Red Bull ar putea adopta un nas pentru monopost asemănător cu Williams

de Daniel Popescu
Vineri, 13.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing a sugerat că va modifica partea frontală a monopostului într-un mod asemănător cu stilul adoptat de Williams.

Ceea ce aţi văzut în prima zi din prima sesiune de teste nu este ceea ce vom folosi întotdeauna mai târziu.

Rob Marshall
Director inginerie Red Bull
Principala noutate de ordin tehnic a regulamentului sezonului 2015 se referă la partea frontală a monopostului, iar echipele au adoptat mai multe soluţii în încercarea de a recupera o parte din forţa de apăsare aerodinamică pe care urmau să o piardă.

Cea mai inovatoare soluţie a fost introdusă de Williams, care a optat pentru un nas scurt al monopostului, însă acest design pune probleme din cauza dificultăţii de a trece testele de siguranţă impuse de FIA. Cei de la Red Bull au adoptat un nas mai lung, însă directorul de inginerie Rob Marshall a dezvăluit că ar putea implementa pe parcursul sezonului o soluţie asemănătoare cu cea a rivalilor de la Williams.

"Din diversele tipuri de nasuri pe care le-am încercat, cel folosit la Jerez este cel care ne place cel mai mult în prezent.

Fără niciun dubiu, în viitor vor fi alte nasuri şi sunt sigur că echipele sunt pregătite pentru alte nasuri, aripi şi cine ştie ce alte lucruri. Ceea ce aţi văzut în prima zi din prima sesiune de teste nu este ceea ce vom folosi întotdeauna mai târziu", a declarat el.

Monopostul Williams are un nas semnificativ mai scurt

Marshall a admis însă că soluţia folosită în prezent a fost preferată pentru că presupune mai puţine bătăi de cap din punct de vedere al testelor de siguranţă, în special ca urmare a faptului că echipa austriacă a dezvoltat foarte târziu noul monopost pentru sezonul 2015.

"Am avut mai multe opţiuni şi am început programul de teste de siguranţă cu ceva timp în urmă. Am avut ceva probleme şi a trebuit să încercăm nasuri mai uşoare şi mai dure. Programul nostru de teste de siguranţă a decurs bine, dar că de obicei am început designul noului monopost foarte târziu", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (4)

  • Spuneti de mai multe ori ca vor folosi un nas ca cel al lui Williams, dar in niciunul din citate nu se mentioneaza Williams. Sigur au spus ei asta?
    6 1
  • Se refera la faptul ca Horner a donat 1500 lire ca sa viziteze fabrica Williams si simulatorul lor
    2 1
  • Si Ferrari si Mclaren vor incerca nasuri mai scurte ,daca nu pentru Australia cu siguranta pentru cursele din luna aprilie. Omnicorse, spune ca nu vor merge dupa modelul Wiiliams, ci isi vor pastra actuala filosofie a nasurilor, doar ca vor munci mai mult pentru ca sa treaca testele de siguranta cu variante mai scurte, si implicit mai performante aerodinamic. Am vazut pe linkedin ca in ultimele 2 luni ambele echipe au facut angajari pentru pozitiile de composite laminator si composite engineer. Deci se lucreaza.
    4 4
  • In articolul original nu spune ca cei de la Red Bull vor folosi un nas similar cu cel folosit de cei de la Williams, ci ca sunt diferite idei si ca este probabil ca si alte echipe sa incerce alte idei. In schimb idea de baza este cel mai bun nas este posibil sa fie al celor de la Williams pentru ca are mai multe avantaje care restul nasurilor. Asta nu inseamna nici ca cei de la Red Bull vor schimba neaparat desenul nasului nici ca cei de la Ferrari o sa faca la fel.

    Vin testele de la Barcelona si nu pot sa testeze in 4 zile, 1000 de chestii diferite asa ca vor testa ce ii doare si este urgent de rezolvat.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru