Un facelift total nereusit dupa mine. Masina arata acum si mai ciudat decat inainte dar mult mai urat. Atat farurile cat si stopurile sunt oribil integrate in design-ul caroseriei. Cele dinainte aratau mult mai ok. Iar disparitia bumperelor alea de pe portiere arata parca o caroserie si mai ciudata acum. Este per total, atat in exeterior cat si in interior , un amalgam de detalii horror amestecate cu unele interesante chiar. Parerea mea e ca (virgula) Cactus trebuia sa ramana Cactus si C4 sa ramana C4 . Era deajuns transbordarea design-ului Cactus la C3 , care apropos arata mult mai bine, mai funny, fiindca se potriveste cred mai bine acest stil la o masina mica .
Iar faptul ca are doar putin peste 1 tona ma face sa-mi pun serioase intrebari cu privire la materialele folosite, nu e normal ca o masina din clasa compacta sa cantareasca asa putin atata timp cat nu e vreo sportiva cu elemente din fibra de carbon sau mai stiu eu ce si nici aluminiu nu cred eu ca au folosit prea mult (sau vreun pic). Presupun ca se conduce chiar mai prost decat ultimul C4 , ca vad ca e mult inaltata si inteleg ca nici cutia nu a fost imbunatatita. Ultima mea experienta cu un C4 a fost un drum pana la Viena si inapoi acum cativa ani si am fost total dezamagit si de tinuta si de transmisie/cutie. Daca si asta e la fel sau (probabil) chiar mai prost ..atunci e clara situatia , ramane un model strict pt. zone urbane si pt. cei care doar vor sa se urce in ceva care arata "deosebit" si care nu vor sa arunce cu banii pe modele care ofera o dinamica mai buna in general, sunt destui carora intr-adevar chiar nu le tebuie asa ceva.
"Space..the final frontier" - asta e se pare motto-ul dupa care se ghideaza inginerii de la Skoda si produsul final trebuie sa aiba ca si caracteristica definitorie ...spatiul cel mai mare din clasa , ceea ce (surprinzator poate) se pare ca nu este si in targetul altor (majoritati) producatori . Iar Skoda ramane cam singurul care "se bucura" de aceasta nisa de cumparatori , cei pt. care spatiul este foarte important iar restul sa fie cat mai simplu ,neepatabil spre banal ,dar bine facut/construit ,solid. Si daca reteta a mers si merge si pe majoritatea celorlalte modele de ce atunci sa nu fie aplicata si in acest caz. Asa ca celelalte modele gen Arona, Kona, T-Rock, Stonic, etc , nu vor avea nici-o sansa cand acest gen de cumparatori ( si sunt foarte multi) vor da de Kamiq in showroom. In rest , ce sa zic, ca la orice masina inaltata fara 4x4 , nu-i vad sensul , dar se pare ca sunt o droaie de clienti pt. astfel de modele, deci...asta conteaza. Personal imi place parca mai mult modelul "Chinezesc" dar ..amandoua par banale ca design dar practice ca orice Skoda.
Haha..tare aia cu jentile de pe partea laterala.
Avand posibilitatea acum sa vad ceva mai in detaliu interiorul...raman la parerea ca nu prea are concurent in clasa mica (neincluzand aici modele considerate premium gen A1 sau Mini) chiar daca sunt constient ca in poze sunt echiparile de top.
@Kiro : sincer eu personal ma indoiesc ca va avea Clio "Faruri Led" in echipare standard la orice nivel ,am banuiala ca a fost o exagerare sau o interpretare gresita in dotarile pe care le-au anuntat. Eu unul nu-i vad pe francezi facand astfel de "gesturi", cel putin nu pe piata noastra, dar ma rog, o sa vedem. Iar cat priveste portbagajul , si acolo am cam aceleasi retineri ,sa te duci la aproape 400 l eu nu prea vad cum/de unde chiar daca ai venit chiar tu saptamana trecuta cu ceva explicatii. Cred ca e o valoare exagerata "din pix" cum dealtfel se mai intampla.
Despre design ,ce sa mai , e clar ca fiecare vede/percepe diferit, eu zic ca abia pe la sfarsitul anului macar avem un vot ceva "mai profesionist" ca sa ne lamureasca si pana atunci le vedem si noi pe viu ca de cele mai multe ori realitatea schimba mult proportiile.
@Kiro : ca de obicei in materie de design e imposibil sa existe o parere comuna. Eu (asa cum poate iti aduci aminte) sunt umpic dezamagit de noul Clio fiindca nu are exact acest element de originalitate cu care ne obisnuisera ambii francezi , e prea "baby" Megane iar Megane e prea "baby" Talisman. Si a mai pastrat totusi si mult de la vechea generatie. Pe cand acest 208 ,asa cum spune si Andrei mai sus , nu mai are nici-o legatura cu (oribilul dupa mine, dar totusi originalul) model anterior.
Despre cutiile frantuzesti - eu am avut cu toate probleme si la Clio si la Megane si la C4, iar la 207 Hdi pe care l-am avut acu vreo 10 ani nu mi-a facut probleme ( bine ,era noua) dar scotea in "clanc"-anit cand schimbam de ma scotea din minti. Dar trebuie sa recunosti ca un AISIN pe un 208 e ceva...esti in alta clasa deja .
Dar nu trebuia sa fie 209 la rand , de ce tot 208 ?
Discutiile despre design sunt cele mai..simpatice, dar acum chiar sa spui ca-i urat , asta e deja ura ! In ciuda aspectului de A1 privit din fata isi pastreaza totusi nota obisnuita de originalitate cu care ne-a obisnuit micutul Leu de-a lungul carierei. Iar integrarea elementelor de la tata 508 inclusiv in interior eu cred ca e o miscare buna avand in vedere succesul (cel putin vizual) de care se bucura acesta. Dpmdv este no.1 acum in clasa mica la design ext/int. Abia astept sa-l vad pe viu.
Ultimele comentarii
674 in total