlul la masa verde? ti-am zis k nu cunosti istoria f1.In anii cand a castigat Mka titlurile s-a luptat pana in ultima cursa cu Schumacher in'98 si in '99 cu Eddie Irvine. Mai documenteaza-te ..a fost o cursa in Malayasia se pare cand Hakkkinen a castigat-o initial la masa verde ,partea de jos a monopostului Ferrari dovedindu-se neregulemantara>Ferrari a facut recurs la Fia a castigat recursul poftim linkul - http://www.motorsport.com/news/series.asp?S=F1&Y=1999 Uita-te si la anul 1998 sa ,,vezi "'cat de favorizata McLaren atunci
    Ai lipsuri serioase de cunostinte nene scuza-ma ca-ti spun
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Cobra l-a facut si el labil psihic pe Hamilton si nu m-am suparat
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Si nu e adevarat ca Massa a facut m multe erori?
    0 0
  • @NeoGalaxy
    "Fanii McLaren o tot tin cu faptul ca Felipe este cel mai slab campion din ultimii 12 ani" ai vrea tu :))
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Poftim inca un link cu anul 1998 :http://www.motorsport.com/news/series.asp?S=F1&Y=1998 citeste si numai spune tampenii despre Mika
    Hakkinen.. auzi si tu titlul la masa verde
    0 0
  • titlul la masa verde
    asta e specialitate ferrari
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    In 1998 lupta a fost cinstita mai ales ca Schumi a fost pedepsit de cateva ori cu acele faimoase drive-through :) Cu una dintre ele a si castigat o cursa :) Plus ca este memorabil accidentul de la Spa din 1998 dintre Schumi si Coulhard :) Daca imi aduc aminte... FIA avea interesul ca McLaren sa nu fie penalizata si nu a fost penalizata :) Cica a fost un incident de cursa. In 1998 nu a fost avantajata nici o echipa iar Mika a castigat titlul fair, desi am fost dezamagit de Schumi care a calat motorul tocmai pe grila la Suzuka. Eh se mai intampla.

    Iar faza din 1999, se refera la exact primul mare premiu din Malaezie pe care sa vezi.. l-au castigat cu dubla cei de la Ferrari. McLaren nu a avut dreptate deoarece reclamatia lor se referea la faptul ca aripioarele laterale ale masinilor Ferrari este mobile. Fapt dovedit a fost ca erau fixe dar erau facute in asa fel incat erau elastice.... ceea ce nu era o contraventie. Interesant este ca fara aceste aripioare care oricum au cazut in cateva curse, masinile Ferrari erau mai rapide dau mai greu de manevrat.

    Daca nu ma insel Mika a castigat campionatul doar datorifa faptului ca la o realimentare a lui Irvine... i-ai schimbat doar 3 roti. Acest fapt a fost singurul pentru care Mika a castigat titlul modial. Imi aduc aminte ca erau piloti Mika Salo si Eddie Irvine in 1999 dupa Silverstone la Ferrari si saracul Mika Hakkinen era deja terminat. Cred ca lovitul banderolelor protectoare de la Monte Carlo, abandonurile de la Monza si San Marino si faptul ca a plans dupa toate aceste 3 curse.... arata exact cat de labil pshic si cat de mult a decazut tot psihic acest pilot. Pe care il respect pentru ca desi a intrat in coma dupa un accident a avut cursa sa se intoarca in Formula 1 si sa castige 1 titlu mondial castigat cinstit. Imi aduc aminte si impresionanta manevra de depasire a lui Schimi de la Spa din 2000 cred, cand l-a depasit pe aceste prin exterior... pe langa pilotul Ricardo Zonta. Aia a fost singura sclipire de geniu a campionului Mika Hakkinen. In rest a fost doar o masina foarte buna realizata cu creionul si desenata manual de Adrian Newey. Desi recunosc ca pneurile Bridgestone care echipau masinile McLaren erau net superioare pneurileo Goodyear folosite de rivalii Ferrari.

    Repet... daca doresti sa facem un test de Formula 1 te rog. Nu pot decat sa-ti spun ca nu te voi dezamagi dar as minti daca as spune ca ma astept acelasi lucru de la tine. Mi-am facut deja o parere si se pare ca nu m-am inselat.

    Plus ca o echipa care castiga titlul modial la piloti rar pierde titlul mondial la constructori. In 1999 s-a intamplat si este posibil sa vedem acest lucru si anul acesta.

    Personal observ ca te ascuzi si te apari cu lucruri scrie de altii, suste la fel de "impartiale" ca si tine. As fi fost chiar impresionat daca as vedea cu adevarat aceste cunostine ale tale referitor numai la Formula 1.

    "Iti multumesc pentru tot ce ai scris, iti multumesc si pentru ca detii adevarul suprem si pentru ca incerci sa mi-l arati si mie.

    Randurile de mai sus pot fi considerate un pamflet si vor fi tratate ca atare"
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Da Felipe a facut mai multe erori. Faptul ca i-a explodat motorul si ca echipa de la pitstop a gresit arata exact cat de multe greseli au facut cei de la Ferrari anul acesta. Ca sa nu mai vorbim de prima cursa a sezonului care a fost un dezastru. Consider din pacate, ca cel care a facut cele mai multe greseli este Kimi. Dar in acealasi timp... cele mai grave greseli au fost facut de Lewis. Lovirea in spate a lui Kimi si faptul ca nu a recunoscut ca a gresit, pilotajul violent si de intimidare asupra catorva piloti printre care si Felipe, Nelson si altii, nu au facut dacat sa deschida o "Pandora's Box" a regulamentului. A intins coards si acum sunt o gramada de piloti care sufera dupa aplicare mai severa a acestui regulament. Din pacate este un adevar tragic... dar nu putem avea decat o primadona a automobilismului si Lewis este perfect"a" pentru acest rol.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Cine ti-a spus ca aceasta cutie a Pandorei a fost deschisa de Hamilton? Mosley cumva?
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Eddie Irvine n-a castigat titlul ptr.ca Michael schumacher n-a schitat niciun gest sa-l ajute ..Imi aduc f bine aminte cursa..Schumi era in pole si Mika pe 2 ..schumi practic nu l-a blocat deloc pe Mika..in egoismul lui schumacher nu a vrut sa-l ajute deloc pe Irvine.irvine a mai avut si problemele respective,..Oricum pleca in cursa cu monopostul de rezerva in acea cursa..Lasa erorile lui Massa datorate echipei.ce parere ai despre Silverstone ? Cat despre pilotajul agresiv Schumi era maestru,si
    oricum pe pista Hamilton n-a acrosat pilotii cum a facut Massa azi.In Canada
    a gresit in mare parte datorita lui dar si a regulamentului idiot care tine pitlane-ul inchis in timp ce safety-car-ul e pe circuit Ai spus mai devreme ca Raikkonen n-a fost pedepsit la Monaco k a abandonat.. Insa in Canada si hamilton a abandonat insa acesta a fost retrogradat 10 pozitii in urmatoarea cursa Cu ,Kimi nu s-a intamplat asa in cursa dupa Monaco..Si nu conteaza k incidentul a fost la stand in Canada si pe ,circuit la Monaco in cazul lui Kimi..
    0 0
  • NeoGalaxy "ca la sfarsitul cursei echipa "jegosilor" sa fie sigura de victorie"
    Te-am jignit? Esti cumva in echipa? Nu am spus fanii jegosi ai echipei!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Incerc sa discut cu tine cu argumente. Sper sa nu ma intelegi gresit dar Ervine a pierdut titlul nu la aceea cursa si din cauza unui pneu lipsa la o realimentare. Ferrari nu doreau ca Edvine sa castige primul titlu dupa 20 de ani si evident... (erau exact 20 de ani atunci, parca in 1979 cand m-am nascut eu, a fost ultimul titlu castigat de Ferrari cu un african ::), l-au dezavantajat. Deci Mika a castigat titlul la masa verde. Fie ca masa verde se numeste FIA sau Ferrari.

    Referitor la Monaco in cazul lui Kimi repet. Nu se poate pedepsi un pilot care a lovit un alt pilot daca unul dintre ei a abandonat. Nu a castigat nimic deci nu are cum sa fie penalizat. Lewis a lovit spatele masinii lui Kimi IN PITSTOP. Regulamentul spune care trebuie sa opresti la lumina rosie. Conform frazei acesteia... Lewis a gresit. A plecat foarte repede ca orice alt pilot dar... nu a mai apucat sa opreasca. Lovind in spate un pilot si neoprind la culoarea rosie a semaforului de la Pit Lane... pedeapsa trebuia sa fie cumulativa. Asa ca oricate secunde primea penalizare la urmatoarea cursa, cred ca a fost mai bine ca a primit doar cateva pozitii penalizare.

    Regulamentul este tampit, pilotii Ferrari sunt tampiti si evident, orice pilot greseste este un pilot tampit. Mi se pare un pic ciudata atitudinea ta. Sper sa nu ma intelegi gresit dar iti pot aduce cate argumente vrei tu. Sper doar sa le asculti pentru ca esti un pic mai orb decat sunt eu. Si eu sunt fan Ferrari dar m-am gandit o gramada la aceste aspecte. Poate si pentru ca am si eu prieteni care tin cu McLaren si a trebuit sa ma confrunt cu ei :) Prieteneste a trebuit sa-mi apar onoarea si echipa in fata prietenilor mei. Deci... m-am gandit mult si nu-mi place sa pierd :)

    Referitor la Silverstone si la Monza. Se vede ca masina Ferrari are anumite probleme cu pilotajul pe ploaie deci... sper sa nu ma intelegi gresit. Masina Ferrari a avut aceste probleme si la Monte Carlo si acolo s-au vazut ca masina are o problema referitoare la pilotajul pe ploaie. Exista cateva explicatii in legatura cu aceste probleme dar eu le-as pune pe seama slabei experiente pe care le are noua echipa manageriala Ferrari. Atata timp cat masina are problem la folosirea unor pneuri de ploaie si are probleme cu spatele si apatamentul in cursele de ploaie... consider ca daca pilotii Ferrari chiar reuseau ceva cu acea masina... le-as da un premiu. S-a vazut la Monte Carlo... masina Ferrari pur si simplu aluneca pe pista. Nu stiu cum sa explic dar... pur si simplu mi-am dat seama la acea cursa ca Ferrari au o problema cu pneurile si cursele pe ploaie. Mai mult nu stiu dar sper ca s-a rezolvat problema. Ca dovada ca Kimi la Spa a fost foarte rapid pe uscat si pe ploaie... mai bine pescuia. Plus ca si accidentul a fost cauzat de faptul ca a alunecat din cauza pneurilor si a conditiilor de rulare. Nu stiu mai mult... dar masina Ferrari are o problema cu rularea pe ploaie :).

    Referitor la pilotajul agresiv al lui Lewis... exista cateva declaratii in care cativa piloti il acuza pe acesta de "pilotaj agresiv" Probabil acesti piloti s-au plans echipelor lor, echipele s-au plans FIA-ului si evident s-a deschis o "Pandora's Box"-ul. Adica desi unele evenimente de cursa erau numai evenimente de cursa... acestea au devenit... viitoare penalizari :) Si evident FIA a devenit mai defensiva si se vad rezultatele. Este un lucru de rahat dar nu stiu ce putem face. Cred ca nu vedeti acest lucru. Schumi si alti pilloti au castigat curse asa si FIA nu mai doreste precedente de acest gen. Un eveniment nefericit dar... nu stiu nici o solutie care sa explice altfel de penalizari.

    La Singapore... Trulli a luat-o pe sens opus in antrenamente libere. Conform regulamentului... trebuie sa-i apara un steag negru si sa nu mai candideze in cursa. Dar... a primit 10K$ penalizare si gata :) Cred ca aia se numea... comportament foarte periculos... dar ce stiu eu :)
    0 0
  • @neogalaxy
    Du-te culca-te omule, ca miroase a creier ars si rosu la cat de destept esti. Un lucru e sigur. Oricat de rotund te dai ca ai cunostinte de F1 NU AI CURAJUL SA RECUNOSTI CA FERRARI A FOST CEL MAI DES AVANTAJATA DE COMISARII DE CURSE si sa privesti adevarul in ochi asa crud cum este el pt tine.
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Da-mi link-ul cu regulamentul in care se spune ca incidentele la boxe se pedepsesc in mod diferit decat cele pe circuit. Pilotul african se numea Jodi Schekter..Titlul este castigat la masa verde pe baza unei decizii FIA.. Nu e vina lui Hakkinen k Ferrari nu l-a suportat pe Irvine..
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Am spus "cumulativ" :)

    "Regulamentul spune care trebuie sa opresti la lumina rosie. Conform frazei acesteia... Lewis a gresit. A plecat foarte repede ca orice alt pilot dar... nu a mai apucat sa opreasca. Lovind in spate un pilot si neoprind la culoarea rosie a semaforului de la Pit Lane... pedeapsa trebuia sa fie cumulativa"

    Referitor la McLaren, se stie ca acestia au reclamat foarte mult echipa Ferrari deci... acum vine timpul celor de la Ferrari sa-i reclame pe cei de la McLaren.

    Cred ca s-a inteles ca reclamatia cu "aripioarele" a fost patetica si ca McLaren nu a reusit sa dezvolte asa ceva si de aceea i-au reclamat. Plus ca singura echipa care tot reclama orice in Formula 1 este... sa vedeti aici surpriza: McLaren :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    Da s-ar putea spune ca titlul castigat la masa verde este pe baza unei decizii FIA. Referitor la anul trecut doar la constructori s-a castigat acest titlu si repet, tot nu pot intelege de ce FIA a fost atat de fair play cu pilotii si nu i-a descalificat si pe acestia. Oricum titlul la constructori "technicaly speaking" nu s-a jucat la masa verde. Pur si simplu... cineva a trisat si a platit :) Deci nu s-a comis o nedreptate.

    Ferrari au fost mai avantajati pentru ca au avocati mai buni sau poate sunt mai destepti si stiu sa invoace acel regulament mai bine. Jean Totd trebuie ca este un maestru referitor la asa ceva. Stefano... nu prea are sanse sa-l ajunga din urma.

    Referitor la acele acuzatii, sper sa intelegeti ca McLaren a gresit din start fiecare contestatie. Unele dintre ele nici nu au fost acceptate si unele dintre ele nici nu se puteau penaliza. Plus ca unele acuzatii facute la adresa Ferrari au fost chiar comice :)

    Sa va mai spun de reclamatia legata de aripa din spate care se curba la anumite viteze? S-a descoperit ca si McLaren avea o aripa fata cu aceleasi proprietati :) Deci... cat de prost sa fii ca sa reclami ceva ce... ai si tu :)
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Nu e vina lui Mika k Ferrari n-a vrut sa-l ajute pe Irvine..Ala nu e titlu castigat la masa verde,titlul castiigat la masa verde e cand Fia hotaraste castigatorul cum a fost in 2007.Pilotul african era Jody Schekter..Nu e ciudata..Regulamentul se interpreteaza
    mereu in favoarea Ferrari .La Spa Hamilton a taiat sicana si a fost sanctionat cu 25
    de secunde penalizare..Unul dintre comisari a justificat asfel penalitatea : am avut de ales intre a fi sanctionat( Hamilton ) cu 25 de secunde penalitate sau retrogradarea unor pozitii in cursa urmatoare. s-a ales penalizarea>regulamentul prevede pedepse diferite ptr. incidentele desfasurate
    pe circuit sau la stand ? eu unul cred asta..
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Lasa avocatii in pace neo :) stim f bine dc a fost penalizata Mclaren.Mosley nu-l suporta pe ron Dennis si asta e tot.nu poti sa spui k titlul lui Mika hakkinen e la masa verde:) e mare diferenta intre 2007 si 1999
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    ptr. a lasa impresia de ,,credibilitate " Fia a lasat pilotii in pace
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    ptr. a lasa impresia de ,,credibilitate " Fia a lasat pilotii in pace
    0 0
  • am pierdut cel al 100-lea reply la acesata stire...!
    Si uite asa nu am reusit sa marchez cel de-al 100-lea post in aceasta neverosimila inlantuire de sinergii pro si contra a ceea ce a fost la Fuji...si nu numai ! Cata pasiune si ardoare in a explica ce se intampla pe pista in fractiuni de secunda de niste superpiloti...Ce rautati dintr-o parte si din cealalta a baricadei...Cata pricepere/nepricepere si dezinvoltura/stangacie in exprimarile userilor... Tocmai de aceea imi pare bine ca administratorii Automarket nu au intervenit in acest fluviu de declaratii. La incheiere, va aduc aminte, de vorbele unui "fin" orator si cunoscator al neamului romanesc: "Traim in Romania si acest fapt ne ocupa tot timpul !" Sper ca acesta a fost ultmul post si astfel sa ne vedem linistiti de alea noastre si de ultimele 2 etape din Formula 1 !
    P.S. Acest reply este "aproape" acelasi reply pe care l-am postat la stirea "Japonia: Alonso obtine a doua victorie consecutiva !". Ce aveti fratilor ? Derulam istoria Formulei 1 ? Ne contram intre Ferrari si McLaren ? Pentru ce ?
    Datorita unor greseli facute de piloti astazi ? Este absolut incredibil cum s-au putut posta peste 200 (!) de reply-uri in cadrul acestor 2 stiri !!! Mai avem 2 curse si inca nu s-a jucat ultima carte pentru cele 2 titluri din 2008. Eu personal consider ca este suficient cat s-a scris si cate am invatat astazi, deci lasati-mi placerea sa inchei si acest post ! Motto: "Respect Formula 1 si tot ce tine de ea !"
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai :)
    O.k. :) Am folosit gresit fraza "titlul a fost dat la masa verde". Oricum... faza cu hotul a fost super naspa. Nu neg dar si Mika era terminat. Ma refer psihic. Scuze dar faptul ca a plans in numai putin de 3 ocazii diferite... si recunosc nici fanii nu l-au ajutat ba chiar... a plans pe pamant "Rosso Ferrari" cred ca ne-a aratat si de ce in 2000... Mika era un pic catre retragere. Cel putin Schumi a revenit foarte puternic psihic dupa accidentul de la Silverstone 1999 si s-a vazut mai departe. F2002 si F2004 sunt masini istorice. Un numar de recorduri impresionante din multe puncte de vedere. Pacat ca si masina F2008 foarte reusita... dar ce pacat ca pilotii parca acum invata s-o piloteze. Plus ca cred ca uitati ca acesta este primul an in care nu mai exista controlul tractiunii si de aia doar Lewis piloteaza foarte bine fara ea.

    Daca nu ma insel, Felipe si Kimi si restul pilotilor au pilotat masini doar cu controlul tractiunii si Lewis a pilot doar fara controlul tractiunii. Nu stiu 100% dar are legatura cu Formula 2 si regulile de acolo. (sau cum se numeste sora mica a Formulei 1) :P

    Referitor la masina Ferrari F2008... a fost construita intregral de Adrian Costa si de Schumi bazata pe F2004 la spate si lateral cred ca pe 2006. Fata nu stiu de unde vine dar poate sa fie noua. Masina fiind noua... si fata controlul tractiunii... pilotii vad ca s-au obisnuit foarte greu cu ea. Nici Felipe nu este chiar prea breaz is nici cu Kimi nu-mi este rusine. Dar si lui Fernando i-a luat o gramada sa faca masina Renault puternica.

    Referitor la 2007, nu stiu ce sa zic. Eu consider ca si daca nu avea nici o piesa copiata de la Ferrari, faptul ca au acel caiet este ca si cum stiu totul despre F2007. Acel caiet in caz ca nu stiti este cartea de identitate a monopostului F2007. Schite generale in detaliu, diferite posibilitati tehnice de modificare, viitoare inbunatati si mai ales o situatie general a setarilor. Este cartea oficiala pe care fiecare constructor o trimite la FIA + masina reala pentru a fi omologate si evident... disecate :) De accea consider ca nu este important daca cineva a copiat acele informatii pentru ca si numai cititul lor le dadea niste idei bestiale. Practic toate sumele investite in dezvoltarea acelei masini si a tehnologiilor aferente ei.... s-au dus pe apa Sambetei. Nici nu trebuia sa copieze cineva, doar se uita pa diferite abordari si... posibilitatile erau nenumarate :).

    Acum stiti cam ce inseamna acel manuls ai cred ca va dati seama ca nu conteaza daca cineva chiar a copiat sau doar l-a rasfoit. Mai grav a fost ca pilotii si managerul au mintit... si aici... exista o gramada de afirmatii in sprijunul acestor informatii. FIA s-a suparat pentru ca Ron Dennis a mintit. Cred ca uitati ca tipa care a copiat cartea a alertat Politia si ca... inginerul McLaren a fost cel care a dus-o la copiat. Deci... stim cine a mintit nu?

    Plus ca Jean Todt a fost schimbat tocmai din cauza acestui lucru. Ca a lasat ca secretele masinii sa fie furate.

    Deci am discutat si cateva chestii au fost interesante. Imi este foarte usor sa argumentez diferite afirmatii deoarece sunt pasionat de acest subiect, am studii fizice destul de avansate si o diploma de licenta in acest domeniu. Inteleg si cate lucruri de baza legate de dinamica fluidelor, miscare, aerodinamica si evident, constructia motoarelor + constructia diferitelor materiale din care este facut un monopost, dar sunt la nivel de baza.

    Nu am condus un monopost si nu cred ca voi aceasta sansa deci... le tin pumnii celor care condus si exceleaza la acest capitol :)

    Weekend placut si mai ales multa sanatate si fericire!

    Este foarte usor sa dai vine pe pilotii si sa-i jignesti dar.. mai greu este discuti politicos si mai ales cu argumente :)

    Dar fara Join si altii ne-am plictisii pe aici :) Noroc ca avem si o veioza inteligenta si mai ales cu puteri paranormale :)
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Mike Coughlan in momentul cand a primit documentele de la Stepney au vrut sa
    plece cu documentele la Toyota..oricum relatiile dintre Mike si Mclaren la momentul acela nu erau bune..Mike urma sa fie concediat de catre McLaren..animozitatile dintre Ron Dennis sunt mai vechi.. de la semnarea contractului Concorde(1997) care prevedea termenii in care se impart drepturile de televiziune,premiile in bani ,etc.Ken tyrell ,Frank williams si Ron dennis au refuzat sa semneze aceasta intelegere..http://en.wikipedia.org/wiki/Concorde_agreement
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Iti pun o intrebare :Cand vreun inginer de la renault sau alta echipa, pleacal a o echipa adversa ,nu pleaca cu secretele celeilalte echipe ? asta nu se numeste spionaj? Stepney a dat documentele acelea din razbunare nu le-ar fi solicitat
    mclaren in mod expres..Spre sfarsitul anului McLaren a acuzat si ea la Fia k Phil Mackereth fost inginer la Mclaren ar fi plecat la Renault cu niste dischete care contineau info despre monopostul McLaren .bineinteles k fia a respins acuzatia Mclaren..Inca o dovada k Fia judeca in mod diferit 2 cazuri asemanatoare
    0 0
  • ctlnmihai
    Neogalaxy
    ai linkul aici http://www.f1-blog.co.uk/tag/phil-mackereth/
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ctlnmihai
    O sa citesc astazi in legatura cu ceea ce spui tu. Apropo Kova l-a lovit pe Kimi chiar inainte de prima cursa in cursa de ieri :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Erata
    cursa=curba :)
    0 0
  • @neogalaxy
    mey, tu nu ai cum sate linistesti, nu'i asa? DA, massa e un din cei mai slabi campioni din ultimii an, cred ca e primul dupa villeneuve (stii doar ca nu consult google si site'uri de profil, e doar din amintiri). apoi, cati ani are lewis? cand iese la pensie massa? cand s'a afirmat hamham? ce a facut sezonul trecut massa? uite despre ce nu te'ai documentat pana acu. facem pariu ca sezonul viitor nu o sa te mai auzim laudandu'l pe massa? nu stiu, nu am vazut cursa in totalitate, dar am citit comentariile tale imbecile de dupa. si cum indraznesti sa spui "Fanii Mclaren sunt patetici si penibili"? ti'am mai spus in trecut, si ti'o repet. du'te ma la scoala, invata, vino acasa, fa'ti lectiile, apoi deschide calculatorul si cieste despre formula 1. vorba celui de mai sus, poate devii comentator la tvr - si acumcompletez io - ca doar asta ne mai lipsi, inca un alexandrescu. lasa'ne bre in durerea noastra si in posibilitatea noastra de apreciere si de cunostinte, mergi tu la harvard si spune ca esti geniu in formula1, poate infiinteaza o clasa cu speialitate f1. pentru restul bafta si la mai multe puncte, tu neo, mergi si citeste, ca data viitoare sa ne "incanti" cu acele vaste cunostinte pe care le detii.

    PS: cred ca imi raspunzi dupa 18, ca pana atunci ai scoala, apoi nu te lasa mami la computer.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @bigym05
    Referitor la amintirile tale, te rog sa iei LECITINA pentru a-ti mentine memoria deoarece spui cu siguranta mult prea multe prostii pentru a fi luat in seama. Referitor la raspunsul meu, nu ai cunonstine interesante sau reale si nici nu ai spun nimic care m-ar putea interesa.

    Poate nu ai vazut ora la care au fost postate primele mele comentarii pentru ziua curenta. Iti recomand o visita la un psiholog totusi deoarece ai cu siguranta probleme majore de integrare in absolut. Plus ca greselile tare gramaticale sunt extraordinar de multe pentru cat de putin ai scris.

    O zi excelenta in continuare!

    P.S. Sper ca-ti permiti o pastila de LECITINA in fiecare zi pana la rezolvarea evidentelor probleme pe care le traiesti in aceste zile.
    0 0
  • Ce tampenie...
    Francezului ii dau +25 de secunde , iar brazilianului , pentru acelasi lucru , drive through . Cred ca stewarzii aia sunt CAP-isti sau matritzeri....nu au legatura cu F1... A ajuns de tot rasu Eclestone . Nu mai poate ajuta Ferrari decat pe fata .
    0 0
  • ce sa mai...
    ...F1 ajunge de rasul lumii (la propriu!) mai repede decat ma asteptam... Jenant!
    0 0
  • @ctlnmihai
    deja ai uitat cat de novice a fost hamilton in canada ?
    0 0
  • Titlu
    Rasfoiam pe aici , prin presa on-line , si ce titlu frumos gasesc : Bourdais penalised for... racing..." No comment!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Lewis
    Lewis trebuia oricum descalificat daca intra in puncte deoarece... avea dedesubtul masinii lovit rau de tot de cand a iesit de pe circuit. Din pacate am revazut cursa si am aflat o gramada de detalii interesante. Ce pot sa spun este ca postul ITV are niste comentatori care sunt partasi foarte mult cu Lewis dar... incearca sa prezinte si cursa din alt punct de vedere. Pana la urma Martin Brundle este un pilot britanic :) Si ITV este un post britanic. Va recomand sa descarcati cursa si sa o asculati deoarece se vor schimba cateva comentarii de pe aici. Mai ales ale celor care urasc pilotii Ferrari.

    Nu exista nici o diferenta intre un drive thought si o penalizare de +25 de secunde. Practic este exact unul si acelasi lucru. Doar cele +10 secunde Stop and Go, sunt mai mult ca cele 25 de secunde. Doar ca drive throught se poate da numai daca mai sunt cel putin 10 ture din cursa cand se da aceea penalizare. Daca penalizarea nu este data cand mai erau 10 ture din cursa, de muta in +25 secunde. ------------------> Cititi regulamentul FIA Formula 1 :P
    0 0
  • drive thought
    Ma intreb cum te`ai uitat pe un post englez? ------------------------> invata engleza:))
    0 0
  • @neogalaxy
    si care ar fi bre, greselile mele gramaticale? si ce sa imi raspunzi, cand nu ai ce? normal, esti un arogant, si nu gasesti repede pe google un raspuns coerent si complet, de aceea uite, ma ofer sa ti le dau eu: lewis hamham A DEBUTAT anul trecut in F1, cand a iesit pe locul 2 la finele anului. in cele 17 curse pe care le'a facut anul trecut, a avut 12 clasari pe podium, 4 victorii si 6 pole'uri. Marele massa, idolul tau, e cu 4 (patru) ani mai in varsta decat hamham, cu 4 sezoane mai experimentat decat hamham, si pana la inceputul sezonului 2008 avea: 88 curse, 17 clasari pe podium, 5 victorii si 9 pole'uri. in ultimii 2 ani a concurat pt ferrari, unde a venit de la sauber. Cu toate acestea, de'abia acu se lupta pentru titlu, cu UN INCEPATOR. si daca anul trecut alonso spunea ca hamham foloseste setarile lui, ori inseamna ca aroganta acestuia nu cunoaste limite (ca si a ta, dealtfel), ori hamham a invatat de la un coleg mai experimentat. sursa datelor de mai sus AUTOMARKET.RO ;) cat despre greselile mele gramaticale, banuiesc ca sunt cele de ortografie, datorate altor factori decat cei ai posibilitatii mele de exprimare. asa ca daca ai cu ceva sa ma contrazici, citeste si vino cu ceva concret, nu cu injurii si jigniri. PS. ce incerci sa demonstrezi cu mentiunile legate de postul tau? ca esti un pusti bogat, cu bani de la taticu si mamica, care are un tel cu posibilitate de navigare si ai postat in drum spre scoala? hai, pa, ca m'am plictisit :))
    0 0
  • @admini
    cer permisiunea adminilor ca in urmatorul post sa folosesc expresii jignitoare la adresa acestui user, pt ca simt ca nu ma voi putea abtine :))
    0 0
  • Mircea Mester
    @all
    Dragilor, mai usor... Faceti parte dintr-o comunitate. Tot ce scrieti va reprezinta. Nimeni nu va cunoaste, astfel ca fiecare cuvant pe care il spuneti reprezinta personalitatea voastra in fata celorlalti. Nu va vaceti singuri de rahao.

    :)

    Multumesc.

    Mircea Mester.
    0 0
  • :))
    asta inseamna ca nu imi dai voie? :) stai calm ca vorbele tale, se vede, nu au avut impact nici acu vreo cateva saptamani, cand un user a promis ca nu mai raspunde provocarilor lui neogalaxy. apropo, neo, tu ai citit postul prin care imi raspundeai? ai vazut cate greseli ai? alea sunt de ortografie, si daca mai consideram ca nu prea pui semnul "," (virgula), greselile se pot transforma usor in greseli gramaticale. Intr'adevar, mea culpa, am - zic eu - o greseala gramaticala. nu stiu cum le numeri tu, dar banuiesc ca erai furios cand scriai, si nu stii ce vorbesti. apoi, decat sa scriu mult si prost, mai bine putin si bine.

    PS: sa stii ca mi'ar trebui ceva lecitina, am prea multe pe cap, si mai stau sa iti raspund si tie. bafta @all
    0 0
  • neo=culmea penibilului
    Citez: "Lewis trebuia oricum descalificat daca intra in puncte deoarece... avea dedesubtul masinii lovit rau de tot de cand a iesit de pe circuit".......
    Oare cati piloti nu au iesit de pe circuit si au terminat in puncte in istoria F1 ......dupa Neo au fost toti descalificati.......omule,imi crapa mintea cand citesc comentariile tale, te crezi guru al Formulei 1, nu mai sta atata pe net,ti-am mai spus, du-te si cauta-ti o femeie..................................
    0 0
  • NeoGalaxy
    @bogym05
    Imi pare rau dar am mai discutat odata acele statistici. Si atunci s-a discutat ca nu se poate face o comparatie intre Felipe si Lewis decat daca luam ca baza de lucru anul 2007 si 2008. Nu cred ca intelegi ca aceste comparati trebuie sa aiba macar o baza de lucru comuna. Datorita comparatiei tale nu faci decat sa arati ca Lewis este mai bun in statistici. Dar uiti ca singurul avantaj pe care il are este faptul ca a inceput cariera in Formula 1 pe o masina foarte buna. Toti campionii mondiali au inceput pe masini slabe, unde si-au aratat talentul si au trecut pe masini puternice unde au dezvoltat acest talent. Referitor la anul trecut repet, sunt dezamagit ca pilotii nu au fost descalificati pentru diferite cauza pe care l-am explicat de cateva ori deja.

    Referitor la Felipe si masinile Sauber, nu mi se par a fi chiar cele mai bune de pe pista, chiar in zilele acestea, aceste masini au o singura victorie desi au avut si inca mai au piloti talentati ca Felipe, Kimi sau Nick si Kubi in prezent. Deci comparatia ta este de un pinibilism pe care il demonstrezi in fiecare fraza.

    Nu sunt un pusti bogat, nu am nici telefon cu posibilitate de navigare online pentru ca nu ma intereseaza, Nu am postat in drum spre scoala pentru ca din fericire am terminat de mult scoala.

    Dar referindu-ne la Lewis strict, pot sa-ti spun ca anul trecut a fost pur si simplu tinut in brate, chiar el recunoscand ca a invatat sa conduca masina folosind in PS2. S-a referit si la acel simulator foarte complex pe care il au al dispozitie pilotii McLaren si care imi pare rau sa te dezamagesc, ajuta doar la moral si la cunoasterea circuitului. Eu personal am invatat sa pilotez avioane de lupta pe un simulator foarte complex dar... nu cred ca m-as descurc intr-un F15,18 sau F-22.
    Si da a recunoscut si el ca a folosit toate setarile lui Fernando deoarece nu stia sa seteze o masina de Formula 1. Acum a invatat si este foarte bine. Bravo lui.

    Idolul meu nu este Felipe este Kimi pe care il am si in echipa alaturi de Fernando si personal imi plac amandoi. Deci nu vad nici o legatura intre ce spui tu si ce doresti sa demonstrezi.

    Daca incerci sa-mi explici cat de talentat este Lewis, nu este nimic nou sub soare, stiu si eu cat de talentat este. Daca incerci sa-mi spui ca este corect, personal... cred ca visezi. A mintit si in ce a declarat la Tribunalul FIA, ori de cate ori este penalizat minte spunand ca oricine altcineva este vinoval si mai ales... pur si simplu nu poate accepta ca si altii sunt mai buni ca el.

    Daca doresti uita-te la cursa de ITV (o gasesti pe net), asculta comentariu lui Martin Brundle si o sa vezi ca, din pacate pentru fani, pur si simplu... este foarte partinitor cu Lewis. Referitor la anumite detalii picante, din imagini se vede ca este greseala lui Lewis in acrosaj si explica foarte clar si Martin de ce. Explica foarte clar si de manevra lui Lewis de la start este foarte periculoasa cat si faptul ca penalizarea a fost cinstita. Mai explica si ca podeua monopostului McLaren a fost afectata si ca este pasibil de o penalizare. De care nu cred ca ai auzit pentru ca ar fi pacat ca Lewis sa plece cu 10 locuri mai sus si in China nu?

    Este foarte usor sa-mi amintesc ce ai spus tu acolo dar sa-i compar pe Felipe si pe Lewis, prefer sa o fac anul acestsa cand nu exista scandaluri de spionaj, si pentru faptul ca cei 2 se lupta pentru titlul de campion.

    Asa cum talentul este necesar, norocul si indrazneaza isi spun si ele cuvantul. La fel si ca determinarea si puterea de munca. De aia campionii sunt piloti foarte buni si nu orice pilot poate sa fie un campion.

    Lewis mai are mult pana sa devina un campion si daca o tine asa, are sansa sa devina un wanna be Jenson Button (eterna speranta a Formulei 1, alaturi de Fisichella).

    Daca acum cateva curse ai saluat si ai aplaudat performantele lui Lewis in acele depasiri foarte violente asupra lui Felipe si Nelson, personal depasirea luio Felipe in dauna lui Lewis este un masterpiece si nu pot decat sa fiu mandru de Felipe. Asa cum ai spus in numeroase randuri si Lewis a declarat cam la fel, nu conteaza cum castigi ci conteaza sa castigi. Deci scopul scuza mijloacele. Daca totusi te ascunzi in spatele celor declarate de Lewis, pot sa-ti demonstrez la orice ora vrei tu ca Lewis trebuia penalizat mult mai rau dar, exista o problema. S-ar putea sa eneverzi rau de tot, sa faci infarct si asta chiar nu-ti doresc :P

    Referitor la jigniri, am fost foarte politicos cand am spus ca "fanii McLaren sunt ingusti" pentru ca nu fac decat sa sustina ca "Felipe este cel mai slab campion din ultimii 12 ani" si ca nu are stofa de campion. Daca argumentau si ei cu ceva mai serios sau poate incercau sa discute politicos aceste afirmatii sigur situatia statea altfel. Aprobi pilotajul urat al lui Lewis dar daca al pilot face la fel... nu se poate este un ratat :). Evident aici este o problema de o nuanta foarte grii si pe care nu o putem discuta.

    @bogdan_197. Da imi pare rau ca am pus in t mai mult decat trebuia. M-am grabit si mai gresesc si eu. Daca doresti sa-ti arat cate greseli ai facut in cam toate postarile tale, imi va face placere. Dar nu vad de ce iti place sa te umilesti singur cand poti sa stai la locul tau.

    Pentru alte probleme Bogym05 te rog sa incerci sa te relaxezi, sa incerci sa gasesti o baza si un subiect interesant de discutat si il vom discuta. Nu este nevoie sa te enervezi, sa-ti dai arama pe fata sau sa injurii pe cineva. Acest lucru nu ne va arata noua, restul celor care postam pe aici decat ca suferi de aceasi impotenta creativa ca si "Join", "Kova" si evident celebrul "DRAKO". Probabil ca Kova si Join sunt una si aceasi persoana :)

    In acelasi timp propun sa ne oprim aici cu aceasta discutie. Nu de alta dar fiecare parte implicata are dreptatea lui dar nici unul nu avem dreptate in sensul general al cuvantului. A trecut cursa, pilotii au castigat puncte si viata merge mai departe. Vedem ce se mai intampla in cursele care urmeaza si fiecare spera sa-si vada pilotul favorit, campion mondial la sfarsitul sezonului. Oricare ar fi acel pilot favorit :).

    Fiecare pilot are ani mai buni sau mai rai. Felipe anul acesta a beneficiat de o masina foarte buna cu care s-a adaptat mai repede, din diferite motive pe care oricum multi nu le cunosc. Kimi a avut diferite probleme in setarea masinii si poate si probleme personale (familiale) si acestea l-au afectat destul de rau. Se mai intampla. Lewis are aceasi sansa de a castiga ca orice alt pilot din primii 5 dar pana nu se termina campionatul nu vom stii cine il va castiga. Vedem dupa cursa din Brazilia cine va castiga titlul pus in joc anul acesta.

    Acest post este ultimul meu post in legatura cu aceste subiecte. Le consider subiect inchis deoarece oricum nu ajunge nicaieri. O sa am o discutie privata cu ctlnmihai pentru ca ii datorez un raspuns in legatura cu un subiect delicat dar asta este o problema personala. Restul nu am ce sa le mai spun pentru ca oricum multi nu stiu cu ce se mananca nici sportul in sine, nici transmisiile si nici comentariile.

    Am incheiat orice discutie dar putem sa discutam dupa marele premiu al Chinei din duminica viitoare!.

    O zi excelenta in continuare! Forza Ferrari! Forza Felipe! Forza Kimi!
    0 0
  • @neogalaxy
    putem discuta in privat si noi, la orice vrei tu. ca sa inchei si eu, am subliniat ca ultimii 2 ani massa a fost la ferrari, si de'abia acu - al 3'lea an - se lupta pt titlu. vezi ca ai scris mult si prost, cu o gramada de greseli care mai de care. nu sunt fan hamham, dar imi place determinarea baiatului. da, sunt fan mclaren. da, o sa auzim in cativa ani de lupta pt titlu intre hamham si vettel. da, massa va ajunge in situatia lui coulthard (care apropo, acelasi nivel cu massa, dupa umila mea parere si categorisire).
    bafta @all
    0 0
  • ps
    si vezi ca unele afirmatii pe care le'ai facut nu sunt citate din comentariile mele, sunt ale altora. le'ai cam confundat :)
    0 0
  • ctlnmihai
    @NeoGalaxy
    Citeste postarea mea de la postarea -14.50 - http://formula1.automarket.ro/stiri/articol/15487/japonia-alonso-obtine-a-doua-victorie-consecutiva.html>am fost intrigat de penalizarea lui Hamilton si am revazut de cateva ori startul -kova l-a trimis pe raikkonen in afara -hamilton penalizat degeaba
    0 0
  • ctlnmihai
    @bogym05
    Coulthard este peste Massa
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru