Ştiri despre Ford
-
Ford anunță debutul pachetului exterior Black Package pentru modelul Kuga. Acesta aduce, printre altele, un set de jante de 20 de inch, vopsite în negru, și un plafon finisat în aceeași culoare. (Miercuri, 07 Mai)
-
Constructorul american de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul cu zero emisii Mustang Mach-E. Lista include și o pompă de căldură, disponibilă acum încă din standard pentru toate versiunile. (Miercuri, 16 Aprilie)
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar din partea reprezentanților Ford Europa, producția modelului Focus va fi oprită definitiv în luna noiembrie 2025. (Joi, 06 Martie)
-
În prima lună din 2025, uzina Ford Otosan de la Craiova a produs cu 5.6% mai multe vehicule, comparativ cu aceeași lună din 2024. Uzina din Bănie are o capacitate maximă, anuală, de 272.000 de unități. (Miercuri, 12 Februarie)
-
A fost lansată o nouă linie feroviară, multimodală, între uzina Ford Otosan de la Craiova și Istanbul. Pe această rută vor fi transportate componente de producție din Turcia în România și mașini produse la noi în țară spre Turcia. (Duminica, 09 Februarie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
nu uita ca esti in romania si o asemenea fraza este blasfemie !! ;)
frumusel motorul.. si incredibil pretul la care o sa fie disponibil pe meleagurile carpato-danubiano-pontice . . . dar nu o sa iasa din zona de pret medie ceruta de ceilalti producatori.
26% diesel
74% benzină
@dan
Citeşte mai atent. Şi mai departe de titlu.
@ax
308 nu este disponibil în România în aceasta versiune de motorizare: http://peugeot.com.ro/pdf/308.pdf
Chiar şi aşa, vorbim de 200 CP. Citeşte mai atent textul şi vei vedea de ce spun asta.
Asa sta piata de masini noi, care este dominata clar de Golan . . . dar te invit intr-o dimineata geroasa in targ la vitan sa ne uitam la masini.. in afara de dacii si ocazional cate un matiz nu cred ca vei gasi un benzinar (evident mai apare cate un hamar sau cinestie ce bemveu sau audi . . . dar avem degete suficiente la o mana pentru aceste exceptii). Sa nu uitam ca, desi se incearca din rasputeri ( si anul asta s-a cam reusit ) sa se stopeze importul de SH, piata de automobile noi este destul de afectata de cea de SHuri.. iar sehasurile sunt in marea majoritate dizele iar in mica majoritate fumigene ;)
Design exterior:
-partea frontala, ceva mai reusita decat partea posterioara, dar duce a un ceed la care s-a aplicat un facelift. Oricum, versiunea anterioara arata mai impunator, mai dinamic, mai frumoasa (desi nu era printul compectelor)
-partea posterioara, ceva nedefinit. Au pus stoprile mari, in contrast cu farurile, prea multe chestii rotunjite care nu dau bine. Intr-adevar seamana cu un design korean de acum vreo 10 ani (as putea sa merg mai departe si sa spun ca designerii s-au inspirat din Rio break de prin anii 2000). Mult sub modelul anterior.
Design interior
-aici s-au facut clar progrese atat calitativ (din ceea ce se vede in poze), cat si vizual. Pacat ca e prea incarcat habitaclul (la fel e si la Astra, dar e desenat mai simplu, si mai elegant si nu pare ca te sufoaca). Anumite componente prea mari si prea "badarane" in raport cu altele. Daca le-ai luat separat pe fiecare in parte, constati ca sunt intr-adevar frumoase, dar, puse impreuna, iti dau senzatia de sufocare. Nu stiu cum se vad si cum se simt in realitate, dar, dupa poze, asta simt. Si aici, s-au "insipirat" de la fratii coreeni i30 si ceed (plasarea ceasurilor in alveole separate, gurile de aerisire atat de pe consola centrala cat si cele laterale), si putin de la rivalul (germano-american) Astra I, in pozitionarea display-ului de pe consola centrala.
Per ansamblu, au castigat la calitatea materialelor, dar, la design, au pierdut. Nici vechea generatie nu era o referinta in clasa la design, dar avea mai multa personalitate si parca iti inspira sportivitate. Dupa cum arata, modelul acesta, ai impresia ca s-ar rasturna dupa primele viraje.
Daca si in aceste conditii ii lipseste feedback-ul directiei si al sasiului si mai ales stabilitatea pe viraje, atunci este o mare pierdere pentru focus.
In ce priveste designul, este discutabil, noul focus este genul de masina care ori o iubesti de la prima vedere ori nu iti va place in veci.
FRATILOR, TREZITIVA ODATA. ESTE CEL MAI BUN MOTOR DIN ROMANIA LA ACEST MOMENT. NU MAI VENITI CU ALUZII GEN CA TOTI "astia cu tedei" sunt niste analfabeti.
Uitati-va pe cifrele de la APIA si haideti sa terminam odata.
M-am saturat de aluzii de tot felul, legate de un motor puternic, economic, nepretentios la intretinere, deci calitati pe care nu cred ca are vreo masina in prezent.
Nota 10 pentru interior !
Bravo Ford !
Vor fi diferente foarte mari, antifonarea mai buna, motoare mai puternice, consumuri mai mici, materiale mai bune la interior, oglinzi mai mari, cutie automata Powershift cu dublu ambreiaj, sistem Bliss (asistent unghi mort), sistem Start-Stop, camera video pt mers inapoi, Hill launch-assist, Active park assist (parcheaza singura), Torque Vectoring Control (distributia cuplului catre roata care are mai multa nevoie in curbe), vreo 6-7 airbaguri standard, Active city safety, Collision warning etc
Domnule redactor, BMW 120i este ceva mai rapid la performantele 0-100 Km/h.
Legat de cutie... Mircea Mester recomanda cutia manuala in locul celei automate Powershift. Nu i-a placut Powershift si-l inteleg.
Oricum sper sa nu mai agate cum facea de obicei Focus-ul...
la prima vedere la exterior este mult prea naspa. nu are un stil coerent. nu are linii care sa se lege. nu are aer statornic.
pot sa spun ca seamana a masina coreeana de acum 3-4 ani cu intentii de modernizare.
parcarea singura a masinii e o aberatie, care oricum nu o vom vedea pe strazile noastre.
remarc totusi ca prima echipare de 16k euro nu are nici macar AC. (din ce scrie in articol). pai la banii astia poate sa isi dea foc, mai ales pe timp de criza, cand lumea isi cam dramuieste banii,
n-o sa egaleze nicicand masina asta americana , sarmul si eleganta frantuzeasca!
Ati uitat de Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multi-air 170CP, care la capitolul dinamica este peste noul Focus, cel putin din punctul de vedere al celor de la autocar.
Faptul ca tinuta de drum a fost modificata mi se pare o bila neagra. Candva Focus mi s-a parut ca a avut cea mai buna tinuta de drum si suspensii din segment. Asta s-a intamplat cu prima generatie. A doua generatie a pastrat cam la fel tinuta de drum, iar acum spuneti ca e mult diferita.
Cand a aparut Focus 2 Jeremy Clarkson a zis ceva de genul "cumparati prima generatie de Focus pana cand Ford nu are de gand sa-l strice". Mi s-a parut tampit, dar a cam avut dreptate. Sunt curios ce o sa spuna acum de noul Focus, preferata lui din clasa compacta.
Ati uitat si de Lancia :>
Voi ati testat o masina care oficial nu este in Romania, nici macar preturi nu avem pt ea, si voi faceti analize cu ce este prezent la noi in tara la ceilalti competitori. Dar acest Focus va fi prezent in Romania cu aceasta motorizare? Si cat timp
Deoarece si alti importatori aveau oferte bogate in primul an doi al unui model dupa care au disparut "subit" unele motorizari si chipari.
Intr-adevar daca discutam si de segmente de piata se schimba treaba, dar cand faci un articol si te referi la motorizari si alternative, si nu specifici nimic, atunci totul merge. Adica clasa compacta cu motorizari benzina intre x si y cai putere, si necontand 2.0 aspirat, sau 1.4 turbo (ca de aceea ai intervalul de putere)
Daca o dam la intors ajungem in marketingul individual, cand fiecare isi lauda produsul si isi segmenteaza clientela in diverse aspecte astfel incat produsul lui sa para cel mai bun. Si aici deja miroase a....reclamaaa, platitaaaa. ;;)
Nu au existat niciodată şi nu vor exista niciodată.
În rest, segmentele şi rivalii sunt stabilite de noi. Aşa au fost întotdeauna, nu prea dăm importanţă impresiilor pe care la au unii producători care vor să inventeze segmente.
Acolo s-a taiat, era tot managementul beat sau drogat cand au acceptat asa ceva.
Ce ati testat, fratilor?? Ati venit cu pozele oficiale si cu niste impresii dupa ureche cam cum ar fi fost daca? Sau ce ati citit de ici de colo...
Ma fratilor voi sunteti normali??/ Chiar nu-si da seama nimeni??
Am crezut ca a fost o greseala atunci, da voi din asta traiti...
Sa va fie rusine Automarket!!!
E destul? http://twitpic.com/42y0tm
Focus III pare ca a facut un compromis in ceea ce priveste tinuta de drum si sufera de pe urma faptului ca este un produs global. Suspensiile mai moi nu cred ca vor fi pe placul celor care apreciaza primele doua generatii. Iar daca noul model a pierdut din calitatile trenului de rulare, nici asta nu cred ca este ok.
In privinta aspectului, sa asteptam totusi sa vedem masina de aproape, apoi vorbim si de controverse. Nici eu nu agreez forma stopurilor si grila frontala cam prea mare, am vazut poze si schite foarte interesante inainte de lansare si pot sa spun ca speram la un aspect exterior peste ceea ce vad acum. Interiorul pare si el destul de incarcat.
Jeremy Clarkson a spus ca a avut un Focus din prima generatie, care nu s-a stricat niciodata. Vom vedea daca tehnologia, confortul si desigur pretul noului model, vor convinge sa fie ''trecute cu vederea'' calitatile consacrate ale generatiilor anterioare.
Sunt si diverse alte aspecte, care au contat la vremea lor. De exemplu, Focus II este mai lat cu 3 cm decat generatia anterioara Mondeo. Stopurile generatiei a doua au dezamagit putin, considerandu-se la vremea respectiva ca au pierdut din farmecul stopurilor de pe prima generatie, dar totusi al doilea model Focus reprezinta o maturizare. Ca o paranteza, actuala generatie Impreza este considerata de multi ca are suspensiile mai moi decat modelul anterior. Jeremy Clarkson a spus candva despre actualul Leon ca proiectantii Seat i-au stricat imaginea... Nu sunt comparatii, sunt doar exemple ale altor lucruri care nu s-au schimbat dupa cum ne-am fi asteptat noi... In privinta lui Focus III, e posibil sa asistam la o situatie asemanatoare. Iar in lupta din segment, este nevoie de pachetele tehnologice anuntate, dar si de preturi competitive.
Ca o parere personala, cred ca si-au asumat un risc cam mare sa ''uite'' de caracterul masinii, de liniile simple si sa mizeze pe confort, avantaje tehnologice si un design complicat. Dar despre asta vor vorbi cel mai bine cifrele de vanzari, intrucat fiecare este liber sa aleaga ceea ce prefera.
2.Interiorul e prea aglomerat, prea "zgomotos". Fel si fel de briz-brizuri iti iau ochii. Oamenii astia chiar nu inteleg ca cel mai bine te simti intr-o masina cu interior simplu, functional si cu mult staif? Iar aici puncteaza cel mai bine nemtii si japonezii. Cinste lor.
3.Motorizarea trebuie sa fie de exceptie. Cei de la Ford au punctat intotdeauna la capitolul benzinare. Aceste motoare turbo cu functie stop-start reprezinta ultima vitrina tehnologica a producatorilor auto. Adica motoare "verzi", performante si cu consumuri minime. In 10-20 ani vor fi insa piese de muzeu, adevarate opere de arta.
bwahahahahah =))
@Mircea Mester
fidel, mda. poti sa spui asta ca de atatia ani tot colind pe la voi.
"În rest, segmentele şi rivalii sunt stabilite de noi. Aşa au fost întotdeauna, nu prea dăm importanţă impresiilor pe care la au unii producători care vor să inventeze segmente."
Segmentarea poate fi aleasa de voi intr-adevar, dar nu tot timpul. Acum avem de-a face cu un nou model de clasa compacta si referitor la motoare trebuia totusi prezentata toata plaja de alternative. De asemenea ideea in care nu dati importanta la ceea zic producatorii e cu dus si intors. E bine sa luam aminte la ce zic dar comparativele sa fie obiectiv facute.
Si de final. Sincer, am citit multe articole la voi care sa inspire un aer partinitor respectivului. Prin notare, sau prin comentariu, nu conteaza. Nu justific acum, ca puteti gasi in istoricul articolelor.
frumoasa viata cand mai ai si deplasari catre zone insorite ;) ... si te mai si dai cu masinute care nu-s disponibile publicului
la ford ramane doar fiesta masina de baza a lor, dar si ea pierde teren din cauza motorizarilor invechite. acum la moda sunt motorizarile turbo
In plus pozele mai simple se apropie mai mult de aspectul real al masinii, nu e nevoie sa reglezi foarte precis aparatul, lumina etc (cine se pricepe cate de cat la fotografie intelege la ce ma refer)
Si spatele e ok ..doar atat.
In schimb interiorul e f. reusit . Cineva mai sus spunea ca masiniile germane (sunt de acord) si japoneze au interior simplu.
Cred ca nu a vazut un bord de honda civic.
Per total eu zic ca o sa aiba succes. cel putin la fel ca modelul actual.
aspectul exterior interesant
interiorul reusit
motor deosebit
tinuta de drum inteleg buna
nu o sa fie un succes dar se v-a vinde
prin "interzicere" intelegem un "le pui pe site dar pe urma nu ma mai cunosti" ... pentru ca producatorii de masini nu stau in baza unei singure publicatii .. sau a 30 ... si pot oricand sa ii invite sa urmareasca aceste evenimente de acasa....
Acum si motoarele diesel si cele pe benzina provin tot de la grupul PSA (cel putin in Europa), insa sunt modificate in sensul accentuarii caracterului sportiv. De exemplu motorul testat aici este de fapt THP-ul ce a fost montat si pe noul Citroen C4 sau Peugeot 308 GTI (in varianta de 200 cp).
1.6 ecoboost e relizat 100% de Ford si are 1596 cmc
1.6 thp e relizat de PSA (10 %) impreuna cu BMW (90 %) si are 1598 cmc.
Avand in vedere diferenta de cilindree trebuie sa fi prost ca sa nu-ti dai seama ca sunt doua chestii diferite
De ce doar 10% la PSA ? Simplu..
Pt ca motorul are incorporat sistemul valvetronic si foloseste injectie directa.
Injectia directa de benzina + turbo era SF pt PSA pana mai acum 2-3 ani.
Dpmdv cel de la Ford e de preferat pentru ca are raportul de compresie mai mic.
La fel si pentru coreenele Optima/i40... tu nu vbi din reviste ba baiatule! Design-ul e o chestiune de gust. Sunt foarte multi care nu inghit kitsch-urile coreene nici cu o tona de miere... Eu sunt unul dintre ei.
In plus, intre timp, am avut o discutie cu un cunoscut care e mecanic auto si care m-a informat ca Ford nu mai produce motoare de ani buni.
Am mai spus-o si o repet: vechile motoare pe benzina erau de provenienta Volvo (inclusiv motorul de 2.5 litri in cinci cilindri de pe Focus RS), iar acum se folosesc motoare de provenienta PSA, modificate pt. a raspunde unor cerinte de sportivitate.
Insa nu vad de ce acesta folosire a motoarelor PSA ar fi un lucru rau. De altfel cei de la Ford nu sunt singurii care le folosesc; aceste motoare se mai afla si pe BMW (seria 1, 3 si X1), MINI, Mazda, Volvo si Land Rover.
sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/cooperation_b2.php sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/cooperation_ford_b2.php sau http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/psa_group/industrial_infrastructure_b1.php cred ca e suficient.
"Am vorbit aici de compacte de volum. Compactele premium (Alfa, BMW, Audi, Mercedes, Lexus, Infiniti, Volvo) se bat unele cu altele, testele cu aceste modele subliniază de fiecare dată acest lucru."
Pai daca ati mentionat VW Golf, eu zic ca si Giulietta e in aceeasi categorie din toate punctele de vedere, si in special ca pret si performante.
Motoarele diesel sunt dezvoltate impreuna cu PSA, dar sunt produse de ford in uzinele sale de motoare.
Motoarele pe benzina (majoritatea) sunt dezvoltate de ford impreuna cu mazda, volvo , yamaha ..etc si sunt produse de ford.
Mie imi pace f. mult sintagma asta ...am vorbit eu cu un mecanic si mi-a zis ca ...
http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=21718
Iar fatul ca Ford nu este un dezvoltator de motoare rezulta dintr-o evindenta foarte simpla: pe masinile Ford nu exista nici un motor dezvoltat de ... Ford. Cel putin in Europa, Ford foloseste motoare rezultate din "colaborarea" sa cu alte companii gen PSA sau Volvo.
Sunt extrem de dezamagit de suspensia mai moale la noul focus, pentru ca speram exact opusul.
Ce stim despre suspensie? Ramane cu brate independente pe ambele punti? :D
Ford - cea mai buna marca, cele mai bune masini.
Cum se zice: Ford si restul
Nici o marca n-o bate! Go FORD!
hahahahhahha
cand s-a zis vreodata asa ceva?!!
Muhohahahahahahahahah:)))))))))