Referitor la relatia GM-Opel, mai amintesc si sprijinul financiar enorm dat de statul german in 2009, in incercarea de a salva locurile de munca ale muncitorilor germani din cele 4 frabrici existente in Germania. Iar aceste fabrici sunt Opel si nu Chevrolet. Tocmai de aceea afirm ca retragerea Chevy de pe piata Europeana s-a datorat incercarii de a revigora Opel. Sa nu uitam ca anul retragerii, 2013, a fost unul foarte bun pentru vanzarile Chevy la nivel international. Sigur, vanzarile nu erau exceptionale in Europa, insa brandul, in foarte multe tari era un complet nou, dealeri Chevrolet existand doar dupa preluare Daewoo de cattre GM. Daca stau sa ma gandesc cati ani le-a luat unor branduri koreene sa ajunga la cifrele de vanzari din prezent, daca stau sa ma gandesc ca sunt branduri japoneze de acum consacrate care nu se vand foarte bine in Europa si totusi se incapataneaza sa fie prezente pe batranul continent, nu pot sa nu ma gandesc ca decizia renuntarii la Chevrolet a celor de la GM a fost una politica si nu a avut alt scop decat acela de a salva Opel.
Revenind la subiect, eu ma indoiesc ca PSA are resurse de a salva Opel. E adevarat, nici grupului FIAT nu i se dadeau prea mari sanse in resuscitarea brandurile achizitionate peste ocean. Insa cred ca, de data asta, nu e vorba doar de rsurse financiare. In Opel s-a investit enorm in ultimul timp. Vorbim de modele noi, platforme noi, motoare complet noi. Masinile Opel chiar reprezinta un progres urias. De aceea chiar nu inteleg ce ar trebui schimbat pentru ca Opel sa fie in ceea ce priveste vanzarile macar umbra palida a ceea ce a fost candva! Cel mai mare producator european de automobile!
@Andy
"E imposibil ca un grup gen PSA-Opel sa faca din Opel o marca premium care sa si aibe vanzari".... Corect. Cu atat mai mult cu cat deja PSA, prezinta DS ca fiinf o marca premium.
@Mircea
In primul rand, scuze pentru dubla postare!
Ar fi extrem de interesant de vazut daca, dupa retragerea Chevy, dealerii Opel au vandut mai multe Opel decat inainte. Oricum, nu cred ca putem afirma cu certitudine care a fost motivatia, ci putem lua de bun, sau nu, ce ne spune GM. Eu pot sa-ti spun ca Chevy, avand in vedere scurta perioada in care s-a vandut in Romania, s-a vandut chiar bine. Oriunde intorceai capul pe strada vedeai un Cruze, un Aveo, sau un Spark. As putea spune ca marca era mult mai prezenta decat multe alte branduri cu traditie mult mai mare la noi. Prin urmare, nu stiu de ce declara GM, ca a retras-o. Pentru mine e evident ca de vindea destul de bine si ca reprezenta un pericol pentriu Opel! Si apoi, nu stiu despre ce profit. Stiu doar ca GM face profit tocma acolo unde nu se vinde Opel!
@Andy
Tocmai asta voiam sa subliniez si eu... Respectiv faptul ca, desi mai accesibile, modelele Chevy erau mult mai atragatoare.
@Mircea
Eu cred ca retragere Chevy din Europa s-a datorat tocmai dorintei de a evita canibalizarea. In opinia mea, la momentul retragerii masinile Chevrolet erau mai ieftine si cu un design mult mai atragator decat cele Opel. Faptul ca patrotosenia numita Astra h era concurata de Cruz, este mai mult decat elocvent. Nu mai vorbesc de cateva modele (HHR, Epica, Orlando, Malibu) care nici nu prea isi gaseau echivalentul in productia Opel...
Fie si numai pentru ca o asemenea mutare ar putea insemna revenirea Chevrolet in Europa, si tot ar fi de aplaudat! Eu nu cred ca lucrul acesta se va intampla, dar chiar ar fi benefic!
Ultimele comentarii
1292 in total