Urmaşul modelului Fiat Punto se va numi 500 Plus şi va fabricat în Polonia

de Dragoș Băltățeanu
Joi, 08.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiat va lansa un urmaş pentru actualul model Punto în 2016 iar acesta va purta numele de 500 Plus, spun jurnaliştii de la Automotive News.

Actualul model Fiat Punto este pe piaţă din 2005, iar italienii au de gând să îl ţină în producţie până în 2016. Modelul de clasă B s-a numit iniţial Grande Punto, apoi Punto Evo după faceliftul primit în 2009 şi apoi simplu Punto începând cu 2012. În cadrul evenimentului organizat de grupul Fiat în care s-au anunţat proiectele viitoare ale mărcilor din grup, s-a menţionat doar faptul că urmaşul său va sosi în 2016. 

Jurnaliştii de la Automotive News au reuşit însă să afle mai multe detalii despre urmaşul modelului Punto. În primul rând, Fiat va renunţa la denumirea Punto în favoarea numelui 500 Plus, viitorul model de clasă B urmând a face parte dintr-o familie mărită a gamei 500. Fiat 500 Plus va intra în această gamă între actualul Fiat 500 hatchback şi monovolumul Fiat 500L. 

A doua informaţie este că Fiat va construi urmaşul lui Punto la uzina Tychy din Polonia, renunţând la actuala linie de producţie de la uzina din Melfi, Italia. Uzina din Polonia asamblează actualmente modelul Fiat 500 şi va primi o investiţie masivă pentru a mări capacitatea de producţie.

La uzina Melfi din Italia, grupul Fiat are în plan producţia noului Jeep Renegade şi a viitorului Fiat 500X.

Actualul Fiat Punto nu o duce prea bine la capitolul vânzări în Europa, anul trecut Fiat reuşind să vândă 103.822 de unităţi, o scădere de 22% faţă de 2012. Liderul vânzărilor în clasa mică este Ford Fiesta cu 292.640 unităţi livrate în 2013.

Via Automotive News Europe

Comentarii (14)

  • Mitica
    It's just me sau Fiat au devenit obserdati de 500...?
    26 5
  • Ar trebui sa schimbe numele marcii Fiat in 500 si gata, macar sa-si satisfaca obsesia.
    7 4
  • @Mitica: Li sa urcat la cap.
    10 6
  • Marian
    @Scorpionul.negru ... ziceai la stirea despre Lancia ca ce vina are conducerea daca nu se mai vand masini Lancia. Poate iti dai seama citind stirea de aici....
    Hai sa incerc sa imi dau cu parerea... adica tii pe piata un model cu o vechime de 10 ani cand concurenta aduce un model nou la fiecare 4-5 ani si te mai minunezi de ce nu ti se vinde masina si inlocuitorul este ... ce??? un fiat 500 ??? pai eu vreau un Punto, un nou Bravo nu tot 500.
    Si la Lancia la fel, vreu o Delta adevarata, o Lancia de segment D competitiva, nu acelasi 500 deghizat in Ypsilon ...
    Pacat de niste nume grele din industrie ca o sa ajunga doar niste amintiri
    10 3
  • @Marian E intr-adevar pacat ca nume grele gen Lancia sau Alfa sunt pe cale de disparitie si nici altii nu stau prea bine - Peugeot si Citroen - insa asta e piata. Din pacate italienii nu sunt competitivi in ultima vreme. Au costuri de productie mari si implicit preturile sunt si ele mari, in timp ce automobilele sunt mediocre in cel mai bun caz - ma refer la FIAT - Eu personal ma minunez comparand FIAT-ul de la inceputul anilor 90 (primul producator european de atunci) cu cel de acum. In 20 si un pic de ani au scazut iar alte firme precum Hyundai sau Kia au crescut au urcat enorm. O Cee'd e mult mai tehnologizata, mai bine finisata, are mai multe dotari si mai fiabila ca un Bravo. Nu mai zic de Golf care e in alta galaxie.
    11 3
  • Si urmatorul Ducato am inteles ca isi ca schimba numele in "500 la Patrat" :)
    12 3
  • Mai bine ar vinde Alfa catre Audi, care ar aduce-o cu siguranta acolo unde merita! Probabil ei ar vrea sa vanda Lancia insa cine sa o cumpere!? Odata ”scapati” de presiunea de a ridica Alfa, ar putea transforma Lancia intr-o a doua marca premium, oferind modele mici concurente pt Mini si modele medii si mari ca derivate mai ieftine din platformele folosite si pt Maserati!
    2 3
  • legionarul
    Fiat o sa scoata si un autobuz pe piata care o sa se numeasca Fiat 500 XXXL :)
    6 2
  • @dany Nu cred ca Audi ar face ceva cu Alfa. Ambele brand-uri sunt premium iar Alfa ar sfarsi prin a deveni ruda mai saraca si mai putin vanduta (cam cum sunt Skoda pentru VW si Chevrolet pentru Opel).
    2 1
  • @ Andy
    Poate ai dreptate insa nu uita ca si acum Alfa nu va putea tinde prea sus pt ca acolo e Maserati! Pe de alta parte daca nu era VW marci precum Skoda si Seat poate acum nu ar mai exista... cine stie... Da, Audi va vinde sa zicem 1,5 milioane de unitati iar ruda mai saraca Alfa 5-600000! Acestea vor avea un design tipic Alfa pe platforme Audi la preturi ceva mai mici decat modelele germane.
    O mare parte din problemele Alfa Romeo sunt generate de perceptia clientelei care considera modelele Fiat si Alfa Romeo ca fiind modele nefiabile (perceptie alimentata si de presa) chiar daca nu e total adevarat... Pe de alta parte insa, ne place sau nu, adevarat sau fals, modelele germane sunt percepute exact invers... iar asta se vede in vanzari.
    4 1
  • Daca Fiat reuseste sa vand un model invechit cum e Punto (chiar daca e cosmetizat) in 100 000 de exemplare nu mi se pare putin deloc comparativ cu liderul Fiesta. Practic vand o masina invechita (salvand costurile de dezvoltare pt un model nou) in proportie de 1/3 din cel mai bine vandut model de pe piata!
    1 0
  • schumi
    Cu modelul 500, Fiat aplica filozofia lui Mini. Se pare ca functioneaza.
    3 0
  • se mai duce de rapa o marca. in afara de pretul, sa zicem mic, fiat nu vine cu nimic bun. se vinde doar pentru look, si cei care o cumpara nu stiu multe despre masini.
    1 0
  • Polski Fiat is back! :)
    Dacă își rezolvă problemele de fiabilitate la partea electrică, Fiat ar putea ajunge o opțiune interesantă. Din punct de vedere mecanic, sunt foarte fiabile.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru