Retragerea Ferrari şi Red Bull, benefică pentru viitorul FOTA?

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 05.12.2011
Un şef de echipă care a preferat să rămână anonim susţine că retragerea Red Bull şi Ferrari ar putea avea un impact pozitiv asupra FOTA.

Presa internaţională speculează că Formula One Teams' Association (FOTA) este pe punctul de a se destrăma după ce Red Bull Racing şi Ferrari s-au retras din organizaţie, întrucât orice decizie luată de acum înainte de FOTA nu va avea nicio influenţă asupra celor două echipe.

În mod surprinzător, unul dintre şefii de echipă, care a refuzat să-şi decline identitatea, a declarat pentru publicaţia Autosport că FOTA ar putea chiar să obţină un avantaj în urma retragerii celor doi granzi, întrucât Ferrari şi Red Bull au fost la baza celor mai multe neînţelegeri în cadrul organizaţiei.

"Acum ar putea fi mai uşor să luăm decizii pozitive, decât să existe situaţia de până acum cu diverse lucruri blocate de echipele care se ceartă între ele. Aşa că vom vedea cum ne poziţionăm", a precizat sursa.

FOTA a programat o întrunire de urgenţă care va avea loc marţi pentru a discuta efectele retragerii Ferrari şi Red Bull din organizaţiei. În prezent, FOTA este alcătuită din nouă membri, întrucât nici Hispania nu mai face parte din organizaţie.

Via | Autosport

Taguri: FOTA, Ferrari, Red Bull

Comentarii (9)

  • Lasii (Red Bull)
    Nu sunt in stare sa fie nr 1 decat daca pot sa cheltuiasca cu 100 de milioane in plus. Este acum clar ca lumina zilei ca Red Bull au depasit baremul, celor de la Ferrari nu prea ai ce le reprosezi, nu se mai lasa amagiti de intelegerea fata de reducerea costurile pe care echipele au stabilito, si isi dau seama ca doar cheltuind cat cheltuie Red Bull poti sa ii bati cu adevarat. Mclaren nu stiu ce mai astepta. Daca Ferrari si Mclaren pot sa cheltuie cat vor atunci clabucul asta de fum Red Bull se va volatiliza intr-o cutie de metal torsionata, numai bund e aruncat la gunoi.
    5 17
  • salutare
    acesta e primul pas spre desfintarea F1!In maxim 10 ani nu va mai exista Formula1!Costurile vor fi atat de mari,incat echipele mici,care faceau aceasta competitie sa mearga,de la infiintare pana acum,nu isi vor mai permite sa intre in Formula1,si asa aceasta competitie va muri!
    4 14
  • Popicul
    FOTA
    Avand in vedere faptul ca FOTA a fost infiintat la initiativa Ferrari pentru a contracara tendintele aberante ale lul Mosley, o data cu plecarea lui FOTA a ramas fara inamic.
    Apoi vine negociera unui nou plan Concorde, Ferrari prefera sa negocieze singur cu Bernie. Daca s-ar negocia la gramada nu s-ar putea pretinde bonusuri pentru echipe ce sunt simbolul F1.
    Asa ca daca facem legatura dintre ce zicea Montezemolo referitor la regulamente ( lipsa testelor, rolul prea mare al aerodinamicii) este firesc sa iasa din asociatie pentru a putea negocia de pe pozitia proprie mai ales ca ceilalti nu toti gandesc la fel ca ei si ar risca sa nu poate scoate o pozitie FOTA conform intereselor lor.
    6 1
  • mobius
    vom vedea ce urmeaza
    Nu numai costurile mai mari decat cele impuse i-au propulsat pe RBR in frunte (la mare distanta de urmatoarea), ci si atitudinea FIA care a inchis ochii la fiecare incalcare de regulament ale acestora. Nu cred ca F1 se va desfiinta din cauza costurilor ridicate.
    7 1
  • @mad79
    Ma faci sa cred ca tu nu stii ce e aia F1. Foarte bine ca echipele mici nu-si vor mai permite sa concureze in F1 si vor fi nevoite sa se retraga caci F1 nu e un concurs de carute.
    6 2
  • salutare
    @mavrick
    vad ca tu nu stii ce e aia F1,si daca ti-ai scoate capul din fularul rosu,a celor de la Ferrari,ai vedea ca in istorie nu exista doar calutul cabrat,mai exista un Tyrrel,un Brabham,dar ce stii tu!!!!!!
    3 4
  • AndreiF1
    @Formula 1
    Din pacate anumite personale nu se pricep la Formula 1 si asta se vede in fiecare post. In toate sporturile, la inceputurile lor erau echipe mici care pe parcurs au disparut sau au devenit echipe mari, capabile de a tine pasul cu istoria si cu sportul in sine. Formula 1 s-a schimbat foarte mult, inainte era un sport in care motorul (cat mai puternic posibil) conta foarte mult, dupa ce s-ar prins ca si aerodinamica poate aduce imbunatiri masive, aceasta a devinit motorul de dezvoltare si cine o sa zicem dezvolta mai bine are toate sansele sa si culeaga roadele.

    In orice sport diferite echipe dispar, sau pur si simplu nu tin pasul cu nevoia de a investii mai mult ca sa fi competitiv. Suntem in era calculatoarelor foarte puternice, a avioanelor de lupta invizibile pe radar si a robotilor de cercetare care se "plimba" pe Marte. Am trecut de era bicicletelor, a codului Morse, a carutelor si a avioanelor din lemn. Intr-o suta de ani, probabil si aceste monoposturi (care personal cred ca sunt cele mai avansate masini din acest moment) o sa fie o gluma sau o piesa de muzeu, iar pe circuite probabil vor rula masini care vor levita, poate cine stie vor avea scuturi sau poate un altfel de propulsie (ma gandesc la cea ionica) si asa mai departe. Timpul nu sta loc, desi unii au ramas de mult intr-un trecut de mult uitat. Nu-i bai, istoria ii va sterge pe cei care nu se adapteaza pentru ca asa au disparut si dinozaurii, mastodontii si multe alte specii. Evolutia naturala rezolva aceste probleme si sincer face o treaba foarte buna, din pacate nu este perfecta...
    3 1
  • @mad79
    Da omule iar tu daca ti-ai scoate capul din saracia asta specific romaneasca ai vedea ca urmand ideea mea nu va ramane numai Ferrari in F1 ci si un Mercedes pe care o apreciez pentru faptul ca e o echipa pur Mercedes, la fel cum e si Renault ce scoate bani buni pe motoarele oferite altor echipe dintre care si Red Bull,va mai ramane si un McLaren ce-a fost si este de ani buni principala rivala pt.Ferrari si desigur Red Bull, echipa ridicata la nivelul prezent cu ajutorul banilor obtinuti de la mai multi sponsori ce si-au indreptat atentia spre ea in primul rand datorita pustiului aluia ce da semne c-o ia pe urma lui Schumacher. Deci minim 5 echipe mari vor ramane in F1! Dar desigur, tu pt.a rationaliza si a judeca un/o ceva sau pe cineva folosesti numai metoda intuitiva nu si cea hermeneutica,carteziana, dogmatica si cea dialectica bazata pe teza, sinteza si antiteza. Metoda intuitiva se foloseste numai atunci cand cel ce judeca e lipsit de principii si informatii de baza legate de ceea ce urmeaza sa judece si astfel acela va judeca dupa cum vrea pipota lui, asa ca tu, cel ce pune in balanta doar F1 si pipota sa,nu-mi mai spune mie ca nu stiu ce inseamna F1 si care vor fi urmarile!
    3 1
  • @mad79
    Citeste cu atentie si ce-a scris AndreiF1 si ia lectii!
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru