Potenţialul pentru reducerea consumului la un hibrid vine din mai multe perspective:
- Frânare regenerativă, care transformă o parte din energia cinetică în electricitate, ce va fi folosită ulterior la deplasare. La o rulare constantă pe autostrada, de exemplu.
- Rularea electrică este foarte eficientă în oraş, nu în afara lui. Pentru un electric o deplasare în ambuteiaje, trafic fragmentat nu este o problemă de eficienţă, din contră, atunci consumul este mai mic.
În egală măsură, din perspectiva asta, hibirdul este un compromis, dar este şi combinaţia perfectă între două soluţii. La viteze mai mici şi în traficul de oraş, electricul este mai eficient şi atunci merg electric. La viteze mai mari, benzina este mai eficientă şi atunci merg cu ajutorul motorului cu ardere internă.
În final, legat de opririle pentru realimentare - da, am mai multe opriri ca un diesel, dar mai scurte şi mai rare ca un electric. Încă o dată, hibridul nu înlocuieşte diesel-ul, din perspectiva BMW, soluţia pe motorină rămâne mai bună pentru cei care merg constant pe distanţe mari. Nu înlocuieşte nici electrica, dar este o maşină genială de oraş, care îmi asigură deplasarea electrică în majoritatea timpului, dar cu care pot să merg oricând la drum lung mult mai confortabil decât o electrică.
Legat de accelerația 0-100, bateria nu se golește niciodată la un nivel să nu permită reprize rapide de acceleratie, chiar și atunci când mergi în regim de circuit. Asta pentru că după un anumit nivel, sistemul începe să încarce bateria constant, în afara accelerărilor serioase. În situațiile acestea, de fiecare dată când nu este solicitată toată puterea sistemului, motorul pe benzină dă mai multă putere și electricul funcționează ca generator și transformă surplusul de putere în energie. Asta fără ca utilizatorul să sesizeze o schimbare de comportament al motorului sau o pierdere de putere.
Cât despre comporația cu 320d, nu cred că este potrivită. Performanțele sunt apropiate la toate capitole de 330d și acolo prețul e chiar mai mic la 330e.
In final, discutia se face în legătură cu modul în care a fost folosită zilinic mașina. Recomandarea BMW este să o încarci în fiecare noapte, când mașina oricum staționează. În situația asta și în condițiile în care folosesc mașina în special în oraș, eficiența este foarte bună. La drum lung și eu am convingerea că dieselul rămâne imbatabil.
Nu exista mașina perfectă pentru oricine. Trebuie să știi cum folosești mașina (poti încarcă sau nu, câte drumuri lungi faci) și poti așa găsești mașina potrivită pentru tine. Legat de asta și de articol, ar fi fost interesant de câte ori a fost alimentată de la priză mașina pe parcursul folosirii acestor 1700 km.
@someone, nu e marketing, e pe bune.
Motorul electric şi cel pe benzină sunt pe punţi diferite, independente. Este o arhitectură specifică pentru modelele BMW Group cu motor transveral (arhitectura de tracţiune faţă şi BMW i8).
Pentru arhitectura cu motor longitudinal (de la Seria 3 în sus), motorul electric este integrat în cutia de viteze şi puterea maximă a sistemului nu este suma puterii celor două motoare.
Kirotractor, nu protestez, dialoghez, nu trebuie să fii aşa de defensiv.
În prmul rînd nu trebuie să-ţi placă MINI sau MINI Cooper SE. Nu cred că exită o maşină care să fie pe lista de cumpărături a tuturor, nici măcar Volkswagen.
Am comentat punctual două observaţii de-ale tale. Prima era legată de poziţionare, a doua de lista de echipamente disponibile în serie. Eram curios pe ce îţi bazai afirmaţia că are echipare săracă, doar pe jante? Ce ar mai fi trebuit să aibă şi nu are în standard? :)
@Kirotractor, cu siguranţă că sunt modele non premium pentru care decizia de cumpărare este justificată raţional. Dar, la fel, un Cooper S nu este decizia raţională lângă un Peugeot sau o Honda.
Iar legat de "nu rupe gura târgului echiparea de serie", observaţia ta se bazează pe faptul că jantele respective sunt opţionale? De la faruri LED, la sistem de navigaţie, sunt multe lucruri care cred că nu prea le întâlneşti standard pe un model din clasa asta.
Ultimele comentarii
88 in total