@Andy
Prietene, diferenta dintre mine si tine este aceea ca tu ai Honda "in familie" (nu te mai intreb daca unchiul de-al doilea, verisorul de rangul patru al sotiei sau ginerele matusii sale), iar eu conduc zi de zi o japoneza si in week-end o masina europeana, astfel incat vorbesc dintr-o experienta personala. Acum tu poti sa le zici cum vrei la ce cu serviceurile mici, insa eu pot sa-ti spun ca o revizie la un Opel spre exemplu ti-o face orice mecanic pe cand la japoneze, din experienta mea personala iti spun ca mecanicul meu care te asigur ca nu-i un ciupalac mi-a cautatt o zi intreaga filtru de benzina ca sa afle ca, de fapt masina are un element filtrant in rezervor care, conform service-ului de reprezentanta din Romania nici nu se shimba (in alte tari da, ca sa vezi ce inseamna sa fii detinator de masina japoneze in Romania). Si la urma urmei, despre asta vobea despre faptul ca dupa perioada de garantie, cand masina are cativa ani buni de utilizare mi se pare ca trebuie sa fii xtrem de snob ca sa iti schimbi filtrele uleiul si distributia in reprezntanta. Tu invoci un mit , acela ca japonezele nu se strica... S-or strica ele ma greu ca masinile europene, nu zic, insa te asigur ca se intampla sa ai necazuri cu el. Diferenta este ca daca defectiunea te prinde la sute de km de reprezentanta, daca nu ai norocul extrem de rar sa dai peste un mecanic care sa se priceapa, ai marunt din buze si o pui pe rampa pana la reprezentanta. In schimb e putin probabil sa nu gasesti pe cineva care sa-ti remedieze o defectiune la ub Focus, de exemplu. Nu ma refer numai la competenta ci si la faptul ca service-uri multi marca nici macar nu-si prea bat capul sa cheltuie bani pe softuri de diagnoza pentru japoneze. Eu personal am patit sa vreau sa plec de pe loc si sa raman cu rotile blocate. Pana n-a sunat mecanicul din serviceul cel mai apropiat in care am putut ajunge in reprezenta la un amic care, dupa simptome, a inteles despre ce-i vorba, n-au stiut ce sa-i faca? Dar daca omul respectiv nu avea cunostinte in reprezentanta, ar fi trebuit sa iau masina si sa le-o duc loc. Nu zic ca n-as fi facut-o, insa ar f fost mai complicat. Dar pot sa spui ca omul ala este un incompetent doar pentru ca a lucrat prea putin pe japoneze si in nici un caz nu s-a confruntat cu defectiunea respectiva care este caracteristica masinii mele?
Despre asta vorbim, Despre faptul ca trebuie sa fii pasionat, sa iubesti mult marca respectiva, ca sa-ti iei o japoneza.
Si, apropo, despre a avea o masina "in familie". Unchii mei, verii mei, prietenii mei stiu ca am o japoneze si ca sunt extrem de multumit de ea. Si chiar asa este! Ei nu stiu insa ca un amortizor spate costa aproape 3000 de lei si ca un proiector costa la reprezentanta cat iti cumperi la alte masini un far. Intelegi nuanta? Legat despre cat de destept tre sa fii ca sa iti cumperi masina si sa nu o repari in reprezetanta, intra pe froumul Subaru si vezi cam care este pozitia alora cu privire la serviciile reprezentantei. Dar uneori esti nevoit sa mergi la ei pentru ca ba te grabesti, ba mecanicul tau curent nu e disponibil, iar mecanicii care sa se priceapa sa-ti umble la masina sunt rari.
@@anonimul model de educatie si gandire economica
Amice, in fata complimentelor tale, nu-mi ramane decat sa urmez calea colegului aikidoka si sa-ti spun s-o tii tot asa! Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita. La fel si incercarea de a intra intr-un dialog civilizat.
@BAU
Ai ommanuta verde de la mine. Asa este! Ca sa cumperi Honda sau Subaru trebuie sa-ti placa genul asta de masini. Sa-ti placa sa apesi un buton in loc sa-ti lasi amprenta pe un ecran cu touch. Sa-ti placa o directie mai putin asistata, sa-ti placa sa auzi motorul. Doar asa iti vei cumpara o masina apartinand unei marci cu o retea de service precara, pentru care piesele de origine costa foarte mult s.a.m.d. Daca nu vei manifesta o asemenea pasiune, vei alege un autoturism comun la care gasesti piese berechet, caruia, dupa ce expira garantia, ii poti face reviziile si la un service multi marca, la unul de cartier chiar, fara ca mecanicul de-acolo sa-si prinda urechile si pe care dupa ce il ve fiutilizat cat vei dori, il vei putea vinde la un pret bun, pentru ca, intotdeauna, in Romania un VW, un Ford, sau un Opel, va avea o valoare de revanzare mai mare decat orice alta masina din segment.
Ultimele comentarii
1292 in total