@PMC: Subscriu, subliniind că durata de viaţă a Li-Ioanelor e direct proporţională cu capacitatea lor (logic: dacă-s mai mici necesită mai multe cicluri de încărcare pt. acelaşi kilometraj.)
D-aia şi scuterul meu electric şi-a dat duhul recent -- noroc că vine iarna fiindcă o baterie nouă, fie ea tot chinezărie, costă cam jumate cât obectu".
Ontopic acu, sunt totuşi binevenite orice optimizări ca asta e-tronică.
De remarcat şi uşoara ieftinire a BEV-ului Audi, cu orientare clar fiscală (e-bonusul nemţesc e valabil doar la preţuri sub 60.000 euro fără TVA.)
...A rămas cumva lefteră Banca Vaticanului ?! Mă mir că nu i s-a donat un e-Zoe, sau chiar o biclă Pegas, să fie mai eco-papa-mobil. :-)
Lăsând gluma deoparte, transpare şi-un şpil subtil din ştirea asta cu donaţia LOW-COST. Adică o sugestie prin sancto-exemplu -- la derută, clar -- de pregătire pentru vremuri şi mai grele.
Ţintită evident spre Turmă, nu şi tartorii-păstori.
P.S. @vianu: Parțial ai dreptate cu stocurile zero. Nu trebuie uitate însă problemele tot mai acute pe care le au majoritatea producătorilor cu furnizorii de baterii, egal dacă japi-chinezi-coreeni-polonezi.
...Furnizori care deja încep să atingă limita superioară a producței / livrării de Li-Ioane (dar toată lumea doarme :-)) -- și asta la doar cca. 1,5% vânzări BEV globale din total vehicule.
Fără să fiu Tata Omida, mă pot risca totuși la o predicție: după o creștere (forțată) spre 10% a vânzărilor BEV în anii ce vin, urmează o scădere inevitabilă, cu stabilizare pe la 5-6%.
...Nu doar din cauza bateriilor însă, fiindcă pe măsura creșterii parcului BEV își va arăta colții problema aia de logistică -- recte explozia imposibilă a producției / distribuțiiei de... curent -- uitată de everybadea (cu excepția agerului @ignis p-aici.)
P.S. offtopic: Nu-l văd bine pe fericitul neamț posesor de e-Golf 100K din poză -- care ar face mai bine să devină vegan decât eco-fan, la șuncile lui. :-)
Răspunzând la clasica întrebare *Ce făcuși în ultimii 5 ani?* Herr Golf-ICE se laudă cu o medie a vânzărilor de cca. 500.000 / an (max. 534.325 exemplare mai precis.)
Media fratelui electrocutat de cca. 20.000 / an nu-i deci rea, dar nici aiuritoare la doar 4%.
Nu trebuie uitat nici c-a fost stimulată prin diverse e-bonusuri, plus de o reducere a prețului cu cca. 8.000 € anul trecut. Mai e deci mult până departe...
@Edikkk: D-aia succesul *nebun* al VW ID.3 rămâne de confirmat, mai ales dacă e-subsidiile scad ori se anulează, ca-n China.
OK, la nemți e pe dos deocamdată după ordinul primit de-mai-sus(de fapt de-mai-jos, unde urzesc Nefârtații :-)) de Merkeloaia.
...Dar la francezi de pildă deja s-a schimbat macazul (de la anu, cei 6.000 € e-pomană se mai dau pt BEV-uri cu preț sub 45K €, celor până-n 60K doar 3.000, iar celor care-și permit să cumpere electrice peste 60K € -- nimic.)
Nu mai zic că la chinezi chiar au început SĂ FIE destule EV-uri pe stoc... ;-)
@Lucian: Tu ești, Dan Suciu? ...Sau poate Adrian Vasilescu ?! -- că Isărescu nu cred să comenteze p-acilea. :-)
P-o notă ceva mai serioasă: în teorie e parțial valabil ce spui, dar problematica băncilor-deficitelor-taxelor-creditelor e atât de tentaculară, încât poate justifica... absolut orice decizie financiară, bună sau rea.
N-o mai lungesc așadar, însă adaug doar ordinul-circulară al Elitelor, niciodată declarat public dar mereu aplicat întocmai și la timp:
*Privatizați orice profit și socializați oricare pierdere !!!*
Ultimele comentarii
2333 in total