Informații despre viitoarele motoare Mazda cu șase cilindri în linie: niponii pregătesc și o versiune Skyactiv-X, iar debutul este programat după anul 2022

de Cornel Șocariciu, Foto: Dreamstime
Miercuri, 11.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda va introduce în ofertă motoare cu șase cilindri în linie. Noile propulsoare vor fi disponibile după 2022 și vor putea fi comandate în versiuni pe benzină, diesel sau Skyactiv-X.

La începutul anului trecut, în cadrul unui document publicat de Mazda referitor la rezultatele financiare ale companiei au apărut și câteva informații despre dezvoltarea unor motoare cu șase cilindri în linie.

Acum, în raportul publicat de constructorul japonez cu privire la rezultatele obținute în al treilea trimestru, oficialii companiei au inclus și o fotografie cu o nouă gamă de propulsoare.

Niponii pregătesc unități cu șase cilindri în linie pe benzină, diesel și Skyactiv-X. Acestea ar urma să fie disponibile "după 2022" și vor fi introduse împreună cu un sistem de tracțiune integrală.

Deși oficialii Mazda nu au comunicat acest lucru, viitorul Mazda 6 ar putea fi primul model al companiei care va beneficia de noile motoare cu șase cilindri în linie. Conform rapoartelor recente, noua generație Mazda 6 va fi prezentată spre finalul anului 2022.

În ciuda faptului că reprezentanții producătorului japonez au menționat că motoarele vor fi echipate cu un sistem de tracțiune integrală, surse apropiate companiei spun că există șanse ca propulsoarele să fie introduse și în configurații cu roți motrice spate.

De asemenea, Mazda anunță și o nouă motorizare cu patru cilindri echipată cu tehnologie mild-hybrid la 48V, dar și un sistem de propulsie plug-in hybrid.

Și pentru aceste motorizări, japonezii menționează anul 2022 ca punct de reper.

Via | Motor1

Comentarii (15)

  • atentie, 6 in linie nu inseamna neaparat 3l sau peste. din ce am inteles, dieselul 6 in linie va fi de 2.4l. oricum, o pata de culoare si inovatie tipic Mazda, poate mai fura din clientii plictisiti de 1.5turbo de la majoritatea producatorilor.
    14 3
  • @mog
    Nu ar deranja un 6 in linie nici la cilindree mai mica...sa zicem 2L sau chiar 1.8L
    Majoritatea considera Mazda ca constructor premium(eu nu ma numar printre ei) dar consiver ca Mazda are o sansa mare sa devina premium odata cu noile motoare cu 6 in linie si arhitectura/tractiune spate...
    15 3
  • Ce nebuni, sa ofere diesel in 2022, dezvoltat de la zero.

    Nu stiu daca vor reusi cu preturi premium la Mazda 6, dar este de laudat faptul ca vor sa schimbe ceva, probabil ca-n Europa nu vor face mare lucru, dar in SUA si pe alte piete pot face o figura buna.
    13 4
  • @dan_grc
    UE nu a acceptat decalarea implementarii noilor norme de emisii, iar dieselurile au ajuns la o cota de piata de sub 30%.
    Deci sa te ambitionezi sa faci asta in conditiile in care TOATE dieselurile, indiferent de norma de poluare vor fi interzise, e interesant. Ca si cum chiar vrei sa dai faliment si nu stii cum:))
    Sa ne amintim ca si BMW afirma la inceputul lui 2020 ca dieselurile vor mai fi vandute de ei inca vreo 20 de ani.
    Si acum se agita sa scoata vreo 6 modele full electrice:))
    12 13
  • Mai hatere, spune-mi un singur model de la Bmw care nu are diesel, in afara de M ?
    17 3
  • @tzenu

    esti premium pentru ca faci motoare de 6 in linie? Pe bune?
    13 13
  • piata mazda este sua, japonia si australia. iar acolo, mazda are loc in jocul premium, pentru ca acura se relanseaza acum, iar ceilalti sant in usoara scadere. noua trecere de la 4 cilindri si arhitectura ff la 6 cilindri si fr se poate considera lejer premium. in plus , arhitectura in linie fata de in V la noile motoare pe benzina turbo e de preferat ( vezi revenirea mercedes la 6 in linie ). iar tehnica mazda skyactive e un plus pe care ceilalti nu il au
    10 2
  • Alex D.
    Da, Mazda poate fi considerata de cava vreme premium, in foarte multe review-uri s-a constatat ca are mai multe de oferit decat Mercedes la acelasi pret. Ce pot sa va spun e ca m-am plimbat si cu ultimul model de VW Passat si pare ca a ramas to acolo, in timp ce Mazda evolueaza constant pe partea de materiale interioare, la design exterior desi e discutabil mie mi se pare ca i-a batut pe nemti. Calitatea sistemului de sunet este cu totul alta fata de pocnitorile din Passat si la sunet le-a dat mai mereu clasa. Izolarea fonica in ultima vreme a fost comparata cu cea de la Audi de reciew-eri in ultima vreme. Motoarele sunt fiabile daca le alegeti de preferat pe cele pe benzina si la fel si cutiile automate si manuale. Unde o duce Mazda mai prost poate e sistemul de infotaiment unde japonezii tind sa fie mai conservatori, dar in rest e o masina pe care o simti si o conduci de placere. Mazdele sunt masini cu suflet, mi se par cele mai echilibrate japoneze si iti dau un sentiment aparte pentru ca au fost construite pe aceasta idee, sa nu para niste masini banale care isi fac treaba si atat. Pentru mine, premium-ul nemtesc a devenit reducere de costuri si fiabilitate fara prea mare evolutie tehnica, nu mai impresioneaza, sunt niste masini banale si viata e prea scurta ca sa conduci masini banale.
    11 6
  • Alex D.
    ceva* si am vrut sa spun ca are mai multe de oferit decat mercedes la pret mai mic, mai gresesc si eu, toate cele bune!
    1 2
  • comentator
    cati dintre voi aveti sau ati avut motoare in 6 cil?
    oamenii aplauda dar cand e sa-si cumpere tot la 1.0l 3 cil se opreste.
    mazda n-are cum sa treaca hopul electric fara o fuziune cu alt dinozaur
    8 5
  • Ah, sunetul ala de motor in 6 cilindri...
    Iar in buna traditie Mazda, acesta va fi un motor aspirat.
    9 0
  • rad in hohote
    citind comentariile despre masina premium de suflet mazda. Pana una alta motorul cu 6 cilindrii va duce la o crestere a costului, domeniu in care mazda nu prea avea cu ce se lauda, iar asta va fi fara sa se simta vreo ameliorare a performantelor. Care la mazda nu te dau pe spate oricum. Masinile sunt intradevar frumoase tinand cont mai ales ca vin din Japonia, dar cat va dura asta oare?
    2 5
  • Părerea mea

    Mazda: bla bla bla

    Fapte zero

    Da, Mazda, acest Alfa Romeo, die hard japonez, crează emoţie şi vorbe multe cu impotență mare.

    Asta e realitatea.
    2 13
  • Alex D.
    Dragilor, eu mi-am argumentat parerea, spuneti si voi ce preferati si de ce, nu doar ca asta e realitatea sau ca va fi mai scumpa cu 6 in linie, daca e scumpa luati bmw-audi sau passat chel la care mai putin si volanul e optional si trebuie sa platiti daca vreti sa il aveti.
    7 0
  • Eu cred că Mazda are succes tocmai pentru că se încăpățânează să meargă pe alt drum decât ceilalți, mai ales în privința motorizărilor. Și reușește să se încadreze în normele de poluare păstrând cilindreea mare a motoarelor, fără să le forțeze prin supraalimentare. Că să nu mai spun că se încăpățânează să dezvolte și să producă motoare Wankel, chiar și la jumătate de veac de când ceilalți au abandonat ideea. Îmi place să cred că cei de la Mazda joacă de plăcere, mai pun și o țâră suflet, nu se uită doar la profit. Bravo lor!
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru