Stickerele de poluare care înlocuiesc timbrul de mediu au fost stabilite: mașinile electrice și hibride, privilegiate de noua legislație

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 04.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile electrice și hibride vor utiliza stickere verzi cu valoarea 0, în timp ce mașinile non-euro fabricate cel târziu în 2005 ar putea să nu fie incluse în nicio normă de poluare.

Ministerul Mediului a elaborat un proiect care prevede înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate, iar acestea ar urma să fie obținute după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).

Astfel, Service-ul auto va lipi pe parbriz un sticker colorat conform normei de poluare trecute în talonul maşinii, iar agenția de presă Mediafax a intrat în posesia unor documente care arată modul în care vor fi evidențiate mașinile prin aceste stickere.

Astfel, mașinile electrice și hibride ar urma să primească stickere verzi numerotate cu 0, fără să se facă o diferențiere clară între acestea, în ciuda faptului că exista hibrizi care emit chiar și 118 grame de dioxid de carbon pe kilometru, așa cum este Toyota RAV 4 Hybrid.

Urmareste Automarket
Mașinile cu motoare pe benzină Euro 5 și Euro 6 vor avea un sticker albastru cu numărul 6, în timp ce numărul 5 va fi galben și va fi alocat mașinilor pe benzină cu Euro 4 și ale celor cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6.
Stickerele cu numărul 4 vor fi portocalii și vor fi alocate mașinilor cu motoare pe benzină Euro 2 și Euro 3, dar și celor cu motorizări diesel Euro 4. De asemenea, vehiculele diesel cu motoare Euro 3 vor primi un sticker gri cu numărul 3, în timp ce cele cu motoare diesel Euro 2 vor avea alocat un sticker roșu cu numărul 2.

În cadrul proiectului, mașinile non-euro, indiferent de motorizare, nu vor primi niciun sticker, însă există posibilitatea ca în cadrul legislației finale acestea să beneficieze totuși de un sticker de o altă culoare cu numărul 1.

Sticker Motoare
0 Electrice si hibride
6 Benzina (Euro 5 si 6)
5 Benzina (Euro 4), Diesel (Euro 5 si 6)
4 Benzina (Euro 2 si 3), Diesel (Euro 4)
3 Diesel (Euro 3)
2 Diesel (Euro 2)
? Non-euro

În acest moment este însă neclar dacă proiectul de înlocuirea a timbrului de mediu cu stickere va continua în această formă, ca urmare a faptului că ministrul Daniel Constantin a fost demis din funcție și înlocuit cu Graţiela Gavrilescu.

Via Mediafax

Comentarii (26)

  • acum trebuie sa aflam si cat costa fiecare culoare
    12 4
  • @vianu, nici o diferenta, costa ca si pana acum. Diferenta e ca ai o bulina lipta pe parbriz.
    8 6
  • @vianu Costa cativa lei la ITP (5 daca imi amintesc bine). Din 2019 ziceau ca urmeaza taxarea/restrictionarea in orase in functie de clasa de poluare.
    8 4
  • unsirb
    Sunt curios, pentru diesel-urile VAG "euro 5", care sunt euro 5 doar in timpul testelor, ce abtibild se da?
    26 9
  • Niste penibili :)
    Iti tragi un Seria7 care papa in oras 12-15% si ai sticker verde pentru ca BMW s-a gandit sa-i puna o elicica legata de arborele cotit :)
    15 10
  • @unsarb...un sticker special, cu poza lui Pinochio

    @ion ma refeream la urmari...cat ne va "costa" in orase: taxare ori restrictionare. Cum zicea si @Andy...
    13 6
  • anonymus
    Alta cretinatate gandita de "geniile" alea de la ministerul mediului. Pai daca e vorba asa, am sa imi cumpar un lexus din 2005 euro 4 hibrid. Ce daca consuma 15 l/100 km si polueaza cat un diesel, e hibrid domne. Un hibrid care nu poate face nici macar 1 km electric.
    22 7
  • anonymus
    @unsirb Diesel-urile VAG ar trebui sa primeasca un sticker special negru cu numarul 1.
    16 11
  • Star Wars
    VW diesel = eticheta neagra nr. 1 de Darth Polutus, First Lord of the Galactic Toxic Empire
    18 10
  • Eu as fi facut altfel, valoarea de pe sticker sa fie invers proportional cu norma euro de poluare si sa reprezinte un factor de multiplicare al unei taxe de access in zonele aglomerate.
    Adica electricele (atentie nu hibridele) 0, Euro 6 si hibride - 1, Euro 4 - 2 samd. Vrei sa te bagi in trafic aglomerat cu o masina care polueaza, platesti de x ori mai mult taxa respectiva si se rezolva.

    In forma asta se creaza mai multa confuzie.

    Doar un gand...
    11 7
  • Pai inmultesti cu 1/x sau 1:x ... cum e mai simplu de inteles ;-)
    3 4
  • Pana la urma mai scapam naibii de rable ca m-am saturat de ele!
    7 8
  • mai bine sa interzica dieselul si gata poluarea.
    plus amenadrea celor opriti cu avarii etc
    7 11
  • someone
    dar oare basculele roman, care sant toate mai batrane decat aproape oricare de aici, dubele in functia unui minister, autobuzele verzi saviem facut in franta in anii '70, care toate sant in " slujba statului" , oare vor mai avea acces prin centrele oraselor mari?
    si de ce se numeste taxa de poluare sau whatever, cand un diesel euro 4 polueaza mai putin decat o benzina euro 4, dar e mai cancerigen? nu ar trebui sa se numeasca " taxa de sanatate ce iese de pe esapament" ?
    6 9
  • Romania Unita (fara fani vw)
    Tineti minte ce scriu acum:

    In cativa ani, pe baza acestor stickere, ni se va permite sau restrictiona accesul in centrul marilor orase, sau pe soselele de centura.

    Sistemul acesta de stickere sunt copiate de la francezi si spanioli, ei in aceasta perioada fac acelasi lucru, au inceput sa distribuie stickere.
    Diferenta este ca ei informeaza populatia ca dupa 2-5 ani, pe baza acestor stickere se va permite sau nu accesul pe soselele de centura sau centrul oraselor.

    Atentie mare, parveneala asta cu inmatriculat pe degeaba, a tigailor din 2005-2008 cu 500 de mii de km aduse din Germania, o sa aibe un efect de bumerang.

    Daca tot aveti pareri, vi s-a urcat capitalismul la cap, veniti de la tara la Bucuresti, plecati in turcia, praga, grecia, dortmund, pe 30 de euro cu ryanair la all inclusive, deschideti-va in plm putin si mintea, nu va mai bucurati ca dati doar 5 lei pe un sticker.

    Peste 2-5 ani, o sa dati o caruta de bani sa achizitionati o masina cu emisii scazute ca sa puteti circula in marile orase.
    Treaba asta este de la uniunea europeana, si se aplica la scara larga. Diferenta este ca la noi in Romania, totul se face pe blat.

    Deci, pentru binele nostru al tuturor, trezirea!
    10 10
  • @Romania Unita...pai stiam asta...in fapt n-ai zis nimic nou.

    "veniti de la tara la Bucuresti"...ca "taran" iti pot spune cu mana pe inima ca mai "ca la tara", aflat in trecere prin Bucuresti, nu ma simt nici in cel mai pierdut cotlon al Romaniei.
    14 11
  • strazile cu pamant/nisip pe langa borduri si nu numai,o sa aibe si ele stikere? Ca de suspensii de praf avem la greu...
    5 5
  • Astea-s pentru cei care tot intrebau ce primesc de banii dati pe taxe de poluare: stickere dom'le! Toata lumea multumita?
    4 3
  • Anonim
    Acuma aceste stikere costa nimica peste 2 maxim 3 ani o sa platim taxe, impozite exact in functie de stikerul de pe parbriz . Cum taxele nu vor fi mici multi vor preda de voie de nevoie masinile cu stikere 2-3-4 ca taxele vor fi mai mari va valoarea masinii !
    5 3
  • Da' un sticher care sa ne creasca veniturile astfel incat sa ne permitem sa luam si nou macar o dacie noua pot sa faca? Pana una alta trebuie sa combin un ITP-ist sa-mi dea un sticher cu euro 6, 7 . . .
    5 5
  • Clique
    @Seat, tu te auzi ce zici ? "Mai bine să interzică dieselul și gata poluarea" Ai o mentalitate de ..... E ca și cum ai spune, de maine, persoanele cu ochi albaștrii nu mai au voie să respire. [exterminații] Cam așa gandești tu, și mulți alții.
    10 7
  • Nautilus
    Norma de poluare SAU anul de fabricatie?

    Proiectul spune asa: benzina, Euro 4, 01.01.2006-31.12.2010. Sau Diesel, Euro 4, dupa 01.01.2017

    Dar mai multe companii au inceput productia de motoare pe benzina Euro 4 inca din 1999-2000 (Mercedes-Benz, Ford) sau 2003-2004 (VAG). Doar pe benzina, fiindca producerea unui Diesel care sa se incadreze in Euro 4 era mai complicata. Din pricina asta au facut magaria cu emisiile la Diesel. Euro 4 a devenit obligatoriu la 01.01.2005.

    Astfel incat o masina Mercedes-Benz pe benzina fabricata in 2001, sau VW pe benzina fabricata in 2004, numarul de omologare se termina cu E4, are sticker galben de Euro 4, sau portocaliu fiindca e dinainte de 2006?
    5 2
  • Nautilus
    Norma de poluare SAU anul de fabricatie?

    Proiectul spune asa: benzina, Euro 4, 01.01.2006-31.12.2010. Sau Diesel, Euro 4, dupa 01.01.2017

    Dar mai multe companii au inceput productia de motoare pe benzina Euro 4 inca din 1999-2000 (Mercedes-Benz, Ford) sau 2003-2004 (VAG). Doar pe benzina, fiindca producerea unui Diesel care sa se incadreze in Euro 4 era mai complicata. Din pricina asta au facut magaria cu emisiile la Diesel. Euro 4 a devenit obligatoriu la 01.01.2005.

    Astfel incat o masina Mercedes-Benz pe benzina fabricata in 2001, sau VW pe benzina fabricata in 2004, numarul de omologare se termina cu E4, are sticker galben de Euro 4, sau portocaliu fiindca e dinainte de 2006?
    2 2
  • @unsirb tot respectul! Esti singurul care ai folosit cuvantul "abtibild", adica cel din limba romana.
    2 2
  • Sunt de părere că o astfel de măsură este benefică, chiar dacă pentru unele persoane va crea dificultăți financiare.Este normal că într-o perioadă de timp relativ scurtă, circa 5 ani, treptat dar susținut, modelele uzate dpdv tehnic/tehnologic cât și moral să fie inițial restricționate ca acces, ulterior dur taxate general și în final eliminate.
    Viitorul este al electricelor, plug in, hibrid și pentru o anumită perioadă benzină. Pentru diesel vin vremuri grele, iar producătorii vor înlocui ei treptat, la început clasă mini și mică, un scurt timp compactă, și ulterior medie și mare motorizările diesel...Iar înlocuirea nu trebuie să îi supere pe fanii acestor motoare că sanatatea și speranța de viață este mai importantă​ decât... cuplul mai bun și consumul mai mic.
    5 1
  • ERATA
    Sănătate și speranța de viață sunt mai importante...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru