Europa: Vânzările de maşini noi au continuat să scadă şi în februarie

de Bogdan Mirică
Marti, 19.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Europa nu reuşeşte să îşi revină după un 2012 în care vânzările au atins nivelul înregistrat în 1996. Luna februarie a marcat o nouă contracţie a pieţei cu 10.2 procente.

După un 2012 care a adus vânzările de maşini noi în Europa la nivelul de acum 17 ani, 2013 nu se anunţă a fi mai fructuos pentru constructorii auto.

Potrivit ultimelor statistici oferite de ACEA (Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile), luna februarie a adus o nouă scădere a vânzărilor europene de maşini noi. Piaţa s-a contractat cu 10.2 procente, până la 829.359 de maşini noi vândute.

Ford, a treia lună pe minus

Ford este unul dintre perdanţii regiunii, înregistrând a treia lună de declin consecutivă, după ce în februarie vânzările au fost de 53.660 unităţi, cu 20.8% în scădere. General Motors şi Fiat sunt următorii pe lista celor mai proaste evoluţii ale începutului de an. Ultima lună le-a adus o scădere de 20.1, respectiv 15.5 procente.

Esential 829.359 de maşini s-au vândut în februarie 2013.
20.8 procente au scăzut vânzările Ford în Europa în luna februarie, cea mai mare scădere de pe Bătrânul Continent
27 de procente au urcat vânzările Honda în Europa în februarie 2013, cea mai mare creştere de pe Bătrânul Continent.
Acelaşi lucru s-a întâmplat şi la Volkswagen, unde vânzările au scăzut cu 10.2 procente.
Nici pe piaţa de lux nu sunt premise bune, Audi fiind în regresie cu 3.8 procente.

Honda, brandul cu cea mai mare creştere

Dacă ne uităm în statisticile ACEA, doar trei branduri au înregistrat creşteri pe piaţa europeană. Este vorba despre Hyundai, care a înregistrat o creştere de 1.4 procente, despre Mazda, care bifat vânzări mai mari cu 13.1%, şi de Honda, care au vândut cu 27% mai mult.

Marea Britanie, singura piaţă în creştere

Dacă ne aruncăm privirea asupra principalelor pieţe europene, doar marea Britanie a înregistrat un rezultat pozitiv. Pe celelalte pieţe europene, situaţia a stat după cum urmează: Spania -9.8%, Germania -10.5%, Franţa -12.1%, Italia -17.4%.

Urmareste Automarket
Rezultatele nu sunt îmbucurătoare având în vedere că piaţa europeană a scăzut anul trecut cu 8.2 procente, până la 12.05 milioane de maşini.
Estimările pentru anul acesta sunt şi mai sumbre, mai mulţi analişti anunţând doar 11.4 milioane de maşini vândute. Este cu mult sub ceea ce se întâmpla în 2011 (12.8 milioane) sau 2010 (13 milioane).

Comentarii (11)

  • sper sa fie bine pt Craiova
    10 2
  • Eu sunt curios ce rezultate vor fi in Romania anul acesta, cred ca Dacia va ajunge sa exporte 99% din productie si toate marcile comercializate la noi sa cumuleze 30-40 de mii de unitati, poate nu anul acesta, dar in ritmul asta in 2 ani sunt sanse si pun pariu ca vor creste vanzarile de masini la mana a 2-a, exact alea non-euro pentru care timbrul de mediu este cel mai mic, ca cine are bani pentru euro 3 si euro 4 sa le inmatriculeze, plus ca mare parte dintre proprietarii acestor masini poate isi luau masini noi, in special Dacia, dar daca nu mai pot sa le vanda...se va "intineri" parcul auto, propun taxe si mai mari, in felul asta se va stimula falimentul general, decat deloc tot e bine ca se va misca ceva.
    14 2
  • Pe mine nu ma mira ca japonezii sunt printre putinii care inregistreaza cresteri. Calitatea si fiabilitatea inainte de toate ! Bravo lor. Cu 2-3 motoare vechi de 50 de ani cum zic unii, dau lectii la gigantii in domeniu care inoveaza si scot motoare proaste nspe' turbo cu sute de CP pe banda rulanta.
    In rest sanatate sa fie ca masini se vor cumpara din ce in ce mai putine daca lumea alege fiabilitate. Daca ar alege mai multe Audi si BMW si s-ar srica motoarele ca acum, s-ar inregistra cresteri spectaculoase.
    5 10
  • Pe langa lipsa banilor, scaderea asta se datoreaza si cresterii preturilor la masini, ce nu a venit insotita si de o crestere a calitatii, ba, in cele mai multe cazuri, dimpotriva. Nu poti sa ceri mii de euro in plus pe motiv ca ai adaugat cativa cm de tabla si niste senzori, si sa te mai si miri ca ti-au scazut vanzarile. Caz concret, la mine: o Octavia diesel pre-facelift cumparata cu ~17.000 euro sare acum, la aceleasi dotari, la peste 20.000 euro lejer. Au adaugat cu miile de euro de parca ar creste banii in pom, si pe urma se roaga de guverne sa-i subventioneze cu un program rabla ceva, ca altfel dau oameni afara.
    14 1
  • @Mihai

    Nu te lasa inselat de aceasta crestere de 27% la Honda, suna foarte bine dar in unitati efective iti spun eu ca nu-i mare lucru, ei ajunsera oricum foarte jos cu vanzarile in Europa, la Mazda este o crestere normala pentru ca ei au fost mai prezenti si mai constanti in Europa, dar tot sunt departe de europeni care inca mai au de unde sa scada pana sa ajunga la cote de avarie, nu plange de grija Audi si Bmw ca si ei au de unde sa scada, oricum au tot crescut in ultimii ani de criza chiar si-n Europa.
    9 3
  • inexorabil
    Asa-i, Dane, avem liber la import vechituri ;) Care nici nu pot fi numite masini, in sensul expresiv al cuvantului, nu?

    Criza, criza, dar sa nu uitam de isteria suprastocurilor, care a inceput din anii varfului economic. Totusi, la o analiza mai lucida, de ce spera acum analistii ca vanzarile sa creasca sau sa se mentina la un nivel constant? Deja populatia europeana este suprasaturata de masini (facand abstractie de esantionul de cetateni care nu detin niciuna), atat de productie comunitara, cat si extracomunitara, atat noi, cat si vechi, inca utilizabile, si ar fi ridicol sa invocam explozia demografica pentru a dori si justifica accelerarea vanzarilor de la an la an, tinand cont ca un om devine capabil sa conduca de-abia la 18-20 de ani. Si n-avem de unde sa stim ca absolut toti tinerii ar tanji dupa obtinerea permisului.

    Hm, ma surprinde apetenta multora dintre europeni pentru "japoneze" si "coreene". In virtutea acestor tendinte, daca nu se va intampla in anii urmatori ceea ce am preconizat deja --- un "joint venture" sau o alianta Toyota-Hyundai (sau Honda-Hyundai, mai ales ca au sigle cat de cat asemanatoare; as prefera aceasta colaborare pentru a face mai palpitanta emulatia globala contra lui VAG si Toyota) --- sa-mi ziceti mie cutzu.

    Cat priveste evolutia lui GM pe batranul continent, aceasta tine sa confirme mai vechile mele temeri......Iar Opel ii va provoca in continuare pierderi operationale. Deci, cei din RC sa se hotarasca mai repede daca apuca taurul de coarne sau nu. Indiferent daca Marchionne ar mai fi dispus sau nu sa cumpere Opel.
    5 0
  • TC1900
    multa lume uita ca este un razboi economic intre UE , US si Asia.

    pana una alta noi facem parte din UE si din acest punct de vedere mi se pare ca de bun simt e sa cumparam masini fabricate aici care dau de lucru la europeni , inclusiv romani prin fabricile de subansamble aflate prin transilvania mai ales

    in Asia - corea si japonia asa gandesc majoritatea, si de aceea le merge bine.
    7 1
  • @dan_grc: Dane, nu ma las eu inselat de ce se scrie prin presa, pentru ca cifrele vorbesc. Iar daca privim evolutia vanzarilor stim cine e lider mondial. O firma care face 3-4 motoare, da le face bine. Spre deosebire de altele care fac 20 de motoare si 50 de facelifturi pe an :)
    Deci marile abureli cu motorul anului - ecoboost de 1 litru de la Ford sau masina anului VW golf 7, se pare ca nu-i ajuta pe unii prea mult. Toyota a vandut anul trecut cu toate rechemarile din 2009 si 2010 si cu toate pierderile suferite in urma cutremurului cat toate firmele germane la un loc. Deci respect pentru ei.
    Iar cand unii "meseriasi" au vazut ca Honda a iesit foarte bine in studiile de satisfactie din alte tari au sarit repede cu gura. Insa realitatea le da lectii de viata.
    Deci ca sa revenim la subiect, daca e sa vorbim de unitati vandute cum ziceai tu, se face coada dupa Toyota. Si nici nu le duc eu de grija la Audi sau BMW, ca au clientii lor dedicati.
    Ca sa intelegi mai exact ce se intampla cand se prefera performanta si nu siguranta+calitate poti citi si articolul: http://www.automarket.ro/stiri/suntem-varf-in-clasamentul-rusinii-romania-printre-tarile-europei-50253.html
    Daca la altii scad numarul de accidente, la noi e in crestere pentru ca se prefera BMW si Audi - marci care-si dedica mult timp pentru dezvoltarea motoarelor puternice - si nu prea stie lumea ce e ala un Volvo. Si pentru asta se plateste scump, cu viata.
    Iar cand apare cate o stire despre Toyota sau Volvo, toti stiu sa zica ca ele au doar 3-4 modele si 3-4 versiuni de motoare. Pai un "amarat" 1.4 D-4D de la Toyota te duce de 10 ori mai mult decat unul de super BMW sau Audi, asa cum e el cu 7 piese in miscare si vechi de 50 de ani.
    Si daca s-ar da publicitatii un raport clar cu marcile implicate cel mai frecvent in accidentele mortale din Romania sunt convins ca aceste marci conduc detasat, chiar as putea spune ca sunt pe primele 2 pozitii la noi in tara pentru ca celor cu BMW sau Audi le da si cate un pachet de muschi speciali la cumpararea unui autoturism. Si cand se urca la volan si vad pe volan semnul de BMW sau Audi se umfla brusc muschii pe ei si se cred cei mai tari soferi si se duc pe autostrada ca sa se intreaca cu 300 km/h, sa arate ei ce masini tari si-au luat.
    Si acum haideti cu manutele in jos, ca nu va convine adevarul asa cum ati sarit cu gurile si cand Honda a iesit cel mai apreciat brand in Romania !
    4 4
  • @Mihai
    Cand o sa stii cate Bmw-uri circula in Romania cu aproximatie si cate accidente se intampla anual o sa constati ca esti doar blocat pe "Bmw=accident", este des implicat in accidente fata de alte marci de genul Bmw-ului, dar nu este pe primul loc la numarul de accidente la general, dc? pantru ca fizic este imposibil, sunt multe alte marci care depasesc Bmw ca prezenta pe strazi, asa zisele marci de volum, stiu ca la stiri incepe mereu cu "un Bmw a facut accident" , iar la alte marci nu se specifica marca, e doar un accident, dar daca poti sa treci peste aceste lucruri vei vedea adevarul, daca tot il cauti, dar e posibil sa nu faci fata adevarului:)
    4 1
  • @dan_grc: nu sunt blocat pe BMW=accident. Te inseli. Sunt uimit de ce depasiri fac smecherii cu BMW sau Audi. Strabat tara de la Bucuresti la Iasi, Cluj, Timisoara si ce-mi vad ochii pe drum nu ma inseala. Maricle de volum nu sunt masini smechere si nici nu apar ca exemple negative pe site-ul marlani.ro, dominat de BMW-isti.
    Insa eu fac referire aici la majoritate, asta nu inseamna ca toti posesorii de BMW sunt inculti si needucati. Mai nou isi monteaza unii camere pe masini ca sa se apere de marlanii care fac depasiri periculoase si-ti taie fata ca nesimtitii. Poti vedea si tu singur printr-o simpla cautare pe google cine sunt majoritari la incalcat regulile de circulatie. Sau o simpla cautare tot pe google dupa "marlan cu BMW" sau "cocalar cu BMW" te mai poate lumina.
    1 3
  • Da, Ford are cea mai mare scadere, insa in februarie in Europa Ford vinde 51826, iar Honda 8921 este diferenta. Chiar si Toyota 31573 nu se apropie de VW care are 102617 unit.
    Hai sa ne uitam la Premium class
    Mercedes 37150
    Audi 41195
    BMW 37835
    Lexus 977
    Sursa ACEA
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru