McLaren P1: 0-100 km/h în 2.8 secunde şi 8.3 litri la sută

de Sebastian Toma
Luni, 21.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la McLaren au prezentat specificaţiile tehnice ale lui P1. Modelul este la fel de rapid ca Porsche 918 Spyder până la sută, dar îl depăşeşte până la 200, respectiv până la 300 km/h.

Esential 2.8 secunde îi sunt necesare lui McLaren P1 pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
McLaren P1, noul hipercar al producătorului din Woking, este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 2.8 secunde. Valoarea este egală cu cea a lui Porsche 918 Spyder, însă modelul britanic depăşeşte supercarul german la acceleraţia de la 0 la 200 km/h şi 0-300 km/h. Mai precis, McLaren P1 este capabil să accelereze de la 0 până la 200 km/h în 6.8 secunde şi până la 300 km/h în 16.5 secunde. Astfel, este cu mai mult de o secundă mai rapid decât Porsche 918 Spyder până la 200 km/h, respectiv cu mai mult de cinci secunde mai rapid până la 300 km/h.

Chiar şi aşa, noul hipercar englezesc nu este cel mai rapid automobil de serie din lume, noul LaFerrari având un timp confirmat 0-300 km/h de 15.5 secunde, în timp ce valorile pentru 0-100 km/h şi 0-200 km/h nu au fost dezvăluite. Viteza maximă a lui LaFerrari nu a fost anunţată, însă cea a lui McLaren P1 este limitată electronic la 350 km/h. Frânarea de la 300 km/h este realizată în 246 de metri şi necesită numai 6.2 secunde.

De la 100 km/h, McLaren P1 frânează în 2.9 secunde şi necesită 30.2 metri, totul în condiţii optime.

Urmareste Automarket
În ciuda performanţelor formidabile, modelul are un consum mediu declarat de 8.3 litri la sută şi emisii CO2 de 194 grame pe kilometru. Sfertul de milă este realizat în 9.8 secunde, cu o viteză de finish de 245 km/h. Propulsorul cu ardere internă este montat central şi livrează 737 CP la 7.500 rpm şi 720 Nm de la 4.000 rpm. Motorul electric livrează 179 CP şi asigură un cuplu motor de 260 Nm, încă de la prima rotaţie.
Motorul electric este montat deasupra unităţii cu ardere internă, iar cele două îşi unesc forţele prin transmisia cu şapte trepte şi două ambreiaje, care livrează puterea roţilor din spate. Pentru eficienţă maximă, unitatea electrică asigură recuperarea energiei cinetice la decelerare, energie pierdută în mod normal prin frânare.

Via Autocar

Comentarii (4)

  • ca tot comentam de 1.0 ecoboost ar trebui sa comentam si de asta:
    asta consuma 8,3litri la suta de km in care merge cu 80km/h constant, si mananca tot 8,3 litri cand accelereaza de la 0 la 350km/h in blana... dar este o masina sport care nu are nici o pretentie la coroana campionilor economiei.

    ... si 16s pana la 300km/h ... dupa douazeci de minute te jung din urma si rinichii care ti-au ramas la start :)
    12 2
  • Mda... se pare ca cel putin ei au gasit o cale de a se incadra in targetul pentru 2020... felicitari si bravo lor... de ar mai face ceva si in F1 ar fi superb... ca merita...
    2 0
  • McLaren P1 este supercarul meu preferat. Este totusi fabulos acel consum la ce performante are masina. Dar cand ai asa ceva poate sa consume si 68 cat blindata lui Obama ca nu se simte la buzunar/cont :)))
    2 1
  • chiar daca unii nu duc lipsa banilor, cu totii ducem lipsa timpului.
    gestul in sine (de realimentare) este consumator de timp dar si enervant daca trebuie repetat cu o frecventa ridicata ( a se vedea parerea lui Jeremy Clarkson referitor la acest subiect).
    ajungem pana la urma la vechea zicala ... timpul inseamna bani, iar acel timp este mult mai pretios decat benzina cu care alimentezi. oamenii care cumpara o astfel de masina probabil ca au un venit pe minut mult mai mare decat echivalentul in bani al unui plin de benzina ...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru