@ dan : eu de la inceput am zis aici in alte comentarii ca ofensiva electrica nu se poate face cu cateva mii de modele electrice ce costa peste 100k. ( gen liquid, hummer, rivian, evija, pinnifarina batista etc ).ofensiva electrica va avea loc cu modele de 20-40k euro si baterii de 50-60 kw plus o retea de incarcare bine pusa la punct. pentru ca doar astfel de modele accesibile maselor ii vor face pe saraci sa arunce cazanele diesel si benzina si sa cumpere electrice.
si da, lumea va calatori mai mult cu electrice daca rafinariile isi inceteaza activitatea, si daca politicienii isi mentin directia si discursurile de dezvoltare dinspre fosil spre electric. pandemia a ajutat: deja au aparut primele avioane electrice de cand cele termice sant tinute la sol de covid.
ai vazut cum se schimba benzinariile shell din state? cauta si o sa ai o surpriza majora
@ dan : cred ca gresesti cand spui ca BMW ( si ceilalti ) nu se grabeste cu electrifucarea. unde sant ei acum, tesla era in urma cu cca 8-10 ani . iar reperul e tesla, care are un avantaj urias. deci daca vrei sa ajungi sau sa bati reperul e gresit sa spui ca doar incerci apele.
pe cand bmw cumpara bateriile de la altii si le pune intr-o caroserie facuta de ei, tesla face totul inhouse: baterii, motoare, caroserii, SOFTUL, si in special tableta aia uriasa . :)) just kidding
de aceea eu cred ca bmw trage la maxim pe electrice si trebuie luat in calcul pt asta investitita uriasa pe ev facuta la una din fabricile lor principale din europa.
si apropo, chiar ieri citeam o stire reuteurs, cum ca , peste tot in lume, se inchid definitiv mari rafinarii de petrol. ei estimeaza ca cererea de petrol / titei post-pandemie nu va mai fi la fel cu cea dinainte, iar daca nici asta nu e un semn ca mergem spre electrificare, atunci nu stiu care e .
piata mazda este sua, japonia si australia. iar acolo, mazda are loc in jocul premium, pentru ca acura se relanseaza acum, iar ceilalti sant in usoara scadere. noua trecere de la 4 cilindri si arhitectura ff la 6 cilindri si fr se poate considera lejer premium. in plus , arhitectura in linie fata de in V la noile motoare pe benzina turbo e de preferat ( vezi revenirea mercedes la 6 in linie ). iar tehnica mazda skyactive e un plus pe care ceilalti nu il au
grilele uriase de radiator ( impropriu spus la EV-uri ) devin obisnuinte: vezi audi, lexus, hyundai si mai sant cativa. si macar de ar raci ceva. desi foarte simplu si sec, designul tesla fara grila mi se pare mai potrivit electricelor. si cred ca si ajuta la coeficientul aerodinamic...doar cred, nu sant sigur
e interesanta afirmatia bmw cum ca fabricarea bateriilor ( f mari de altfel ) e neutra din pct de vedere al emisiilor CO2.
interesanta constructia motoarelor fara a folosi metale rare: acest fapt cu cat ieftineste masina oare?
aveam o intrebare, cat cantareste? am gasit raspunsul pe un alt site, strain: aproape 2,5 tone. deci exact ar fi 2489 kg.
asa e, nissmo are 4 locuri, si la fel are si 911. insa cati km ai calatori tu cu o astfel de masina pe oricare din locurile din spate?
cand am zis lost in translation, am vrut sa zic ca locuri si usi se traduc diferit . dar mno, mura in gura, engleza, germana, avocatul diavolului etc
Ultimele comentarii
258 in total