Mașinile din Aventour 2023: Audi Q8 e-tron, singura electrică din turul nostru

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 26.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aventour la feminin revine în 2023 cu rețeta deja consacrată: 8 femei influencer, patru mașini proaspăt lansate, provocări care mai de care și peisaje care ne vor tăia răsuflarea. Anul acesta, printre mașinile care ne vor ajuta să (re)descoperim litoralul românesc se află și electricul Audi Q8 e-tron.

Anul trecut, mașinile care ne-au însoțit în "Aventour la feminin" au fost preponderent electrice. În 2023 ne-am gândit să înotăm puțin împotriva curentului și să aducem în tur mașini care nu au renunțat de tot la motoarele termice.

Dar mai sunt și excepții. Pentru că în Aventour 2023 vom avea și un model cu zero emisii. Este vorba despre Audi Q8 e-tron sau, altfel spus, facelift-ul lui Audi e-tron. 

O mașină pe care am testat-o și noi și despre care poți citi pe larg AICI.

NUME NOU, DAR, ÎN MARE, ACEEAȘI MAȘINĂ

Așa cum bine știi, odată cu facelift-ul primit în urmă cu 5 luni, vechiul Audi e-tron a intrat într-o nouă etapă și a devenit Q8 e-tron. De reținut că, până în 2026, Q8 (cu motoare termice) și Q8 e-tron vor fi comercializate concomitent.

Deci Q8 nu dispare din gama constructorului din Ingolstadt și nici nu este înlocuit cu Q8 e-tron.

Acum că am clarificat aceste lucruri, hai să vorbim puțin despre designul mașinii care ne va însoți în Aventour 2023.

Fiind vorba despre un model electric, avem o grilă frontală plină, numită, în limbaj Audi, Singleframe. Știm de anul trecut: în lipsa unui motor termic, nu mai avem nevoie de răcire.

Pentru Q8 e-tron, Audi a pregătit o nouă siglă bi-dimensională, fără crom. Numărul emblemelor exterioare a fost redus, mai ales în partea din spate.

O premieră pentru Audi, emblema și numele modelului sunt acum gravate cu laser pe montantul B.

Nu greșim dacă spunem că Q8 e-tron a trecut pe la un salon de tatuaje.

INTERIOR TEHNOLOGIZAT ȘI SUSTENABIL

"Sustenabilitate" este cuvântul de ordine în industria auto. Tocmai de aceea, interiorului SUV-ului german este plin de materiale prietenoase cu mediul înconjurător: ornamente dintr-un material obținut prin reciclarea PET-urilor, scaune sport îmbrăcate în piele artificială și microfibră Dinamica (cu 45% poliester).

Totodată, au fost utilizate materiale reciclate pentru insonorizarea habitaclului, dar și pentru preșuri. Până și prinderile centurilor de siguranță sunt din plastic reciclat.

La capitolul tehnologie, Audi Q8 e-tron se laudă cu un instrumentar de bord Audi Virtual Cockpit, cu diagonală de 12.3 inch, display central de 10.1 inch pentru sistemul multimedia, și un al treilea ecran de 8.6 inch, pentru sistemul de climatizare.

Primele două au răspuns haptic, adică simți o vibrație sub deget, ca o confirmare a ceea ce ai apăsat. Ecranul de jos, al climatizării, poate recunoaște scrisul de mână. Acum să vedem dacă ați fost la orele de caligrafie!

Să nu uităm de climatizarea pe 4 zone, încărcarea prin inducție a telefonului mobil, suspensia pneumatică, farurile adaptive Matrix LED, oglinzi exterioare digitale (adică înlocuirea oglinzilor clasice cu camere video) și sistem audio Bang&Olufsen 3D.

DOUĂ MOTOARE ELECTRICE ȘI 340 CP

În Aventour 2023, cele 8 femei influencer vor conduce versiunea Audi Q8 50 e-tron quattro.

Adică vor avea la dispoziție 2 motoare electrice, o tracțiune integrală, 340 de cai putere și 664 Nm cuplu.

Sprintul de la 0 la 100 de km/h durează 6 secunde, iar viteza maximă ajunge la 200 km/h. Acceptabil, am putea spune.

Bateria are o capacitate de 89 kWh, iar autonomia este cuprinsă între 491 și 505 kilometri (în funcție de varianta de caroserie aleasă: SUV sau Sportback). La o stație rapidă, de 150 kW, repriza 10 - 80% durează 26 de minute.

La final, să vorbim puțin despre preț. În România, Audi Q8 e-tron pornește de la 74.650 de euro, dar mașina care ne va însoți în Aventour 2023 costă 101.207 de euro.

Printre opțiunile bifate se numără culoarea exterioară Gri Chronos (1.000 de euro), pachetul de Asistență Tour, scaunele față reglabile electric, farurile LED Matrix, Head-up Display (proiectează informații color pe parbriz), tapițeria din microfibră Dinamica și piele și, nu în ultimul rând, jantele de 20 de inch cu 5 spițe.

***

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini proaspăt lansate în România.

3-6 mai

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

CONTINENTAL ANVELOPE

CEZ ROMÂNIA

REVOLUT

PHARMA NORD

NOVUM BY THE SEA

Comentarii (2)

  • "Tocmai de aceea, interiorului SUV-ului german este plin de materiale prietenoase cu mediul înconjurător: ornamente dintr-un material obținut prin reciclarea PET-urilor, scaune sport îmbrăcate în piele artificială și microfibră Dinamica (cu 45% poliester).
    Totodată, au fost utilizate materiale reciclate pentru insonorizarea habitaclului, dar și pentru preșuri. Până și prinderile centurilor de siguranță sunt din plastic reciclat."
    De cand pielea artificiala, poliesterul si plasticul (fie el si reciclat) sunt "prietenoase cu mediul înconjurător"?
    Nimic despre greutatea de 2.585 de kilograme?
    PS: Autonomia versiunii 50 e-tron quattro nu este de 491 de kilometri, ci poate ajunge pana la 491 de kilometri, aceasta fiind cuprinsa intre 410 - 491 de kilometri.
    9 0
  • "Sprintul de la 0 la 100 de km/h durează 6 secunde, iar viteza maximă ajunge la 200 km/h.

    Acceptabil, am putea spune."

    6 secunde este foarte bine!

    Deja sub 4 secunde îţi creează disconfort la stomac.

    Apoi, unde in România sau în restul de 26 ţări europene, sau tot globul fără Germania.... poţi merge cu peste 200 km/h ???

    Şi 150 km/h este ilegal...

    De unde până unde 200 km/h este acceptabil?

    Este cu mult peste necesar.

    Nu v-aţi săturat de copii, femei accidentaţi de TIR-uri ?
    4 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru