Iti explic eu ;) Sa zicem ca durata medie pentru parcurgerea unui tur de circuit este de 1:30:000 .Cel ce in calificari iese pe circuit in ultimele momente dand impresia ca vrea sa parcurga mai intai un tur de incalzire dupa care unul pentru calificare este obligat ca in momentul depasirii liniei ce indica iesirea de la boxe sa o faca cu minim 1:30:001 mai devreme de terminarea timpului maxim oferit pt.calificari deoarece altfel timpul ar expira iar turul de calificare nu va mai fi luat in considerare si astfel s-ar trezi banuieli ca acel pilot nu a facut nimic altceva decat sa ingreuneze intentionat calificarea altor piloti ce se aflau in turul de calificare cat timp ala abia iesit se afla in turul de incalzire.Si mai exista o varianta: am vazut curse in care anumiti piloti s-au retras la boxe abandonand iar dupa un tur/doua a revenit pentru a mai parcurge cativa km cu rol de test...exista posibilitatea ca acel pilot dupa ce-a iesit din nou pe circuit sa abandoneze undeva pe marginea pistei si astfel fie vor fi aratate steagurile galbene iar depasirea in acea zona sa fie interzisa fie chiar si mai mult de atat: sa intre Safety Car-ul si astfel cursa ar fi data peste cap din cauza unui pilot ce teoretic nu mai avea ce cauta pe pista atata timp cat nu era in competitie.
"In momentul in care Safety Car-ul intra pe circuit, toti pilotii care sunt cu un tur din urma vor fi obligati sa depaseasca masina de siguranta si sa se pozitoneze in spatele plutonului, PENTRU A ASIGURA UN RESTART CURAT AL CURSEI"? sau a-i ajuta sa mai recupereze din timpul pierdut fata de lider? Pun intrebarea asta pentru ca din cate imi amintesc au fost curse in care pana si cel de pe pozitia a 6-a fost prins cu un tur in urma si o cursa a lui Button in care de pe o pozitie iesita din top 10 a urcat pana pe prima pozitie si a castigat acea cursa.
Recordurile lui Schumacher sunt prea mari pentru a fi doborate dar Vettel e dublu campion de la o varsta prea frageda ca sa se mai poata "spera" ca nu e in stare sa le doboare.
Asta pt.ca regulamentul nu e batut in cuie si uneori exista marea posibilitate de a avantaja doar o echipa. Cel mai bun exemplu care demonstreaza ce-am scris mai sus e echipa Red Bull care anul asta au fost avantajati enorm de mult de sistemul de evacuare (lucru obs.clar in cursa cand a fost interzis) si care la anul va fi modificat in urma noilor reglementari si desigur de aripa flexibila care odata ce un "cineva" i-a descoperit secretul regulamentul a luat masuri de asa natura incat parca ar suna "interzicem celorlalte echipe sa beneficieze si ele de avantajul de care a avut Red Bull parte in 2011"
Ultimele comentarii
548 in total