@Dumitru
Foarte pertinent comentariul tau. Bravo din tot sufletul. Am un mic amendament pe care nu as vrea sa-l interpretezi ca si pe o critica.... Din punct de vedere tehnic si cultural Romania este despartita de Cehia de mult mai mult decat jumatate de secol. Daca stam sa ne gandim ca, pe vremea in care la Praga existau tipare pe la noi era Scrisoarea lui Neacsu de la Campulung, iar cand in Praga se infiinta universitatea Carolina pe la noi se invata carte pe langa manastiri . Fireste ca nu avem pentru ce sa ne fie Rusine. Din punct de vedere industrial, incepand cu perioada interbelica, dar mai ales dupa razboiul II mondial Romania a evoluat enorm si ar trebui sa fim mandrii de asta in loc sa ne strigam frustrarile.
@Salut Misha
Si eu te salut. Skoda exista si inainte de Fuziune. Era un concern enorm, unul dintre cele mai mari din Europa. Producea locomotive, armament, vagoane. Din cate stiu eu, a existat un singur vehicul Skoda inainte de preluare. Era un camion, dat fiind faptul ca, in anii '20 cei de la Skoda incep sa constientizeze faptul ca tunurile nu mai pot fi trase doar de animale... Se nume Skoda 150 sau, surpriza, Laurin & Klement Skoda -:::)). Da. Pentru a scoate masina respectiva marele concern producator de armament apelase tocmai la experienta in domeniul auto a fabricii de la Mlada Boreslaw pe care aveau sa o prieia mai tarziu.
Achizitia L&K a fost motivata tocmai de dorinta de a produce si automobile. Cert este ca logoul cu cap de indian a fost introdus abia in 1926 (dupa preluarea din 1925) si initial a fost folosit alaturi de vechiul logo al Skoda care consta intr-un oval in care era scris Skoda inconjurat de o cununa de lauri. Mai mult decat atat, uzina a continuat sa functioneze la Mlada Boreslaw, adica pe locul fostei uzine Laurin&Klement. Daca mai adaugam si faptul ca Laurin a continuat sa lucreze la Skoda, eu zic ca revendicarea mostenirii L&K este pe deplin justificata.
Intr-adevar, exista o eroare in articol.... Skoda a fuzionat cu Laurin&Klement, doar unul dintre cei doi fondatori ramanand sa lucreze la noua Skoda, respectiv Laurin.
@nu inteleg
Ai dreptate partial. Dupa fuziune productia a inceput cu un patent Hispano Suiza, insa faptul ca Laurin a continuat sa lucreze la Skoda, permite oarecum acestui producator sa revendice mostenirea L&K.
Pe de alta parte, daca stam sa vedem cate zeci de marci de masini s-au fabricat in Cehia, nu putem sa nu recunoastem meritele industriei cehe in dezvoltarea automobilului.
@ilici
Singura problema cu GPL -ul este urmatoare. Spatiul!
Pentru efectuarea reviziilor la instalatia accesul trebuie sa fie usor. Ar fi interesant daca s-ar putea incorpora Butelii de GPL in locul rezervoarelor de benzina si monta rezervoara mult mai mici doar pentru pornire. Nu cred ca nimeni nu s-a gandit la asta pana acum din moment ce, chiar si masinile echipate cu GPL de producator, adopta varianta clasica a buteliei de GPL in portbagaj sau in locul rotii de rezerva. In rest, din cate stiu, singura problema cu GPL -ul o reprezinta folosirea masinii in spatii inchise (parcari subterane). Sigur ca nu exista catastrofe.... La urma urmei peretele buteliei de GPL este mult mai gros decat cel al rezervorului de benzina.....
Si sa stii ca sunt multe SUV-uri pe GPL.
@vianu
Nu aveti diesel, dar aveti o masina mica cu motor mic. Poate ca unii dintre noi au nevoie de diesel avand in vedere ca au nevoie de masini mai mari. In rest felicitari sincere pentru tot ce faceti pentru mediu. Vedeti, tocmai asta este problema si tocma la genul acesta de ipocrizie de referea mowgli. In ceea ce priveste poluarea am gasit in autoturisme inamicul public numarul 1! Nimeni nu vorbeste despre sutele mii de hectare de padure care se defriseaza anual. NImeni nu vorbeste despre faptul ca Africa este transformata intr-o uriasa groapa de gunoi a Europei, despre zecile de mii de tone de gunoi care se transporta pe continentul negru pentru a fi chipurile, reciclate, dar sunt abandonate acolo. NImeni nu vorbeste despre faptul ca pentru a porduce aceste subansamble menite sa diminueze poluare vehiculelor sunt folosite subansamble a caror producere insasi polueaza. Nimeni nu pomeneste despre faptul ca statul de la care a pornit scandalul dieselgate, s-a retras din tratatul de la Kyoto, cea mai mare conventie internationala impotriva poluarii.
Eu unul consider mai corecta o legislatie mai laxa dar posibil de respectat decat una care sa-i faca pe producatori sa triseze. Pentru ca aici nu este vorba doar de VAG. Toti producatorii recunosc ca verificarea normelor de poluare se face in conditii ideale, conditii in care niciodata masina aceea nu va fi folosita in realitate.
Ultimele comentarii
1292 in total